Bersedia untuk Litecoin Tunai Litecoin Fork yang Akan Datang

Kami telah melihat banyak garpu dalam rantai cryptocurrency sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Dari Bitcoin Cash, hingga Ethereum Classic dan dari Zclassic hingga Bitcoin Gold, pembangun telah mengembangkan visi mereka sendiri mengenai cryptocurrency.

Walau bagaimanapun, satu cryptocurrency yang sejauh ini tersembunyi adalah Litecoin, cryptocurrency tertua kedua dalam ekosistem. Itu sampai sekarang.

Menurut a jawatan di forum Bitcointalk, para pemaju merancang untuk menjaringkan rangkaian Litecoin dan membuat cryptocurrency bersaing yang disebut wang tunai Litecoin. Garpu akan berlangsung pada 19 Februari.

Jadi apa itu wang tunai Litecoin dan apa yang diharapkan dapat dicapai? Mari kita lihat.

Faedah Utama Wang Tunai Litecoin

Pembangun ingin membuat duit syiling yang akan menggunakan algoritma hash SHA 256. Mereka menyatakan bahawa pada masa ini terdapat banyak tenaga hashing yang tersedia untuk perlombongan berdasarkan SHA 256. Pada masa ini, tidak banyak rantaian alternatif yang dapat mereka ubah menjadi kekuatan hashing.

Ini terutamanya kerana tidak ada syiling SHA 256 yang ada pada masa ini yang mempunyai penyesuaian kesukaran yang munasabah. Sekiranya mereka memilih untuk menambang salah satu rantai, maka mereka akan dibayar dengan duit syiling crypto dalam masa 10 minit blok.

Walaupun para pembangun mendakwa bahawa Litecoin Cash (LCC) akan mempunyai yuran transaksi yang lebih rendah dan penyesuaian kesukaran yang lebih baik daripada Litecoin, sebab utama garpu adalah untuk memberikan duit syiling SHA 256 yang lebih baik.

Litecoin Cash berbanding Crypto Lain

Perbandingan Tunai Litecoin. Sumber Imej: litecoinca.sh

Mereka menyatakan bahawa vogue baru-baru ini telah menggunakan Bitcoin dengan banyak garpu Bitcoin yang telah dirancang untuk tahun 2018. Mereka ingin menggunakan ini sebagai peluang untuk memberikan kembali kepada komuniti Litecoin.

Mereka menyatakan bahawa ini bukan projek rasmi Litecoin dan mereka hanya menggunakan Litecoin dalam nama untuk mengikuti tradisi garpu cryptocurrency lain.

Nampaknya ada pasukan yang kuat bekerja di garpu Litecoin Cash. Kini terdapat 4 ahli dengan pelbagai pengalaman. Anda boleh membaca lebih lanjut mengenai pasukan di sini.

Gambaran keseluruhan Garpu

Menurut pengumuman itu, garpu akan mengubah algoritma hash Litecoin menjadi SHA 256. Saat ini algoritma hash yang sedang digunakan di rangkaian Bitcoin dan berbeza dengan algoritma Scrypt di Litecoin.

Garpu akan berlaku apabila Litecoin mencapai blok 1,371,111. Ini dijangka sekitar 19 Februari. Akan ada nisbah tuntutan 10: 1 yang menunjukkan bahawa untuk setiap 1 Litecoin yang anda pegang, anda akan menerima 10 wang tunai Litecoin (LCC).

Terdapat juga premi kecil hanya 1% dari syiling yang akan digunakan untuk dana pembangunan. Mereka juga akan melepaskan bootstrap dari blockchain sehingga orang dapat memuat turun dompet sebelum melombong.

Perdagangan Opsyen IQ LTC

Dari segi spesifik perlombongan, ia boleh dilakukan pada perkakasan perlombongan Bitcoin yang lebih tua dan protokol akan menetapkan sasaran 2.5 minit setiap blok. Kesukaran akan dikira semula setelah setiap blok menggunakan algoritma darkgravity V3 yang kini digunakan di Dash.

Protokol ini juga akan mempunyai “kawalan awal yang lambat” yang akan dibangun di mana akan bertujuan untuk mengelakkan sebarang kelebihan tidak adil yang mungkin ada dari para penambang awal. Ganjaran blok akan bermula hanya pada 1,25 LCC dan meningkat menjadi 250 berbanding 400 blok pertama.

Cara Menuntut LCC anda

Pembangun telah melalui gambaran keseluruhan yang luas mengenai cara menuntut LCC anda di bahagian FAQ mereka laman web. Sekiranya anda memegang Litecoin di dompet anda sendiri di blok 1,371,111, anda akan menyimpan 10 LCC tambahan secara automatik.

Namun, ada perkara penting yang perlu diberi perhatian. Ini hanya berlaku untuk dompet di mana anda memegang kunci peribadi. Oleh itu, dalam dompet yang disimpan di bursa, anda tidak mempunyai hak automatik untuk syiling bercabang. Pertukaran sering tidak menghormati beberapa garpu yang kurang dikenali.

Sekiranya anda ingin menuntut wang tunai Litecoin dari garpu, maka anda lebih sesuai untuk menyimpan duit syiling di dompet luar talian sebelum blok yang dimaksudkan. Mereka juga mencadangkan bahawa jika anda memegang Litecoin dalam dompet perkakasan seperti lejar bahawa anda memindahkannya ke dompet desktop sebelum garpu dan kemudian memindahkannya kembali.

Sekiranya pada masa ini anda mempunyai duit syiling dalam bentuk dompet kertas atau dompet desktop, maka yang perlu anda lakukan adalah memastikan bahawa wang itu ada semasa garpu dan anda berhak mendapat LCC baru. Pasukan ini akan menyampaikan maklumat terkini seperti perkhidmatan sokongan, dompet dalam talian dan kolam perlombongan pada waktunya.

Galakan Lebih Lanjut kepada HODL LTC?

Litecoin memang merupakan duit syiling yang hebat untuk dimiliki dan mempunyai komuniti pemaju yang kuat di belakangnya. Litecoin juga merupakan anak sulung Charlie Lee yang sangat berpengaruh dalam komuniti crypto.

Memandangkan Hodler sekarang akan mendapat keuntungan tambahan 10 LCC untuk setiap LTC yang mereka miliki, ia menjadi lebih menarik. Lebih-lebih lagi, konsep tunai Litecoin adalah menarik sendiri dan boleh menjadi alternatif SHA 256 yang menarik untuk Bitcoin.

Oleh itu, terus pantau laman web dan saluran sosial pasukan untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut dan seperti biasa, berhati-hati dengan penipuan yang meminta kunci peribadi.

Penafian: Ini adalah pendapat penulis dan tidak boleh dianggap sebagai nasihat pelaburan

Gambar Pilihan melalui litecoinca.sh

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me