Dompet Monero Terbaik pada tahun 2021: Tempat Menyimpan XMR Anda

Monero (XMR) telah naik ke kedudukan nombor 10 dari segi permodalan pasaran kerana pengguna cryptocurrency menghargai ciri privasi yang disertakan dengan penggunaan Monero.

Seiring dengan peningkatan populariti Monero, jumlah dompet yang menyokong koin yang berpusat pada privasi ini juga meningkat. Ini menjadikan anda lebih sukar untuk memutuskan dompet mana yang terbaik untuk menyimpan Monero anda, tetapi saya di sini untuk membantu anda menavigasi keputusan itu.

Dalam panduan berikut, saya akan menerimanya melalui 7 Dompet Monero terbaik di pasaran. Saya juga akan memberi anda beberapa petua utama yang perlu dipertimbangkan ketika menyimpan XMR anda dengan selamat.

7 Dompet Monero Terbaik untuk 2019

Sebelum kita menggali pelbagai pilihan dompet dan penyimpanan, penting untuk menunjukkan kriteria kami untuk memilih dompet Monero yang “terbaik”. Kami mendasarkan ini pada keselamatan dompet, sokongan berterusan, maklum balas masyarakat, kemudahan penggunaan dan kos.

Mungkin ada dompet lain yang telah disebutkan, tetapi kami tidak menyangka bahawa dompet itu sampai ke tahap yang sama dengan beberapa pilihan yang lebih mantap ini. Dengan itu, mari kita mulakan dengan salah satu pilihan paling selamat dan mahal.

Lejar Nano

Mungkin salah satu pertaruhan terbaik anda untuk menyimpan Monero anda adalah dalam dompet perkakasan yang selamat. Salah satu yang paling popular di pasaran sekarang ialah Ledger Nano. Ini juga merupakan salah satu dompet perkakasan pertama yang mula menawarkan sokongan untuk XMR.

Peranti Ledger juga dompet berbilang mata wang yang bermaksud bahawa anda boleh menyimpan lebih dari 1,000 syiling yang berbeza di atasnya. Terdapat dua versi pada masa ini. Anda mempunyai Nano S dan Nano X.

Dompet Lejar Nano XMR

Dapatkan Ledger Nano X Anda dari kedai rasmi

Kedua-duanya menyokong Monero walaupun Nano X mempunyai lebih banyak sokongan duit syiling serta bluetooth dan lebih banyak pilihan penyimpanan aplikasi. Harganya sedikit lebih tinggi walaupun pada $ 119 berbanding Nano S pada $ 59.

Bukti Penggodam &# 128104;&# 127996; ‍&# 128187 ;: Dompet perkakasan sangat selamat kerana kunci peribadi anda tidak pernah meninggalkan peranti. Mereka juga tidak pernah terdedah kepada persekitaran dalam talian dan tetap “dingin”. Semua penandatanganan dilakukan pada peranti dan ia berinteraksi dengan aplikasi PC melalui USB.

Semasa menggunakan dompet Ledger anda untuk menghantar Monero, anda harus menggunakan dompet GUI teras Monero (dilindungi di bawah). Walaupun Ledger memang mempunyai program dompet PC bernama Ledger Live, ia tidak menyokong Monero.

Anda perlu terlebih dahulu memasang aplikasi Monero pada peranti Ledger anda dan kemudian menyambungkannya ke komputer yang mempunyai GUI Monero. Untuk arahan lebih lanjut, anda boleh membaca panduan mendalamnya di sini.

Model Trezor T

Dompet perkakasan kedua paling popular di pasaran adalah Trezor. Seperti Ledger, terdapat dua versi dompet Trezor namun hanya Model T yang lebih mahal yang menyokong Monero.

Model T cukup kemas kerana ia adalah satu-satunya dompet perkakasan dengan skrin sentuh warna yang menjadikan pengalaman pengguna lebih lancar. Anda juga mempunyai sokongan untuk sejumlah besar syiling lain kerana ini adalah dompet berbilang mata wang.

Trezor Model T Monero XMR

Kandungan Model T Trezor. Imej melalui Trezor

Seperti buku besar, anda akan terlebih dahulu memasang dompet Monero rasmi. Kemudian setelah berada di PC anda, anda boleh menyambungkan Trezor anda dan menandatangani transaksi anda / melihat baki anda dll. Anda dapat melihat panduannya di sini.

Awas ⚠️: Semasa membeli sebarang peranti perkakasan, pastikan anda membelinya dari kedai rasmi. Selalu ada risiko bahawa pihak ketiga menjual alat yang diubah kepada anda.

Model Trezor T berharga € 149 yang bermaksud ia jauh lebih tinggi daripada Ledger Nano X. Oleh itu, nampaknya anda membayar premium untuk skrin sentuh warna itu. Tidak begitu berbaloi pada pendapat saya.

GUI Desktop Monero rasmi

Sekiranya anda mencari penyelesaian yang lebih menjimatkan untuk menyimpan duit syiling XMR anda, mengapa tidak pergi dengan pelanggan desktop Monero rasmi. Anda boleh mendapatkannya dari laman web rasmi Monero dan ia tersedia untuk Windows, Mac, Linux dan sistem operasi lain. Ia direka untuk memudahkan penggunaan semasa menyimpan atau menghantar penahan Monero.

Dompet desktop Monero rasmi adalah dompet simpul penuh, yang bermaksud anda perlu menunggu dompet memuat turun dan menyegerakkan dengan blockchain penuh.

Ini bukan hanya memerlukan masa yang lama, tetapi juga memerlukan banyak ruang cakera keras dan kuasa pemprosesan. Sekiranya perkara itu tidak menarik, mungkin itu bukan dompet yang tepat untuk anda.

Setelah semuanya memuat turun dan menyegerakkan dompet agak mudah digunakan, tetapi ia berguna jika anda mempunyai pengalaman crypto sebelumnya.

GUI Monero

Dompet Monero GUI rasmi. Sumber: Monero.org

Asas penghantaran dan penerimaan agak mudah, dan anda akan dapati akses ke syiling XMR anda cepat dan boleh dipercayai. Lebih-lebih lagi, ia dibina beli dev Monero Core supaya anda tahu keselamatannya baik.

Sumber terbuka &# 128187 ;: Dompet teras rasmi Monero adalah sumber terbuka sepenuhnya. Ini bermaksud bahawa kod ini terbuka untuk kajian dan pemeriksaan rakan sebaya. Ini secara amnya dianggap lebih selamat oleh pakar keselamatan

Ini bukan dompet yang paling mesra pengguna, jadi pendatang baru di dunia cryptocurrency mungkin ingin mempertimbangkan dompet yang lebih mesra pengguna.

MyMonero

MyMonero adalah dompet percuma lain yang cukup dihormati di komuniti Monero. Ia dikendalikan oleh pemaju teras Monero yang sama yang membuat integrasi Monero Ledger, dan memberikan pengguna akaun Monero yang dihoskan dan selamat.

MyMonero pada mulanya dikembangkan sebagai dompet berasaskan penyemak imbas walaupun mereka baru-baru ini mengembangkan Windows, Mac & Program Linux dan juga versi iOS. Dan, seperti GUI Monero rasmi, semua kodnya adalah sumber terbuka dan tersedia di dalamnya GitHub.

Mungkin pilihan paling selamat untuk menggunakan MyMonero adalah melalui program PC mereka. Ini adalah dompet ringan yang bermaksud bahawa anda tidak perlu memuat turun keseluruhan blockchain untuk menggunakannya. Ia akan bersambung ke nod jauh.

MyMonero

Halaman Web MyMonero dengan antara muka pengguna

Dompet MyMonero PC cukup mudah digunakan dan lebih mesra pengguna daripada dompet GUI. Anda juga boleh memasangnya di iPhone jika anda perlu menggunakan XMR ketika berada jauh dari PC anda.

Namun, jika anda mahukan alamat cepat dan mudah untuk Monero anda, maka anda boleh menggunakan dompet web MyMonero. Anda boleh membuat akaun yang didaftarkan dalam masa kurang dari satu minit, tetapi harap maklum tentang keperluan untuk mengingat atau mencatat kunci log masuk 13 perkataan.

Ia tidak disimpan di pelayan Monero, jadi jika anda lupa atau kehilangan kunci ini, anda juga akan kehilangan akses ke akaun anda.

Walaupun dompet web ini adalah pilihan yang cepat dan mudah, ia juga mendedahkan wang anda kepada risiko keselamatan yang paling besar. MyMonero malah memberi amaran kepada anda mengenai perkara ini semasa proses pembuatan dompet dengan mesej berikut:

… Sangat sukar bagi MyMonero untuk menghantar kodnya dengan selamat ke penyemak imbas anda. Ini bermaksud bahawa terdapat risiko yang besar dalam menggunakan MyMonero untuk jumlah yang banyak!

Sekiranya anda mempunyai sejumlah besar Monero atau ingin menyimpannya untuk jangka masa panjang, pilihan terbaik anda ialah dompet perkakasan, atau dompet kertas, yang akan saya bahas kemudian.

Monerujo

Monerujo diciptakan sebagai aplikasi Android sumber oprn, yang membolehkan pengguna mudah alih menyimpan dan menghantar Monero. Kerana ia adalah sumber terbuka, kod tersebut telah diperiksa dan disahkan bebas dari sebarang kod jahat oleh komuniti Monero.

Monerujo telah terkenal dengan komuniti Monero, dan aplikasinya mempunyai penilaian bintang 4.2 di Google Play, dengan hampir 300 ulasan. Ia telah dimuat turun dan dipasang lebih daripada 10,000 kali mengikut gedung Google Play.

Monerujo berfungsi sebagai dompet ringan, memberi anda pilihan untuk menjalankan nod anda sendiri atau menggunakan nod jauh untuk menyegerakkan dompet anda dengan blockchain Monero. Ini membolehkan aplikasi menjadi kecil dan ringan, mengambil sedikit ruang pada peranti mudah alih Android anda.

Kedai Android Monerujo

Monerujo untuk Peranti Android. Sumber: Google Kedai mainan

Dan untuk dompet ringan Moneroujo cukup lengkap. Ini memberi anda kemampuan untuk mengimport atau membuat banyak alamat, sehingga anda dapat dengan mudah memindahkan XMR antara beberapa alamat dalam aplikasi yang sama. Ini sangat berguna jika anda menggunakan beberapa dompet untuk tujuan yang berbeza – katakan satu untuk simpanan jangka panjang dan satu lagi untuk penggunaan harian.

Anda juga dapat menggunakan kemampuan pengimbasan kod QR yang terpasang, yang memungkinkan anda untuk menghantar Monero dengan lebih mudah tanpa perlu mengetik alamat Monero yang panjang.

Satu lagi ciri yang sangat berguna ialah penyatuan perkhidmatan XMR.to dalam aplikasi, yang membolehkan pengguna menghantar Monero ke alamat Bitcoin, di mana ia diterima sebagai Bitcoin. Semua penukaran di latar belakang jadi proses yang lancar, dan proses yang sangat berguna, membolehkan anda membayar transaksi Bitcoin tanpa nama.

Dompet Keluaran

Dompet Keluaran adalah desktop pihak ketiga yang lain & dompet mudah alih yang baru-baru ini disertakan sokongan untuk Monero. Adalah juga dompet berbilang mata wang dengan sokongan lebih dari 100 syiling.

Berbanding dengan beberapa dompet lain di sini, Exodus mungkin merupakan salah satu yang paling mesra pengguna. Ia mempunyai antara muka pengguna yang mudah di mana anda boleh menguruskan semua aset anda, membuat sandaran dompet atau menandatangani transaksi.

Keluaran Monero

Antara Muka Pengguna Dompet Monero pada Keluaran

Perkara lain yang dapat digunakan oleh Exodus adalah fungsi pertukaran segera mereka. Ini bermaksud bahawa anda dapat dengan mudah menyembunyikan XMR anda ke dalam duit syiling lain di dompet. Anda tidak perlu terlebih dahulu menghantarnya ke bursa dan kemudian melakukan penukaran.

Sumber terbuka ❓: Keluaran bukan sumber terbuka sepenuhnya. Walau bagaimanapun, terdapat banyak komponen yang dibina di atasnya.

Sekarang, seperti yang disebutkan, dompet ini tersedia untuk kedua-dua peranti desktop dan mudah alih. Oleh itu, jika anda akan jauh dari PC, anda boleh menyegerakkan telefon anda menggunakan biji sandaran yang anda berikan semasa membuat dompet.

Satu lagi perkara yang didakwa oleh dompet ini adalah sokongan manusia 24/7. Mereka mempunyai bahagian FAQ yang luas tetapi sokongannya ada sekiranya jawapan ini tidak mencukupi.

Dompet Kertas Monero

Walaupun orang tidak begitu banyak bercakap tentang dompet kertas seperti yang mereka lakukan beberapa tahun yang lalu, dompet kertas masih dan merupakan kaedah terbaik untuk menyimpan Monero anda dengan selamat untuk jangka masa panjang. Anda akan menjumpai penjana dompet kertas Monero di MoneroAddress dan anda juga boleh menggunakannya di luar talian supaya kunci anda tidak pernah terdedah.

Dompet kertas Monero akan memberi anda dua kod QR dan dua kunci, satu adalah kunci peribadi anda, dan satu kunci awam yang boleh dikongsi agar Monero dihantar terus ke dompet kertas..

Dompet kertas, jika digunakan dengan betul, adalah salah satu dompet yang paling selamat, dengan hampir tidak ada risiko untuk digodam atau dicuri duit syiling anda.

Yang Harus Anda Gunakan?

Dompet yang tepat yang harus anda gunakan sangat bergantung pada keperluan dan sumber peribadi anda sendiri. Setiap pilihan dompet di atas mungkin memenuhi satu keperluan tetapi kekurangan yang lain. Sering kali berlaku apabila memilih dompet Monero terbaik.

Sekiranya anda mempunyai banyak XMR yang anda mahu simpan untuk HODL jangka panjang, maka anda mungkin paling sesuai untuk membeli Ledger Nano S atau dompet kertas. Walaupun yang pertama mungkin lebih mahal, yang kedua mudah hilang dan anda masih perlu menggunakan pelanggan dompet jika anda ingin menghantar duit syiling.

MyMonero mungkin salah satu cara tercepat untuk menyiapkan dompet Monero dan mula mengirim XMR, tetapi juga rentan terhadap pancingan data. GUI Monero Rasmi dan Monerujo mungkin merupakan pilihan yang paling mesra pengguna tetapi kurang selamat sebagai penyimpanan luar talian.

Kesimpulannya

Terdapat banyak kegembiraan di sekitar ekosistem Monero pada masa ini. Oleh itu, terdapat sebilangan besar penyedia dompet berbilang mata wang yang mengusahakan integrasi XMR.

Ini mungkin bagus untuk peminat Monero yang mahukan pilihan dompet perkakasan untuk XMR mereka dan tidak begitu berminat dengan Ledger Nano.

Sekiranya anda berada di kem ini, maka anda mungkin paling sesuai untuk menggunakan pilihan percuma sementara sehingga Trezor mengeluarkan kemas kini rasmi mereka.

Walau bagaimanapun, apa sahaja pilihan dompet yang anda buat akhirnya memutuskan untuk menggunakannya, pastikan anda mengikuti amalan terbaik keselamatan cryptocurrency.

Dompet ini cukup selamat tetapi bergantung pada penggunaan yang berhemah kerana dalam banyak kes pautan yang paling lemah adalah pengguna.

Tempat untuk Membeli XMR:

  • Pertukaran Binance
  • Kraken
  • Bittrex
  • Huobi

Gambar Pilihan melalui Fotolia

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me