Kolam Perlombongan Vertcoin: Senarai Lengkap Kolam Terbaik

Vertcoin dicipta sebagai sistem pembayaran peer-to-peer digital, menjadikannya serupa dengan cryptocurrency terkenal seperti Bitcoin dan Litecoin.

Terdapat perbezaan utama Vertcoin yang menjadikannya sangat menarik bagi individu – tahan ASIC. Walaupun kebanyakan orang mungkin tidak menghargai perbezaan ini, saya rasa anda melakukannya, kerana anda membaca artikel mengenai kolam perlombongan Vertcoin. Rintangan ASIC menjadikan Vertcoin dan pilihan ideal untuk peminat perlombongan rumah individu.

Vertcoin agak unik kerana ia tetap sesuai dengan visi cryptocurrency yang asal, yang merupakan sistem kewangan yang dimiliki oleh pengguna, di mana setiap orang adalah bank mereka sendiri.

Vertcoin mempunyai had pasaran $ 33.7 juta pada Ogos 2018 dan satu VTC kira-kira $ 0.74. Ini jauh di bawah paras tertinggi sepanjang masa pada tahap $ 9.38 pada bulan Disember 2017. Pada dasarnya harganya merosot lebih rendah sepanjang 2018 seiring dengan pasaran yang lebih luas. Walaupun pada tahap rendah ini VTC tetap menjadi duit syiling yang menguntungkan untuk perlombongan.

Beli Nicehash Sekarang

Vertcoin menggunakan protokol konsensus yang mungkin tidak pernah anda dengar disebut Lyra2REv2. Ini adalah protokol tahan ASIC, yang sesuai dengan misi Vertcoin untuk terus terdesentralisasi dan bebas dari perlombongan ASIC. Salah satu faktor yang perlu dipertimbangkan semasa perlombongan VTC adalah bahawa protokol Lyra2REv2 berfungsi paling baik dengan GPU Nvidia.

Perisian Perlombongan Vertcoin

Perisian Perlombongan Vertcoin

Imej melalui Fotolia

Anda boleh menggunakan yang popular dan boleh dipercayai CCMiner perisian untuk melombong Vertcoin. Atau, jika anda baru menggunakan perlombongan dan tidak cenderung secara teknikal, anda boleh menggunakan Vertcoin Miner sekali klik, yang pada dasarnya adalah antara muka grafik CCMiner. Hashhrate anda akan sedikit lebih rendah dengan Satu-Miner Miner, tetapi lebih mudah untuk disiapkan dan perbezaannya tidak besar, jadi ini adalah kompromi yang patut dibuat.

Setelah memuat turun perisian, anda perlu memutuskan kolam perlombongan yang akan anda gunakan, dan anda juga memerlukan dompet Vertcoin. Anda disyorkan untuk menggunakan Dompet Vertcoin Core jika anda akan melombong.

Apa itu Kolam Perlombongan?

Anda boleh pergi sendiri dan Vertcoin milik saya sendiri, tetapi melainkan jika anda mempunyai rig yang sangat kuat dengan 8 GPU, ada sedikit peluang untuk mencari blok. Menggunakan kolam penambangan jauh lebih baik kerana ia membolehkan anda menggabungkan kekuatan hash anda dengan banyak pengguna lain. Kekuatan gabungan itu dapat mencari blok dengan lebih mudah, dan ganjaran blok kemudian dibagikan di antara semua pelombong di kolam berdasarkan sumbangan mereka terhadap kekuatan hash kolam.

Ringkasnya, jika anda menambang secara solo, anda mungkin tidak menemui blok selama berbulan-bulan, tetapi dengan kolam perlombongan Vertcoin, anda boleh mendapatkan sejumlah kecil syiling setiap hari.

Sekarang setelah anda mengetahui bagaimana kolam penambangan dapat membantu anda melihat ciri-ciri yang harus anda cari ketika memilih kolam penambangan Vertcoin.

Apa yang Perlu Dicari di Kolam Vertcoin

Ciri-ciri yang perlu dicari di kolam perlombongan cukup standard dari satu duit syiling yang lain. Berikut adalah ciri utama yang ingin anda pertimbangkan semasa memilih kolam perlombongan Vertcoin:

Boleh dipercayai – Anda tidak mahu menggunakan kuasa pemprosesan anda hanya untuk membiarkan kolam berjalan dengan hadiah. Anda memerlukan kumpulan yang boleh dipercayai yang diketahui boleh membayar dengan pasti.

Bayaran – Sebilangan besar kolam perlombongan akan mengenakan bayaran untuk menggunakan perkhidmatannya, ini adalah untuk membayar pelayan kolam, dan memberikan sedikit pampasan kepada pemilik kolam. Jelasnya, yuran yang lebih rendah adalah lebih baik untuk anda kerana anda dapat menyimpan lebih banyak wang syiling anda, tetapi kadang kala anda boleh membayar yuran yang lebih tinggi. Sebagai contoh, perlombongan P2Pool tidak mempunyai yuran, tetapi boleh menyusahkan untuk disiapkan dan juga diketahui mempunyai lebih banyak blok yang tidak sah.

Lokasi – Di mana pelayan kolam berada, faktor penting untuk anda pertimbangkan. Anda mahu pelayan berada sedekat mungkin dengan lokasi anda. Semakin dekat pelayan, semakin rendah latensi dan semakin besar kuasa hash yang akan anda berikan ke kolam renang. Sudah tentu itu bermaksud pembayaran yang lebih besar untuk anda. Jadi, jika anda berada di Amerika Utara, cari kolam dengan pelayan Amerika Utara. Orang Eropah harus mencari pelayan Eropah dan orang Asia harus mencari pelayan Asia, lebih baik di negara yang sama.

Skim Pembayaran – Ini adalah sesuatu yang perlu anda perhatikan dan memutuskan betapa pentingnya bagi anda. Terdapat banyak skema pembayaran yang ditawarkan oleh kolam perlombongan. Sebahagiannya lebih cenderung ke arah keberuntungan, sementara yang lain ingin membuat pembayaran seadil mungkin berdasarkan kekuatan hash yang disumbangkan. Bayar per Saham (PPS) dan Bayar per Saham Plus (PPS +) adalah dua skema popular yang menghilangkan risiko penambang kerana kumpulan membayar pembayaran tetap untuk setiap bahagian yang diselesaikan. Skim pembayaran lain yang popular adalah Pay Per Last N Shares (PPLNS) di mana pembayaran dibuat sebagai% saham yang mereka sumbangkan kepada jumlah saham (N).

Pembayaran Minimum – Ini bukan perkara yang besar, tetapi jumlah pembayaran minimum mungkin penting bagi anda, terutamanya jika anda tidak menyumbang banyak tenaga. Pembayaran minimum yang lebih kecil mungkin bermaksud dibayar setiap beberapa hari, tetapi pembayaran minimum yang lebih besar mungkin bermaksud anda harus menunggu beberapa minggu untuk mendapatkan bayaran.

Kuasa Hash Kolam – Ini sukar. Di satu pihak, anda ingin mencari kolam yang popular dengan kekuatan paling banyak kerana di situlah blok paling banyak akan dijumpai. Sebaliknya anda ingin mengelakkan pemusatan, jadi bila-bila masa kolam penambangan mempunyai lebih dari 25% kuasa hash, adalah idea yang baik untuk memilih kolam yang lain. Ini akan mendorong desentralisasi dan menjadikan rangkaian lebih kuat dan selamat.

Waktu tamat – Sekiranya anda dapat menjumpai waktu operasi kolam, anda harus mendapatkannya dengan waktu operasi hampir 100% mungkin. Pasti lebih besar daripada 95%. Anda tidak dapat menambang jika pelayan kolam tidak berfungsi.

Kolam Perlombongan Vertcoin untuk 2019

Dengan Vertcoin menjadi duit syiling yang popular untuk pelombong rumah, tidak ada kekurangan kolam yang tersedia. Jadi, saya tidak akan menyenaraikan semuanya, tetapi saya akan memberikan banyak pilihan pilihan.

MiningPoolHub

MiningPoolHub kini merupakan kolam perlombongan Vertcoin yang paling popular, dengan 31.2% dari kadar hash kolam. Itu agak tinggi, tetapi Vertcoin cukup terdesentralisasi, dan telah berlalu pada masa lalu untuk mengelakkan botnet mengendalikan lebih daripada 50% kuasa hash rangkaian.

Miningpoolhub Stats Vertcoin

Statistik Minertpoolhub Vertcoin

Terdapat pelayan global dan bayaran perlombongan adalah 0.9% standard. Bayaran minimum hanya 0.1%, menjadikan ini pilihan yang baik untuk pelombong rumah.

AHashPool

AHashPool – Ini adalah kolam perlombongan Vertcoin kedua paling popular, dengan 22% dari kadar hash kolam. Terdapat bayaran 1% untuk perlombongan di sini. Pelayan berada di seluruh dunia. Bayarannya sedikit berbeza di sini kerana kolam hanya berbayar di BTC. Terdapat pembayaran minimum 0,003 BTC, dan pembayaran dilakukan sekali setiap 24 jam. Kolam juga melakukan pertukaran auto, jadi jika anda menambang Lyra2REv2, kolam akan menambang duit syiling mana yang paling menguntungkan.

Zergpool

Zergpool – Setelah anda berada di bawah dua kolam perlombongan Vertcoin teratas, anda akan dapati kadar hash jauh lebih kecil. Dalam kes Zergpool kira-kira 2% dari kadar hash. Berita baiknya ialah Zergpool mempunyai bayaran pelombong 0.5% yang sangat rendah.

Statistik Kolam Renang Zergpool Vertcoin

Statistik ZergPool Lyra2v2 sejak 30 hari yang lalu

Pembayaran dibuat setiap 12 jam untuk baki melebihi 0.0001 setara BTC. Anda boleh melombong Vertcoin sahaja, atau anda boleh menggunakan pertukaran automatik untuk menambang duit syiling yang paling menguntungkan.

EasyMine

EasyMine – Kolam ini berukuran sama dengan Zergpool, mengendalikan sekitar 2% dari kadar hash. Ia unik kerana ia membolehkan penggabungan penggabungan di mana anda boleh melombong Vertcoin dan Unitus pada masa yang sama. Bayaran perlombongan adalah 0.5% untuk Vertcoin dan 1% untuk Unitus. Pembayaran dilakukan setiap 12 jam dan tidak minimum.

Kolam Easymine Vertcoin

Gambaran Keseluruhan Easymine Vertcoin Pool

Terdapat beberapa kolam perlombongan Vertcoin yang lain, tetapi kebanyakan mempunyai kurang dari 100 pelombong aktif, dan dalam beberapa kes terdapat kurang dari 10 atau bahkan tidak ada pelombong yang menggunakan kolam tersebut. Sekiranya anda ingin melihat senarai yang lebih lengkap ada di sini.

Kesimpulannya

Vertcoin adalah duit syiling yang menarik untuk pelombong rumah kerana masih menguntungkan untuk menambang duit syiling dengan GPU anda. Dan pembangun Vertcoin komited untuk mengekalkannya, jadi secara teorinya anda harus dapat terus melombong Vertcoin dengan komputer di rumah selama rangkaian dan duit syiling wujud.

Sekiranya anda baru memulakan perlombongan cryptocurrency, Vertcoin nampaknya pilihan yang baik, terutamanya kerana ia menawarkan antara muka grafik dalam Vertcoin Miner dengan satu klik.

Gambar Pilihan melalui Fotolia & Vertcoin

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me