Cara Melabur dalam Bitcoin: 3 Langkah Mudah

Sekiranya anda membaca ini, anda mungkin tidak perlu meyakinkan mengapa anda harus melabur dalam Bitcoin. Kemungkinan anda sudah mengetahui bahawa mata wang digital Bitcoin secara revolusioner telus, bertanggungjawab, boleh dipercayai, dan terdesentralisasi.

Oleh itu, kita akan melangkau peluang dan terus mengetahui bagaimana cara melabur dalam Bitcoin. Sedia?

Cara mudah untuk membeli Bitcoin juga paling langsung. Tidak, anda tidak perlu melakukan sesuatu yang istimewa seperti memindahkan wang ke akaun rahsia. Sebilangan besar kerajaan baik-baik saja dengan anda membeli Bitcoin selagi anda membayar cukai anda – kecuali, tentu saja, anda tinggal di Nepal, dalam hal ini penggunaan Bitcoin dilarang sama sekali.

Mari kita lihat bagaimana membeli Bitcoin dalam beberapa langkah mudah. Bergantung pada seberapa cepat anda bergerak, keseluruhan proses hanya memerlukan 20 hingga 30 minit – bahkan mungkin kurang!

1. Buat Akaun Pertukaran Bitcoin

Pertama sekali, anda perlu memulakan dengan membuat akaun pertukaran Bitcoin.

Pertukaran Bitcoin kurang rumit daripada kedengarannya – untuk menggunakannya, anda tidak memerlukan pengetahuan khusus peniaga. Pertukaran Bitcoin tidak kelihatan seperti lantai perdagangan Nasdaq.

Sebagai gantinya, pertukaran Bitcoin hanyalah papan pemuka dan aplikasi berasaskan web yang telah mempermudah pengalaman sehingga hanya dengan klik beberapa butang. Hari ini, membeli BTC serupa dengan membuat pesanan Amazon Prime.

Terdapat beberapa kategori pertukaran Bitcoin. Pilihan untuk anda akan bergantung pada jumlah pilihan yang anda mahukan untuk membuat pelaburan BTC anda.

  1. Pertukaran Bitcoin untuk Pemula – Sekiranya semua yang anda mahu lakukan adalah melabur dalam Bitcoin dengan sedikit komplikasi, kemudian simpan mata wang digital untuk jangka panjang, maka ini adalah pertukaran untuk anda. Sebenarnya, pertukaran Bitcoin kategori ini sama sekali tidak kelihatan atau sama seperti pertukaran kerana kebanyakannya berasaskan aplikasi. Mencari pengalaman peringkat Venmo atau PayPal untuk membeli BTC? Inilah dia.
  2. Pertukaran Bitcoin untuk Pedagang – Pertama, terdapat pertukaran Bitcoin untuk peniaga. Pertukaran ini mempunyai versi sederhana dengan alat perdagangan yang kurang untuk orang yang ingin membeli Bitcoin dengan mudah. Namun, di mana mereka benar-benar bersinar adalah menyediakan Pandangan Perdagangan carta, banyak alat analisis teknikal, dan pelbagai pilihan untuk jenis beli seperti stop loss, stop trailing, dan banyak lagi. Dapatkan pertukaran Bitcoin jenis ini jika anda ingin melabur dalam BTC, kemudian kembangkan kemahiran anda sebagai peniaga.
  3. Pertukaran Bitcoin untuk Rakan Sebaya – Mungkin anda telah mempelajari sifat blockchain yang terdesentralisasi dan ingin tetap berpegang pada visi Satoshi Nakamoto. Sekiranya demikian, anda lebih suka pertukaran Bitcoin yang terdesentralisasi yang membolehkan rakan sebaya berhubung antara satu sama lain untuk membeli dan menjual Bitcoin secara langsung, semuanya tanpa institusi perantara. Pertukaran Bitcoin P2P membolehkan rakan sejawat menghubungkan dompet Bitcoin mereka yang selamat dan berdagang dengan bayaran terendah. Walaupun sedikit lebih rumit daripada pilihan # 1 dan # 2, pertukaran yang terdesentralisasi wajar dilakukan.

Setelah anda memutuskan kategori mana yang paling sesuai dengan anda, inilah masanya untuk membuat akaun pertukaran Bitcoin. Terlepas dari pertukaran kategori mana yang anda jalani, prosesnya biasanya sama – terus ke halaman pendaftaran dan isi borang pendaftaran.

Terdapat beberapa perkara penting yang perlu diberi perhatian. Pertama, untuk kategori # 1 dan # 2, anda memerlukan maklumat pengenalan asas untuk membuktikan bahawa anda adalah orang yang anda katakan dan akaun bank yang anda pautkan adalah milik anda.

Untuk kategori # 3, anda sama sekali tidak perlu memberikan maklumat pengenalan, tetapi anda memerlukan dompet cryptocurrency dengan cryptocurrency yang ada di dalamnya untuk berdagang dengan Bitcoin.

Pertukaran Bitcoin untuk Pemula

Pertukaran Bitcoin untuk Pedagang

  • Binance – Pertukaran crypto global yang dipercayai.
  • Huobi – Alat pro untuk peniaga yang berpengalaman.
  • Gemini – Pertukaran Crypto yang dikendalikan oleh kembar Winklevoss.
  • Kraken – Pertukaran Bitcoin yang popular untuk pelabur Eropah.
  • eToro – Platform sosial membeli dan menjual Bitcoin.

Pertukaran Bitcoin untuk Rakan Sebaya (Terdesentralisasi)

  • Binance DEX – Pertukaran terdesentralisasi yang dikendalikan oleh Binance.
  • IDEX – DEX popular untuk perdagangan token ERC20.
  • Rangkaian Kyber – Alat yang mudah dan terdesentralisasi untuk menukar cryptocurrency.

2. Beli Bitcoin Dengan Kad Kredit, Kad Debit, Akaun Bank Berpaut, atau Crypto

Setelah membuat akaun dengan pertukaran Bitcoin pilihan anda, langkah seterusnya adalah melabur dalam Bitcoin dengan membeli beberapa!

Bahagian ini benar-benar sederhana dan mudah kerana pilihan paling sukar ada di belakang anda sekarang (memilih pertukaran Bitcoin yang tepat).

Namun, satu nasihat adalah bahawa tidak semua pertukaran di bahagian sebelumnya berfungsi dengan kaedah pembayaran pilihan anda. Oleh itu, cari kaedah pembayaran yang terbaik untuk anda, kemudian lakukan dua kali ganda dan pastikan pertukaran Bitcoin yang anda pilih betul.

Pertukaran Bitcoin untuk pemula dan peniaga semua mempunyai pilihan untuk melabur dalam Bitcoin dengan kad kredit, kad debit, atau akaun bank yang dipautkan, sementara pertukaran yang terdesentralisasi tidak.

Sekiranya kaedah pembayaran anda adalah cryptocurrency, pertukaran kripto yang terdesentralisasi, atau pertukaran Bitcoin untuk peniaga akan sesuai dengan anda.

Dengan begitu, mari kita menilai cara melabur dalam Bitcoin dengan kad kredit, kad debit atau akaun bank yang dipautkan.

Tidak kira pertukaran mana yang anda pilih, anda perlu melalui beberapa langkah pengesahan sebelum membeli Bitcoin. Untuk menjimatkan masa, siapkan perkara berikut sebelum memulakan proses:

  1. Bentuk pengenalan rasmi seperti lesen memandu, pasport, atau kad pengenalan.
  2. Maklumat kad kredit, kad debit, atau akaun bank anda (nombor akaun, nombor laluan, dan nama bank).
  3. Bukti alamat (bil utiliti baru-baru ini akan mencukupi).

Dengan adanya item ini, anda akan bersedia melabur dalam BTC hanya dalam beberapa minit.

Mungkin patut dicukur sebelum memohon, namun, kerana kadang-kadang pertukaran akan meminta selfie untuk memastikan anda benar-benar anda!

Setelah menambahkan maklumat pembayaran anda ke akaun pertukaran Bitcoin anda, anda sudah bersedia untuk pergi. Di kebanyakan bursa, proses untuk membeli BTC sangat cepat dan berakhir hanya dengan beberapa klik.

Ringkasnya, nyatakan jumlah BTC yang anda beli, atau jumlah mata wang fiat yang ingin anda belanjakan. Sahkan jumlah pada layar berikut, kemudian serahkan transaksi, dan voila!

Adakah selamat melabur dalam Bitcoin dengan kad kredit, kad debit atau akaun bank yang dipautkan?

Anda mungkin tertanya-tanya sama ada menggunakan kad kredit / debit atau akaun bank anda semasa membeli Bitcoin. Bagaimanapun, terdapat cukup banyak berita buruk mengenai penggodam dan maklumat yang disusupi di luar sana untuk menakutkan malah pembeli yang paling yakin.

Walau bagaimanapun, adalah selamat untuk membeli Bitcoin dengan kad kredit, kad debit atau akaun bank yang dipautkan asalkan anda melakukannya melalui pertukaran Bitcoin yang dipercayai.

Pertukaran Bitcoin yang dipercayai berkongsi beberapa kualiti. Mereka adalah:

  1. Dikawal selia – Mengikuti peraturan tempatan & ketetapan
  2. Mematuhi – Mematuhi undang-undang KYC dan AML
  3. Diinsuranskan – Disokong oleh polisi insurans yang merangkumi kerugian

Di bahagian sebelumnya, semua pertukaran Bitcoin untuk pemula dan peniaga yang disenaraikan berkongsi tiga kualiti ini, menjadikan mereka semua pilihan fenomenal untuk melabur dalam Bitcoin dengan selamat.

Adakah sah untuk membeli Bitcoin?

Membeli Bitcoin adalah sah – sangat sah – di kebanyakan negara di dunia dengan beberapa pengecualian.

  • China
  • Vietnam
  • Colombia
  • Ecuador
  • Bolivia
  • Mesir
  • Pakistan

Terlepas dari negara-negara ini, seluruh dunia menganggap sah untuk membeli Bitcoin, walaupun masih banyak yang mengharamkan perbankan Bitcoin.

Adakah saya perlu membayar cukai untuk pelaburan Bitcoin saya?

Dalam satu perkataan, ya. Melabur dalam Bitcoin merupakan peristiwa yang boleh dikenakan cukai di kebanyakan negara yang sah.

Nasib baik, pertukaran Bitcoin seperti Coinbase, Binance, dan lain-lain menjadikan proses ini lebih mudah bagi anda dengan memberikan dokumen percetakan yang berkaitan dengan pelaburan anda.

3. Simpan Bitcoin Secara Dipercayai & Dompet Cryptocurrency Selamat

Pilih Pertukaran Bitcoin yang dipercayai – periksa.

Membeli BTC dengan kad kredit, kad debit, akaun bank, atau crypto – periksa dua kali.

Apa yang tinggal? Menyimpan pelaburan anda, tentu saja!

Sekarang, kebijaksanaan konvensional sejak beberapa tahun kebelakangan telah menyatakan bahawa seseorang harus tidak pernah simpan Bitcoin dalam dompet pertukaran. Adakah itu masih benar? Jawapannya adalah … ya dan tidak.

Coinbase, misalnya, menjamin baki dana yang tersisa di dompet panas di bursa (kira-kira 2% daripada semua mata wang digital yang dikendalikan oleh bursa). Binance menyokong dompet digitalnya dengan dana insurans yang dipanggil SAFU.

Jadi, di bursa yang lebih besar, insurans adalah perkara biasa. Adakah ini boleh menyimpan Bitcoin anda di sana? Berpotensi, tetapi melakukannya jauh dari ideal.

Ini kerana dompet milik bursa – bukan anda. Cara paling selamat untuk menyimpan Bitcoin selalu ada dalam dompet mata wang digital peribadi yang menjadi milik anda.

Lebih-lebih lagi, tidak semua dompet Bitcoin peribadi dibuat sama. Untuk memanfaatkan keselamatan dompet dengan sebaik-baiknya, anda boleh menggunakan apa yang dikenali sebagai dompet perkakasan.

Dompet perkakasan adalah peranti fizikal seperti USB yang melindungi kunci peribadi yang membuka kunci dompet Bitcoin anda. Dengan simpanan dompet perkakasan untuk Bitcoin, anda adalah pemilik tunggal kunci peribadi yang mengaksesnya, menjadikan anda bebas dari segi kewangan.

Dalam buku kami, itu adalah kaedah terbaik untuk menyimpan dana anda kerana anda tidak perlu bergantung pada sumber luar untuk mengakses pelaburan Bitcoin anda.

Pada ketika ini, perlumbaan dompet perkakasan hanya mempunyai dua kuda.

  1. Lejar Nano S
  2. Dompet Trezor

Terdapat jenama lain di luar sana yang membuat dompet perkakasan padat untuk Bitcoin, tetapi Ledger dan Trezor adalah liga di depan bidang dari segi keselamatan.

Kesimpulannya

Melabur dalam Bitcoin jauh lebih mudah hari ini daripada beberapa tahun yang lalu, atau bahkan tahun lalu! Pertukaran Bitcoin telah membuat kemajuan dalam melembutkan pengalaman pengguna dari penggodaman, sukar untuk menavigasi proses ke setara dengan menggunakan Amazon Prime.

Dalam masa terdekat, proses ini mungkin akan menjadi lebih mudah dengan aplikasi pelaburan Bitcoin satu klik datang dalam talian.

Tanpa mengira teknologi apa yang dibawa oleh masa depan, anda boleh melabur dalam Bitcoin di sini, sekarang, dengan mengikuti langkah-langkah mudah yang digariskan dalam panduan ini.

Bacaan Baik Tambahan

Kajian Kes: Menggunakan Pembelajaran Mesin untuk Pengurusan Portofolio

Bot Perdagangan Cryptocurrency – Panduan Lengkap

Pengecilan semula Ambang untuk Pengurusan Portfolio Crypto

Dagangan Crypto 101: Alat Penyelidikan

Pengguna Crypto yang Mempelbagaikan Berprestasi Lebih Baik

Platform Dagangan Sosial Kami

Udang adalah platform perdagangan sosial untuk cryptocurrency. Ia direka untuk kedua-dua peniaga profesional dan pemula untuk belajar mengenai industri crypto yang sedang berkembang. Pada Shrimpy, pengguna dapat menyalin portfolio dan strategi perdagangan pedagang lain.

Tidak sampai beberapa minit, anda boleh berhubung dengan peniaga terkemuka di dunia. Mengikuti beberapa pemimpin sekaligus memberi jalan bagi setiap pengguna untuk menguruskan pelbagai strategi dan cryptocurrency.

Shrimpy menyokong 16 pertukaran kripto terkemuka, strategi portfolio automatik, dan alat penjejakan pasaran. Ketahui lebih lanjut mengenai semua yang ditawarkan oleh Shrimpy dengan mengikuti pautan ini:

ciri-ciri

Pengajian

Tutorial

Ikut kami Twitter dan Facebook untuk maklumat terkini, dan ajukan sebarang pertanyaan kepada komuniti aktif kami yang luar biasa di Telegram & Tidak setuju.

Terima kasih kerana berhenti!

Pasukan Udang

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me