Adakah Kerajaan AS Melarang Dompet Crypto? Jawapan Ringkas: Ini Rumit

>

Sama seperti Bitcoin mengarahkan pasaran cryptocurrency ke atas dengan dorongan baru untuk penilaian tinggi sepanjang masa, harga turun tanpa amaran.

Tunggu – adakah terdapat amaran?

Dalam tweet dengan apa yang dianggap mencurigakan, CEO Coinbase Brian Armstrong melepaskan khabar angin yang membimbangkan. Perbendaharaan Amerika Syarikat, bersama Setiausaha Mnuchin, bersedia untuk melarang penggunaan dompet crypto tanpa kastam tanpa nama sebelum akhir tahun ini.

class = “sqs-block-image-link

“href =” https://twitter.com/brian_armstrong/status/1331745659989360640 “

>

Apa itu dompet crypto bukan kustodian, anda bertanya? Mudah – mana-mana dompet crypto yang dihoskan sendiri (iaitu, anda memiliki dan memegang kunci peribadi) sesuai dengan keterangan.

Oleh itu, jika anda menggunakan dompet storan sejuk seperti Ledger Nano S atau dompet perisian seperti MetaMask, anda mungkin akan mengalami peraturan yang tidak lama lagi.

Walaupun ini semua kelihatan buruk bagi Bitcoin apabila anda mempertimbangkan jumlah orang yang banyak menggunakan storan dompet crypto bukan kustodian, terdapat beberapa lapisan perak yang perlu dipertimbangkan.

Apa itu Dompet?

Dalam artikel ini, kita akan membincangkan bagaimana pakar memilih dompet cryptocurrency mereka dan jenis dompet apa yang ada.

Mengumpulkan data pada dompet cryptocurrency tidak akan berjaya

Inti dari peraturan yang dikhabarkan adalah apa yang menjadi desakan bank-centric untuk memaksa semua pengguna cryptocurrency semasa dan masa depan menuju platform perantara.

Apa maksudnya bagi anda adalah, jika khabar angin itu benar, anda perlu berkongsi maklumat KYC (data pengenalan) dengan pertukaran yang anda gunakan sebelum menarik atau menyimpan dari dompet yang dihoskan sendiri. Tekanan ini akan menjadikannya dompet crypto tanpa nama anda yang sekarang tidak dapat dipisahkan dengan identiti dunia nyata anda.

OK – jadi ada dompet crypto, bukan? Anda juga boleh menghapus dompet Keluaran anda, mematikan MetaMask, dan menyerahkan semuanya kepada pegawai bank yang menunggu.

Keliru. Cubalah seboleh mungkin, ada tidak boleh untuk menguatkuasakan pengumpulan data mengenai penggunaan dompet bukan kustodian. Peraturan sedemikian kelihatan lebih simbolik daripada yang lain – mereka mungkin menakutkan pemula yang ingin memasuki pasaran secara diam-diam, tetapi sesiapa yang memahami bagaimana penyimpanan cryptocurrency berfungsi, terutamanya ketika menggunakan dompet perkakasan, tahu ada pilihan di luar pertukaran terpusat.

Pertimbangkan senario di mana Perbendaharaan AS memanfaatkan ancaman mereka untuk menegakkan pengumpulan data di dompet crypto. Sekarang, Coinbase menghendaki anda KYC dompet anda sebelum membenarkan anda mengeluarkan BTC yang baru dibeli. Apa pilihan anda?

Untuk satu perkara, anda boleh menggunakan pertukaran terdesentralisasi untuk berdagang kripto. Uniswap sudah melampaui Coinbase dari segi jumlah perdagangan – jika peraturan dompet crypto dimainkan, harap Uniswap mendapat lebih banyak tindakan.

Lebih-lebih lagi, dengan dorongan ke arah DeFi dalam industri cryptocurrency, bersama dengan pilihan yang tidak berkesudahan untuk menukar kecairan, kemungkinan pertukaran terpusat tetap relevan semakin langsing setiap hari.

Privasi pengguna adalah yang paling utama dalam crypto

Satoshi Nakamoto tidak pernah membayangkan cryptocurrency sebagai cara pemerintah mengumpulkan data peribadi. Itulah sebabnya blok block dibina untuk membolehkan akses kewangan tanpa penapisan.

Seperti yang dinyatakan oleh CoinDesk dalam analisis keadaan baru-baru ini, terdapat perbezaan yang mendedahkan dalam bahasa yang digunakan untuk merujuk kepada dompet crypto oleh pengawal selia dan pelabur crypto.

Pengawal selia memanggil dompet crypto sebagai dompet yang tidak dihosting, sedangkan pelabur menyebutnya sebagai dompet yang dihoskan sendiri. Perbezaan di sini adalah mengenai privasi – pengguna kripto mempercayai kebebasan kewangan, kebebasan dari pengawasan, dan autonomi aset digital.

Sebaliknya, dompet yang tidak diposting menunjukkan pandangan bahawa dompet seperti itu tidak mempunyai hosting – situasi yang harus diperbaiki dengan peraturan dan kerjasama institusi terpusat.

Perbezaan bahasa yang nampaknya kecil ini memang menunjukkan perbezaan besar dalam bagaimana setiap pihak melihat tujuan menyimpan aset crypto.

Adakah kerajaan mengharamkan dompet crypto? Tidak juga

Seperti yang dinyatakan oleh Armstrong dalam utas Twitter asalnya, industri kripto telah mempersiapkan kemungkinan ini sekurang-kurangnya beberapa bulan. Sebenarnya, mereka sudah lama kenal untuk membentuk lobi, dan telah membalas desas-desus itu dengan menghantar permohonan Perbendaharaan AS untuk meninggalkan kripto sendirian.

Peraturan tersebut diharapkan akan berlaku sebelum akhir tahun, sebagian besar disebabkan oleh keputusan pilihan raya AS dan perubahan pengawal yang akan datang. Oleh itu, Mnuchin terus berusaha untuk mengawal peraturan sebelum waktu habis.

Adakah pengumpulan data pada dompet crypto yang dihoskan sendiri sama dengan kerajaan AS yang menyatakan larangan dompet cryptocurrency yang kita kenal??

Tidak juga.

Lebih-lebih lagi, dapatkah pemerintah menegakkan peraturan-peraturan ini dan mendorong orang-orang ke platform terpusat blok yang terdesentralisasi dibangun untuk menghindari?

Jawapan di sana lebih jelas: sudah tentu tidak.

Strategi Pelaburan Crypto Pasif

Setiap strategi ini mudah dilaksanakan, walaupun untuk pelabur baru, tetapi itu tidak bermaksud strategi ini tidak digunakan oleh profesi.

Bacaan Baik Tambahan

Cara Membuat Bot Perdagangan Crypto Menggunakan Python

Apa itu DeFi? Panduan Kewangan Terdesentralisasi

Strategi Perdagangan Arbitraj Cryptocurrency yang Mudah

Pengecilan semula Ambang untuk Pengurusan Portfolio Crypto

Platform Dagangan Sosial Kami

Udang adalah platform perdagangan sosial untuk cryptocurrency. Ia dirancang untuk kedua-dua peniaga profesional dan pemula untuk datang dan belajar mengenai industri kripto yang sedang berkembang. Pada Shrimpy, pengguna dapat menyalin portfolio dan strategi perdagangan pedagang lain.

Ikut kami Twitter dan Facebook untuk maklumat terkini, dan ajukan sebarang pertanyaan kepada komuniti aktif kami yang luar biasa di Telegram & Tidak setuju.

Terima kasih kerana berhenti!

Pasukan Udang

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me