Bitcoin Melonjak Sepanjang Masa Sepanjang Masa Institusi Membeli BTC

>

Selama bertahun-tahun, kami diberitahu perkara yang sama – tunggu sehingga kawanan itu tiba. Jutawan Mike Novogratz terkenal kepada orang ramai bahawa kawanan itu sedang dalam perjalanan ke crypto.

Siapa kawanannya sebenarnya? Seperti yang anda duga, kawanan tersebut terdiri dari pembeli runcit. Setiap orang dari anak-anak kuliah hingga pelabur Robinhood akan memasuki crypto seperti yang mereka lakukan pada akhir tahun 2017 ketika panas di Bitcoin meningkat.

Yang lebih penting daripada sektor runcit adalah bahagian lain dari kawanan – pembeli institusi. Ini adalah senjata besar dengan aset bernilai ratusan juta atau bahkan berbilion dolar di bawah pengurusan. Sebahagian daripada mereka pernah anda dengar, ada yang belum, tetapi pada akhirnya, kemasukan mereka dalam pelaburan cryptocurrency adalah tonggak besar yang menyediakan banyak bahan bakar roket.

Pada tahun 2020, beberapa institusi ini membuat pintu masuk orang ramai sementara yang lain diam-diam membeli menggunakan Coinbase untuk membuat broker masalah besar. Pergerakan ini membantu mendorong Bitcoin mencapai tahap tertinggi sepanjang masa pada dan di atas $ 20,000, diikuti oleh ATH yang lain pada tanda $ 24K hanya beberapa hari kemudian.

Tidak puas berjeda pada $ 24K, Bitcoin meningkat tinggi selepas tertinggi, memuncak dengan sentuhan pada $ 28K hanya beberapa hari selepas Krismas dan $ 34k setelah tahun baru.

Mari kita lihat jalan yang diambil Bitcoin pada tahun 2020 untuk mencapai tahap semasa dan memberi salam kepada pembeli besar yang muncul dengan kuat.

BAGAIMANA BITCOIN MENGGUNAKAN BLOCKCHAIN

Blockchain adalah bentuk teknologi lejar diedarkan, mungkin contoh paling mudah dan popular. DLT sendiri adalah sistem rekod yang selamat.


Larian Bitcoin yang terik bermula dengan kemalangan

Misi bulan Bitcoin dimulakan dengan sesuatu yang tidak dijangka dengan cara kripto sejati – kemalangan berhampiran paras terendah baru-baru ini di wilayah $ 4K.

Ketika munculnya pandemi itu tersebar di seluruh dunia, pasar tersandung, goyah, dan langsung melanda. Data ekonomi yang buruk nampaknya mengesahkan kemelesetan global yang ditakuti semua orang, dan penjualan besar-besaran berlaku.

Bitcoin mendapat serangan hebat kerana ia berkurang dari $ 10K hingga hanya rambut di atas $ 3K, tetapi pembeli dengan cepat menunjukkan sokongan kerana pemulihan yang cepat membawa BTC kembali melebihi $ 6K. Pasar tradisional pulih dengan baik apabila pemerintah mempercepat pakej rangsangan kepada rakyat, tetapi hanya sedikit yang menjangkakan apa yang akan terjadi selanjutnya.

DeFi Summer menentang jangkaan, kemudian MicroStrategy membuat pembelian makro

Ketika Bitcoin kembali ke tahap $ 10K, pemulihan lain sedang dijalankan. Semasa pasaran beruang 2019, beberapa projek crypto kewangan terdesentralisasi telah mula membina produk kewangan untuk masa depan.

Compound, Aave, Curve, Synthetix, Yearn Finance, Uniswap, dan Ren Protocol – untuk menamakan beberapa – secara senyap-senyap mencipta kebangkitan kripto sementara beberapa yang menonton. Sebaik sahaja orang menyedari, lonjakan pembelian cryptocurrency mendorong musim altcoin tidak kelihatan sejak jangka pendek pada musim panas 2019.

DeFi terbukti lebih dari sekadar meme. DeFi Summer secara teknikalnya dimulakan pada musim bunga dan masih kuat hingga musim sejuk.

Meningkatkan keyakinan pasaran pada musim panas adalah pelaburan besar yang dibuat oleh syarikat MicroStrategy yang bernama. Syarikat itu membeli BTC bernilai $ 425 juta pada dan sekitar titik harga $ 9K dalam paparan strategi yang pastinya lebih makro daripada mikro.

Pada masa yang hampir sama, Square Inc., syarikat FinTech yang dimiliki oleh Jack Dorsey Twitter, juga menyelesaikan pembelian Bitcoin bernilai $ 50 juta.

APA ITU DEFI?

Kewangan yang terdesentralisasi adalah sesuatu yang dialami oleh orang dalam crypto selama bertahun-tahun tanpa benar menerangkan konsep itu.

Ruffer Investment membeli Bitcoin bernilai hampir $ 1 bilion

Seolah-olah ingin melakukan kerdil dengan sengaja pembelian Square dan MicroStrategy, Ruffer Investment, sebuah firma pengurusan kekayaan Britain, baru-baru ini mengesahkan pembelian Bitcoin berjumlah $ 744 juta.

Saiz pembelian yang keterlaluan dari dana pelaburan tradisional sebaliknya menunjukkan satu fakta dengan jelas – kawanannya ada di sini. Pembelian yang dikendalikan oleh Ruffer Investment Coinbase menunjukkan bahawa Bitcoin telah melampaui kebaruan dan diterima secara meluas oleh kalangan dalaman kekayaan global.

Selepas kemasukan Ruffer, kader penganalisis dengan Citibank, Goldman Sachs, dan JP Morgan "bocor" dokumen yang memetik kepercayaan luas bahawa BTC akan bernilai sekurang-kurangnya $ 100,000, dengan sekurang-kurangnya satu laporan memetik angka di utara $ 300,000.

Penganalisis terbaik telah memberikan pandangan yang sukar kepada Bitcoin dan menyukai apa yang mereka lihat

Firma seperti Ruffer, MicroStrategy, dan Citibank tidak melompat dengan mata tertutup. Tidak – mereka berjalan dengan sangat berhati-hati setelah mengerahkan seberapa banyak mata pada situasi yang mungkin.

Sekarang bayangkan bahawa penganalisis kewangan terbaik dan paling terang di dunia semua mempunyai banyak masa untuk menguraikan setiap data Bitcoin yang ada. Kemudian, sedar bahawa semua analisis mereka menggunakan pengkomputeran, strategi, matematik terkini menghasilkan berbilion dolar dibelanjakan untuk Bitcoin.

Walaupun tidak ada kepastian dalam hidup, institusi kewangan besar cenderung bergerak hanya setelah memutuskan pilihan mereka mempunyai penampilan, rasa, dan kemungkinan kepastian. Dengan cara ini, sebagai pelabur runcit, anda dapat memanfaatkan kerja keras mereka dengan membaca kesimpulan mereka dan membuat pilihan untuk diri sendiri.

Terutama, banyak analisis kenaikan harga ditinggalkan kepada orang ramai dengan tujuan untuk menghasilkan gembar-gembur runcit. Bagaimanapun, Citibank ada di sini untuk menjana wang untuk diri mereka sendiri dan pelanggan mereka, yang bermaksud menggunakan pengaruh media untuk meningkatkan harapan di sekitar BTC.

Oleh itu, anda harus selalu mengambil laporan CoinDesk mengenai harga BTC $ 500K dengan sebutir garam. Tetapi adalah tidak bijaksana untuk mengabaikan kemunculan kawanan seperti yang pernah disebutkan.

Platform Dagangan Sosial Kami

Udang adalah platform perdagangan sosial untuk cryptocurrency. Ia dirancang untuk kedua-dua peniaga profesional dan pemula untuk datang dan belajar mengenai industri kripto yang sedang berkembang. Pada Shrimpy, pengguna dapat menyalin portfolio dan strategi perdagangan pedagang lain.

Ikut kami Twitter dan Facebook untuk maklumat terkini, dan ajukan sebarang pertanyaan kepada komuniti aktif kami yang luar biasa di Telegram & Tidak setuju.

Terima kasih kerana berhenti!

Pasukan Udang

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me