10 Ciri-Ciri Yang Anda Tidak Tahu Ada Dalam Udang

>

Selama 3 tahun kebelakangan ini, Shrimpy telah dilengkapi dengan pelbagai ciri. Sebilangan ciri ini mungkin tidak jelas pada pandangan pertama. Misi kami adalah untuk menjadikan pengurusan portfolio mudah bagi setiap pelabur cryptocurrency. Itu kadang-kadang bermaksud menyembunyikan beberapa ciri yang lebih maju sehingga mereka tidak mengganggu antara muka untuk pelabur baru.

Dalam artikel ini, kami akan berkongsi 10 ciri lanjutan yang mungkin tidak anda ketahui tersedia di Shrimpy. Mula memaksimumkan pengurusan portfolio anda dengan 10 ciri perdagangan crypto canggih ini.

1. Pengimbangan Semula Pembuat

Penyesuaian Semula Pembuat tersedia untuk semua pelanggan Shrimpy dengan menggunakan Pengoptimuman bayaran dengan perdagangan pembuat tetapan. Ini terletak di Automasi tab di bawah Tunjukkan lebih banyak tetapan di sebelah kiri.

Apabila diaktifkan, Shrimpy secara automatik akan mulai menjalankan perdagangan pembuat dan bukannya perdagangan pengambil ketika mengimbangi portfolio anda.

Terdapat beberapa kelebihan untuk melaksanakan perdagangan pembuat dan bukannya perdagangan pengambil:

  1. Pesanan terbuka akan dibuat pada kadar yang lebih baik untuk anda. Daripada hanya mengambil pesanan terbuka terbaik di bursa pada masa itu, kami akan membuat pesanan terbuka pada harga yang lebih baik daripada pesanan terbaik semasa di bursa.

  2. Beberapa pertukaran menawarkan potongan yuran untuk perdagangan pembuat. Walaupun tidak semua pertukaran menawarkan diskaun ini, pertukaran yang menawarkan potongan kadangkala dapat mengurangkan yuran anda sebanyak 50%.

  3. Penempatan pesanan pembuat juga berfungsi selari dengan sistem “Smart Order Routing” Shrimpy. Sistem ini akan dibincangkan dengan lebih terperinci kemudian dalam artikel ini.

Walaupun mengaktifkan tetapan ini dapat mengurangi biaya mengimbangi portfolio, ada beberapa kelemahan menggunakan pengaturan ini. Itu termasuk:


  1. Pengimbangan semula pembuat memerlukan lebih lama untuk melaksanakan perdagangan kerana bergantung pada pelaku pasar lain untuk melaksanakan pesanan Anda. Hasilnya, pengimbangan semula boleh memakan masa antara 30 minit hingga 1 jam bergantung pada jumlah aset dalam portfolio anda.

  2. Pasaran yang bergerak perlahan dapat menghasilkan pesanan terbuka yang tidak terisi untuk jangka masa yang lama. Terdapat titik tertentu di mana Shrimpy akan menyerah dan menyelesaikan beberapa perdagangan dengan pesanan pengambil.

  3. Sekiranya pasaran bergerak ke arah yang berlawanan dengan pesanan yang dibuat oleh Shrimpy, kemungkinan harga akan lebih buruk. Namun, rata-rata keseimbangan dalam jangka masa panjang, keseimbangan semula pembuat harus berkinerja lebih baik.

Pengoptimuman Yuran

Pasukan kami telah mengembangkan cara pintar untuk mengimbangi portfolio cryptocurrency melalui gabungan perdagangan pembuat dan pengambil. Kami memanggil ciri baru ini “Pengoptimuman Bayaran Dengan Pembuat Dagangan”.

2. Purata Kos Dolar

Purata kos dolar (DCA) adalah satu lagi ciri canggih yang tersedia untuk semua pengguna Shrimpy. DCA boleh diaktifkan di bawah yang sama Tunjukkan lebih banyak tetapan pengembangan sebagai Pengoptimuman bayaran dengan perdagangan pembuat tetapan.

Mengaktifkan DCA untuk strategi portfolio bermaksud Shrimpy akan secara automatik mengagihkan dana yang disimpan ke dalam portfolio apabila dana baru dikesan.

Bahagian terbaik mengenai ciri ini ialah tidak ada dana yang ada yang terpengaruh. Dengan begitu, keseimbangan penuh tidak dilaksanakan, hanya dana baru yang dimasukkan ke dalam portfolio yang akan diperdagangkan.

DCA secara strategik akan memperuntukkan dana yang disetor untuk berusaha mencapai sasaran peruntukan setiap aset dalam portfolio. Dengan cara itu di akhir DCA, setiap aset akan sedekat mungkin dengan peruntukan yang diinginkan.

Kelebihan menggunakan strategi DCA termasuk

  • Pengurangan yuran akibat pengimbangan semula yang lebih kerap.

  • Lebih sedikit peristiwa perdagangan yang boleh dikenakan cukai.

  • Portofolio mencapai peruntukan sasaran dengan usaha sekecil mungkin.

  • Dana boleh dimasukkan ke dalam akaun pertukaran atau portfolio secara berkala tanpa memperdagangkan dana ke dalam portfolio secara manual.

Perhatikan: DCA juga mencetuskan apabila dana dipindahkan ke portfolio. Pemindahan dilihat sebagai peristiwa deposit, jadi dana ini akan diambil dan diedarkan ke dalam portfolio.

DCA untuk Crypto

Purata kos dolar (DCA) adalah strategi yang digunakan oleh para pelabur untuk mengurangkan risiko penurunan memasukkan sejumlah besar wang ke dalam pasaran pada satu masa.

3. Menguruskan Pelbagai Pertukaran

Banyak peniaga kripto sentiasa mencari kaedah untuk mengurangkan risiko dan meningkatkan pendedahan mereka kepada lebih banyak cryptocurrency. Dengan membuat akaun dengan pelbagai pertukaran, peniaga dapat menguruskan dana pada beberapa akaun pertukaran pada masa yang sama.

Tanpa Shrimpy, menguruskan banyak akaun pertukaran adalah mimpi buruk. Ini adalah proses yang rumit untuk log masuk ke setiap akaun, menjalankan perdagangan secara manual untuk memperuntukkan portfolio, dan terus memantau setiap akaun pertukaran.

Dengan Shrimpy, anda boleh menyambungkan jumlah akaun pertukaran yang tidak terhad. Terdapat tidak had.

Sama ada anda mempunyai dana di 12 bursa berbeza atau 31 akaun Binance, masing-masing dapat dihubungkan ke satu akaun Shrimpy.

Setiap akaun pertukaran yang anda sambungkan dapat dilihat dari drop-down kanan atas. Lungsur turun ini membolehkan anda memilih akaun untuk dilihat. Setelah dipilih, papan pemuka, automasi, sejarah, dan tab ujian belakang semuanya akan khusus untuk akaun pertukaran itu.

Itu bermakna anda boleh membuat automasi khusus untuk setiap akaun pertukaran anda. Setiap automasi boleh secara automatik secara automatik pada setiap pertukaran.

Perhatian: Tab tetapan adalah satu-satunya tab yang tidak khusus untuk akaun pertukaran. Ia mengawal tetapan untuk keseluruhan akaun Shrimpy anda. Walau bagaimanapun, tab lain khusus untuk setiap akaun pertukaran individu.

Pelbagai Pertukaran

Sama ada anda ingin memautkan 1 akaun Bittrex atau 25, mungkin dengan Shrimpy. Setiap akaun pertukaran yang anda pautkan akan muncul di kotak yang telah saya soroti dengan garis besar berwarna merah jambu.

4. Mengautomasikan Pelbagai Portofolio

Mirip dengan cara setiap pengguna Shrimpy dapat menghubungkan beberapa akaun pertukaran ke satu akaun Shrimpy, setiap akaun pertukaran dapat memiliki beberapa portfolio.

Pada setiap akaun pertukaran, Shrimpy menyediakan ciri maju yang unik di mana pelabur dapat memperuntukkan beberapa portfolio. Portfolio ini dikendalikan oleh Shrimpy. Ini bermaksud pertukaran anda tidak akan mengetahui apa-apa mengenai portfolio ini.

Setiap portfolio yang diperuntukkan dalam Shrimpy diperlakukan secara berasingan. Portofolio dapat automatik pada masa yang sama antara satu sama lain atau tidak sama sekali. Anda mungkin mempunyai 1 portfolio mengikuti pemimpin sementara yang lain automatik oleh strategi khusus. Anda boleh mempunyai 3 portfolio yang berbeza mengikuti 3 pemimpin yang berbeza. Pilihannya tidak berkesudahan!

Perhatian: Setiap akaun pertukaran boleh mempunyai sehingga 5 portfolio yang berbeza.

Pelbagai Portfolio

Dengan pelancaran ciri portfolio pelbagai dalam aplikasi Shrimpy baru-baru ini, banyak pengguna akan bertanya-tanya bagaimana mereka dapat memanfaatkan banyak portfolio untuk membina strategi pengurusan portfolio yang mantap.

5. “Jumlah” grafik masa

Salah satu ciri yang lebih tersembunyi di Shrimpy adalah kemampuan untuk mengklik aset di papan pemuka. Setelah mengklik aset, Shrimpy akan memaparkan data tambahan mengenai cryptocurrency tertentu itu.

Terdapat sebilangan besar data yang dipaparkan di bar sisi. Salah satu yang paling menarik bagi banyak pelabur adalah grafik yang menunjukkan jumlah aset yang anda miliki dari masa ke masa.

Grafik ini dapat menunjukkan bagaimana anda mengumpulkan aset dari masa ke masa.

6. Aset popular

Di bar sisi yang sama dengan grafik “Jumlah”, kami juga dapat mencari beberapa maklumat menarik yang lain. Ini merangkumi metrik populariti dan dominasi aset.

The populariti aset memberitahu kami berapa peratus orang di Shrimpy yang memegang aset khusus ini dalam portfolio mereka.

The penguasaan aset menerangkan berapa peratus aset yang diperuntukkan dalam portfolio pengguna Shrimpy rata-rata.

Ketahui lebih lanjut mengenai populariti aset.

7. Laluan Pesanan Pintar

Pasukan Shrimpy telah bekerja tanpa lelah untuk menjadikan Shrimpy platform paling mudah untuk menguruskan portfolio crypto yang pelbagai. Hasil daripada misi ini, ada banyak fitur yang terkubur jauh di dalam pelaksanaan teknikal Shrimpy.

Salah satu ciri teknikal yang unik untuk Shrimpy adalah penghalaan pesanan pintar terbina dalam. Setiap keseimbangan pada Shrimpy dilaksanakan dengan menggunakan mesin penghala pesanan pintar canggih kami.

Setiap peluang perdagangan dinilai dengan teliti dalam masa nyata. Kami mengira setiap kemungkinan laluan perdagangan dalam masa nyata untuk menentukan laluan yang paling optimum ketika memperdagangkan satu aset dengan aset yang lain.

Algoritma untuk perdagangan ini menjadi rumit ketika memikirkan bagaimana ini dapat dicapai untuk portfolio yang pelbagai. Bagaimanapun, ini bermaksud bahawa setiap aset yang ada dalam portfolio anda berpotensi untuk diperdagangkan ke aset lain. Ini berpotensi menghasilkan ratusan pasangan perdagangan yang berbeza yang perlu dinilai dalam masa nyata untuk membuat keputusan yang paling bijak.

Bukan itu sahaja Kami telah menyediakan fungsi ini melalui API Pembangun kami juga. Dengan cara itu, tidak ada pemaju lain yang perlu melakukan kerja yang kompleks untuk menyusun strategi SOR yang mantap.

API SOR

Laluan Pesanan Pintar adalah proses mengambil keuntungan secara automatik dari harga terbaik yang terdapat di beberapa pasangan pasaran untuk mengoptimumkan hasil pesanan.

8. API Pengurusan Portofolio

Berbicara mengenai API, semua pengguna Shrimpy mempunyai pilihan untuk menguruskan portfolio mereka melalui "API Pengurusan Portfolio ”. Perhatikan bahawa terdapat dua API berbeza yang ditawarkan oleh Shrimpy. API Pengurusan Portofolio direka untuk individu yang menguruskan portfolio mereka melalui Shrimpy. API Pembangun mempunyai lebih banyak ciri dan ditujukan untuk pembangun yang membuat aplikasi perdagangan cryptocurrency lengkap.

Dengan API Pengurusan Portofolio, pelabur dapat mengotomatisasi strategi portfolio mereka dengan mengakses maklumat mengenai portfolio mereka dalam masa nyata, melaksanakan keseimbangan, dan mengubah peruntukan.

API Bot Perdagangan

Bahagian berikut akan membincangkan bagaimana pemaju dapat mengintegrasikan setiap pertukaran utama tanpa perlu risau untuk menyelenggara dan memperkecil infrastruktur kompleks yang diperlukan untuk pertukaran.

9. Pemantauan Pertukaran Pemimpin

Satu lagi ciri tersembunyi yang tersedia untuk semua pemimpin adalah kemampuan Shrimpy untuk memantau akun pertukaran pemimpin untuk perdagangan dari jauh dan mengirim perdagangan tersebut kepada pengikut di Shrimpy.

Ini bermaksud pemimpin tidak perlu melaksanakan strategi mereka di Shrimpy. Mereka dapat melakukan perdagangan di bursa secara manual, mengotomatiskan strategi mereka dengan bot perdagangan lain, atau menggunakan isyarat lanjutan untuk mengotomatisasi perdagangan mereka.

Walaupun perdagangan dijalankan, Shrimpy akan melihat perubahan yang dibuat secara langsung di bursa dan memungkinkan pengikut di Shrimpy untuk melakukan perubahan yang sama pada portofolio mereka.

Fungsi ini diaktifkan secara lalai untuk semua pemimpin Shrimpy, jadi tidak ada tindakan yang perlu dilakukan oleh pemimpin. Ini hanya bermaksud bahawa terdapat lebih banyak cara untuk mengotomatiskan strategi portfolio di luar Shrimpy dan masih memberikan perubahan tersebut kepada pengikut.

Perdagangan Pemimpin

Pemimpin sosial kini dapat memanfaatkan bot perdagangan pihak ketiga untuk menguruskan portfolio mereka. Setiap kali bot berdagang di akaun pertukaran pemimpin, Shrimpy secara automatik akan mengesan perubahan dan mengemas kini portfolio untuk semua pengikut.

10. senarai putih IP

Ciri lanjutan terakhir yang akan kita sebutkan adalah Senarai putih IP.

Senarai putih IP adalah cara untuk pelanggan Shrimpy memberitahu pertukaran cryptocurrency apa IP yang mereka mahu mengakses akaun mereka. Pasukan kami meletakkan ciri ini di bahagian bawah senarai ini kerana yang paling bernuansa.

Untuk membolehkan fungsi ini berfungsi, anda mesti meletakkan semua 4 IP dari Shrimpy ke bursa. 4 IP ini disediakan di Tetapan tab di bawah Am.

Semasa membuat kunci API baru di bursa, 4 IP ini dapat dimasukkan ke bursa sebagai perlindungan lebih lanjut untuk mengakses akun pertukaran Anda dengan kunci API yang dibuat.

Shrimpy kemudian hanya akan menghantar permintaan ke akaun pertukaran anda dari IP khusus tersebut.

Perhatikan bahawa IP yang disediakan dimiliki oleh Shrimpy. Mereka bukan IP yang dimiliki oleh pelabur (anda). Sekiranya pelabur memasukkan IP mereka sendiri ke bursa semasa membuat kunci API, Shrimpy tidak akan dapat mengakses akaun pelabur kerana kami tidak memiliki IP yang dimasukkan ke bursa.

Senarai Putih IP

IP Whitelisting adalah ciri yang digunakan oleh bursa untuk menyekat akses ke akaun pertukaran cryptocurrency anda.

Kesimpulannya

Shrimpy sentiasa menambah ciri, jadi beberapa ciri mungkin hilang dalam campuran. Mudah-mudahan, artikel ini dapat membantu menyajikan beberapa ciri yang lebih maju yang mungkin belum pernah anda lihat sebelumnya di Shrimpy.

Semasa kami terus mengembangkan ciri-ciri baru, kami akan terus menambahkan ke dalam senarai sehingga setiap orang memiliki rujukan pada beberapa ciri yang lebih maju.

Bacaan Baik Tambahan

Bot Perdagangan Cryptocurrency – Panduan Lengkap

Pengecilan semula Ambang untuk Pengurusan Portfolio Crypto

Pengguna Crypto yang Mempelbagaikan Berprestasi Lebih Baik

Skrip Python untuk Crypto Trading Bots

Skrip untuk Harga Bitcoin Live Ticker (Menggunakan Websockets)

Platform Dagangan Sosial Kami

Udang adalah platform perdagangan sosial untuk cryptocurrency. Ia dirancang untuk kedua-dua peniaga profesional dan pemula untuk belajar mengenai industri kripto yang sedang berkembang. Pada Shrimpy, pengguna dapat menyalin portfolio dan strategi perdagangan pedagang lain.

Ikut kami Twitter dan Facebook untuk maklumat terkini, dan ajukan sebarang pertanyaan kepada komuniti aktif kami yang luar biasa di Telegram & Tidak setuju.

Terima kasih kerana berhenti!

Pasukan Udang

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me