Dompet Litecoin Terbaik: Tempat paling selamat untuk Menyimpan LTC Anda

Litecoin (LTC) dicipta pada tahun 2011 sebagai mata wang digital peer-to-peer alternatif kepada bitcoin. Ia dirancang untuk memberi pengguna waktu transaksi lebih cepat dan menurunkan kos transaksi.

Litecoin adalah pilihan yang baik untuk mana-mana portfolio cryptocurrency, dan jika anda memutuskan untuk membeli beberapa, anda memerlukan dompet untuk menyimpannya. Nasib baik terdapat banyak pilihan untuk dompet Litecon, kerana popularitinya dan umur panjang.

Saya telah meneliti pilihan anda untuk memberikan senarai pendek dompet Litecoin terbaik. Saya telah memasukkan perkakasan, desktop dan jenis dompet lain supaya anda dapat membuat keputusan terbaik untuk memenuhi keperluan anda sendiri.

7 Dompet Litecoin Teratas

Terdapat beberapa perkara yang perlu anda pertimbangkan semasa memilih dompet Litecoin. Ini termasuk faktor seperti keselamatan, sokongan, kemudahan penggunaan saksi berasingan (SegWit). Sudah tentu, kadang-kadang perlu ada pertukaran kerana penekanan pada satu faktor memerlukan kompromi yang lain.

Dalam senarai di bawah ini, kami telah berusaha menyusun senarai dompet Litecoin yang paling komprehensif yang kami dapat. Walaupun ini bukan senarai yang lengkap, ini adalah satu-satunya dompet yang kami rasa selesa untuk dicadangkan pada masa ini.

Sekiranya anda menggunakan dompet yang tidak disenaraikan, maka anda harus memastikan bahawa dompet itu terkenal di masyarakat dan bahawa mereka mempunyai semua protokol keselamatan yang betul. Dengan itu, mari masuk dengan pilihan dompet yang paling selamat …

Ledger Nano S (Dompet Perkakasan)

Sekiranya anda menghargai keselamatan di atas segalanya Lejar Nano S dompet perkakasan dianggap sebagai salah satu pilihan paling selamat untuk dompet Litecoin. Ini juga merupakan salah satu dompet perkakasan yang paling popular di pasaran. Hampir semua orang menghargai reka bentuknya yang kecil dan ringan dan kenyataan bahawa ia kelihatan seperti pemacu kilat USB pada pandangan pertama. Ia berfungsi dengan semua sistem operasi utama – Windows, Macintosh, Linux dan bahkan terdapat pelanjutan Chrome.

Lejar Nano S Litecoin

Edisi “whitepaper” khas Ledger Nano S

Ledger Nano S dibina untuk keselamatan. Ia mempunyai seni bina cip ganda dan menyokong pengesahan 2 faktor, sambil membolehkan anda menyediakan PIN yang melindungi Litecoin dan cryptocurrency lain (Ledger dapat menyimpan lebih dari 700 cryptocurrency yang berbeza). Kunci peribadi anda tidak pernah meninggalkan peranti, dan ada layar OLED terpadu yang digunakan dalam kombinasi dengan butang fizikal untuk mengamankan peranti dari akses jauh.

Satu-satunya kelemahan untuk lejar adalah tanda harganya. Walaupun dompet Litecoin berasaskan perisian percuma, Nano dilengkapi dengan tanda harga $ 99. Sekiranya anda menghargai keselamatan yang tidak semestinya cukup untuk mengelakkan anda daripada mendapatkan Ledger anda sendiri.

Model Trezor satu (Dompet Perkakasan)

Sekiranya anda mencari dompet perkakasan alternatif yang sedikit lebih murah maka anda boleh mempertimbangkannya Trezor Model satu. Ini berharga sekitar € 83 dan dikembangkan oleh pasukan di Prague (Satoshi Labs). Model Trezor satu adalah dompet berbilang duit syiling dan boleh menyimpan sehingga 700 cryptocoin.

Seperti dompet lejar, ini adalah dompet perkakasan yang bermaksud bahawa kunci anda disimpan pada peranti dan dapat disimpan dalam persekitaran luar talian. Peranti perkakasan akan berinteraksi dengan “Trezor bridge” untuk mengesahkan kunci peribadi dan menyambung ke antara muka pengguna penyemak imbas. Berikut adalah antara muka pengguna dengan pelanjutan penyemak imbas Trezor.

Dompet Trezor Litecoin

Antara Muka Pengguna Dompet Perkakasan Trezor Litecoin

Model Trezor satu adalah dompet tahap kemasukan yang mempunyai sebahagian besar fungsi yang sangat anda perlukan dari dompet perkakasan. Walau bagaimanapun, jika anda mahukan dompet dengan antara muka pengguna yang lebih baik dan fungsi duit syiling yang lebih banyak, anda boleh mempertimbangkan Trezor Model T. yang sedikit lebih mahal. Ini berharga 180 € dan mempunyai skrin sentuh berwarna ditambah sokongan tambahan untuk beberapa syiling lain.

Sama ada Trezor Model T bernilai € 100 tambahan, kita tidak terlalu yakin. Perkara yang paling penting ialah sama ada anda merancang untuk menyimpan duit syiling yang tidak disokong pada Model One. Memandangkan kedua-duanya menyokong transaksi Litecoin dan SegWit, anda mungkin lebih baik mendapatkan Model itu.

Teras Litecoin (Dompet Desktop)

Teras Litecoin adalah dompet Litecoin rasmi. Ia juga berfungsi sebagai simpul penuh untuk membantu mengamankan rangkaian Litecoin. Sebagai dompet desktop, ia boleh dipasang di mana-mana PC Windows atau Linux dan juga mesin OSX.

Dompet Teras Litecoin

Antara muka Litecoin Core Wallet pada PC. Imej melalui Laman Web Litecoin Rasmi

Kekuatannya adalah bahawa ia dirancang khusus untuk menyimpan Litecoin oleh pasukan yang bekerja pada pengembangan Litecoin. Bukan semestinya antara muka pengguna yang paling mudah, tetapi ia berfungsi dengan baik. Anda akan mudah menyiapkannya, dan ini memberi anda cara mudah untuk mengurus pegangan Litecoin anda.

Fakta bahawa ia berfungsi sebagai simpul penuh bermaksud ia perlu memuat turun keseluruhan blockchain Litecoin ke komputer anda, dan ini mungkin menyalahkan mereka tanpa banyak ruang cakera keras yang tersedia. Anda juga harus mempertimbangkan bahawa hanya menyimpan Litecoin. Mata wang kripto lain yang anda pegang memerlukan dompet yang berbeza.

Keluaran (Dompet Desktop)

Dompet multicurrency keluaran adalah salah satu dompet desktop yang lebih baru, telah dilancarkan pada tahun 2016, tetapi dengan cepat menjadi salah satu yang paling popular juga kerana reka bentuknya yang cantik. Pencipta dompet Keluaran mempertimbangkan antara muka pengguna sebelum semua yang lain, membuat dompet yang mempunyai antara muka pengguna yang menyenangkan secara estetik bersama dengan sejumlah ciri berguna. Anda akan dapati semua yang ditunjukkan dengan jelas, dan Keluaran mempunyai semua pilihan penyesuaian yang anda perlukan untuk menjadikannya milik anda.

Dompet Keluaran Litecoin

Litecoin Exodus Wallet di PC. Imej melalui eksodus

Ciri-ciri lain dalam Keluaran yang perlu disebut termasuk sekumpulan carta yang berguna, integrasi ShapeShift, penyediaan dan penggunaan video yang berguna dan komuniti pengguna yang aktif. Dompet ini juga menyokong lebih dari 90 cryptocurrency, dan pasukan terus menambahkan lebih banyak secara berkala.

Satu kelemahan yang selalu ditunjukkan adalah kurangnya sokongan untuk pengesahan 2 faktor. Yang lain adalah waktu singkat Keluaran telah berlangsung, tetapi dengan lebih dari 2 tahun sejarah, dompet ini mendapat penerimaan yang lebih besar kerana ulasan pengguna terus sangat positif mengenai dompet Keluaran.

Jaxx Liberty (Desktop / Mudah Alih)

The Dompet Jaxx Liberty (dahulunya hanya Jaxx) adalah dompet mesra pengguna yang telah dirancang dengan mempertimbangkan pengguna cryptocurrency awal. Ini menjadikannya mudah dinavigasi antara muka pengguna, yang juga senang dilihat.

Dompet tersedia sebagai versi desktop dan mudah alih, dan mereka saling bersesuaian, yang membolehkan anda mengikuti perkembangan pegangan anda di mana sahaja anda berada. Versi desktop berfungsi dengan Windows, Mac dan Linux dan versi mudah alih tersedia untuk Android dan iOS. Tambahan terdapat pelanjutan penyemak imbas Chrome.

Litecoin Jaxx

Jaxx menawarkan Sokongan untuk Litecoin dan Augur. Imej melalui Jaxx

Jaxx menyokong lebih dari 85 cryptocurrency yang berbeza, dan integrasi ShapeShift terbina dalam membolehkan anda beralih antara cryptocurrency dengan pantas, tepat di dompet anda.

Perlu diketahui bahawa dompet mudah alih cenderung kurang selamat daripada jenis dompet lain. Mereka selalu tersambung ke internet dan lebih rentan terhadap peretasan, virus dan perisian hasad.

LiteVault (Dompet Web)

Sekiranya anda mencari pendekatan yang lebih mudah tanpa muat turun atau perkakasan yang terlibat LiteVault wallet adalah dompet dalam talian untuk Litecoin. Sangat mudah digunakan, dan proses pendaftaran hanya memerlukan 10 saat untuk kebanyakan pengguna.

Kod sumber untuk LiteVault adalah sumber terbuka, jadi anda tahu tidak ada kejutan jahat yang menanti anda, dan dompet pengguna semuanya disulitkan sebelum sesuatu dihantar pelayan LiteVault, yang bermaksud anda mengawal kunci peribadi anda.

Dompet Litecoin LiteVault

Dompet Litecoin Dalam Talian LiteVault

Sudah tentu dompet berasaskan web sememangnya kurang selamat daripada perkakasan, atau bahkan dompet desktop. Dan LiteVault tidak menyokong duit syiling selain Litecoin, jadi mana-mana pegangan cryptocurrency anda yang lain memerlukan dompet lain.

LoafWallet (Dompet Mudah Alih)

Kami tidak dapat membuat senarai dompet Litecoin terbaik tanpa menyertakannya LoafWallet. Ini adalah dompet yang dikembangkan oleh lelaki yang sama yang mencipta Litecoin – Charlie Lee. Ini satu-satunya dompet mudah alih yang mudah digunakan dan dibina untuk menyimpan Litecoin secara khusus.

LoafWallet pada asalnya hanya tersedia untuk iOS, tetapi sokongan Android telah ditambahkan. LoafWallet didasarkan pada Bitcoin BreadWallet, dan ia mempunyai kod sumber terbuka dan merupakan dompet deterministik hierarki (HD).

Loafwallet Mobile Wallet Litecoin

Dompet Mudah Alih Loafwallet Litecoin. Gambar melalui Kedai Google Play

LoafWallet dibuat agar mudah ketika menghantar dan menerima Litecoin. Dan anda tidak perlu risau jika ada yang salah kerana anda selalu dapat memulihkan dompet dengan frasa cadangan 12 perkataan.

Sebagai dompet mudah alih, LoafWallet mungkin tidak begitu selamat seperti dompet lain, tetapi pasti mudah digunakan, dan bagus untuk menyimpan sejumlah kecil Litecoin.

Dompet Kertas Litecoin

A Dompet kertas Litecoin oleh beberapa pihak dianggap kaedah paling selamat untuk menyimpan Litecoin (atau cryptocurrency apa pun). Ini kerana dompet kertas adalah kaedah luar talian sepenuhnya untuk menyimpan duit syiling dan sering disebut “penyimpanan sejuk”.

Semasa menggunakan dompet kertas, kunci awam dan peribadi anda dicetak pada sehelai kertas. Penyediaannya boleh dilakukan sepenuhnya di luar talian, jadi kunci peribadi anda tidak pernah terkena internet.

Apabila dibuat dengan betul dan disimpan dengan beberapa langkah berjaga-jaga terhadap kehilangan, kemusnahan atau pencurian, hampir mustahil bagi sesiapa sahaja untuk mencuri duit syiling yang disimpan di dompet kertas.

Perkataan Dompet Pertukaran

Sebaik sahaja anda membeli Litecoin dari bursa, anda mungkin tergoda untuk menyimpannya di dompet pertukaran demi kemudahan. Sekiranya anda akan menggunakan Litecoin untuk berdagang, itu adalah rancangan yang baik. Tetapi jika anda merancang untuk memegang Litecoin sebagai pelaburan, itu adalah idea yang tidak baik.

Anda harus sedar bahawa anda sebenarnya tidak memiliki dompet pertukaran, itu milik pertukaran. Ini kerana apabila anda mempunyai dompet di bursa, kunci peribadi sebenarnya disimpan di pelayan bursa. Pemilik syiling adalah entiti yang mengawal kunci peribadi tersebut.

Mengapa ini menjadi perhatian?

Sebenarnya, ini bermakna bahawa Litecoin anda tidak sepenuhnya selamat 100%. Ini kerana berisiko sama ada dicuri oleh bursa dalam penipuan keluar atau kerana mereka dicuri oleh beberapa pelakon luar seperti penggodam.

Yang terakhir sebenarnya adalah kejadian biasa. Inilah yang berlaku dengan Mt. Pertukaran Gox yang diretas pada tahun 2014 dan harus mengajukan kebankrapan. Terdapat juga banyak kes baru dari pertukaran di Korea dan Jepun.

Sekiranya anda akan menyimpan sejumlah Litecoin di bursa untuk melakukan perdagangan, adalah bijak untuk menggunakan salah satu perkhidmatan yang lebih terkenal. Ini termasuk seperti Binance yang merupakan pertukaran global dan Bitstamp yang berpusat di Eropah.

Keselamatan Dompet 101

Walaupun perkara di atas akan memberi anda idea yang baik tentang dompet apa yang harus diperoleh, adalah penting untuk memastikan bahawa anda mengikuti semua protokol keselamatan dompet yang betul. Banyak orang mungkin menganggap ini sebagai akal sehat tetapi seperti yang kita semua tahu, ini sering kali tidak begitu biasa.

Sekiranya anda akan menyimpan sejumlah besar Litecoin di dompet, pastikan bahawa anda buat sandaran dari kata benih. Anda harus menyimpannya di lokasi yang berlainan sehingga jika anda kehilangannya, anda dapat dengan mudah mencari yang lain.

Sekiranya anda akan menggunakan dompet PC, anda perlu memastikan bahawa anda tidak memuat turun perisian hasad yang boleh menyimpan fail dompet .bat anda atau memasukkan kata laluan anda. Di sinilah perisian antivirus yang canggih dan terkini akan membuat anda berada dalam keadaan baik.

Akhir sekali, jika anda ingin menyimpan apa-apa Litecoin pada diri anda atau di rumah anda, lebih baik anda terus mengetahui mengenai pelaburan cryptocurrency anda. Terdapat sebilangan kes di mana pelabur cryptocurrency telah dirompak dan diancam dengan keganasan fizikal kerana mendapat akses kepada duit syiling mereka.

Jadi, fikirkan dua kali sebelum anda menyatakan status ikan paus anda secara terbuka di Twitter…

Kesimpulannya

Ini adalah beberapa pilihan penyimpanan terbaik untuk Litecoin. Sekiranya anda merancang menyimpan LTC yang besar pada dompet tertentu, maka anda mungkin ingin menggunakan dompet perkakasan. Ya, ini mungkin memerlukan kos yang lebih tinggi tetapi jika nilai syiling anda cukup besar, ia bernilai dalam jangka masa panjang.

Sekiranya tidak, anda boleh menggunakan dompet kertas Litecoin selagi anda mempunyai tempat yang benar-benar selamat dan selamat untuk menyimpan kata-kata biji kertas anda. Sekiranya anda lebih berminat menggunakan LTC anda untuk melakukan transaksi biasa, anda boleh mempertimbangkan salah satu dompet mudah alih atau desktop yang lain.

Memandangkan dompet ini percuma untuk dimuat turun dan digunakan, anda mungkin paling sesuai untuk menggunakan kombinasi dompet. Anda harus menyimpan pegangan Litecoin besar anda dalam simpanan sejuk di dompet perkakasan atau dompet kertas dengan dompet perbelanjaan yang lebih ringan. Ini serupa dengan akaun bank simpanan / semasa yang anda ada.

Tidak kira apa dompet Litecoin yang anda pilih, adalah penting bahawa anda sering menjadi pautan paling lemah untuk keselamatan dana. Ikuti keselamatan crypto 101 dan anda pasti baik-baik saja.

Tempat untuk Membeli LTC:

  • Binance
  • Setem bit
  • Bittrex
  • Pertukaran Kraken
  • Huobi
  • QuadrigaCX
  • Coinsquare

Gambar Pilihan melalui Fotolia

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me