API Terbaik untuk Data Sejarah Cryptocurrency

>

Data pasaran cryptocurrency sejarah yang dipercayai sukar dicari. Walaupun terdapat segelintir penyedia yang mempunyai pandangan jauh untuk mula mengumpulkan data dari pertukaran pada masa awal cryptocurrency, kebanyakan orang masih belum menyedari kepentingan data pasaran cryptocurrency.

Ketika institusi mula meluncur ke pasar, akan ada BESAR masalah. Masalahnya adalah kurangnya data sejarah yang dapat diakses. Sebenarnya, ada jangka waktu di mana tidak ada data yang dapat dijumpai. Titik buta data ini membimbangkan. Ini bermaksud peristiwa yang berlaku di bursa yang tidak akan dapat kita ingat atau kaji.

Tidak perlu risau! Masa depan lebih cerah.

Beberapa pasukan telah berusaha untuk menjamin masa depan data di pasaran crypto. Mereka memahami pentingnya kelengkapan data dan berusaha sedaya upaya untuk memastikannya mewujudkannya.

Salah satu pasukan ini adalah Udang.

Shrimpy adalah API sederhana yang menyediakan set titik akhir yang dinormalisasi di setiap pertukaran utama. Dengan cara itu pemaju, pedagang, dan institusi dapat mengakses data sejarah lengkap sejak tahun 2011.

Tempah Gambar Buku

Buku pesanan adalah salah satu aspek asas pertukaran cryptocurrency. Mereka adalah set pesanan aktif yang ditayangkan di bursa dan mewakili niat pengguna untuk membeli atau menjual aset pada harga yang ditentukan.

Cuplikan buku pesanan adalah penting kerana ia memberikan keadaan pasaran pada pertukaran tertentu pada waktu yang tepat.

Akses untuk snapshot buku pesanan menyediakan cara untuk pembangun, institusi, dan pedagang untuk menguji strategi, menganalisis pasaran, dan mencari cara untuk meningkatkan algoritma perdagangan mereka.

Mari kita ambil contoh tertentu. Bayangkan anda ingin mengkaji bagaimana menggunakan strategi Crossover Average Moving Average dengan pasangan perdagangan BTC-USD yang akan dilakukan di Kraken selama 4 tahun terakhir.

Tanpa mengetahui keadaan sebenar buku pesanan pada setiap acara crossover, kita perlu meneka berapa harga yang boleh kita beli atau jual setiap aset. Ini menyuntikkan tahap ketidakpastian pada model matematik yang berupaya mensimulasikan perdagangan data sejarah dengan tepat.

Sebagai gantinya, kita sekarang dapat mengumpulkan sejarah lengkap snapshot buku pesanan untuk pasangan perdagangan BTC-USD di Kraken. Dengan menilai buku pesanan sebenar, kita dapat mensimulasikan perdagangan tepat yang mungkin ada pada acara crossover.

Bagaimana Kami Mengumpulkan Tangkapan Buku Pesanan

Tidak seperti banyak perkhidmatan data lain yang terdapat di pasaran cryptocurrency, Shrimpy mempunyai syarat yang ketat ketika berkaitan dengan cara kami menguruskan buku pesanan pertukaran.

Oleh kerana Shrimpy berasal sebagai mesin perdagangan yang memberi kuasa kepada puluhan ribu pedagang, pemaju, dan institusi, infrastruktur kami harus siap untuk melakukan perdagangan dalam waktu nyata.

Ini bermaksud, bukannya mengambil data dari bursa setiap kali kita melakukan perdagangan, kita perlu menyediakan salinan tempatan buku pesanan siap di pelayan kita.

Ini dilakukan melalui buku pesanan pertukaran WebSockets. Oleh kerana buku pesanan untuk setiap aset berubah, pertukaran akan menghantar kemas kini melalui WebSockets untuk memberitahu pelanggan apa yang telah berubah. Oleh itu, izinkan Shrimpy mengemas kini salinan tempatan buku pesanan lengkap kami dalam masa nyata.

Setelah infrastruktur untuk kemas kini buku pesanan masa nyata dibuat, kemampuan untuk mengambil gambar buku pesanan pada selang masa tetap datang dengan mudah.

Selang 1 minit, Shrimpy mengambil gambar setiap buku pesanan untuk setiap aset di setiap bursa yang kami sokong. Cuplikan ini kemudian disimpan di pangkalan data kami untuk diambil kemudian melalui API data sejarah.

Bagaimana Anda Boleh Mengakses Tangkapan Buku Pesanan Bersejarah

Setelah menyimpan snapshot buku pesanan, Shrimpy kini siap menyajikan snapshot sebagai sekumpulan data sejarah. Untuk mengakses data ini, anda boleh menghubungi titik akhir API REST kami untuk menyusun semula sejarah buku pesanan dengan cepat.

Contoh berikut memberikan demonstrasi bagaimana anda dapat memanggil titik akhir dan hasil yang dikembalikan.

Permintaan

DAPATKAN https://dev-api.shrimpy.io/v1/historical/orderbooks

Tanggapan

[

{

"masa": "2019-05-19T00: 03: 02.000Z",

"bertanya": [

{

"harga": 564.002,

"ukuran": 2354346

},

],

"tawaran": [

{

"harga": 564.002,

"ukuran": 2354346

},

]

},

]

Data Perdagangan Tick-by-tick

Data perdagangan Tick-by-tick adalah perdagangan terperinci yang dilaksanakan di bursa. Mereka menyediakan set lengkap dari semua perdagangan yang dilakukan di bursa pada waktu tertentu.

Data perdagangan merangkumi maklumat mengenai waktu pesanan tersebut dilaksanakan, ukuran pesanan, harga, dan pihak mana yang mengambil pesanan.

Sama seperti buku pesanan, pasukan kami memerlukan strategi yang kuat untuk mengekalkan sejarah pesanan lengkap di mana-mana pertukaran tertentu.

Untuk memastikan kami menerima perdagangan secara real-time, kami menerapkan penyelesaian websocket di mana kami melanggan setiap pasangan perdagangan di setiap bursa untuk menerima kemas kini lengkap dari setiap pasangan perdagangan.

Setelah kami menerima perdagangan, ia segera dimasukkan ke dalam pangkalan data kami. Sebagai tambahan untuk menyimpan setiap perdagangan individu, kami juga membina data charting candlestick (OHLCV) berdasarkan perdagangan individu ini.

API pembangun Shrimpy memberikan pengalaman yang dinormalisasi ketika mengendalikan data sejarah, jadi dengan membuat setiap kandil dari awal membolehkan kita mempunyai kawalan yang baik terhadap bagaimana setiap titik data diproses.

Cara Mengumpulkan Data Perdagangan Tick-by-Tick

Setelah perdagangan disimpan, ia akan siap untuk disajikan. Pengembang kemudian dapat mengakses data ini melalui panggilan REST API untuk menganalisis, menilai, atau mempelajari bagaimana perdagangan telah dilakukan di seluruh bursa.

Contoh-contoh ini menyoroti bagaimana anda dapat mengakses data perdagangan dengan mudah melalui titik akhir data sejarah kami.

Permintaan

DAPATKAN https://dev-api.shrimpy.io/v1/historical/trades

Tanggapan

[

{

"masa": "2016-09-06T13: 01: 34.000Z",

"ukuran": "1891.1316431",

"harga": "0.00002585",

"takerSide": "pembeli" },

]

Instrumen yang ada

API pembangun Shrimpy menyediakan akses ke 16 bursa dan ribuan pasaran yang berbeza. Memiliki akses ke semua data ini dapat terasa luar biasa jika anda tidak tahu harus mulai dari mana atau jangka waktu data yang tersedia.

Nasib baik, kami menyediakan titik akhir yang mudah di mana anda dapat mengakses semua data yang tersedia di setiap bursa. Dengan cara itu anda tidak perlu lagi mempersoalkan data apa yang boleh anda akses.

Cara Dapatkan Alat Sejarah

Panggilan API ringkas menyediakan senarai lengkap ketersediaan data. Ini merangkumi snapshot buku pesanan sejarah dan titik data perdagangan.

Gunakan panggilan berikut untuk mencari data apa yang kami ada.

Permintaan

DAPATKAN https://dev-api.shrimpy.io/v1/historical/instruments?exchange=Bittrex

Tanggapan

[

{

"pertukaran":"bittrex",

"baseTradingSymbol":"LTC",

"petikanTradingSymbol":"BTC",

"menempahBookStartTime":"2016-09-14T13: 00: 00.000Z",

"menempahBookEndTime":"2019-09-07T23: 00: 00.000Z",

"tradeStartTime":"2016-09-12T23: 00: 00.000Z",

"tradeEndTime":"2019-09-09T16: 00: 00.000Z" }

]

Bacaan Tambahan

Crypto API untuk Routing Pesanan Pintar

Websockets Universal untuk Data Buku Pesanan Pertukaran Crypto Masa Nyata

Data Charting Perdagangan OHLCV Sejarah Percuma untuk Pertukaran Crypto

Kaiko Berkongsi dengan Shrimpy – Data Pasaran Cryptocurrency Sejarah

Mengenai Udang

API Perdagangan Pengembang Shrimpy adalah cara bersepadu untuk mengintegrasikan fungsi perdagangan di setiap bursa utama. Kumpulkan data pasaran sejarah, akses soket web masa nyata, jalankan strategi perdagangan lanjutan, dan uruskan jumlah pengguna yang tidak terhad.

API Dagangan Crypto Shrimpy: Udang | API Dagangan Kripto untuk Pembangun

Jangan lupa untuk mengikuti kami Twitter dan Facebook untuk kemas kini, dan ajukan sebarang pertanyaan kepada komuniti aktif kami yang luar biasa di Telegram.

Pasukan Udang

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me