Bagaimana kami beralih dari idea ke produk dalam satu minggu

>

Menjadi permulaan kecil, setiap hari adalah baru dan menarik. Suatu hari kami berusaha melepaskan ciri baru, pada keesokan harinya kami merancang semula logo kami. Kami sentiasa dalam perjalanan. Kali ini objektif kami adalah untuk melancarkan projek yang sama sekali baru.

Kami memutuskan untuk memulakan Buku CoinOrder projek kerana pasukan menyedari terdapat banyak permintaan untuk data pasaran masa nyata untuk perdagangan cryptocurrency. Walaupun data serupa tersedia dari pelbagai sumber, industri ini masih kekurangan data masa nyata yang tepat dan mudah digunakan. Inilah yang memungkinkan kita untuk berfikir secara berbeza dengan semua data yang kita miliki.

Kami mahu ini menjadi hackathon cepat. Segala yang berkaitan dengan projek perlu dilakukan dalam masa 1 minggu pecut.

Hari ini saya akan berkongsi proses yang kami lalui dari perspektif pereka. Ini berbeza kerana ia bukan hanya projek reka bentuk tetapi produk dunia nyata, yang perlu tersedia untuk pengguna kami dalam jangka waktu yang singkat.

Merancang laman web baru memerlukan masa dan usaha yang tidak sepele untuk meneliti, menyusun idea dan menyelidik konsep. Spesifikasi produk perlu ditulis, bingkai kawat dibuat, laman web dirancang, dan pelaksanaannya perlu diuji dan cepat diulang.

Untuk projek ini, kami harus menampung semua langkah ini dalam jangka masa yang agresif, tetapi pada masa yang sama memastikan tidak ada langkah yang dilewati.

Proses

Saya mulakan dengan berbincang dengan Michael (Ketua Pegawai Eksekutif Shrimpy) mengenai keperluan, harapan, kandungan, dan objektif untuk projek tersebut. Saya cuba mendapatkan gambaran yang jelas mengenai visi di sebalik projek itu. Mengemukakan soalan seperti “bagaimana CoinOrderBook sesuai dengan ekosistem produk kami?”, “Ciri apa yang akan membezakan perkhidmatan data kami dari produk serupa lainnya di pasaran?”, Dan “apa pengalaman yang ingin kami promosikan dengan laman web ini?”

Michael menjelaskan bahawa walaupun terdapat laman web yang serupa di pasaran, kami akan menumpukan perhatian sepenuhnya pada aspek data pasaran cryptocurrency dalam masa nyata. Sehingga titik di ruang kripto ini, sukar bagi peniaga dan pelabur aktif untuk mendapatkan pandangan tentang bagaimana pasaran berperilaku dalam skala waktu yang singkat. CoinOrderBook akan bertindak sebagai penghubung antara pertukaran dan peniaga kripto ini. Daripada beralih dari pertukaran ke pertukaran untuk mendapatkan data pasaran yang paling terkini, mereka dapat memiliki satu sumber gabungan yang menyediakan semua data yang mereka perlukan.

Sebagai tambahan kepada manfaat projek ini kepada masyarakat, ia juga memperkuat ekosistem Udang. CoinOrderBook menunjukkan keupayaan kami API pembangun dan pada masa yang sama menyediakan sumber lain untuk pedagang yang menggunakan aplikasi pengurusan portfolio kami. Sebagai laman web yang berhadapan dengan orang ramai, ini juga bermaksud kami dapat memanfaatkan projek ini untuk menyalurkan lalu lintas ke produk dan perkhidmatan kami yang lain.

Setelah mengumpulkan semua maklumat, saya mula melihat laman web yang serupa. Oleh kerana kami tidak mempunyai banyak waktu untuk membuat susun atur reka bentuk kreatif untuk laman web ini, kami memutuskan untuk menggunakan susun atur yang lebih tradisional seperti yang telah dilakukan oleh orang lain untuk laman web yang serupa. Susun atur data dapat dibandingkan, tetapi visualisasi data berbeza daripada pesaing lain. Kami mengalami kesukaran merancang visual dengan cara yang informatif dan menarik pada masa yang sama.

Daripada membuat sketsa kertas atau wireframity kesetiaan rendah, saya langsung melangkah ke XD dan melakukan rangka kerja kesetiaan tinggi hanya untuk mempunyai idea yang jelas mengenai reka bentuk. Kali ini kami tidak menjalani proses lelaran dan maklum balas yang panjang; sebaliknya, kami menggunakan papan putih dan maklum balas segera untuk menyelesaikan masalah sepanjang proses ini. Setelah beberapa kali lelaran, kami dapat menghampiri penyelesaian yang munasabah untuk masalah kami dengan visualisasi data.

Kami mahukan CoinOrderBook versi pertama kami berguna dan mudah. Kami tidak mahukan reka bentuk yang rumit, jadi lebih mudah untuk dikembangkan dalam masa yang singkat.

Untuk logo, kami membuat improvisasi. Ramai di antara anda tahu bahawa kami baru-baru ini merancang semula logo Shrimpy. Sekiranya tidak, anda boleh membacanya di sini.

Udang: Reka Bentuk Logo

Semasa merancang semula logo baru, kami melakukan banyak lelaran untuk logo akhir. Sebenarnya, kami menjumpai logo yang sesuai untuk CoinOrderBook dari salah satu alternatif yang telah kami reka pada masa itu. Kami memutuskan logo itu bukan hanya kerana kami merasakan bahawa logo akan sesuai dengan CoinOrderBook, tetapi juga mempunyai ciri yang melekat yang menyampaikan intipati produk. Ia mempunyai rangkaian separa bulat nod yang bersambung menyerupai bentuk huruf “C”; C mendahului Crypto dan CoinOrderBook.

Setelah menyelesaikan semuanya, saya dengan cepat harus berusaha untuk memberi respons laman web. Sangat penting bagi laman web untuk berfungsi dengan betul dalam setiap ukuran layar tanpa mengorbankan kualiti pengalaman pengguna.

Menjelang akhir minggu, kami mungkin sudah habis, tetapi ia sangat berharga. Buku CoinOrder dilancarkan tepat 1 minggu dari hari kami memulakan hackathon. Walaupun terdapat penambahbaikan yang dapat menjadikan projek ini lebih baik, semua orang bangga dengan versi pertama laman web. Ia ringkas dan anggun. Tidak ada banyak loceng dan wisel, jadi senang digunakan. Secara keseluruhan, ia adalah pengalaman yang menyeronokkan dan unik. Anda dapat melihat produk siap langsung di coinorderbook.com.

Terima kasih kerana berhenti. Hargailah masa anda!

~ Sumaya

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me