Dompet Verge Terbaik: 4 Tempat Paling Selamat untuk Menyimpan XVG

Verge (XVG) adalah satu lagi koin privasi yang telah lama wujud (mengikut piawaian crypto).

Ia juga mengambil pendekatan yang cukup unik untuk menjaga privasi dan tanpa nama. Walaupun blockchain lain mementingkan diri mereka sendiri dengan menyembunyikan data transaksi, Verge juga berfungsi untuk menutupi data geolokasi dan alamat IP melalui Tor dan I2P.

Walaupun harga XVG telah turun secara mendadak pada tahun 2018, ia tetap berada di 50 cryptocurrency teratas berdasarkan had pasaran, jadi masih perlu dibeli dan dipegang. Sudah tentu jika anda memutuskan untuk melakukannya, anda memerlukan dompet untuk menyimpan XVG anda.

Terdapat beberapa pilihan, dan di bawah ini anda akan melihat empat tempat paling selamat untuk menyimpan Verge XVG anda.

Dompet 4 Verge Teratas

Tidak seperti banyak cryptocurrency lain yang dibina daripada protokol Ethereum, Verge mempunyai protokolnya yang tersendiri. Ini bermaksud bahawa terdapat sejumlah dompet yang terbuka untuk token ERC20 lain yang tidak tersedia untuk Verge.

Walaupun begitu, para pemaju dan komuniti Verge dapat mengembangkan sekurang-kurangnya empat dompet yang mempunyai tahap keselamatan dan kegunaan yang berbeza-beza. Penting juga untuk dinyatakan bahawa walaupun ada dompet lain yang menyokong Verge, mereka mungkin kurang selamat daripada menggunakan dompet XVG rasmi.

Dengan itu, berikut adalah 4 Dompet Verge teratas (mengikut urutan pilihan).

Dompet Verge Electrum Tor (Dompet Desktop)

Verge mempunyai dompet asli, dan kami akan melihat beberapa yang kemudian, tetapi pertama-tama anda mungkin ingin mempertimbangkan Verge Dompet electrum. Ini adalah dompet desktop ringan yang mudah digunakan, dan pilihan yang baik untuk mereka yang baru di Verge.

Electrum bermula sebagai dompet Bitcoin, tetapi kerana kemudahan penggunaannya yang mudah digunakan, ia telah digunakan oleh sejumlah cryptocurrency, dan Verge adalah salah satu. Tidak ada gula-gula mata atau ciri khas. Dompet Verge Electrum hanya memaparkan maklumat yang anda perlukan secara logik dan dengan cara yang tidak asing bagi pengguna.

Dompet Verge Electrum

Antara Muka Pengguna dari Dompet Verge Electrum Tor. Sumber: Verge

Dompet Electrum menggunakan spesifikasi Pengesahan Pembayaran Mudah, yang bermaksud tidak perlu memuat turun keseluruhan blockchain untuk menggunakan dompet. Setelah memuat turun dompet, anda boleh mula menghantar dan menerima Verge hanya dalam beberapa saat.

Anda akan mendapat semua ciri privasi bawaan Verge di samping ciri keselamatan yang disediakan oleh Electrum seperti perlindungan kata laluan dan pengesahan 2 faktor.

Dompet ini terdapat dalam versi Windows, Linux dan OSX, dan ada juga dompet Electrum mudah alih, walaupun tidak sama antara muka dengan versi desktop.

Penting juga untuk diperhatikan bahawa dompet Bitcoin Electrum mempunyai lubang keselamatan yang dijumpai pada tahun 2018. Ia telah diperbaiki dengan cepat, tetapi ini bermaksud anda harus selalu menggunakan versi terbaru dompet Electrum.

Verge Tor QT (Dompet Desktop)

Sekiranya anda mahukan keselamatan terbaik dan dompet Verge simpul lengkap yang lengkap Dompet Verge Tor QT, dibangunkan khusus untuk XVG adalah pilihan terbaik anda. Oleh kerana ia adalah dompet simpul penuh, ia memerlukan memuat turun keseluruhan blockchain Verge, yang melebihi 4GB pada Disember 2018.

Itu boleh menjadi masalah bagi sesetengah pengguna, tetapi ciri yang disediakan oleh dompet QT nod penuh menjadikannya sepadan. Satu ciri yang sangat baik adalah lapisan keselamatan tambahan yang disediakan oleh enkripsi SSL. Oleh kerana dompet adalah simpul penuh, anda tidak perlu risau tentang transaksi yang tidak sah.

Dompet Verge TOR QT

Antara Muka Pengguna dari Dompet Verge Electrum Tor. Sumber: Verge

Walaupun antara muka pengguna memberi anda ciri yang sama seperti versi Electrum, ia disajikan dengan cara yang lebih menarik secara visual. Kekuatan sebenar dompet QT ada pada perintah RPC-nya, yang memberi anda kawalan terperinci ke atas rantai blok Verge dan sebarang aktiviti di dalamnya.

Dompet Verge QT tersedia untuk Windows, Linux dan OSX dan hanya menyokong XVG.

Coinomi (Dompet Mudah Alih)

Walaupun Verge mempunyai dompet mudah alih sendiri, anda tidak dapat mengalahkan dompet Coinomi. Dan pengguna iOS tidak bernasib baik dengan dompet mudah alih Verge kerana masih dalam pembangunan, menjadikan Coinomi sebagai pilihan terbaik mereka. Ia juga mempunyai kelebihan sebagai dompet sejagat yang membolehkan anda menyimpan semua duit syiling anda. Itu adalah faedah dalam dompet mudah alih, kerana ia paling baik digunakan untuk membawa duit syiling anda untuk dibelanjakan.

Dompet Verge Electrum

Dompet Coinomi dalam iOS. Sumber: Stor aplikasi

Terima kasih kepada integrasi ShapeShift dan Changelly, cepat dan mudah jika anda perlu menukar dari Verge ke cryptocurrency lain atau sebaliknya.

Anda mungkin sudah tahu bahawa dompet mudah alih sama amannya dengan peranti anda sendiri, tetapi Coinomi memang mempunyai semua ciri keselamatan dompet mudah alih asas, termasuk teknik menyembunyikan IP terpasang dan ciri privasi tambahan.

Coinomi juga baru-baru ini melancarkan dompet desktop yang dapat memuji dompet mudah alih mereka. Ini akan mempunyai keselamatan inti yang sama dari dompet mudah alih dan anda boleh menyegerakkannya dengan dompet mudah alih dengan mudah untuk memantau semua aktiviti yang telah berlaku.

Dompet Kertas Verge

Artikel ini adalah mengenai tempat paling selamat untuk menyimpan Verge anda, jadi tentunya tidak lengkap tanpa menyertakan dompet kertas. Ini benar terutamanya kerana tidak ada sokongan dompet perkakasan untuk Verge. Walaupun dompet Ledger Verge dikhabarkan, dompet kertas Verge adalah kaedah penyimpanan sejuk paling selamat anda pada akhir 2018.

Oleh kerana dompet kertas adalah media luar talian, sangat selamat daripada penggodam, tetapi tidak begitu mudah untuk menghabiskan duit syiling yang disimpan di dalam dompet kertas. Dan masih ada ancaman fizikal untuk dipertimbangkan, termasuk pencurian dompet kertas.

Dompet Kertas Verge

Membuat Dompet kertas Verge dalam Penyemak Imbas

Penjana dompet kertas Verge membolehkan anda menghasilkan dompet kertas baru dan mencetaknya dalam beberapa minit. Dompet yang dihasilkan adalah standard, dengan corak yang dicetak yang menghalang orang lain untuk melihat atau mengganggu duit syiling anda.

Dompet kertas perlu disimpan dengan sangat selamat. Peti deposit selamat adalah pilihan yang baik untuk sekurang-kurangnya satu salinan, tetapi anda harus mencetak beberapa salinan dan menyimpannya di beberapa tempat yang berbeza. Ini melindungi syiling anda sekiranya salah satu dompet kertas musnah. Ingat itu hanya kertas, dan sangat mudah untuk dimusnahkan atau hilang.

Penjana dompet kertas Verge berjalan di penyemak imbas web anda dan menggunakan JavaScript. Sekiranya anda memerlukan lebih banyak keselamatan, anda boleh memuat turun html yang digunakan penjana untuk menjalankannya dan kemudian menjalankannya dalam penyemak imbas di komputer luar talian. Ini memastikan kunci peribadi anda tidak pernah terkena internet.

Dompet Perkakasan (TBC)

Penting untuk menunjukkan pada tahap ini bahawa salah satu pilihan penyimpanan paling selamat untuk cryptocurrency pada umumnya adalah pilihan peranti dompet perkakasan seperti Ledger Nano S atau Trezor. Pada masa ini kedua-duanya tidak menyokong Verge XVG.

Namun, ini boleh berubah dengan sokongan Ledger Nano S untuk Verge di sekitar sudut. Ini digoda dalam tweet dari Pembangun Produk di Verge yang menyatakan:

Ketika ditanya lebih lanjut mengenai garis masa yang berpotensi, pemaju mengatakan bahawa ia masih dalam ujian dan sangat bergantung pada jadual syarikat Ledger mengenai penambahan duit syiling baru yang berpotensi. Kami akan mengawasi pengumuman dari pasukan pengembangan Ledger dan Verge.

Menyimpan XVG dengan selamat

Dompet mana yang akhirnya anda pilih akan menjadi pilihan peribadi anda sendiri. Bagi mereka yang ingin menyimpan duit syiling mereka untuk jangka masa panjang, maka pertaruhan terbaik anda ialah membuat dompet kertas dan menyimpannya di lokasi yang selamat.

Bagi mereka yang kerap menggunakan Verge mereka untuk membuat pembayaran, anda tidak boleh salah dengan salah satu dompet rasmi yang dibangunkan oleh pasukan teras. Sama ada Tor QT atau dompet Tor Electrum sudah mencukupi. Anda mungkin juga boleh menggunakan dompet mudah alih Coinomi Verge untuk pembelian anda yang lebih kecil dan lebih kerap yang perlu dilakukan dalam perjalanan.

Tidak kira apa dompet Verge yang anda memutuskan untuk digunakan, anda harus memastikan bahawa anda menggunakan amalan terbaik keselamatan cryptocurrency. Terdapat beberapa perkara yang dapat anda lakukan untuk mengurangkan kemungkinan anda mengalami kerugian.

  • Jaga Sandaran Benih: Semasa anda membuat dompet anda, anda akan diberi kata kunci yang akan membolehkan anda mendapatkan semula wang anda sekiranya anda terlupa kata laluan atau kehilangan dompet anda. Pastikan untuk membuat cadangan kata kunci ini kerana ini adalah jalan terakhir antara anda dan dana anda hilang selamanya.
  • Berhati-hati dengan Virus: Sekiranya anda menggunakan versi desktop dari dompet Verge, pastikan untuk tidak memuat turun fail yang mencurigakan dari laman web atau e-mel. Ini adalah salah satu cara yang paling biasa bagi perisian hasad untuk memasuki mesin anda dan mengambil kunci peribadi anda.
  • Elakkan Dompet Pihak Ketiga: Kecuali pasukan pembangun secara jelas menyokong dompet XVG yang telah dibuat oleh pembangun pihak ketiga, anda harus ragu-ragu ketika menggunakannya. Ini kerana dompet berniat jahat sering kali memasuki peranti pengguna kerana anggapan mereka naif.
  • Jangan Bercakap mengenainya: Sebab utama Verge diciptakan adalah untuk menjaga kewangan dan urus niaga anda secara peribadi. Sekiranya anda memberitahu sesiapa mengenai pegangan Verge anda maka anda akan mengalahkan tujuan tersebut. Lebih-lebih lagi, terdapat beberapa kali pemegang cryptocurrency diancam secara fizikal kerana kata laluan mereka. Jadi, pada hakikatnya, hanya HODL senyap Verge anda. Tidak ada yang tahu bahawa anda memegang Verge.

Kesimpulannya

Walaupun agak malang kerana tidak ada pilihan dompet perkakasan untuk Verge pada masa ini, ini mungkin hampir. Sehingga itu, anda boleh menggunakan dompet rasmi yang telah dibangunkan dengan mempertimbangkan privasi dan keselamatan.

Anda tidak perlu hanya memilih satu dompet untuk memenuhi keperluan anda. Anda boleh menyimpan pegangan XVG dalam bentuk dompet kertas dalam simpanan sejuk. Anda kemudian boleh menyimpan jumlah yang lebih kecil di dompet Desktop dan mudah alih anda untuk penggunaan yang lebih kerap.

Sebarkan risiko anda ke seluruh dompet.

Terakhir, jika anda akan menyimpan Verge anda di mana-mana dompet, pastikan bahawa anda mengikuti amalan terbaik keselamatan kripto dan memastikan penggodam dan penipu.

Tempat Terbaik untuk Membeli XVG:

  • Binance
  • Bittrex
  • HitBTC
  • Huobi

Gambar Pilihan melalui Fotolia

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me