Alternatif CCXT – API Perdagangan Cryptocurrency Pro

>

CCXT adalah salah satu projek sumber terbuka yang paling banyak digunakan di pasaran cryptocurrency dengan muat turun lebih dari 400 ribu sebulan. Sebenarnya, yang CCXT Github telah dibintangi dan ditonton lebih daripada Litecoin Github, yang EOS Github, dan juga Stellar Github.

Sebagai penghiburan terhadap cryptocurrency ini, kebanyakan projek crypto mempunyai aktiviti yang kurang daripada CCXT. Ia telah menjadi salah satu perpustakaan terbesar untuk pemaju yang berusaha untuk mengintegrasikan perdagangan pertukaran cryptocurrency ke dalam projek mereka.

Dengan jumlah aktiviti ini, anda pasti menganggap perpustakaan ini menyelesaikan masalah besar.

Masalah Global

Pertukaran cryptocurrency mempunyai serius masalah. Mereka adalah organisasi yang benar-benar bebas yang secara individu memutuskan standard, fungsi, dan ciri untuk API mereka. Mereka tidak mematuhi konvensyen tradisional atau mengikuti harapan industri. Setiap pertukaran telah menerapkan API mereka sendiri yang unik dengan titik akhir tersuai yang bersambung dengan perkhidmatan mereka.

Membangunkan perkhidmatan yang antara muka dengan pertukaran kripto tidak menyenangkan untuk sedikitnya. Infrastruktur khusus diperlukan untuk setiap pertukaran yang anda sokong. Perisian khusus dengan logik pelik sering menjadi syarat untuk menyelesaikan integrasi baru.

Setelah integrasi selesai, masalahnya tidak akan berhenti di situ. Setiap beberapa hari akan ada perubahan penting kepada sekurang-kurangnya salah satu pertukaran yang anda sokong. Kadang-kadang perubahan ini diumumkan lebih awal dan kadang-kadang anda mendapat tahu kerana salah satu permintaan data anda akan berhenti berfungsi pada pukul 7 malam pada hari Jumaat malam.

Itu bukan setengah masalahnya.

Terdapat pertimbangan had kadar, masalah pemprosesan data, dan masalah pengurusan kunci API. Meningkatkan perkhidmatan perdagangan kepada 100,000 peniaga aktif jauh lebih kompleks daripada menguruskan portfolio peniaga tunggal. Tumpukan infrastruktur yang diperlukan adalah rumit.

CCXT cuba menyelesaikan masalah ini dengan menyediakan perpustakaan sumber terbuka. Perpustakaan ini dapat digunakan di infrastruktur khusus anda untuk berinteraksi dengan setiap pertukaran.

Tetapi, CCXT tidak sempurna

Sementara CCXT berusaha untuk dicapai banyak, ada sangat sedikit tuannya. Perpustakaan kompleks yang mereka kembangkan telah menjadi batu sandungan bagi banyak pembangun. Mengintegrasikan CCXT masih bermaksud sebahagian besar pekerjaan diletakkan pada pemaju aplikasi untuk mengetahui. CCXT direka dengan cara yang memberi mandat kepada pemaju untuk tetap menulis kod tersuai untuk setiap pertukaran.

Tetapi itu bukan bahagian terburuk.

CCXT adalah penyelesaian perisian sahaja. Setiap pemaju mesti membina dan meningkatkan infrastruktur mereka sendiri yang memenuhi spesifikasi setiap pertukaran ketika menggunakan CCXT. Ini adalah satu besar beban untuk pemaju yang terus menanggung kos pembangunan yang besar untuk tahun-tahun akan datang. Ratusan pelayan diperlukan untuk menguruskan permintaan dari pengguna, menyimpan data, memantau had kadar, pesanan laluan, menangani kesalahan pertukaran, menyimpan kunci API dengan selamat, mengesahkan pengguna, memproses data langsung, mengembangkan aliran pelaksanaan pesanan tersuai, dan menganalisis pasar adalah nyata- masa.

Membangunkan dengan CCXT adalah banyak kerja.

Alternatif Profesional

Daripada menyediakan perpustakaan perisian sahaja, Udang adalah penyelesaian infrastruktur penuh untuk pemaju yang menginginkan satu titik akses ke setiap pertukaran utama. Satu set API yang menyatukan cara anda melaksanakan pesanan, mengumpulkan data, dan mengurus pengguna dengan selamat. Itu bermaksud ada tidak tukar kod khusus. Setiap pertukaran disatukan dengan cara yang sama.

Udang memerlukan tidak had kadar khas untuk pertukaran individu, dan anda boleh membuat skala tanpa had tanpa pernah menggunakan semula kod atau merancang semula infrastruktur anda. Daripada menjaga ratusan pelayan yang semuanya perlu berkomunikasi dengan cerdas dengan setiap pertukaran, Shrimpy dapat menangani komunikasi untuk anda.

Tidak seperti perpustakaan sumber terbuka, Shrimpy secara automatik menguruskan gangguan pertukaran, waktu henti, kes ralat, dan kemas kini yang boleh mengganggu perdagangan. Pasukan kami adalah pakar dalam menguruskan pertukaran. Ini bermaksud masalah pertukaran dapat dikurangkan dengan betul tanpa mempengaruhi pengguna anda. Operasi profesional ini tidak seperti apa-apa yang dapat disediakan oleh perpustakaan sumber terbuka seperti CCXT.

Simpanan data

Shrimpy menyimpan berbilion titik data pasaran tepat yang dapat diakses berdasarkan permintaan. Daripada membayar ribuan dolar untuk menyimpan terabyte pertukaran data, mengaksesnya dalam masa nyata dari API pembangun Shrimpy. Shrimpy menawarkan data perdagangan sejarah tick-by-tick, data candlestick (OHLCV), dan snapshot buku pesanan sejarah. Belum lagi banyak titik akhir langsung yang disokong oleh Shrimpy untuk mengakses buku pesanan, pasaran, dan pertukaran data paling terkini.

Semuanya dalam satu API. Ini adalah kaedah terpantas dan paling dipercayai untuk mengembangkan dan meningkatkan data profesional atau perkhidmatan perdagangan.

Laluan Pesanan Pintar

Perdagangan boleh menjadi rumit. Pasukan kami tahu ini dengan baik. Untuk mengurangkan beban pengembang yang menggunakan API pengembang Shrimpy, kami menyediakan titik akhir perdagangan yang dapat dilaksanakan secara automatik menggunakan algoritma pelaksanaan pesanan cerdas. Dengan cara itu pembangun yang tidak mahu bimbang tentang logik pelaksanaan pesanan terperinci untuk aplikasi mereka dapat menumpukan tenaga mereka pada aspek penting lain dalam perkhidmatan mereka.

Dari segi sejarah, algoritma perutean pesanan pintar telah dikhaskan untuk institusi dan individu bernilai bersih tinggi. Tidak lagi. Shrimpy menyediakan titik akhir routing pesanan pintar yang dapat diakses oleh aplikasi atau perkhidmatan apa pun tanpa batasan.

Pengurusan portfolio

Secara tradisinya, pemaju terpaksa menguruskan portfolio perdagangan mengikut perdagangan. Setiap perdagangan memerlukan penilaian pasaran dan ketepatan yang teliti ketika meletakkannya di buku pesanan.

Pelaksanaan pesanan individu untuk pengurusan portfolio menjadi perkara masa lalu dengan Shrimpy. Pembangun kini dapat menguruskan portfolio secara holistik. Daripada dengan bersungguh-sungguh mengira logik pelaksanaan pesanan dari bawah ke atas, Shrimpy API menyediakan sekumpulan titik akhir pengurusan portfolio di luar kotak. Memperuntukkan portfolio dengan cepat, mengimbangkan semula pada selang masa biasa, dan menguruskan portfolio yang pelbagai di seluruh pertukaran.

Ralat Mengendalikan

Mengendalikan kesilapan dari pertukaran adalah mimpi buruk. Jumlah kesilapan, kes tepi, dan sekatan yang tidak didokumentasikan sangat mengejutkan. Anda tidak pernah tahu apa yang akan anda peroleh ketika mengintegrasikan pertukaran baru.

Shrimpy mengotomatisasi dan menyeragamkan pengendalian kesilapan ini supaya anda dapat menghabiskan lebih banyak masa untuk membina dan lebih sedikit masa melakukan debug.

Adakah anda suka mendapat mesej ralat seperti ini dari bursa?

// Respons gagal

{

"kesilapan": {

"kod":"2027",

"msg":"账户 余额 不足" }

}

Kemungkinan besar, anda tidak. Mengendalikan kesilapan dalam bahasa lain dan konvensyen yang berbeza seperti cuba mengumpulkan teka-teki 1,000 keping dengan 250 keping. Itulah sebabnya pengendalian ralat dimasukkan ke dalam API pembangun Shrimpy.

Penyelesaian global untuk setiap pertukaran sehingga anda mendapat hasil yang dapat diramalkan untuk pelaksanaan pesanan anda.

Prasarana yang mantap

Semua yang telah kita bincangkan setakat ini hanya dapat dilakukan kerana Shrimpy adalah penyelesaian infrastruktur yang lengkap. Mengadakan infrastruktur membuka pintu kepada kehidupan yang lebih baik bagi pemaju di pasaran crypto.

CCXT tidak menyediakan ada infrastruktur. Sifar. Zilch. Ia adalah penyelesaian 100% perisian sahaja.

Pembangun tidak perlu lagi menerima beban pembangunan infrastruktur ini dari awal. Memerlukan masa berbulan-bulan atau bertahun-tahun untuk melaksanakan penyelesaian yang mantap yang dapat meningkat semasa anda berkembang. Itu belum lagi kemas kini dan penyelenggaraan berterusan yang diperlukan kerana pertukaran berubah.

Ikutilah satu-satunya penyelesaian yang berfungsi dengan lancar di setiap pertukaran utama.

API Dagangan Universal Shrimpy

Kesimpulannya

Semasa membuat aplikasi untuk perdagangan cryptocurrency, penting untuk menggunakan API profesional yang direka untuk meningkatkan perkhidmatan perdagangan global.

Walaupun perpustakaan hanya perisian boleh digunakan untuk projek peribadi, apabila satu-satunya pelanggan akan menjadi komputer peribadi anda, mereka tidak sesuai untuk aplikasi pengguna yang akan memproses permintaan dari ratusan, ribuan, atau bahkan berjuta-juta pengguna. Ini hanya dapat dilakukan melalui penyelesaian infrastruktur yang menyediakan akses ke pelayan yang secara automatik merutekan perdagangan, mengumpulkan dan menyimpan data, memantau kemas kini pertukaran, dan menangani aliran kesalahan pertukaran dengan bijak.

Udang menerajui pasaran sebagai aplikasi pengurusan portfolio crypto utama. Pengguna dapat mengkonfigurasi portfolio kripto tersuai dan menerapkan strategi portfolio pasif, menghilangkan kerumitan kerana harus berdagang kripto secara aktif.

API Dagangan Crypto Universal Shrimpy adalah kaedah bersatu untuk mengintegrasikan fungsi perdagangan di setiap bursa utama. Kumpulkan data pasaran sejarah, akses soket web masa nyata, laksanakan strategi perdagangan lanjutan, dan uruskan jumlah pengguna yang tidak terhad.

Jangan lupa untuk mengikuti kami Twitter dan Facebook untuk kemas kini, dan ajukan sebarang pertanyaan kepada komuniti aktif kami yang luar biasa di Telegram.

Pasukan Udang

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me