Dompet VEChain Terbaik: 4 Tempat Selamat untuk Menyimpan VET anda

VeChain adalah platform cryptocurrency inovatif yang sedang berusaha mencari penyelesaian untuk menghilangkan penyebaran produk palsu di samping meningkatkan kitaran pengurusan produk.

VeChain pada mulanya mengeluarkan token VEN mereka melalui penjualan ramai Ethereum yang akhirnya diganti dengan token asli VET mereka. Ini telah mewujudkan keperluan untuk pelbagai pilihan dompet dan penyimpanan proprietari VET yang selamat.

Dalam catatan ini, saya akan melihat beberapa dompet VET yang paling selamat di pasaran. Ini termasuk perkakasan, desktop dan mudah alih. Saya juga akan memberi anda beberapa petua teratas untuk melindungi VeChain VET anda dari tangan penggodam.

4 Dompet VeChain Teratas

Seperti yang dinyatakan, sehingga token VeChain – VEN – adalah token ERC-20 berdasarkan blockchain Ethereum. Dengan pelancaran projek, mainnet beralih kepada token asli VET. Token VEN diganti dengan token VET pada nisbah 100: 1, dengan pemegang menerima 100 token VET untuk setiap token VEN.

Sebagai tambahan kepada token VET, yang akan menjadi token pembayaran di platform, ada juga token VTHO yang dimaksudkan untuk digunakan sebagai gas untuk mengaktifkan kontrak pintar dan menjalankan dApps di platform. Pemegang token VET dapat mempertaruhkan duit syiling mereka untuk diberi hadiah dengan VTHO.

Oleh kerana beralih ke token asli, tidak mungkin lagi menyimpan token dalam dompet yang serasi dengan ERC-20 seperti sebelumnya. Sebenarnya, terdapat sebilangan besar pilihan ketika menyimpan VET.

Walaupun begitu, masih ada beberapa dompet yang bagus untuk menyimpan VET anda, termasuk yang dibina oleh VeChain Foundation khusus untuk token mereka sendiri. Berikut adalah senarai dompet VeChain terbaik anda.

Ledger Nano S (Dompet Perkakasan)

The Lejar Nano S adalah salah satu dompet perkakasan terlaris, dan jika keselamatan menjadi perhatian utama anda, maka pilihlah Lejar untuk menyimpan duit syiling VET anda adalah tidak perlu dipertimbangkan. Anda tidak dapat mencari keselamatan yang lebih baik untuk duit syiling anda daripada dompet perkakasan, dan Ledger Nano S unggul.

Lejar Nano S VET

Antara muka pengguna Ledger Nano S pada PC

The Ledger berguna kerana ia adalah peranti bersaiz pemacu USB kecil, dan mampu menyimpan lebih daripada 700 cryptocurrency lain. Dengan paparan OLED kecil dan butang fizikal, lejar menyimpan wang anda dengan selamat dari jangkauan pencuri digital.

Beberapa ciri utama Ledger Nano S termasuk:

  • Transaksi disahkan dipamerkan dan memerlukan input fizikal untuk diselesaikan;
  • Data anda dijamin dengan kod PIN;
  • Akaun disulitkan dan disandarkan sepenuhnya;
  • Pemeriksaan faktor kedua anti-malware;
  • Sokongan untuk pelbagai cryptocurrency;
  • Kemudahan penyediaan.

Kelemahan untuk lejar adalah bahawa ia tidak datang secara percuma, tetapi tanda harga $ 99 adalah kecil jika anda mempunyai VET bernilai lebih dari beberapa ratus dolar atau cryptocurrency lain.

Dompet VeChain Thor (Dompet Mudah Alih)

Bersama dengan pelepasan token VET dan mainnet VeChain, kami juga mendapat dompet mudah alih khusus untuk menyimpan VET. Memandangkan lebih dari 2 bilion orang membawa telefon pintar, dengan jumlah itu bertambah setiap hari, tidak hairanlah Yayasan VeChain memilih untuk melepaskan dompet mudah alih terlebih dahulu.

The Dompet VeChain Thor boleh dimuat turun untuk Android dan iOS. Dalam kedua-dua kes ini, anda akan mendapat dompet mudah alih yang ringkas, ringan dan selamat yang berfungsi sebagai sambungan anda ke blockchain VeChain Thor.

Setelah memuat turun, dompet mudah disediakan dan log masuk, dan ia mempunyai pengesahan 2 faktor yang selamat.

Dompet Mudah Alih VeChain Thor

Dompet mudah alih eksklusif untuk VeChain VET. Imej melalui VeChain Foundation

Sebagai sambungan anda ke blockchain VeChain, dompet Thor dilengkapi dengan semua ciri berikut:

  • Hantar dan terima – Ini adalah fungsi asas dompet cryptocurrency, dan dompet VeChain Thor dilengkapi dengan operasi kirim dan terima untuk kedua-dua token VET dan VTHO. Antaramuka mudah digunakan dan intuitif.
  • Token swap – Dompet dilengkapi dengan fungsi bawaan untuk menukar token VEN untuk token VET, yang sangat berguna dan mesra pengguna bagi mereka yang memegang token VEN ketika beralih ke token mainnet dan VET dibuat.
  • Ikatan simpul X anda – Ini adalah proses memindahkan nod X anda ke mainnet untuk mula memperoleh VTHO.
  • Tuntut ganjaran VTHO – Dompet Thor boleh digunakan untuk menuntut ganjaran VTHO. Ini diterima dalam beberapa cara, termasuk hanya memegang token VET dan dengan memiliki nod X.
  • Perhatikan alamat – Ini adalah fungsi yang kemas yang membolehkan anda melihat transaksi yang dilakukan di luar dompet mudah alih anda. Ini boleh berguna semasa menyimpan dana di dompet yang berasingan seperti lejar Nano S. Anda dapat melihat semua aktiviti transaksi tetapi pandangan anda hanya dapat dibaca dengan berkesan, jadi jika dompet mudah alih anda terganggu semua kunci peribadi anda masih selamat di dompet perkakasan anda.

Tidak ada keraguan bahawa dompet mudah alih berguna dan selesa, tetapi tidak memberikan keselamatan terbaik untuk duit syiling anda. Oleh itu, dompet VeChain Thor diciptakan untuk sekaman mungkin dan merupakan pilihan yang kukuh untuk memegang, menghantar dan menerima VET dan VTHO.

Penyegerakan VeChain Thor (Dompet Desktop)

The Penyegerakan VeChain Thor adalah satu-satunya pilihan desktop yang anda miliki untuk menyimpan VET pada masa ini. Ia dibuat sejurus selepas pelancaran mainnet dan tersedia untuk Windows dan OSX. Ia tidak terlalu digilap, tetapi akan memberi anda akses ke blockchain VeChain dan kemampuan untuk menghantar dan menerima duit syiling.

Perhatikan bahawa dompet ini masih dalam pembangunan dan dianggap eksperimen. Pengguna harus menggunakannya hanya dengan risiko mereka sendiri dan disarankan agar anda tidak menyimpan banyak VET di dompet ini sekiranya terdapat beberapa masalah perisian.

Dompet Atom (Dompet Desktop)

Atomic Wallet adalah dompet desktop yang sesuai digunakan dengan Windows, MacOS, Ubuntu, Debian, dan Fedora. Ia dirancang untuk memanfaatkan potensi pertukaran atom dan berintegrasi sepenuhnya dengan desentralisasi ekosistem cryptocurrency.

Malangnya ia tidak menyokong pertukaran atom untuk lebih daripada 200 syiling yang disokong oleh dompet, termasuk VeChain. Ia menawarkan ShapeShift dan Changelly untuk banyak syiling, tetapi sekali lagi tidak untuk VeChain. Pada masa ini Atomic Wallet hanya digunakan untuk mengirim dan menerima VET.

Sebagai dompet desktop, ia lebih selamat daripada dompet mudah alih, namun tidak begitu selamat seperti dompet perkakasan seperti Ledger. Kunci peribadi disulitkan sebelum disimpan di PC anda.

Dompet cuba memadankan kesederhanaan dengan kekuatan, dan dibina agar cukup sederhana untuk peminat cryptocurrency baru, sementara juga mempunyai pelbagai ciri yang tersedia untuk mereka yang lebih terlibat dengan cryptocurrency.

Ia bahkan merangkumi kemampuan untuk menambahkan token ERC-20 tersuai ke dompet, dan memperdagangkan syiling secara peer-to-peer melalui antara muka dompet dengan menggunakan buku pesanan global yang terdesentralisasi. Semua perkara yang dianggapnya adalah dompet yang kuat, dan akan sangat berguna apabila ciri pertukaran atom berfungsi untuk pelbagai syiling yang lebih luas.

Menyimpan VET Anda dengan selamat

Dompet mana yang akhirnya anda pilih sesuai dengan pilihan dan kehendak peribadi anda sendiri. Anda tidak dapat mengalahkan keselamatan dompet perkakasan di mana kunci peribadi anda disimpan di luar talian. Ya, ini akan menjimatkan sejumlah wang tetapi dapat menjimatkan banyak dalam jangka masa panjang.

Sebaik sahaja anda memiliki dompet anda, anda perlu memastikan bahawa anda mengikuti semua langkah yang betul untuk menjaga keselamatan syiling anda. Berikut adalah senarai beberapa amalan terbaik keselamatan kripto yang mungkin anda mahu gunakan.

  • Sandarkan Benih Anda: Sebaik sahaja anda membuat dompet, anda akan diberi koleksi kata benih yang boleh digunakan sekiranya pemulihan dompet. Anda pasti ingin menyimpan sandaran kata kunci ini di tempat yang selamat sekiranya anda kehilangan kata laluan anda. Mungkin juga masuk akal untuk menyimpan salinan tambahan sekiranya kehilangan salinan asal. Perkara terakhir yang anda mahukan adalah dikunci duit syiling anda selamanya kerana anda tidak dapat mengingati kata laluan anda.
  • Berhati-hati dengan Virus: Sekiranya anda menggunakan dompet desktop, anda pasti ingin memastikan bahawa anda tidak memuat turun perisian hasad dari internet yang mungkin mencuba dan mencuri wang anda. Anda ingin mengelakkan memuat turun fail zip dari e-mel yang mencurigakan misalnya. Anda juga harus memastikan bahawa anda mempunyai program anti-virus yang dikemas kini untuk membasmi eksekusi berbahaya yang cepat. Sekiranya anda menggunakan dompet mudah alih, maka anda harus memastikan bahawa anda tidak memasang aplikasi berbahaya.
  • Jangan gunakan Knockoffs: Ada sebab mengapa kami memberi anda senarai dompet VeChain terbaik dan ini kerana inilah yang mempunyai reputasi terbaik di kalangan masyarakat. Salah satu cara terpantas untuk kehilangan wang anda adalah jika anda mula menggunakan dompet yang belum disahkan secara rasmi oleh yayasan VeChain.
  • Diam adalah Emas: Sesuatu yang tidak seharusnya anda lakukan sekiranya anda mempunyai banyak aset yang mudah dipindah milik dan tidak dapat dilacak adalah memberitahu orang bahawa anda memilikinya. Inilah sebabnya mengapa penting untuk terus mengetahui mengenai pelaburan cryptocurrency anda. Terdapat sejumlah insiden ketika orang diancam dengan kekerasan fizikal jika mereka tidak melepaskan kata laluan dompet cryptocurrency mereka. Jadi, HUBUNGKAN VET anda secara tertutup dan tekankan keinginan untuk memberitahu semua orang.

Anda mungkin juga boleh menggunakan lebih dari satu dompet untuk tujuan yang berbeza. Contohnya, anda boleh membeli dompet perkakasan untuk menyimpan VET yang ingin anda pegang untuk jangka masa panjang. Anda boleh menyimpan baki yang lebih kecil di dompet VeChain Thor untuk keperluan transaksi harian anda.

Kesimpulannya

Oleh kerana beralih ke mainnet VeChain baru-baru ini tidak banyak dompet VET yang dapat dipilih, tetapi yang tersedia adalah pilihan yang tepat. Sama ada anda ingin menggunakan duit syiling anda dalam perjalanan dalam dompet mudah alih, lebih suka antara muka dompet desktop yang lebih kukuh, atau memerlukan keselamatan dompet perkakasan, anda akan menemui dompet VeChain yang sesuai dengan keperluan anda.

Sebagai salah satu daripada 25 cryptocurrency teratas, saya menjangkakan lebih banyak dompet akan menambahkan sokongan untuk token VET dan VTHO dalam beberapa bulan akan datang, jadi ada baiknya anda membuka mata anda untuk pilihan baru dalam menyimpan duit syiling VET anda.

Tempat Terbaik untuk Beli VET:

  • Binance
  • Huobi
  • HitBTC
  • Pertukaran KuCoin

Gambar Pilihan melalui Fotolia

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me