Kolam Monero Terbaik: Semua yang Perlu Anda Ketahui

Oleh kerana semakin banyak duit syiling menjadi mangsa pelantar perlombongan ASIC dan ladang perlombongan khusus, mustahil bagi rata-rata orang untuk bersaing dalam perlombongan lagi. Itu benar untuk banyak duit syiling, tetapi ada satu duit syiling yang masih dapat ditambang oleh individu, dan telah berjanji untuk tetap seperti itu, bahkan terpaksa menghentikan usaha pengeluar ASIC.

Saya bercakap mengenai Monero, duit syiling yang memfokuskan privasi yang sangat sesuai untuk mereka yang ingin menambang mata wang kripto dengan komputer di rumah. Monero masih dapat ditambang dengan GPU anda dengan berkat komitmen komuniti Monero untuk terus bebas ASIC.

Sekiranya anda belum mengetahui mengenai perlombongan Monero dan persediaan rumah yang terbaik, anda boleh pergi ke Panduan Perlombongan Monero saya untuk mengetahui lebih lanjut mengenai proses perlombongan sebenar.

Untuk menjadikan keadaan lebih baik untuk usaha penambangan anda, anda harus mempertimbangkan untuk bergabung dengan kolam perlombongan Monero. Kami akan merangkumi semua yang anda perlu ketahui mengenai mencari kolam yang tepat dan kolam XMR terbaik untuk disertai hari ini.

Mengapa menggunakan Kolam Monero?

Kolam perlombongan menggabungkan kekuatan hashing semua anggotanya untuk melombong dengan lebih cekap. Apabila anda menyertai kumpulan perlombongan, anda akan mendapat pembayaran yang lebih kecil, tetapi mereka juga akan lebih kerap. Tidak banyak keberuntungan yang terlibat, dan penghasilannya lancar dan tetap. Setiap blok yang dilombong oleh kolam dibagi antara semua anggota kolam di mana kaedah pembayaran yang digunakan oleh kolam renang (lebih lanjut kemudian).

Beli Nicehash XMR

Penambangan sendiri, yang disebut solo mining, masih boleh dilakukan dengan Monero, dan jika anda menemui blok, anda akan mendapat sejumlah besar syiling. Masalahnya ialah dengan penyediaan pelantar rumah, anda harus benar-benar bernasib baik kerana pernah menemui blok. Oleh itu, walaupun anda menemui blok, kemungkinan besar anda tidak melakukannya. Yang bermaksud anda lebih baik menggunakan kumpulan perlombongan kerana ia menghilangkan banyak perbezaan yang terlibat dalam perlombongan cryptocurrency.

Sebelum anda benar-benar dapat bergabung dengan kolam penambangan, anda harus memastikan bahawa anda tahu apa yang anda cari dari kolam tersebut.

Apa yang perlu dicari di Kolam Perlombongan Monero

Ciri kumpulan perlombongan Cryptocurrency yang dicari adalah serupa tidak kira cryptocurrency mana yang anda rancangkan untuk perlombongan. Ciri teratas adalah kolam yang boleh dipercayai yang terkenal kerana membayar semua hasil yang disebabkan oleh penambang di kolam renang.

Ini bukan perkara biasa dari pengendali yang tidak bertanggungjawab, tetapi kumpulan yang lebih mapan umumnya dianggap boleh dipercayai. Anda akan terkejut betapa cepatnya pelombong yang cerdas akan menemui pengendali kolam yang berusaha untuk mengurangkan pembayaran atau kekuatan hash.

Kenapa Tambang Dengan Kolam Monero

Imej melalui Fotolia

Ciri seterusnya yang ingin anda selidiki adalah bayaran yang dikenakan oleh kolam. Semakin tinggi yuran, semakin rendah pembayaran dan semua perkara lain sama anda ingin mencari kolam perlombongan dengan yuran terendah sehingga anda dapat memaksimumkan pendapatan anda. Secara amnya anda akan mendapati bahawa kebanyakan kolam mempunyai yuran yang hampir sama, tetapi ada yang lebih tinggi atau lebih rendah, dan ada baiknya masa anda untuk mengetahui berapa banyak yang anda akan tinggalkan dalam yuran.

Faktor ketiga yang ingin anda pertimbangkan adalah lokasi pelayan kumpulan. Anda perlu mencari kumpulan dengan pelayan yang terletak berdekatan dengan anda, sekurang-kurangnya di benua yang sama. Oleh itu, jika anda berada di Los Angeles, sebaiknya cari kumpulan dengan pelayan di Los Angeles, atau sekurang-kurangnya di A.S. Kumpulan yang mempunyai pelayan hanya di Asia tidak akan menjadi yang paling berkesan untuk anda. Ini kerana semakin dekat pelayan kolam ke lokasi anda, semakin besar kekuatan hash anda.

Faktor lain yang dilihat oleh beberapa orang ialah pembayaran minimum kolam. Pembayaran minimum yang lebih rendah selalu lebih baik, tetapi jika anda tidak terlalu peduli dengan kekerapan pengeluaran, anda mungkin mendapati pembayaran minimum yang lebih tinggi dapat diterima. Kekuatan rig anda juga akan memainkan peranan ini. Sekiranya anda dapat mencapai pembayaran minimum dalam satu atau dua hari dengan rig anda, anda tidak akan terlalu risau berbanding jika memerlukan 10+ hari untuk mencapai pembayaran minimum.

Banyak pelombong kolam tidak menganggap faktor seterusnya, tetapi sangat penting dalam mengekalkan desentralisasi untuk rangkaian. Ini adalah kekuatan hashing total kolam. Sayangnya terlalu banyak penambang hanya mencari kolam terbesar dan kemudian bergabung dengannya, tidak menyangka mereka meningkatkan kekuatan hash kolam yang sudah sangat berpengaruh dalam jaringan. Adalah lebih baik memilih kolam yang lebih kecil, dan anda akan dapati dengan Monero bahawa terdapat sebilangan besar pelombong yang menambang secara solo kerana ia membantu menjaga rangkaian sebagai terdesentralisasi mungkin.

Akhirnya, periksa waktu kolam renang. Sebilangan besar kolam mempunyai waktu operasi yang sangat tinggi, tetapi perlu mengambil masa sebentar untuk memastikannya. Semakin tinggi waktu operasi, semakin baik, kerana jika kolam tidak naik, ia tidak akan dilombong.

Garpu Keras Monero

Monero anti ASIC Fork

Garpu Keras Monero

Sebelum saya pergi ke kolam perlombongan Monero terbaik, saya ingin meluangkan masa sebentar untuk membincangkan mengenai garpu Monero Hard baru-baru ini bagi mereka yang mungkin tidak menyedarinya.

Pada dasarnya apa yang berlaku ialah pengeluar ASIC Bitmain yang terkemuka mengumumkan bahawa mereka telah membangunkan pelombong ASIC yang mampu mengerjakan algoritma Cryptonight, yang merupakan algoritma yang digunakan oleh Monero. Komuniti Monero sangat menentang pemusatan yang disebabkan oleh perlombongan ASIC sehingga mereka memutuskan untuk memaksa Monero untuk melumpuhkan keupayaan untuk menggunakan pelombong ASIC pada duit syiling. Garpu keras berlaku pada 6 April 2018.

Garpu keras ini menghantar mesej yang kuat kepada orang-orang perlombongan ASIC, dan kami tidak menyangka akan melihat pelombong ASIC lain untuk Monero. Garpu itu juga menjadikan koin lebih tertumpu pada privasi, meningkatkan keinginannya di kalangan komuniti perlombongan yang berkaitan dengan privasi.

Berita baik untuk pelombong individu adalah bahawa garpu membuat penambangan Monero cukup mudah sehingga individu masih dapat melombong duit syiling tanpa bimbang bahawa pelantar ASIC akan menguasai kekuatan hash dan menolak individu tersebut. Monero tetap sangat popular, yang juga harus menyebabkan kenaikan harga. Sebenarnya, ia sangat popular sehingga penggunaannya di laman web gelap melebihi Bitcoin.

Kesukaran perlombongan menurun dengan ketara setelah garpu, dan masih jauh lebih mudah untuk menambang Monero daripada sebelum garpu. Sekarang adalah masa yang tepat untuk memulakan. Mari lihat beberapa kolam perlombongan Monero terbaik.

Kolam Monero Teratas

Sekarang anda mempunyai idea kasar mengenai apa yang anda perlukan di kolam penambangan, kami dapat meringkaskan senarai beberapa kolam yang paling dihormati yang ada di pasaran. Sudah tentu, ini bukan senarai lengkap dan seperti apa sahaja yang berkaitan dengan cryptocurrency, anda harus membuat kajian sendiri.

Minergate

Minergate telah menjadi pilihan kolam penambangan Monero yang sangat popular kerana kemudahan penggunaannya. Ia mempunyai waktu operasi 99.7%, yang cukup baik, dan bayaran kolam perlombongannya hanya 1%, yang merupakan standard di antara kolam perlombongan. Minergate juga mempunyai pembayaran minimum yang sangat rendah iaitu 0,01 XMR sehingga kebanyakan orang akan dapat pembayaran setiap hari.

Statistik Kolam Minergate

Statistik Kolam Renang MinerGate

Akhirnya, anda dapat melakukan perlombongan web dengan Minergate, yang sangat mudah dan telah menyumbang kepada populariti kolam. Minergate menyumbang kira-kira 16 MH / s kepada hashrate dunia, iaitu sekitar 460 MH / s.

Nanopool

Nanopool adalah pilihan lain untuk kolam perlombongan Monero. Ia mempunyai kos perlombongan 1% standard, tetapi ketika melihat waktu operasi mungkin ada yang membimbangkan. Sepanjang minggu lalu waktu operasi adalah 99.99%, tetapi selama sebulan terakhir hanya 92.74%. Ia mungkin kejadian terpencil, tetapi perlu diperhatikan.

Papan Pemuka XMRNanopool

Papan Pemuka XMRNanopool

Bayaran minimum adalah 0.3 XMR, dan Nanopool mempunyai beberapa pusingan pembayaran setiap hari. Salah satu sebab untuk mengelakkan Nanopool adalah kerana ia mempunyai hashrate terbesar di mana-mana kolam pada 103 MH / s.

TambangXMR

TambangXMR akan memberi anda bayaran 1% yang sama dengan kumpulan perlombongan di atas, tetapi apabila mendapat pembayaran minimum, MineXMR adalah 0,004 XMR rendah, yang bermaksud hampir semua orang mesti mendapat pembayaran setiap hari. Waktu sibuk adalah 100% yang luar biasa.

Ciri-ciri MineXMR

Ciri-ciri MineXMR

Satu masalah yang serupa dengan Nanopool adalah hashrate besar di MineXMR, yang kini melebihi 95 MH / s. Ia kurang daripada 25%, tetapi perlu diperhatikan jika anda memilih untuk menambang di sini. Anda dapat melihat masa hashrate dan kumpulan di sini.

Monero Crypto Pool FR

Monero Crypto Pool FR telah menjadi pilihan yang popular untuk pelombong yang berpangkalan di Eropah, tetapi baru-baru ini waktu operasi mereka tidak begitu baik. Sepanjang bulan lalu mereka menunjukkan waktu operasi hanya 81.79%, yang tidak dapat diterima.

Di samping itu, mereka mempunyai kos perlombongan yang cukup tinggi iaitu 2%. Pengeluaran minimum adalah 0.3 XMR, yang juga agak tinggi berbanding dengan laman web yang bersaing. Bagi hashrate mereka berada pada 1,59 MH / s.

MoneroHash

MoneroHash adalah salah satu kolam tertua untuk Monero, yang telah dilancarkan pada bulan Oktober 2014. Mereka mempunyai sedikit kos perlombongan pada tahap 1.6%, tetapi mereka juga membolehkan anda menambang terus ke dompet pertukaran, jadi anda mengelakkan bayaran transaksi.

Ciri-ciri MoneroHASH

Ciri-ciri MoneroHASH

Terdapat pembayaran minimum 0.5 XMR yang cukup tinggi, jadi pertimbangkan juga, terutama jika anda tidak mempunyai rig perlombongan yang sangat kuat. Hashhrate di MoneroHash adalah 4.32 MH / s dan waktu operasi sepanjang bulan lalu adalah 99.92% padat.

Sokong XMR

Semua kumpulan sebelumnya melombong duit syiling selain Monero, tetapi Sokong XMR lombong sahaja Monero. Mereka mempunyai yuran rendah hanya 0.6% dan pembayaran minimum 0.1 XMR, menjadikannya salah satu yang terbaik dari segi kewangan. Mereka juga membolehkan anda memantau prestasi rig anda pada carta kadar hash setiap pekerja.

Menyokong Statistik Kolam XMR

Menyokong Statistik Kolam XMR

SupportXMR membayar pelombong mereka setiap dua jam dan mereka membenarkan anda menetapkan ambang pembayaran anda sendiri untuk dompet biasa dan menukar. Mereka popular, seperti yang anda tahu dengan hasrat 82.89 MH / s mereka. Dari segi waktu operasi, mereka juga antara yang terbaik, dengan 100% waktu operasi selama 30 hari terakhir.

XMRPool.net

Ini adalah satu lagi kolam perlombongan Monero, tetapi XMRPool.net jauh lebih kecil daripada XMR Sokongan. Seperti Support XMR, mereka mempunyai yuran 0.6% rendah, tetapi pembayaran minimum di sini adalah 0.3 XMR. Anda dapat melihat betapa kecilnya kolam penambangan ketika melihat hasrat, yang hanya 607.27 KH / s. Waktu sibuk sangat baik walaupun pada 100%.

Unipool.pro

Unipool adalah pengendali kolam yang baru sahaja melancarkan yang baru laman web. Mereka memiliki kolam renang Monero juga yang dapat diakses di sini.

Kolam Monero Unipool

Kolam Renang Unipool Monero

Kolam Monero Unipool lebih kecil daripada kolam renang lain di atas. Walau bagaimanapun, ini dapat bermanfaat apabila menyekat ganjaran dan desentralisasi. Jumlah yuran kolam untuk perlombongan XMR adalah 0.5%.

Kesimpulannya

Perlombongan Monero tetap menjadi salah satu pilihan terbaik untuk peminat perlombongan rumah, berkat komitmen komuniti Monero untuk tetap tahan terhadap ASIC.

Apabila anda menggabungkan kekuatan hash Monero anda dengan pengguna lain, anda dapat mengurangkan perbezaan pendapatan, kerana kumpulan perlombongan akan menemui blok jauh lebih kerap daripada pelombong individu.

Terdapat banyak kolam penambangan Monero yang baik, dan pilihan mana yang harus anda gunakan berdasarkan lokasi pelayan, bayaran yang dikenakan, kebolehpercayaan kolam, waktu operasi kolam renang, dan kadar hash kolam.

Selamat Mencuba!

Gambar Pilihan melalui Fotolia

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me