Cara Mudah untuk Berdagang Cryptocurrency untuk Pelabur Baru

>

Pasaran cryptocurrency adalah kompleks. Memindahkan dana dari pertukaran ke pertukaran, melaksanakan perdagangan secara manual, dan memantau pasar 24/7 adalah proses pengeringan. Apabila anda melayari pasar pertama, semuanya menarik.

Namun, setelah beberapa minggu, kegembiraan itu hilang. Perdagangan boleh menjadi mengerikan kerana menguruskan portfolio cryptocurrency terasa seperti pertempuran yang kalah.

Melakukan perdagangan secara manual di bursa adalah tekanan. Setiap malam ketika anda tidur akan ada persoalan sama ada membiarkan kedudukan anda terbuka atau menutupnya. Malam boleh menjadi tidak tidur kerana anda tertanya-tanya adakah anda membuat keputusan yang tepat.

Hari tidak lebih baik. Setiap saat bangun tidur adalah rentetan keputusan yang penuh tekanan yang boleh memberi kesan besar pada portfolio anda.

Perdagangan cryptocurrency tidak sesuai untuk paling orang.

Sebilangan besar orang ingin menyediakan portfolio mereka sekali sahaja dan melepaskannya. Mereka mahu keluar dan menjalani kehidupan mereka sementara sesuatu yang lain mengautomasikan pengurusan aset mereka. Inilah sebabnya mengapa penasihat robo, alat pengurusan portfolio, dan pembayaran bil automatik sangat popular.

Masalahnya ialah perkhidmatan ini tidak wujud untuk cryptocurrency. Apabila anda melabur dalam cryptocurrency, anda menjadi bertanggungjawab secara peribadi untuk dana anda. Majoriti orang masih menguruskan dana mereka sendiri melalui proses manual.

Sebelum crypto dapat menjadi fenomena global, kami tidak mempunyai pilihan selain untuk memajukan industri ke arah penyelesaian yang lebih automatik. Daripada melaksanakan setiap perdagangan secara manual, mesti ada penyelesaian bagi pelabur untuk menguruskan dana mereka secara holistik. Daripada memilih setiap perdagangan individu, orang perlu mempunyai pilihan untuk mengotomatisasi portfolio aset penuh dengan beberapa klik.

Ini disebut sebagai pengurusan portfolio.

Pengurusan portfolio adalah cara bagi pelabur untuk membahagikan dana mereka dengan mudah, mengurus bagaimana dana ini dilaburkan, dan mengautomasikan strategi mereka dalam jangka masa panjang.

Dalam bahagian berikut, kita akan membincangkan pelbagai cara agar pelabur baru dapat mengautomasikan perdagangan mereka untuk menjimatkan masa dan mengurangkan tekanan.

Menyegmentasikan Pelbagai Portofolio

Sebelum kita dapat mengautomasikan portfolio kita secara automatik, kita harus mulai dengan membuat anggaran tingkat tinggi. Belanjawan akan menentukan berapa banyak wang yang dapat kita masukkan ke dalam kategori pelaburan yang berbeza. Beberapa contoh termasuk perdagangan hari, strategi jangka panjang, atau penahanan.

Dengan membahagikan dana kita, kita dapat dengan jelas menentukan berapa banyak yang akan kita belanjakan untuk setiap kategori. Sekiranya kita memulakan dengan pelaburan $ 10,000, itu mungkin bermaksud kita ingin menempah $ 5,000 untuk mengindeks pasaran, $ 1,000 untuk perdagangan hari, dan $ 4,000 untuk penahanan jangka panjang BTC.

Banyak pertukaran tidak menyokong pilihan untuk membahagikan dana anda ke dalam beberapa portfolio yang masing-masing dapat diuruskan secara berasingan. Hasilnya, kita perlu meluangkan masa untuk menyimpan baki secara manual atau menggunakan aplikasi yang akan mengotomatisasi prosesnya. Melakukan segala-galanya sendiri akan memerlukan kita untuk mengesan setiap perdagangan, memastikan dana kita tetap terpisah, dan mengira baki secara berkala sehingga kita mengetahui prestasi kita.

Pilihan automatik adalah menggunakan Shrimpy. Shrimpy menyediakan papan pemuka yang mudah di mana anda boleh membahagikan dana anda kepada beberapa portfolio. Setiap portfolio dapat dibekalkan dengan anggaran yang akan dikekalkan secara automatik dari masa ke masa. Sekiranya anda ingin memindahkan dana antara portfolio, hanya memerlukan beberapa klik.

Ketahui lebih lanjut mengenai portfolio dengan Shrimpy.

Peruntukan Portofolio

Setelah kami membahagikan dana anda ke dalam beberapa portfolio, kami dapat menggunakan strategi automatik untuk menguruskan portfolio dalam jangka masa panjang. Daripada menjalankan perdagangan secara manual dan mengemas kini portfolio secara berterusan, strategi automatik dapat melaksanakan strategi holistik yang kita tentukan. Dengan cara itu kita dapat menghabiskan lebih sedikit masa dengan proses manual dan lebih banyak masa dengan hanya memantau portfolio kita dan mengemas kini strategi dari semasa ke semasa.

Semasa menilai strategi jangka panjang, kami ingin memilih penyelesaian yang dapat membantu kami mengautomasikan portfolio aset sepenuhnya. Salah satu cara untuk memikirkan portfolio kami adalah dengan memilih “peruntukan”.

Peruntukan adalah peratusan aset yang dimasukkan ke dalam portfolio. Contohnya, portfolio boleh mengandungi 30% Bitcoin, 25% Litecoin, 25% XRP, dan 20% Monero. Setiap aset dalam portfolio mempunyai peruntukan yang ditentukan oleh peratus.

Membina portfolio aset berdasarkan peratusan yang diperuntukkan mempermudah cara kita berinteraksi dengan pasaran. Daripada memilih perdagangan individu untuk dilaksanakan di antara aset, kita dapat memfokuskan pada aset apa yang ingin kita masukkan ke dalam portfolio kita dan kemudian membiarkan penyelesaian automatik kita menentukan cara membeli dan menjual aset terbaik dalam portfolio kita untuk mencapai peruntukan yang kita inginkan.

Catatan: Peruntukan yang diinginkan kadang-kadang disebut “peruntukan sasaran”.

Shrimpy dapat mengautomasikan proses pembelian dan penjualan cryptocurrency dengan berdagang berdasarkan peruntukan sasaran. Aplikasi akan menentukan perdagangan tepat yang perlu dilakukan untuk mencapai peratusan yang diinginkan untuk setiap aset. Kemudian, Shrimpy akan melaksanakan perdagangan tepat yang diperlukan untuk membeli setiap aset.

Ketahui lebih lanjut mengenai Shrimpy.

Automasi

Selain mengautomasikan jual beli cryptocurrency untuk mencapai peratusan sasaran bagi setiap aset, kita juga harus mempertimbangkan bagaimana peratusan ini dikekalkan dari masa ke masa.

Apabila pasaran berubah, peratusan yang kita pegang dalam setiap cryptocurrency akan menurun. Walaupun portfolio kami mungkin memegang 50% BTC pada awalnya, lama-kelamaan peratusannya dapat meningkat atau menurun. Sebagai contoh, nilai Bitcoin kita akhirnya boleh menjadi 55% daripada jumlah nilai portfolio kita.

Apabila peratusan peratusan aset terlalu jauh dari peratusan yang kita inginkan, kita mungkin ingin menukar kembali ke peruntukan peratus yang asal. Sekiranya portfolio kami pada masa ini memegang 55% BTC dan kami ingin kembali ke sasaran peruntukan 50%, kami perlu menjual BTC sehingga kami mencapai peruntukan asal 50%.

Proses membeli dan menjual aset untuk sekali lagi mencapai peruntukan sasaran disebut penyeimbangan portfolio. Dua jenis pengimbangan semula yang paling popular adalah pengimbangan semula ambang dan pengimbangan semula berkala.

Pengembalian Semula Tahap – Keseimbangan semula yang dicetuskan ketika peruntukan semasa mengalihkan peratusan tertentu dari peruntukan sasaran. Ambang peratus tertentu menentukan sejauh mana aset dalam portfolio dibenarkan melayang sebelum menyeimbangkan semula.

Pengimbangan Semula Berkala – Keseimbangan semula yang dicetuskan pada selang masa yang konsisten. Itu bermaksud setiap masa ‘X’ keseimbangan akan dicetuskan.

Kedua strategi ini telah menjadi automasi yang menentukan dalam Shrimpy. Mereka menyediakan cara mudah bagi pelabur untuk mengekalkan pilihan peruntukan portfolio tanpa usaha manual.

Ketahui bagaimana pengimbangan semula mempengaruhi prestasi portfolio.

Portofolio Sosial

Semasa anda mula belajar mengenai cryptocurrency, memutuskan bagaimana membina portfolio boleh menjadi sukar. Terdapat banyak perkara yang perlu diketahui, pasaran bergerak dengan cepat, dan memerlukan banyak penyelidikan untuk memahami setiap aset.

Untuk mengatasi masalah ini, beberapa platform mula membina program perdagangan sosial yang membolehkan pelabur menyerahkan pengurusan portfolio mereka kepada peniaga lain. Dengan cara itu peniaga yang lebih berpengalaman dapat memutuskan kapan ia adalah masa terbaik untuk membeli, menjual, atau memegang jawatan.

Sebaik sahaja pemimpin sosial melaksanakan perdagangan, perubahan portfolio ini akan disebarkan secara automatik kepada pengikut yang akan melakukan perdagangan yang sama.

Sebelum mata wang kripto dapat diterima pakai secara besar-besaran, kita memerlukan kaedah mudah bagi pelabur baru untuk memasuki pasaran dan belajar dari pelabur yang sudah selesa dengan ruang tersebut. Portofolio sosial memberikan peluang ini.

Pedagang kripto baru boleh menggunakan platform perdagangan sosial untuk menyalin perdagangan pedagang yang berpengalaman secara automatik. Biasanya hanya memerlukan beberapa klik untuk mula mengikuti pemimpin sosial dan menyalin perdagangan.

Hasilnya adalah yang terbaik dari kedua-dua dunia. Pemimpin mendapat komisen daripada pengikut dan pengikut dapat mengetahui tentang pasaran perdagangan cryptocurrency sementara berpotensi memperoleh lebih banyak wang dalam prosesnya kerana orang berpengetahuan menguruskan portfolio mereka.

Shrimpy memberikan pengalaman perdagangan sosial yang paling lengkap di pasaran. Ratusan pemimpin berpengalaman telah bergabung dengan platform untuk peniaga lain mula menyalin.

Ketahui lebih lanjut mengenai perdagangan sosial.

Belajar bagaimana menjana wang sebagai pemimpin sosial.

Kurang Suka Berdagang

Strategi pengurusan portfolio tidak memerlukan pengetahuan mengenai perdagangan. Mereka tidak meminta anda membuat pesanan tertentu di buku pesanan atau mengira perdagangan. Strategi pengurusan portfolio akan mengautomasikan proses pembelian dan penjualan aset untuk mencapai peruntukan yang ideal.

Pengurusan portfolio menghilangkan keperluan untuk menjalankan perdagangan di bursa secara manual. Penyelesaian seperti Shrimpy akan mengira setiap perdagangan secara automatik dan membuat pesanan secara bijak di bursa untuk membeli setiap aset.

Sudah tiba masanya bagi pelabur baru untuk menghabiskan lebih sedikit masa untuk mengurus setiap perdagangan individu dan fokus pada strategi holistik yang mengotomatisasi keseluruhan portfolio mereka untuk jangka masa panjang. Ini akan mengurangkan tekanan, membolehkan pelabur memberi tumpuan kepada pergerakan makro di pasaran yang paling penting, dan mencegah fokus berlebihan menguruskan strategi perdagangan harian secara individu.

Bot Perdagangan kami

Udang adalah aplikasi untuk membina dana indeks cryptocurrency tersuai, menyeimbangkan semula, dan mengurus pelbagai portfolio aset digital. Automasikan portfolio anda dengan menghubungkan ke mana-mana 16 pertukaran crypto yang kami sokong.

API Pertukaran Crypto Universal Shrimpy direka untuk pemaju. Menggabungkan dengan API gabungan kami memberi anda akses segera ke titik akhir yang seragam untuk perdagangan, pengumpulan data, pengurusan pengguna, dan banyak lagi di setiap pertukaran cryptocurrency utama.

Untuk mengakses perpustakaan Python dan Node yang lengkap, ikuti pautan ini:

Node

Python

Sekiranya anda membuat sesuatu dengan Shrimpy API, beri tahu kami! Kami ingin mendengar bagaimana kami dapat terus menyokong anda di setiap peringkat perkembangan anda.

Ikut kami Twitter dan Facebook untuk maklumat terkini, dan ajukan sebarang pertanyaan kepada komuniti aktif kami yang luar biasa di Telegram & Tidak setuju.

Terima kasih kerana berhenti!

Pasukan Udang

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me