Dana Indeks Cryptocurrency (Dikemas kini 2020)

>

Oleh kerana pasaran teknologi dan cryptocurrency blockchain terus berkembang dan matang, akan ada peningkatan modal yang berterusan ke pasaran crypto. Oleh itu, terdapat juga keperluan untuk menyediakan produk dan perkhidmatan pelaburan yang dikhaskan untuk cryptocurrency. Walaupun sebilangan besar produk ini mungkin baru, mereka pasti akan mencerminkan pengurusan aset tradisional dalam banyak cara. Salah satu cara ini ialah kemunculan dana indeks cryptocurrency di pasaran.

Sebelum kita menyelami dana indeks cryptocurrecy, mari kita mulakan dari awal – Apakah dana indeks dan bagaimana ia berfungsi?

Apa itu Dana Indeks?

Dalam pasaran kewangan tradisional, indeks terdiri daripada portfolio aset yang mewakili perubahan statistik pasaran yang diukur. Indeks dapat diperoleh dari sejumlah parameter seperti harga, kapitalisasi pasar, dan kinerja sebelumnya. Contoh indeks saham terkenal merangkumi Piawai & Indeks Poor’s 500 (S&P 500) , Purata Perindustrian Dow Jones (DJIA), dan NASDAQ Komposit.

Dana indeks terdiri daripada aset yang diperuntukkan dalam nisbah yang sama dengan indeks saham yang disasarkan, dengan tujuan untuk meniru prestasi indeks saham. Contohnya, dana indeks terbesar di dunia, Vanguard 500 (VFIAX), dibina untuk mengesan prestasi S&P 500, dan meniru nisbah portfolio dan asetnya berdasarkan stok yang membentuk S&P 500.

Menurut Investopedia, tujuan dana indeks adalah “untuk menyediakan secara luas pendedahan pasaran, rendah perbelanjaan operasi dan rendah perolehan portfolio. Dana ini mematuhi peraturan atau piawaian tertentu (mis. Pengurusan cukai yang cekap atau mengurangkan kesalahan pengesanan) yang tetap berlaku tidak kira keadaan pasaran. “

Prestasi Indeks Perbandingan antara Vanguard 500 dan indeks penanda arasnya, S&P 500

Faedah menggunakan Dana Indeks

Adakah terdapat faedah menggunakan dana indeks? Bagaimana hasilnya dibandingkan dengan portfolio serupa yang diuruskan secara aktif oleh profesional?

Dana indeks telah terbukti menjadi strategi jangka panjang yang berkesan. Menurut NerdWallet, sejak tahun 2000, dana indeks pada umumnya mengungguli dana bersama yang diuruskan secara aktif kerana nisbah perbelanjaan (yuran pengurusan) yang jauh lebih tinggi daripada dana yang diuruskan secara aktif. Bahkan Warren Buffet, salah satu pelabur paling berjaya pada masa kita, mengatakan bahawa “indeks kos rendah akan mengalahkan sebahagian besar wang yang diuruskan oleh amatur atau wang yang diuruskan secara profesional”.

Perbandingan prestasi antara S&Indeks P500 dan dana lindung nilai yang diuruskan secara aktif.

Secara umum, dana indeks cenderung mempunyai hasil yang lebih baik dibandingkan dengan portfolio yang diuruskan secara aktif ketika yuran dan perbelanjaan pengurusan telah dipertanggungjawabkan. Dana indeks juga membantu mengurangkan risiko khusus syarikat dengan mempelbagaikan portfolio menjadi alternatif yang serupa, sehingga mengurangkan kesan aset mudah alih tunggal dalam indeks.

Dana Indeks Cryptocurrency

Walaupun cryptocurrency dan aset digital adalah kelas aset yang agak baru, industri mengakui keperluan untuk produk dan penyelesaian pengurusan portfolio crypto. Hanya dalam beberapa tahun terakhir, pertumbuhan dana indeks crypto berkembang pesat.

Dana indeks Crypto memberikan pendedahan kepada kelas aset yang sangat baru dan tidak stabil sementara juga menyebarkan risiko itu ke dalam portfolio cryptocurrency yang berbeza. Ini menjadi sangat menarik bagi pelabur tradisional, yang pada umumnya ditangguhkan dan berkecil hati dari pasaran crypto yang berisiko tinggi. Hasilnya, kami melihat kemasukan besar produk indeks kripto sedang dibuat. Beberapa indeks crypto yang popular termasuk:

Pelaburan Bitwise

  • Indeks Crypto Cap Besar Bitwise 10

  • Bitwise 20 Mid Cap Crypto Index

  • Indeks Crypto Cap Kecil Bitwise 70

  • Bitwise 100 Jumlah Indeks Crypto Pasaran

Crypto 20

Indeks Kripto Galaxy Bloomberg (BGCI)

Buat Indeks Cryptocurrency Anda Sendiri

Berminat untuk membuat dan mengurus portfolio indeks cryptocurrency automatik anda sendiri? Dengan Shrimpy, anda boleh membuat dana indeks cryptocurrency automatik hanya dalam beberapa minit! Ciri pengimbangan semula unik kami akan melakukan perdagangan secara automatik berdasarkan strategi portfolio yang anda mahukan sehingga anda tidak perlu! Inilah cara untuk memulakan:

Langkah 1: Sertailah Shrimpy

Udang senang digunakan – Daftar di sini.

Langkah 2: Paut pertukaran anda ke Kunci API VIA udang

Menyambungkan akaun pertukaran ke Shrimpy akan membolehkan anda mengautomasikan indeks anda, melihat analisis portfolio, strategi ujian belakang, dan berkongsi strategi anda dalam program sosial. Shrimpy menyokong 16+ pertukaran cryptocurrency teratas. Sebilangannya merangkumi Coinbase Pro, Binance, Bittrex, KuCoin, Poloniex, Kraken, dan banyak lagi.

tabindex = “0” role = “button” class = “sebelumnya” aria-label = “Slide Sebelumnya”>

tabindex = “0” role = “button” class = “next” aria-label = “Next Slide”>

Langkah 3: Buat Portfolio Crypto Tersuai anda

Setelah anda menghubungkan pertukaran anda ke Shrimpy, anda akan dapat membuat indeks kripto tersuai anda di Portfolio tab. Anda boleh membaca panduan terperinci mengenai cara membina indeks crypto anda sendiri di sini.

Langkah 4: Tetapkan Kekerapan Perdagangan (Rebalance) anda

Setelah indeks atau portfolio anda dibuat, anda perlu menetapkan frekuensi keseimbangan semula, atau berapa kerap anda mahu Shrimpy melakukan perdagangan untuk mengekalkan nisbah aset yang anda inginkan. Anda boleh mengimbangkan semula sekerap setiap jam atau sebulan sekali. Semua bergantung kepada anda. Dalam kemas kini baru-baru ini, kami juga menggabungkan pilihan untuk memanfaatkan penyeimbangan ambang lanjutan. Dengan cara itu anda dapat menetapkan ambang penyimpangan yang akan memicu keseimbangan semula apabila portfolio menjadi tidak selaras dengan peruntukan sasaran anda.

Ketahui lebih lanjut mengenai strategi mengimbangi semula di sini.

Anda telah siap sedia! Biarkan Shrimpy Menjaga Kerja Kotor untuk anda!

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me