Cara Mengautomasikan Portfolio Crypto Anda di KuCoin, Binance, dan Kraken

>

Apabila pasaran crypto mulai mengamuk, peniaga baru masuk ke pasaran. Pedagang ini dengan cepat mendapati bahawa sifat kripto 24/7 menjadikannya hampir mustahil untuk mengikuti.

Walaupun beberapa minggu pertama akan menggembirakan, tidak lama lagi peniaga akan mencabut rambut mereka untuk terus berjaga-jaga untuk percutian besar. Ketika itulah banyak peniaga akan beralih ke Google, mengemukakan soalan seperti:

  • Bagaimana saya mengautomasikan perdagangan saya?

  • Apa itu bot perdagangan crypto?

  • Bilakah Binance akan menjalani penyelenggaraan sehingga akhirnya saya dapat tidur?

Ini adalah semua soalan yang sah yang akan kita bahas di sepanjang panduan ini. Mari kita mulakan dengan membincangkan pelbagai cara untuk mengautomasikan perdagangan.

Bot Dagangan Kripto

Walaupun mungkin bukan satu-satunya pilihan, bot perdagangan selalunya merupakan pilihan pertama yang dituju oleh pedagang ketika berusaha mengautomasikan perdagangan mereka.

Sederhananya, bot perdagangan adalah program perisian yang digunakan untuk melakukan perdagangan secara automatik berdasarkan kondisi yang ditetapkan dalam bot.

Contohnya ialah jika anda ingin menjalankan perdagangan untuk menjual Bitcoin untuk Dolar AS apabila “Purata Pergerakan Sederhana” 7 hari turun di bawah “Purata Pergerakan Sederhana” 30 hari, ini dapat diprogramkan ke dalam bot perdagangan.

Bot akan terus memantau keadaan pasar dan secara automatik melakukan perdagangan dari Bitcoin ke Dolar AS apabila syarat strategi dipenuhi.

Pasaran crypto menyokong pelbagai jenis perkhidmatan yang mengotomatisasi strategi. Apa-apa sahaja dari penyelesaian yang sangat teknikal seperti HaasOnline kepada aplikasi automasi portfolio sederhana seperti Shrimpy. Sekiranya anda berminat untuk menulis bot anda sendiri, bahkan ada Universal Developer API yang tersedia untuk disambungkan ke bursa.

Bot Perdagangan

Bot perdagangan cryptocurrency adalah program perisian yang secara automatik diperdagangkan di bursa.

Ikuti Perdagangan

Walaupun bot perdagangan adalah kaedah paling popular untuk mengotomatisasi strategi portfolio, perkembangan terkini dalam perdagangan sosial telah melahirkan industri baru di sekitar automatik portfolio dengan mengikuti peniaga lain.

Konsep bagaimana perdagangan sosial berfungsi mudah. Pedagang terkemuka akan menerbitkan perdagangan mereka ke platform yang digunakan oleh peniaga lain. Pedagang lain di platform kemudian boleh melakukan perdagangan yang sama dengan pedagang terkemuka.

Walaupun beberapa kumpulan perdagangan sosial menghendaki setiap pedagang untuk membuat pesanan mereka secara manual di bursa setelah menerima isyarat dari pedagang terkemuka, platform lain adalah automatik.

Salah satu contoh platform automatik ialah Shrimpy. Pada Shrimpy, ketika pedagang mengikuti pemimpin, perdagangan yang dilaksanakan oleh pemimpin secara automatik dikirim ke pengikut. Hasilnya adalah cara automatik untuk peniaga mengikuti beberapa peniaga terbaik di pasaran.

Perdagangan Sosial

Tidak kira bagaimana anda ingin berpartisipasi dalam pasaran kripto, saluran sosial dapat memainkan peranan dalam bagaimana anda menilai pasaran, membuat keputusan, dan mengurus portfolio anda.

Dana Crypto

Sekiranya anda mencari penyelesaian yang jauh lebih mudah daripada bot perdagangan atau perdagangan sosial, dana kripto atau indeks mungkin menjadi pilihan untuk anda!

Walaupun ini biasanya berisiko lebih rendah dan pilihan ganjaran lebih rendah daripada pilihan lain yang dibincangkan di atas, mereka akan membolehkan anda akhirnya tidur.

Dana indeks Crypto menawarkan cara mudah untuk mempelbagaikan portfolio anda, mengimbangi secara automatik dari masa ke masa, dan mengekalkan kedudukan yang sihat di pasaran, tanpa usaha.

Dana indeks terdapat dalam pelbagai bentuk. Terdapat dana institusi seperti Sedikit demi sedikit 10. Indeks ini mempunyai pelaburan minimum $ 25,000, tempoh penebusan 12 bulan, dan nisbah perbelanjaan 2.5%.

Bitwise 10 adalah pilihan penting bagi pelabur institusi yang memasuki pasaran cryptocurrency untuk pertama kalinya. Untuk orang lain, Udang mungkin pilihan yang lebih baik.

Shrimpy adalah pembangun dana indeks terbaik yang terdapat di pasaran. Pedagang kripto dengan portfolio ukuran apa pun dapat mengatur strategi pengindeksan lengkap dan mula mengotomatisasi portfolio mereka dalam beberapa saat. Strategi ini membolehkan peniaga melabur dalam jangka masa panjang dan tidak bimbang tentang turun naik pasaran seharian.

Dana Indeks

Kuasakan portfolio anda dengan pembangun dana indeks paling maju di pasaran crypto.

HODL

Pada akhirnya, anda mungkin memutuskan bahawa automasi perdagangan adalah terlalu banyak pekerjaan untuk anda. Tak mengapa! Anda selalu boleh kembali ke strategi perdagangan yang paling sederhana – untuk tidak melakukan perdagangan sama sekali.

Betul, beli aset yang ingin anda miliki selama beberapa tahun akan datang, kemudian bersantai dan berehat. Lupakan berniaga bersama-sama dengan meluangkan masa lebih awal untuk meneliti projek dan membuat pilihan yang kuat.

Setelah anda mempunyai aset yang anda ingin pilih, masukkan ke dalam lejar atau dompet perkakasan lain yang anda pilih, kunci dalam peti besi, dan kembali ke portfolio anda dalam beberapa tahun. Sebaik-baiknya, pasaran akan terus berkembang dalam beberapa tahun akan datang, menjadikan portfolio anda mendapat pulangan yang sihat.

HODLing akan selalu menjadi strategi yang mantap untuk orang yang terlalu sibuk untuk bimbang untuk menjaga aset mereka.

Kesimpulannya

Kaedah berbeza untuk mengautomasikan portfolio diperlukan untuk mengembalikan kewarasan peniaga kripto. Semak imbas pelbagai pilihan automasi yang ada dan pilih yang paling sesuai dengan cara anda mahu menguruskan portfolio anda.

Setelah anda mengatur strategi automatik anda, inilah masanya untuk berehat. Anda kini bebas dari rantaian pasaran kripto 24/7.

Bacaan Baik Tambahan

Peniaga Crypto yang Mempelbagaikan Berprestasi Lebih Baik

Pengecilan semula Ambang untuk Pengurusan Portfolio Crypto

Skrip Python untuk Crypto Trading Bots

Skrip untuk Harga Bitcoin Live Ticker (Menggunakan Websockets)

Ikut kami Twitter dan Facebook untuk maklumat terkini, dan ajukan sebarang pertanyaan kepada komuniti aktif kami yang luar biasa di Telegram & Tidak setuju.

Terima kasih kerana berhenti!

Pasukan Udang

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me