Cryptocurrency Apa yang Harus Anda Beli? Cara Memilih Portofolio Terbaik

>

The “Cryptocurrency 101” siri akan menumpukan pada topik asas untuk membina portfolio crypto pertama anda, terlibat dengan perdagangan crypto, dan mempelajari kebiasaan industri. Artikel berikut akan menyentuh petua untuk memilih aset digital untuk ditempatkan dalam portfolio anda. Pada masa akan datang, kami akan memberikan perbincangan tambahan mengenai bagaimana membina strategi jangka panjang dan kandungan mendalam mengenai bagaimana melakukan penyelidikan.

Asas untuk setiap portfolio adalah menentukan aset mana yang harus dibeli untuk portfolio anda. Di atas segalanya, pemilihan aset adalah faktor penentu terbesar untuk seberapa baik prestasi portfolio dalam jangka masa panjang. Walaupun ada strategi yang dapat membantu mengurangkan risiko dan meningkatkan prestasi, aset yang kami pilih untuk portfolio kami akan diutamakan.

Perhatikan bahawa perbincangan ini adalah mengenai pengurusan portfolio dan bukan perdagangan hari atau strategi perdagangan frekuensi tinggi yang lain. Artikel ini tidak akan merangkumi topik mendalam mengenai bagaimana menganalisis carta, cara perdagangan harian, atau strategi jangka pendek yang lain.

Untuk mendapatkan lebih banyak maklumat mengenai alat penyelidikan terbaik di pasaran untuk peniaga kripto, lihat artikel kami yang seterusnya!

Dagangan Crypto 101: Alat Penyelidikan

Garis besar

1. Visi / Tujuan Projek

2. Pasar yang boleh dialamatkan

3. Produk-Pasaran Sesuai

4. Analisis Kod

5. Jangkauan Komuniti

6. Pemasaran & Strategi

7. Pasukan

8. Sumber Pembiayaan

9. Analisis Harga, Isipadu, dan Penawaran

10. Integrasi Projek

COPY PENIAGA TERBAIK DUNIA

Apabila pemimpin anda berniaga, anda berniaga. Shrimpy akan mengemas kini portfolio anda secara automatik agar sentiasa sepadan dengan pemimpin anda. Semak imbas ratusan peniaga cryptocurrency untuk disalin.

1. Visi / Tujuan Projek

Sebelum menggali rumput liar, biasanya adalah idea yang baik untuk bermula dengan cuba memahami tujuan cryptocurrency. Beberapa soalan yang dapat membantu anda memulakan jalan ini adalah soalan seperti:

  • Apa yang dilakukan oleh cryptocurrency ini?

  • Siapa yang memerlukan cryptocurrency ini?

  • Mengapa seseorang menggunakan cryptocurrency ini?

Bermula dengan visi dan tujuan projek adalah cara mudah untuk menyiasat aset. Sebelum mengetahui perincian teknikal cara kerjanya, tujuannya akan memberi kita kerangka mental untuk memahami bagaimana setiap elemen teknikal, strategi pemasaran, dan pengembangan akan membantu mencapai visi projek.

Soalan-soalan yang kami ajukan pada peringkat ini akan membantu kami memahami mengapa cryptocurrency ini perlu ada. Sekiranya kita memutuskan pada akhir pertanyaan dalaman kita bahawa aset itu tidak diperlukan atau tidak ada penggunaan praktikal, kita mungkin ingin menjimatkan masa kita dengan tidak menggali projek lebih jauh.

Pada tahap ini, sejumlah besar tekad kami untuk terus menyiasat aset ini akan berdasarkan minat kami. Sekiranya visi projek kami tidak menarik, tidak mengapa berhenti menyiasat. Terdapat ribuan cryptocurrency di dunia dan tidak ada masa yang cukup untuk memahami setiap satu. Lebih mudah meluangkan masa meneliti projek apabila anda berminat dengan visi atau tujuan. Luangkan masa anda untuk memahami cryptocurrency yang paling bermakna bagi anda.

Sumber

Beberapa sumber yang dapat memberikan lebih banyak maklumat mengenai visi dan tujuan projek termasuk yang berikut:

  • laman web syarikat

  • Ringkasan / Pengenalan Projek Whitepaper Projek

  • Catatan Media Sosial Syarikat / Catatan Blog

2. Pasar yang boleh dialamatkan

CryptoKitties adalah cryptocurrency baru yang mensasarkan pasaran koleksi.

Sebaik sahaja kita mempunyai pemahaman mengenai visi produk. Kita boleh mula memperluas pemahaman kita mengenai projek crypto dengan meneliti pasaran sasaran untuk cryptocurrency ini.

Ukuran dan lintasan pertumbuhan pasaran sasaran dapat memberikan pemahaman tentang seberapa besar peluang yang ditangani oleh aset ini. Walaupun pasaran kripto berkembang pesat, itu tidak menjadikan setiap sasaran pasaran sama. Cryptocurrency yang menyasarkan penjualan kad Pokemon akan menjadi pasaran kecil. Mata wang kripto yang mensasarkan penjualan item fizikal yang boleh ditagih mungkin merupakan pasaran bersaiz sederhana. Cryptocurrency yang mensasarkan penjualan barang fizikal atau perkhidmatan di seluruh dunia akan menjadi pasaran yang besar. Cryptocurrency yang mensasarkan pasaran yang lebih besar mempunyai potensi pertumbuhan yang lebih tinggi.

Dengan permulaan, banyak pelabur mempunyai pemahaman bahawa beberapa pelaburan utama akan menentukan pulangan keseluruhan dana mereka. Idea ini dipanggil kuasa undang-undang. Pada dasarnya, kebanyakan pelaburan tidak akan memberi kesan besar terhadap prestasi dana mereka. Sebaliknya, akan ada sebilangan kecil pelaburan penting yang akan membayar balik semua yang hilang dari permulaan yang gagal serta menentukan pulangan dana.

Oleh kerana cryptocurrency adalah kelas aset yang tidak menentu dan berisiko, mungkin perlu dipertimbangkan untuk menggunakan jenis pemikiran ini. Banyak cryptocurrency akan berakhir menjadi $ 0 dalam jangka masa panjang. Walau bagaimanapun, mungkin terdapat beberapa cryptocurrency utama yang akan melonjak dan menentukan masa depan kewangan.

Sumber

Sama seperti visi projek, banyak sumber untuk menilai pasaran sasaran akan disediakan terus dari pasukan crypto. Beberapa sumber ini merangkumi:

  • laman web syarikat

  • Ringkasan Whitepaper / Tujuan Perniagaan

  • Catatan Media Sosial / Catatan Blog

3. Produk-Pasaran Sesuai

Secara sederhana, kesesuaian pasaran-produk adalah pengesahan bahawa terdapat permintaan yang besar untuk sesuatu produk. Untuk produk cryptocurrency, kita dapat mengukur kesesuaian pasaran produk dengan jumlah pengguna aktif dari masa ke masa.

Sebilangan orang mengukur pasaran-produk sesuai dengan metrik laman web seperti paparan, lawatan halaman, dan kadar pentalan. Telah menjadi jelas bahawa metrik ini mungkin tidak relevan untuk pasaran crypto. Tidak seperti jenis produk lain, pasaran cryptocurrency mempunyai pendorong keuntungan. Cryptocurrency telah diketahui menggunakan janji keuntungan sebagai cara untuk menghasilkan gembar-gembur. Akibatnya, laman web projek mungkin mempunyai metrik laman web yang mengagumkan, tetapi kandungan di sebalik projek ini masih kurang.

Pengguna Aktif

Oleh kerana kami mahukan aset yang menghasilkan nilai jangka panjang, pemantauan pengguna aktif adalah gambaran yang lebih kuat tentang bagaimana cryptocurrency akan berfungsi dalam jangka panjang.

Carta ini menunjukkan bilangan alamat Bitcoin aktif setiap hari. Berdasarkan pertumbuhan berterusan jumlah pengguna aktif, kami dapat menyimpulkan bahawa Bitcoin telah mencapai tahap pasaran produk yang sesuai. (Sumber: blockchain.com)

Semasa menilai apakah projek crypto telah mencapai tahap pasaran produk, luangkan masa untuk menilai pertumbuhan pangkalan pengguna. Cryptocurrency yang terus meningkat jumlah pengguna aktif mereka dapat menunjukkan kesesuaian pasaran produk.

Urus Niaga Blockchain

Carta ini menunjukkan bilangan transaksi Bitcoin yang disahkan setiap hari. Pertumbuhan urus niaga yang berterusan setiap hari menunjukkan adalah selamat untuk menganggap Bitcoin telah mencapai tahap pasaran produk. (Sumber: blockchain.com)

Selain pengguna aktif, kami juga dapat mengumpulkan metrik yang berguna dengan menilai ukuran dan kekerapan transaksi di rangkaian blockchain. Berkemungkinan blockchain mempunyai lebih sedikit pelanggan aktif, tetapi frekuensi transaksi yang jauh lebih tinggi. Situasi ini dapat menunjukkan bahawa lebih sedikit orang menggunakan blockchain, tetapi mereka yang menggunakan rangkaian sangat berpuas hati dengan projek ini. Ini bermaksud pelanggan mendapat banyak nilai dari rangkaian.

Dalam kes ini, kita dapat menilai jumlah transaksi yang dilakukan setiap pengguna. Kami dapat melihat seberapa kerap setiap pengguna di blockchain membuat transaksi dan menentukan ukuran setiap transaksi. Semakin tinggi penggunaannya, semakin kuat indikator bahawa rangkaian telah mencapai tahap pasaran produk.

Catatan: Beberapa projek akan membuat tuntutan seperti “Kami mempunyai 100,000 orang mendaftar ke buletin kami, jadi ini adalah bukti kami sesuai dengan pasaran produk”. Dalam pasaran yang didorong oleh keuntungan, 100,000 orang yang mendaftar untuk mendapatkan buletin mungkin tidak mencukupi untuk menunjukkan kesesuaian pasaran produk. Ada kemungkinan untuk membayar syarikat yang akan meningkatkan jumlah ini, kebanyakan orang ini tidak akan menjadi pengguna, dan beberapa orang mungkin ingin tahu.

Mempunyai 100,000 orang bertransaksi di blockchain anda jauh lebih sukar untuk dicapai daripada mempunyai 100,000 orang di buletin. Melihat pengguna aktif akan memberikan sumber yang lebih dipercayai untuk menentukan kesesuaian pasaran produk daripada metrik fluff yang boleh melambung dengan banyak cara.

Sumber

Untuk lebih memahami jika sesuatu projek mencapai pasaran-produk yang sesuai, anda dapat memanfaatkan sejumlah sumber yang berbeza untuk mengumpulkan maklumat. Beberapa sumber ini merangkumi:

4. Analisis Kod

Sekarang kita mempunyai pemahaman umum mengenai produk, sudah tiba masanya untuk mula menggali lebih mendalam mengenai aspek teknikal pembangunan projek.

Untuk memulakan, kita boleh bermula dengan mendapatkan gambaran umum mengenai tabiat dan metrik pengembangan pasukan. Terdapat beberapa tempat metrik ini tersedia, tetapi sumber utama adalah repositori Git pasukan.

Beberapa metrik yang harus kita menilai termasuk berapa kali repositori dibuat, jumlah pemerhati, berapa banyak pembangun yang menyumbang kepada projek ini, dan berapa banyak komitmen yang telah dibuat selama beberapa minggu terakhir.

Setiap metrik ini memberitahu kita sejauh mana kemajuan masyarakat dengan perkembangan projek tersebut.

Selain metrik tahap tinggi, kami juga dapat menilai bahagian pangkalan data. Unsur-unsur kritikal, seperti algoritma konsensus, harus dinilai untuk memahami bagaimana fungsi teras telah dilaksanakan. Kita harus memastikan kodnya bersih, mudah difahami, dan mempunyai komen yang masuk akal.

Setelah kami menyelesaikan analisis repositori kod kami, kami juga ingin mendapatkan pemahaman tentang kemana projek itu akan datang pada masa akan datang dari perspektif teknikal. Kita boleh mendapatkan maklumat ini dari dokumen teknikal awam seperti kertas kuning atau kertas putih teknikal. Rancangan perniagaan bukanlah pengganti yang boleh diterima untuk dokumen teknikal.

Oleh kerana kertas putih boleh diisi dengan teori fluff dan tidak terbukti, penting untuk mengambil dokumen ini dengan sebilangan garam. Pada akhirnya, jika idea itu tidak dilaksanakan dalam kod fungsional, konsepnya hanyalah teori.

Sumber

Beberapa sumber yang dapat menyediakan dokumen teknikal dan akses ke repositori kod termasuk yang berikut:

5. Jangkauan Komuniti

Tangkapan skrin ini yang diambil dari Coin Gecko menunjukkan statistik sosial untuk 10 cryptocurrency teratas.

Pada bahagian sebelumnya mengenai kesesuaian pasaran produk, kami telah membincangkan bagaimana jumlah pelanggan atau lawatan laman web bukan pengganti pengguna aktif ketika menentukan kesesuaian pasaran produk..

Walaupun ukuran komuniti tidak dapat secara langsung menunjukkan kesesuaian pasaran produk, ini memberikan gambaran mengenai aspek perniagaan yang lain. Contohnya, ini dapat menunjukkan kepada kita bagaimana pemikiran pasukan projek mengenai pembangunan perniagaan dan pembangunan masyarakat.

Walaupun pasukan ini memulakan dengan melabur dalam pembangunan perniagaan dan pembangunan masyarakat, ada kemungkinan mereka dapat memanfaatkan aspek teknikal di masa depan. Walaupun produk tersebut mungkin tidak mencapai pasaran produk lebih awal, itu tidak menolak kemungkinan ia akhirnya dapat dicapai.

Hasilnya, masih penting untuk mempertimbangkan bagaimana pasukan telah membina komuniti mereka. Projek teknikal yang kuat tanpa komuniti adalah masalah. Ini sama ada bermaksud projek ini tidak semudah yang difikirkan oleh orang (terputus antara teknologi dan fungsi yang hebat) atau ini bermakna pasukan pembangunan tidak mempunyai arti perniagaan untuk membawa cryptocurrency ke penerapan arus perdana.

Berhati-hati untuk menilai kehadiran media sosial projek dengan mata kritis. Sudah menjadi popular di kalangan masyarakat untuk menyewa firma yang akan membantu pasukan memperoleh pengikut palsu, penglibatan palsu, dan metrik yang tidak sesuai dengan kenyataan.

Sekiranya pasukan mempunyai penglibatan yang tinggi dalam satu platform, tetapi penglibatan yang rendah pada yang lain, ini mungkin menjadi bendera merah bahawa pasukan itu secara tidak sengaja memompa metrik mereka pada platform tertentu. Namun, seperti semua perkara, ada pengecualian. Beberapa pasukan menumpukan lebih banyak usaha untuk mengembangkan komuniti mereka di saluran tertentu kerana mereka melihat penglibatan paling banyak melalui saluran tersebut.

Sumber

Terdapat banyak cara permulaan cryptocurrency membina komuniti. Komuniti ini boleh wujud di sejumlah platform, jadi luangkan masa untuk menilai setiap pilihan untuk melihat di mana komuniti paling aktif.

  • Twitter

  • Linkedin

  • Facebook

  • Telegram

  • Tidak setuju

  • Reddit

  • Forum Syarikat

  • CoinGecko (Statistik Sosial)

6. Pemasaran & Strategi

Pada penghujung hari, walaupun projek crypto luar biasa, tidak menjadi masalah jika tidak ada yang menggunakannya. Strategi pemasaran dan pengedaran yang dimanfaatkan oleh pasukan akan menunjukkan kemampuan mereka untuk memasuki sejumlah besar pengguna ke dalam rangkaian.

Tanpa langkah penting ini, cryptocurrency boleh kehilangan peluang pertumbuhan yang akan mengalihkan projek dari pasaran khusus ke platform global.

Untuk menilai strategi pemasaran pasukan, kita harus melihat cara mereka menarik pelanggan baru. Sekiranya mereka adalah platform blockchain, kita juga dapat melihat alat yang mereka sediakan untuk dibangunkan oleh pembangun di rangkaian. Semakin jauh pasukan dapat menjangkau pasaran, semakin berkesan kesan rangkaian untuk cryptocurrency.

Tanpa jangkauan yang luas, projek ini akan perlahan-lahan habis. Terutama di pasaran crypto di mana pemaju terus mengembangkan idea untuk mengembangkan platform baru, berinovasi, dan memanfaatkan idea yang ada.

Sumber

Terdapat beberapa cara untuk menilai strategi pemasaran projek cryptocurrency.

7. Pasukan

Sering kali dikatakan bahawa pasukan yang teruk boleh merosakkan idea terbaik dan pasukan yang cemerlang dapat membina perniagaan di sekitar idea yang paling buruk.

Oleh kerana pasukan boleh membuat atau memecahkan projek, luangkan masa untuk menilai kelayakan pasukan dengan teliti. Fahami bagaimana mereka bekerjasama, berfikir, dan berkembang dari masa ke masa. Faktor-faktor ini boleh memainkan faktor penting dalam jangka masa panjang sesuatu projek.

Setiap orang nampaknya mempunyai cara yang berbeza untuk menilai orang, jadi pada umumnya tidak ada satu set kriteria yang diterima untuk menentukan kualiti sebuah pasukan. Kami mengesyorkan mencari nilai yang sesuai dengan diri anda dan menyiasat cara anda dapat menilai pasukan berdasarkan nilai tersebut. Ini akan membolehkan anda menyesuaikan diri dengan pasukan dan standard mereka dengan lebih baik.

Membangun syarikat memerlukan masa. Sebenarnya, kebanyakan syarikat yang layak dapat mengambil masa lebih dari 10 tahun sebelum mereka mendapat tempat di pasaran. Dengan jumlah masa ini, penting untuk mempercayai bahawa pasukan bersedia untuk tahap komitmen yang diperlukan untuk membina syarikat yang berjaya.

Untuk kebanyakan projek cryptocurrency, semestinya ada keseimbangan antara kejuruteraan, pemasaran, dan pengembangan perniagaan. Setiap peranan ini memainkan peranan penting dalam mengembangkan perniagaan yang berjaya. Sekiranya pasukan itu dilaburkan dalam satu bidang, misalnya pemasaran, ini mungkin merupakan bendera merah bahawa pasukan mereka tidak dilengkapi dengan betul untuk mencapai visi mereka.

Semasa menilai pasukan, beberapa soalan yang mungkin ingin anda tanyakan adalah:

  • Adakah pasukan ini berada dalam jangka masa panjang??

  • Adakah pasukan mempunyai kemahiran yang diperlukan untuk melaksanakan visi mereka?

  • Di manakah pasukan ini menghadiri universiti?

  • Di mana kerja berpasukan sebelum memulakan projek ini?

  • Apa kepakaran yang dimiliki oleh ahli pasukan?

  • Bolehkah anda mempercayai pasukan?

  • Berapakah nisbah pemaju terhadap perniagaan, pemasaran, dan kakitangan lain?

  • Sumber

    Untuk menilai pasukan kepimpinan, luangkan masa bekerja melalui akaun media sosial dan laman web peribadi mereka yang dapat memberikan idea yang lebih baik mengenai watak mereka.

    • Twitter

    • Facebook

    • LinkedIn

    • Blog peribadi

    8. Sumber Pembiayaan

    Crunchbase boleh menjadi sumber yang baik untuk mencari sejarah pendanaan cryptocurrency. Dalam contoh ini, kita dapat melihat pelabur yang menyokong Polkadot.

    Terdapat sejumlah besar wang yang dibuang di pasaran crypto. Ini menjadikannya sangat sukar untuk menentukan kesahihan sumber pembiayaan.

    Semasa menilai projek crypto, perhatikan sumber pembiayaan. Sahkan bahawa sumber pembiayaannya tepat dan mempunyai reputasi yang baik. Walaupun mendapat sokongan orang ramai sangat bagus untuk projek kripto, mempunyai pengiktirafan nama pelabur atau syarikat utama dapat melonjakkan reputasi projek ke tahap yang baru.

    Tidak semua wang diciptakan sama. Semakin terkenal sumbernya, semakin banyak nilai yang dapat dihasilkan dengan modal tersebut. Itu kerana nasihat, kepakaran, dan jaringan pelabur disertakan dengan setiap dolar yang mereka laburkan. Semakin terkenal sumbernya, semakin besar nilai dana tersebut.

    Fahami bahawa projek crypto dengan sokongan nama besar bukanlah tiket emas. Ini tidak mendapat tempat dalam buku sejarah. Syarikat sukar dibina. Mereka adalah pasaran yang kompleks dan baru seperti cryptocurrency mengambil penerokaan dan peluang. Malah pelabur yang paling berprestij membuat kesilapan.

    Beberapa soalan yang harus anda tanyakan pada diri sendiri semasa menilai sumber dana:

    • Bagaimana pasukan mendapat dana?

    • Adakah mereka mempunyai dana yang mencukupi untuk menghidupkan idea mereka?

    • Apa jenama atau pelabur yang menyokong projek ini?

    • Seberapa cepat pasukan menggunakan dana tersebut?

    Sumber

    • Crunchbase

    • Laman Web Pelabur

    • Laman Web Projek (Mengesahkan tuntutan dengan sumber pihak ketiga)

    9. Analisis Harga, Isipadu, dan Penawaran

    Nomics adalah penyedia data pasaran yang berkembang pesat. Dalam gambar ini, anda dapat melihat contoh halaman arahan mereka yang menunjukkan aset teratas mengikut had pasaran.

    Sebelum kita dapat merasa selesa dengan idea untuk menambahkan aset ke portfolio kita, kita harus mengumpulkan gambaran umum mengenai metrik teras aset. Bagi banyak pelabur, metrik teras adalah seperti had pasaran, harga, jumlah, bekalan edaran, dan sejarah harga.

    Setiap metrik ini akan memberikan gambaran mengenai kesihatan rangkaian, tinjauan dalam masa terdekat, dan pemahaman tahap tinggi mengenai faktor luaran yang sedang bermain untuk cryptocurrency.

    Sumber

    Kami dapat mengumpulkan maklumat ini dari sejumlah sumber yang berbeza. Beberapa sumber ini merangkumi:

    10. Integrasi Projek

    Aspek terakhir projek yang akan kita selidiki adalah penyatuan. Untuk menembusi pasaran sepenuhnya, cryptocurrency memerlukan bantuan dan sokongan produk lain yang membina rangkaian.

    Mari kita lihat Bitcoin sebagai contoh. Bitcoin disokong oleh hampir setiap pertukaran cryptocurrency sebagai mata wang sebut harga utama. Hampir setiap vendor yang menyokong pilihan pembayaran cryptocurrency menyokong Bitcoin terlebih dahulu.

    Terdapat ribuan aplikasi dan perkhidmatan yang telah membina produk mereka berpusat di blockchain Bitcoin. Segala-galanya dari dompet perkakasan hingga penjelajah blockchain hingga syarikat analisis data.

    Puluhan ribu perniagaan telah meletakkan keyakinan mereka terhadap Bitcoin sebagai cryptocurrency terkemuka. Bitcoin memegang 64% daripada had pasaran pada masa ini dan telah menembusi pasaran dengan lebih mendalam daripada aset lain. Tidak ada cryptocurrency yang setanding dengan jangkauan Bitcoin yang luas dalam hal integrasi dan sokongan komuniti.

    Kami boleh menggunakan cryptocurrency lain di pasaran dan menanda aras integrasi mereka dengan cara yang serupa. Untuk aset platform seperti ETH, kita dapat menilai bilangan dApps yang dibina di Ethereum berbanding aset platform lain seperti EOS. Selain itu, kami dapat memeriksa jumlah pengguna aktif yang dikekalkan oleh dApps ini. Ini dapat membantu menunjukkan sejauh mana blockchain disatukan ke dalam komuniti pembangunan.

    Senarai pertukaran

    Ini hanya 20 daripada pasangan yang disenaraikan untuk Bitcoin. Bitcoin telah disenaraikan di hampir setiap bursa utama dengan ribuan pasaran yang disokong ketika digabungkan di semua bursa ini. Bitcoin mempunyai lebih banyak pasangan perdagangan daripada cryptocurrency lain. (Sumber: CoinMarketCap.com)

    Cara terakhir untuk menilai integrasi aset dengan berkesan adalah dengan menilai jumlah pertukaran yang menyokong aset tersebut. Semakin tinggi bilangan pertukaran yang menyokong cryptocurrency, semakin besar kemungkinan syarikat lain akan menggunakan cryptocurrency untuk disepadukan.

    Pada dasarnya, apabila pertukaran menyenaraikan aset, mereka mengesahkan kegunaan cryptocurrency. Semakin banyak pertukaran yang menyokong aset, semakin kuat petunjuk bahawa cryptocurrency akan mempunyai infrastruktur yang dibina di sekitar utiliti.

    Sumber

    Secara amnya, kita dapat mencari senarai integrasi di tempat-tempat berikut:

    Kesimpulannya

    Pasaran crypto menarik kerana pertumbuhan dan perkembangan yang pesat. Walaupun ini memberikan sejumlah besar peluang baru untuk berpartisipasi dalam sistem kewangan yang terus berkembang, ini juga bermaksud kita mesti memperbaiki cara kita menilai peluang.

    Terpulang kepada kita untuk meneliti setiap projek dengan betul. Dengan tanggungjawab peribadi yang disertakan dengan pasaran crypto, begitu juga tanggungjawab untuk mengembangkan kemahiran kita dalam menentukan peluang yang menjanjikan.

    Petua untuk Membuat Portofolio

    Petua ini akan menguraikan pelbagai aspek cryptocurrency dan aset digital yang harus dipertimbangkan ketika menentukan sama ada duit syiling tertentu adalah tambahan yang menjanjikan untuk portfolio anda.

    Platform Dagangan Sosial Kami

    Udang adalah platform perdagangan sosial untuk cryptocurrency. Ia dirancang untuk kedua-dua peniaga profesional dan pemula untuk datang dan belajar mengenai industri kripto yang sedang berkembang. Pada Shrimpy, pengguna dapat menyalin portfolio dan strategi perdagangan pedagang lain.

    Tidak sampai beberapa minit, anda boleh berhubung dengan peniaga terkemuka di dunia. Mengikuti beberapa pemimpin sekaligus memberi jalan bagi setiap pengguna untuk menguruskan pelbagai strategi dan cryptocurrency.

    Penafian

    Kandungan itu hanya untuk tujuan maklumat, anda tidak boleh menganggap maklumat atau bahan lain seperti nasihat undang-undang, cukai, pelaburan, kewangan, atau lain-lain. Tiada apa-apa yang terkandung di Laman kami yang merupakan permintaan, cadangan, sokongan, atau tawaran oleh Shrimpy atau penyedia perkhidmatan pihak ketiga untuk membeli atau menjual sekuriti atau instrumen kewangan lain dalam ini atau dalam bidang kuasa lain di mana permintaan atau tawaran tersebut tidak sah di bawah undang-undang sekuriti bidang kuasa tersebut.

    Semua Kandungan di laman web ini adalah maklumat yang bersifat umum dan tidak menangani keadaan individu atau entiti tertentu. Tidak ada apa-apa dalam Laman web yang merupakan nasihat profesional dan / atau kewangan, dan juga sebarang maklumat di Laman ini merupakan pernyataan yang komprehensif atau lengkap mengenai perkara-perkara yang dibincangkan atau undang-undang yang berkaitan dengannya. Anda sendiri yang bertanggungjawab sepenuhnya untuk menilai kebaikan dan risiko yang berkaitan dengan penggunaan maklumat atau Kandungan lain di Laman web sebelum membuat keputusan berdasarkan maklumat tersebut atau Kandungan lain. Sebagai pertukaran untuk menggunakan Laman web ini, anda bersetuju untuk tidak menanggung Shrimpy, sekutu atau penyedia perkhidmatan pihak ketiga yang bertanggungjawab atas sebarang tuntutan ganti rugi yang timbul dari sebarang keputusan yang anda buat berdasarkan maklumat atau Kandungan lain yang disediakan kepada anda melalui Laman web ini..

    Mike Owergreen Administrator
    Sorry! The Author has not filled his profile.
    follow me