7 Item Paling Mahal yang Boleh Anda Beli Dengan Bitcoin

Bitcoin dicipta untuk menjadi mata wang transaksi untuk digunakan untuk membeli barang.

Apabila mendapat penerimaan arus perdana terdapat sejumlah besar perkara yang telah ditambahkan ke kandang item yang dibeli dengan Bitcoin, dari barang-barang sederhana hingga barang makanan, hingga barang-barang yang lebih kabur seperti buku komik. Kami juga pernah meliput beberapa item pelik yang boleh anda beli dengan Bitcoin.

Oleh kerana harga Bitcoin telah meningkat, jumlah barang mahal yang dibeli dengannya juga meningkat. Tidak jarang lagi jutawan Bitcoin membeli semua perangkap gaya hidup mewah, termasuk kereta, rumah dan kapal layar. Dan beberapa pembelian Bitcoin menjadi mengejutkan apabila harganya juga meningkat.

Yang paling terkenal ialah Pembelian pizza Bitcoin dibuat oleh Laszlo Hanyecz pada tahun 2010. Dia membeli dua pizza Papa John dengan 10,000 Bitcoin. Pada masa itu Bitcoin bernilai kira-kira $ 30. Walau bagaimanapun, walaupun Bitcoin melambung tinggi sepanjang masa pada tahun 2018, pada akhir Oktober 2018 dengan Bitcoin bernilai sekitar $ 6,500 setiap satu, kedua-dua pizza itu kini bernilai $ 65 juta! Itu adunan yang serius.

Mari kita lihat beberapa perkara paling mahal yang dibeli dengan Bitcoin.

Kereta untuk Bitcoin

Ini boleh menjadi kelas terbesar barang mahal yang dibeli dengan Bitcoin kerana banyak pengguna awal Bitcoin kini mengikuti slogan “Bila Lambo?” Pembelian yang paling terkenal itu dibuat oleh YouTuber, pemilik forum Bitcoin dan CTO VinWiki Peter Saddington pada akhir tahun 2017.

Dia membeli Lamborghini Huracan 2015 bernilai $ 200,000 dengan pembungkus matte putih dan ciri ekzos perlumbaan untuk 45 Bitcoin. 45 Bitcoin yang sama sekarang bernilai $ 292,500, tetapi Saddington mengatakan bahawa dia membayar hanya $ 115 untuk 45 Bitcoin itu pada tahun 2011 ketika dia pertama kali mengetahui tentang Bitcoin.

Bitcoin Lamborghini

Dengan hormat Peter Saddington

Lambos dianggap oleh beberapa pengguna cryptocurrency awal sebagai satu-satunya cara yang boleh diterima untuk menghabiskan Bitcoin. Menunaikan wang tidak digalakkan, dan orang percaya yang benar dalam revolusi cryptocurrency digalakkan untuk “Hodl” “ke bulan”. Terdapat juga beberapa kisah pembelian Tesla menggunakan Bitcoin, seperti pembelian Tesla S 2013 oleh seseorang di Florida dengan harga 91 BTC bernilai $ 109k pada masa itu, tetapi bernilai $ lebih daripada $ 53.8 juta pada harga hari ini.

Penjual kereta yang menerima Bitcoin mengatakan penjualan kereta untuk Bitcoin meningkat pada bulan Disember 2017 ketika harga Bitcoin juga meningkat, tetapi beberapa penjualan Bitcoin masih berterusan.

Rumah / Kondo untuk Bitcoin

Urus niaga harta tanah telah menjadi tajuk utama sejak satu atau dua tahun kebelakangan ini, dan membeli harta tanah dengan Bitcoin menjadi semakin popular. Malah ada Laman web harta tanah Bitcoin yang kini menyenaraikan chalet di Pegunungan Alpen Perancis dengan harga $ 4,950,000, penthouse Panama dengan harga $ 3,595,000, atau pulau Australia peribadi anda sendiri dengan harga $ 3,500,000. Terdapat lebih banyak harta tanah yang disenaraikan di A.S., Thailand, Bali, Caribbean, Turki dan hampir di mana sahaja di dunia.

Laporan pembelian harta tanah menggunakan Bitcoin mula muncul seawal tahun 2014, dengan pembeli tanpa nama yang membeli vila Bali dengan harga 800 BTC ($ 500k pada masa itu, tetapi $ 5,2 juta sekarang) pada bulan Mac dan satu lagi pembeli tanpa nama yang membeli 1.4 ekar di Lake Tahoe California dengan harga 2.739 Bitcoin bernilai $ 1.6 juta pada masa itu, tetapi lebih daripada $ 17.8 juta sekarang. Walaupun ini kami sebut pembelian Bitcoin, itu sebenarnya pembelian yang dilakukan di mana Bitcoin ditukar menjadi mata wang fiat untuk menyelesaikan transaksi.

Membeli Rumah dengan Bitcoin

Dengan hormatnya Zillow.com

Pembelian harta tanah Bitcoin sebenar terbesar yang saya dapati adalah dari Februari 2018, di mana pelabur bitcoin Michael Komaransky menjualnya Rumah besar Miami untuk 455 BTC atau kira-kira $ 6 juta pada masa itu. 455 BTC yang sama bernilai kurang dari $ 3 juta pada masa penulisan ini.

Bitcoin untuk Pesawat

Apabila perjalanan yang kaya dan terkenal mereka bergaya dengan jet peribadi mereka sendiri, dan generasi baru jutawan Bitcoin telah bercita-cita sama. Contoh pertama menggunakan Bitcoin untuk jet peribadi adalah pada tahun 2014, ketika anggota Bitcoin Foundation Olivier Janssens dilaporkan menyewa jet peribadi dari PrivateFly.com.

Walaupun perincian transaksi tidak diumumkan, berdasarkan harga dari laman web, penerbangan boleh menelan belanja sebanyak 54,95 BTC atau $ 35,000 kemudian dan $ 357,175 yang mengejutkan sekarang!

Membeli Pesawat dengan Bitcoin

Dengan ihsan SkyCraft Airplanes

Dan sementara saya tidak dapat menemui pembelian sebenar (kemungkinan kerana pengguna Bitcoin lebih suka untuk tidak dikenali), sejak Disember 2013 adalah mungkin untuk membeli pesawat anda sendiri dari Pesawat SkyCraft menggunakan Bitcoin. Semasa pertama kali diumumkan, SkyCraft SD-1 Minisport tersedia dengan harga 80 BTC. Harga semasa SD-1 Minisport adalah $ 54.850, atau kira-kira 8.5 BTC.

Bitcoin untuk kapal layar

Memiliki kapal layar adalah salah satu keistimewaan golongan kaya raya, dan jutawan Bitcoin juga bergabung dengan barisan kapal layar. Tidak mudah mencari contoh tertentu, tetapi pasaran pasti ada, dengan Dennison Yachting Florida menambah Bitcoin sebagai kaedah pembayaran setelah permintaan dari beberapa pelanggan, dan 26 Kapal Layar Utara, juga dari Florida, yang mengaku sebagai broker kapal layar terbesar untuk menerima Bitcoin.

Beli Kapal layar dengan Bitcoin

Dengan hormat 26 North Yachts

Pendidikan dengan Bitcoin

Universiti juga mula menerima Bitcoin untuk pembayaran, jadi anda boleh belajar mengenai blockchain dan cryptocurrency, sambil membayar pendidikan dengan cryptocurrency. University of Nicosia di Cyprus adalah universiti pertama yang menerima Bitcoin untuk pembayaran sepanjang tahun 2013, sementara King’s College adalah universiti pertama AS yang melompat menggunakan gerabak Bitcoin pada tahun 2014. Dengan pengajian semasa di King’s College berjalan sekitar $ 35,000 setiap semester, program empat tahun penuh akan berjalan sekitar $ 140,000 atau 21,53 BTC pada harga semasa.

Universiti lain yang menerima Bitcoin termasuk Sekolah Pengurusan dan Teknologi Eropah di Berlin Jerman dan The Lucerne University of Applied Sciences and Arts di Switzerland, yang mengumumkan penerimaan Bitcoin untuk pengajian pada bulan Oktober 2017. Memiliki universiti Switzerland yang menerima Bitcoin tidak begitu banyak. mengejutkan, sejak Zug, Switzerland disebut “Crypto Valley” dan mempunyai lebih dari 50 syarikat blockchain dan startup yang beribu pejabat di sana.

Kewarganegaraan Bitcoin

Negara kecil Pasifik Selatan, Vanuatu menjadi negara pertama di dunia yang menawarkan kewarganegaraan untuk pembayaran dalam Bitcoin. Kosnya kira-kira $ 180,000, jadi jika anda memerlukan pasport kedua dan mempunyai sekitar 27 BTC di dompet di suatu tempat, anda boleh menjadi warga negara pulau Pasifik Selatan yang kecil tetapi cantik. Sebenarnya mereka tidak menerima Bitcoin, tetapi telah menubuhkan agen pemindahan di Australia yang akan mengurus pertukaran dari BTC ke USD untuk membeli kewarganegaraan.

Antigua dan Barbuda negara kecil Caribbean TIDAK menerima Bitcoin untuk program kewarganegaraannya, yang agak lebih murah daripada Vanuatu dengan harga hanya $ 135,000 atau lebih dari 20 BTC. Mereka menjadi negara pertama yang menerima Bitcoin untuk kewarganegaraan pada 23 Julai 2018.

Kesimpulannya

Bilangan item yang boleh dibeli menggunakan Bitcoin terus meningkat, dan ketika nilai Bitcoin tetap tinggi, barang mewah sepertinya adalah yang paling popular. Adalah wajar untuk menggunakan Bitcoin untuk pembelian besar ini, kerana dapat menjimatkan yuran 5-10% dengan mudah, yang sangat besar ketika anda melakukan pembelian ratusan ribu atau bahkan berjuta-juta dolar.

Selagi nilai Bitcoin tetap tinggi, trend membeli item tiket besar dengan cryptocurrency hampir pasti akan kekal, dan apabila semakin banyak orang menggunakan Bitcoin, kita akan melihat peningkatan jumlah pembelian tersebut. Pada masa anak-anak kita dewasa, sudah biasa untuk membayar kereta dan rumah anda dengan Bitcoin atau cryptocurrency lain.

Gambar Pilihan melalui Fotolia

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me