Dompet EOS Terbaik – Pilihan Penyimpanan Paling Selamat untuk EOS

EOS dirancang untuk menjadi platform yang berskala dan mesra pengguna untuk pengembangan aplikasi terdesentralisasi. Ini adalah pesaing dengan Ethereum di ruang ini. Syiling asli platform EOS juga menggunakan simbol ticker EOS. Ia dengan cepat berkembang menjadi salah satu daripada sepuluh syiling teratas dengan permodalan pasaran.

Sekiranya anda ingin memuatkan beberapa EOS, anda pasti memerlukan dompet yang selamat, kerana anda tidak mahu meninggalkan duit syiling anda di bursa (lebih banyak lagi kemudian).

Terdapat beberapa pilihan dompet EOS, dari mudah alih ke desktop hingga perkakasan atau berasaskan penyemak imbas. Masing-masing mempunyai kekuatan dan kelemahan, jadi mari kita lihat lebih mendalam.

Ciri-ciri Dompet EOS Selamat

Untuk memastikan dompet yang paling selamat mencari ciri berikut dalam pilihan dompet EOS anda:

  • Sokongan Mainnet EOS: Mana-mana dompet yang anda gunakan harus menyokong duit syiling mainnet EOS. Sekiranya mungkin, anda juga harus mencari yang akan menyokong sebarang aliran udara masa depan dari projek lain kepada pemegang EOS.
  • Ciri keselamatan yang kukuh: seperti penyulitan lanjutan dan pengesahan 2 faktor harus diberikan. Periksa juga ciri keselamatan lain yang akan memastikan wang syiling EOS anda seaman mungkin dari penggodam.
  • Kawalan kunci peribadi anda: Anda tidak pernah mahu melepaskan kunci peribadi anda, jadi cari dompet yang membuat anda mengawal kunci persendirian.
  • Pembangunan berterusan: Anda harus memilih dompet yang mempunyai pasukan pembangunan yang berdedikasi dan pembangunan yang berterusan. Ini akan memastikan fungsi terbaik dan keselamatan berterusan, serta ciri dan penambahbaikan baru pada masa akan datang.
  • Sokongan pengguna: Sekiranya anda mempunyai masalah dengan dompet, anda pasti akan gembira jika anda mempunyai dompet dengan sokongan pelanggan yang responsif dan bermanfaat.
  • Ulasan positif: Adalah idea yang baik untuk melihat dalam talian dan melihat pendapat masyarakat mengenai sebarang dompet yang anda fikirkan.

Dengan memeriksa semua masalah ini, anda akan dapat mempersempit pilihan dompet yang sesuai untuk menyimpan EOS, dan itulah yang telah saya lakukan. Mari kita lihat.

Dompet EOS Terbaik

Walaupun sebelum ini EOS dapat disimpan di mana-mana dompet yang serasi dengan ERC-20, ini berubah pada bulan Jun 2018. Pada tarikh ini, EOS melancarkan mainnet mereka dan dengan demikian, pelbagai pilihan storan khusus EOS telah tersedia. Berikut adalah 5 dompet EOS teratas yang boleh anda pertimbangkan.

Ledger Nano S (Dompet Perkakasan)

The Ledger Nano S adalah salah satu dompet perkakasan yang paling laris, dan jika keselamatan menjadi perhatian utama anda, maka pilihlah Lejar untuk menyimpan duit syiling EOS anda tidak perlu dipertimbangkan. Anda tidak dapat mencari keselamatan yang lebih baik untuk duit syiling anda daripada dompet perkakasan, dan Ledger Nano S unggul.

Lejar EOS Nano S

Ledger Nano S sekarang Dengan Sokongan EOS. Sumber: cuba

Beberapa ciri utama Ledger Nano S termasuk:

  • Transaksi disahkan dipamerkan dan memerlukan input fizikal untuk diselesaikan;
  • Data anda dijamin dengan kod PIN;
  • Akaun disulitkan dan disandarkan sepenuhnya;
  • Pemeriksaan faktor kedua anti-malware;
  • Sokongan untuk pelbagai cryptocurrency;
  • Kemudahan penyediaan.

Kelemahan untuk lejar adalah bahawa ia tidak datang secara percuma, tetapi tanda harga $ 99 adalah kecil jika anda mempunyai lebih dari $ 1,000 dalam mata wang kripto untuk disimpan.

Infinito Wallet (Dompet Mudah Alih)

Dompet mudah alih tidak dikenali sebagai yang paling selamat, sebenarnya hanya sekuat peranti mudah alih anda. Sekiranya anda merasa peranti mudah alih anda cukup selamat untuk menyimpan aset crypto anda maka Dompet Infinito mungkin merupakan pilihan yang baik untuk anda.

Ia bukan sahaja menyimpan EOS, tetapi juga menyimpan sejumlah cryptocurrency lain, termasuk Bitcoin, Litecoin, Bitcoin Cash, NEO, Dash, ADA, Ethereum dan semua token ERC-20.

Infinito EOS Wallet UI

UI Dompet Mudah Alih Infinito. Sumber: iStore

Selagi peranti mudah alih anda selamat, Infinito memberi anda keselamatan yang kukuh, termasuk ciri Touch ID-nya.

Di samping itu, ini memberi anda antara muka pengguna dan sokongan yang intuitif untuk 12 bahasa. Kunci peribadi anda tidak pernah meninggalkan peranti anda dan disulitkan sepenuhnya untuk keselamatan tambahan.

Dompet telah diterima dengan baik oleh komuniti pengguna, dengan versi iOS menerima 4.8 daripada 5 bintang, sementara versi Versi Android mempunyai 4.4 daripada 5 bintang. Pasti patut diperiksa jika anda mahukan cara mudah dan intuitif untuk menyimpan EOS.

SimplEOS (Dompet Desktop)

Dompet desktop dianggap lebih selamat daripada aplikasi mudah alih, tetapi sebenarnya tidak lebih selamat daripada PC anda. The SimplEOS direka dengan satu tujuan dan itu untuk berinteraksi dengan ekosistem EOS. Anda akan menemui keserasian dengan semua aspek perisian EOS.io dan terdapat versi yang tersedia untuk Windows, iOS dan Linux.

Dengan pantas dan mudah untuk memuat turun dan memasang, SimplEOS menjadikannya mudah untuk menghantar, menerima dan menahan duit syiling EOS. Terdapat sokongan untuk saluran udara EOS dan portal pengundian, dan ia menawarkan sokongan untuk beberapa akaun.

Pengundian Antara Muka Pengguna SimpleOS

Antara Muka Pengguna di SimplEOS dengan Fungsi Mengundi. Sumber: Laman Web Simpleos

Kelemahannya ialah duit syiling EOS adalah semua yang boleh anda simpan dengan SimplEOS. Sekiranya anda perlu menyimpan duit syiling lain, anda memerlukan dompet lain.

Peningkatan masa depan termasuk urus niaga tertunda yang selamat dan dompet mudah alih untuk Android dan iOS.

Penyebaran (Dompet Desktop)

Dompet berasaskan penyemak imbas dianggap paling tidak selamat, kerana mereka sering menghantar kunci peribadi anda ke pelayan syarikat. Berselerak adalah pelanjutan Chrome yang mengelakkan masalah keselamatan dengan menggunakan Single Sign On dengan enkripsi asimetrik. Ini membolehkan anda menandatangani urus niaga tanpa mendedahkan kunci peribadi anda. Baru-baru ini telah dibawa ke versi desktop untuk Windowns, iOS dan Linux, menjadikannya lebih selamat.

Semuanya disimpan pada peranti anda sendiri semasa anda menggunakan Scatter. Segala data yang perlu dikirim ke blockchain dikirimkan sebagai sidik jari yang dicincang, yang pada dasarnya adalah gabungan karakter yang dienkripsi.

Kelebihan EOS Penyebaran

Kelebihan Utama Penyebaran. Sumber: Laman Web Penyebaran

Pada masa ini terdapat sokongan untuk EOS dan Ethereum, tetapi lebih banyak blockchain akan disokong pada masa akan datang. Tron ditambahkan baru-baru ini, tetapi buat masa ini hanya Trnet testnet yang tersedia. Scatter mempunyai rancangan untuk melepaskan versi mudah alih untuk iOS dan Android.

Dompet Kertas EOS

Dompet kertas adalah dompet fizikal yang dianggap cukup selamat kerana jelas tidak pernah tersambung ke internet, yang bermaksud tidak mungkin penggodam dapat mencuri kunci peribadi yang tersimpan di dompet kertas.

Terdapat beberapa kelemahan menggunakan dompet kertas. Ia boleh dicuri secara fizikal, dan dapat dihancurkan oleh api dan air, atau hanya dengan terkoyak.

Sekiranya anda memilih untuk menggunakan dompet kertas, anda disyorkan untuk membuat beberapa salinan dan menyimpannya di lokasi yang berbeza dan selamat.

Inilah penjana dompet kertas untuk EOS dihidupkan Github.

Risiko Penyimpanan Pertukaran EOS

Sekiranya anda membeli EOS dari bursa, anda mungkin tergoda untuk membiarkannya di dompet pertukaran. Sekiranya itu adalah penyelesaian jangka pendek kerana anda merancang untuk membuat perdagangan dengan EOS, ini tidak masalah.

Sekiranya anda merancang untuk mengekalkan EOS anda untuk jangka masa panjang, maka dompet pertukaran bukanlah idea yang baik kerana dua sebab:

  • Pertukaran kerap disasarkan oleh penggodam;
  • Dan mereka pasti tidak akan membenarkan anda mengawal sepenuhnya kunci peribadi anda.

Menyimpan aset kripto anda di dompet pertukaran mendedahkan mereka kepada risiko yang tidak perlu, dan kebanyakan peminat kripto akan memberitahu anda untuk memindahkan cryptocurrency anda dari pertukaran ke dompet yang selamat secepat mungkin.

Kesimpulannya

Kerana EOS adalah projek besar dan popular, terdapat banyak pilihan dompet yang perlu dipertimbangkan. Saya telah membahas beberapa perkara di sini, tetapi yang lain yang dapat anda perhatikan termasuk dompet perkakasan Trezor dan dompet Jaxx Liberty.

Sekiranya anda akan memuat turun dan menggunakan salah satu dompet di atas, pastikan anda melayari laman web rasmi dompet yang berkenaan dan anda tidak memuat turunnya dari laman web pihak ketiga mana pun. Begitu juga, anda juga ingin menguji dompet dengan sedikit EOS untuk memastikan semuanya berfungsi dengan baik.

Setelah memasang dompet EOS, pastikan anda mengamalkan keselamatan cryptocurrency 101. Ini termasuk menggunakan kata laluan yang kuat dan selamat serta menjaga program antivirus komputer anda terkini.

Dan, apa sahaja yang anda lakukan, simpan kunci peribadi dan benih pemulihan anda!

Tempat untuk Membeli EOS:

  • Binance
  • Kraken
  • Bittrex
  • HitBTC
  • Poloniex
  • Huobi

Gambar Pilihan melalui Fotolia

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me