Dompet Golem Terbaik: 7 Tempat Teratas untuk Menyimpan GNT dengan Selamat

Golem (GNT) adalah inisiatif bercita-cita tinggi yang bertujuan untuk mewujudkan komputer super global, dan akan memberi ganti rugi kepada mereka yang menawarkan kuasa pengkomputeran ganti dengan token GNT yang mematuhi ERC-20.

Sebaliknya, mereka yang memerlukan kuasa pengkomputeran dapat membelinya dari rangkaian Golem dengan token GNT. Untuk memanfaatkan platform anda, anda perlu mempunyai beberapa token GNT, dan tentu saja tempat menyimpannya. Oleh kerana GNT adalah token ERC-20, terdapat banyak dompet yang boleh anda gunakan untuk menyimpan token tersebut.

Dalam catatan ini, kami akan melihat beberapa pilihan penyimpanan terbaik untuk Golem. Dari dompet perkakasan hingga dompet mudah alih dan web, saya pasti bahawa anda akan menemui dompet terbaik untuk menyimpan GNT anda.

7 Dompet Golem Teratas

Seperti yang disebutkan, Golem adalah token ERC20 yang bermaksud terdapat banyak pilihan dompet Ethereum yang tersedia untuknya. Agar kita dapat memilih yang terbaik, kita memberi tumpuan kepada beberapa faktor utama. Ini termasuk keselamatan, kebolehgunaan, sokongan masyarakat dan kos.

Sudah tentu, kadang-kadang ciri-ciri ini saling bertentangan tetapi penting untuk mencari dompet yang paling sesuai dengan keperluan anda.

Berikut adalah senarai kami mengikut urutan pilihan.

Ledger Nano S (Dompet Perkakasan)

Apabila keselamatan menjadi perhatian utama, dompet perkakasan adalah pilihan terbaik anda, dan Lejar Nano S adalah salah satu dompet perkakasan yang paling selamat dan paling popular yang ada. Anda tidak boleh memilih dompet yang lebih selamat untuk menyimpan duit syiling GNT anda daripada dompet perkakasan, dan Ledger Nano S adalah pilihan yang sangat baik untuk dompet perkakasan

Lejar Nano Golem

Dompet perkakasan Ledger Nano S

Beberapa ciri utama Ledger Nano S termasuk:

  • Transaksi disahkan dipamerkan dan memerlukan input fizikal untuk diselesaikan;
  • Data anda dijamin dengan kod PIN;
  • Akaun disulitkan dan disandarkan sepenuhnya;
  • Pemeriksaan faktor kedua anti-malware;
  • Sokongan untuk beratus-ratus cryptocurrency;
  • Kemudahan penyediaan.

The Ledger tidak percuma, tetapi mereka baru-baru ini menurunkan harganya dan tanda harga $ 99.99 semasa adalah kecil jika anda mempunyai lebih daripada $ 1,000 dalam cryptocurrency untuk disimpan.

Model Satu Trezor

Dompet perkakasan lain yang boleh anda pertimbangkan adalah Model Trezor One. Trezor adalah perkakasan terkenal lain yang dibangunkan oleh makmal Satoshi yang berpusat di Prague. Ini adalah pilihan yang sedikit lebih murah daripada lejar berharga € 69 + VAT.

Memandangkan Trezor adalah dompet perkakasan, ia menyimpan kunci peribadi anda di luar talian dan dalam persekitaran yang selamat. Apabila anda perlu menggunakan dompet anda, semua pengiraan kunci peribadi akan dilakukan pada peranti yang kemudian akan disambungkan ke PC anda melalui USB. Anda kemudian akan memasang jambatan trezor yang akan membuat sambungan antara peranti anda dan UI penyemak imbas Trezor.

Trezor Wallet Golem

Antara Muka Pengguna Dompet Trezor

Trezor Model One dapat menyimpan lebih dari 700 cryptocurrency lain termasuk semua kompleks ERC20. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa syiling tertentu seperti Ripple XRP dan Monero XMR yang tidak ditawarkan dalam peranti peringkat kemasukan ini.

Sekiranya ini adalah duit syiling yang anda pegang dan mahukan peranti perkakasan untuk itu, anda mungkin ingin mempertimbangkan Model Trezor T. Selain menyokong lebih banyak syiling daripada peranti standard, Model T dilengkapi dengan skrin sentuh berwarna. Sudah tentu, fungsi tambahan ini berharga dan Model T adalah € 149 + VAT.

Jaxx (Pelbagai Peranti)

Jaxx adalah dompet berbilang duit syiling dengan pilihan desktop dan mudah alih, dan ini adalah satu lagi pilihan baik bagi sesiapa yang ingin menyimpan token GNT mereka dengan selamat. Ia baru-baru ini dikemas kini dan kini dipanggil Jaxx Liberty, dan ia dapat menyimpan lebih dari 85 cryptocurrency berbeza, dengan lebih banyak yang ditambah sepanjang masa.

Setelah dilancarkan pada tahun 2014, dompet Jaxx telah dimuat turun berjuta-juta kali, dan ini adalah pilihan utama bagi banyak peminat cryptocurrency berkat pelbagai jenis syiling yang dapat disimpannya, dan kerana pasukan Jaxx terus meningkatkan dompet.

Jaxx Wallet dengan Golem

Integrasi Golem Dompet Mudah Alih Golem. Sumber: Reddit

Versi desktop Jaxx Liberty boleh dimuat turun untuk Windows, OSX dan Linux. Versi mudah alih menyokong kedua-dua peranti Android dan iOS, dan bahkan ada pelanjutan Google Chrome untuk menggunakan dompet dalam talian. Dan anda boleh menyegerakkan dan memasangkan dompet anda di semua peranti ini. Itu kemudahan.

Antara muka pengguna sangat intuitif dan mesra pengguna, dan ini membolehkan anda mengekalkan kawalan kunci peribadi anda. Malah mereka yang belum pernah menggunakan dompet cryptocurrency sebelumnya tidak mempunyai masalah untuk belajar bagaimana menguruskan GNT mereka menggunakan dompet Jaxx. Dan Jaxx juga menjadikan pertukaran syiling anda mudah dengan integrasi ShapeShift yang terbina dalam.

Keluaran (Dompet Desktop)

Dompet Keluaran diakui secara meluas sebagai salah satu dompet berbilang mata wang terbaik yang tersedia dari perspektif antara muka pengguna. Cukup indah untuk dilihat.

Dan dompet desktop cukup selamat, terutamanya jika anda selamat dalam tingkah laku menyemak imbas internet anda.

Exodus tidak hanya menyokong penyimpanan GNT, tetapi juga menyokong hampir 100 cryptocurrency lain, dan pasukan di belakang Exodus menambah lebih banyak sepanjang masa. Anda juga boleh menukar wang anda dengan cepat menggunakan integrasi ShapeShift yang sudah ada.

Dompet Keluaran dengan Golem

Antara muka pengguna Exodus Desktop Wallet

Keluaran mempunyai versi yang tersedia untuk Windows, Mac dan Linux dan memberikan anda kawalan penuh ke atas semua aset digital yang anda pilih untuk menyimpannya.

MyEtherWallet (Dompet Web)

MyEtherWallet, juga disebut MEW, adalah alat sumber terbuka yang dirilis pada tahun 2015 sebagai alat untuk membuat dompet yang sesuai dengan Ethereum dengan mudah dan selamat. Ia menjadi semakin popular seiring dengan peningkatan populariti Ethereum, yang merupakan cryptocurrency ketiga terbesar dengan permodalan pasaran. Sekiranya anda mencari penyelesaian yang mudah dan fleksibel untuk menyimpan token yang sesuai dengan Ethereum, seperti token Golem GNT, maka MEW akan menjadi penyelesaian yang sangat baik untuk anda.

Walaupun dianggap sebagai dompet web, itu tidak sepenuhnya tepat. Alat MEW membolehkan anda membuat dompet Ethereum baru melalui antara muka berasaskan web mereka, tetapi semua dana dan maklumat anda tetap ada di komputer anda sendiri. Kunci peribadi anda tidak pernah dihantar ke pelayan MEW. Ini adalah gabungan kemudahan penyediaan yang sangat baik yang disediakan oleh antara muka dalam talian dan keselamatan dengan menyimpan kunci peribadi anda pada peranti anda sendiri.

Daripada hanya menjadi dompet, lebih baik memikirkan MEW sebagai cara untuk berinteraksi dengan blockchain Ethereum. Oleh itu, ia boleh digunakan bersama dengan dompet lain. MEW akan bersambung dengan dompet perkakasan seperti Ledger dan Trezor, dan juga boleh berfungsi dengan dompet Ethereum rasmi. Semua dompet ini terkenal dengan keselamatannya. Sekiranya anda memilih untuk menggunakan MEW sebagai penjana dompet mandiri, ia juga sangat selamat, tetapi tahap keselamatan sangat bergantung pada pengguna dan bagaimana mereka menggunakan alat ini.

Untuk seaman mungkin, MEW membolehkan anda membuat dompet dan memulakan transaksi sepenuhnya di luar talian. Walaupun ini menjadikan MEW lebih selamat, ia juga kurang senang daripada menggunakan penyemak imbas web. Sekiranya anda memerlukan lebih banyak maklumat mengenai keselamatan yang dimasukkan ke dalam MEW, bahagian “Bantuan” di laman web menyediakan dokumentasi yang luas.

Bagi mereka yang menginginkan alternatif untuk MEW, ada juga MyCrypto yang dimulakan oleh bekas pengasas. Kami sebelum ini melihat perbezaan antara MyCrypto dan MyEtherWallet jika anda mahukan lebih banyak maklumat.

MetaMask (Pemalam Penyemak Imbas)

MetaMask adalah pemalam penyemak imbas yang berfungsi dengan penyemak imbas Firefox, Opera, Google Chrome, atau BAT Brave. Anda boleh memasangnya seperti plugin lain dan hanya memerlukan satu minit atau lebih untuk memasang dan menyiapkan MetaMask. Selain bertindak sebagai dompet untuk token serasi Ethereum dan ERC-20, ini adalah cara lengkap untuk mengakses dan berinteraksi dengan blockchain Ethereum.

Oleh kerana aplikasi blockchain dan aplikasi terdesentralisasi yang dibina di blockchain tidak begitu intuitif untuk orang biasa, pasukan di belakang MetaMask melangkah untuk membuat antara muka yang intuitif, menjadikannya sangat mudah untuk diakses dan berinteraksi dengan blockchain Ethereum. Berdasarkan maklum balas pengguna dan penggunaan MetaMask, mereka cukup berjaya.

MetaMask berfungsi sebagai dompet Ethereum yang berfungsi sepenuhnya yang berjalan tepat di penyemak imbas anda, dan ia menyokong semua token ERC-20, seperti GNT, dan bahkan mungkin untuk menambahkan token tersuai anda sendiri. Ini juga membolehkan anda berinteraksi dengan Ethereum dapps mana pun, dan berfungsi dengan Ethereum testnet, yang menjadikannya berguna sebagai alat pengembangan. Dan jika anda mahu, anda boleh menyambungkannya ke MyEtherWallet.

Dompet Kertas Golem

Dompet kertas tidak lebih daripada gambaran fizikal kunci peribadi anda. Ini semudah menulis kunci peribadi anda pada sehelai kertas. Penjana dompet kertas yang berdedikasi membumbui sesuatu dengan menjadikan dompet kelihatan cantik, dengan gambar, dan kesan holografik, dan juga kod QR juga.

Walaupun tidak ada penjana dompet kertas Golem khusus, anda boleh menggunakan MyEtherWallet sebagai penjana dompet kertas. Sebenarnya, setiap kali anda membuat dompet baru dengan MyEtherWallet, ia memberi anda pilihan untuk mencetaknya sebagai dompet kertas.

Dan jika anda benar-benar ingin selamat, anda boleh menjalankan MyEtherWallet di komputer yang tidak berada di luar talian, dan akan tetap di luar talian. Ini bermaksud dompet anda dan kunci peribadinya tidak pernah terkena internet. Ini bermaksud bahawa dana anda akan disimpan di persekitaran penyimpanan sejuk dari ancaman yang ditimbulkan oleh penggodam.

Kesimpulannya

Pada akhirnya, jenis dompet Golem yang anda memutuskan untuk digunakan sesuai dengan keperluan dan pilihan anda sendiri. Sekiranya anda mencari pilihan yang paling selamat dengan sokongan beratus-ratus duit syiling maka anda tidak boleh salah dengan dompet perkakasan. Sudah tentu, ini memang memerlukan kos yang sederhana.

Sebagai alternatif, jika anda mencari cara percuma dan cepat untuk menyimpan duit syiling anda dalam persekitaran yang selamat, maka anda boleh mempertimbangkan untuk membuat dompet kertas dengan MEW di penyemak imbas luar talian. Untuk bertransaksi dengan jumlah yang lebih kecil maka tidak ada yang salah dengan dompet desktop, mudah alih dan penyemak imbas yang kami nyatakan di atas.

Terdapat juga sejumlah dompet lain yang kami tinggalkan dari senarai ini. Tidak ada yang salah dengan mempertimbangkan dompet lain tetapi apa sahaja yang anda lakukan, pastikan ia mempunyai sokongan komuniti yang luas dan pembangunnya masih aktif dan terus mengemas kini.

Memilih dompet untuk menyimpan duit syiling anda mesti mengikut alasan yang sama seperti memilih duit syiling anda: DYOR (Lakukan Penyelidikan Anda Sendiri)

Tempat untuk Membeli GNT:

  • Binance
  • Bittrex
  • Huobi
  • HitBTC
  • Poloniex

Gambar Pilihan melalui Fotolia

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me