Dompet Bytecoin Terbaik: 4 Pilihan Penyimpanan BCN Paling Selamat

Bytecoin (BCN) dikembangkan sepanjang tahun 2012, menjadikannya salah satu cryptocurrency terawal.

Berdasarkan algoritma hash CryptoNote, ia adalah koin privasi tanpa nama yang menggunakan tandatangan cincin untuk memastikan pembayaran tidak dapat dikesan kepada pengirimnya. Kerana ia adalah sistem pembayaran peer-to-peer, ia adalah pesaing dengan Bitcoin, Litecoin dan sistem pembayaran terdesentralisasi P2P lain.

Sekiranya anda berminat dengan privasi dan anonim dalam urus niaga anda, Bytecoin mungkin merupakan aset yang baik untuk anda pegang, dan itu bermakna anda mahukan dompet Bytecoin yang bagus untuk menyimpan kekayaan tanpa nama anda. Oleh kerana duit syiling telah lama wujud, anda mempunyai beberapa pilihan terbaik untuk menyimpan Bytecoin anda.

Mari kita lihat dompet Bytecoin terbaik untuk mengganti BCN anda.

4 Dompet Bytecoin Terbaik

Walaupun Bytecoin telah lama wujud, berbanding dengan duit syiling lain, masih ada pilihan yang agak terhad untuk mendapatkan pilihan penyimpanan. Contohnya, tidak ada dompet perkakasan yang menawarkan sokongan untuk penyimpanan BCN.

Walaupun begitu, saya masih dapat mengumpulkan senarai beberapa pilihan penyimpanan Bytecoin terbaik anda. Dompet ini dipilih berdasarkan keselamatan, kegunaan, penggunaan fungsional silang atau sokongan masyarakat umum. Sudah tentu, ini sering menjadi tindakan penyeimbangan dan apa yang mungkin anda perolehi dengan selesa, anda berputus asa dengan selamat.

Dompet Bytecoin (Dompet Desktop)

Ada pegawai dompet desktop untuk Bytecoin yang dicipta oleh pasukan pembangunan khusus untuk menyimpan Bytecoin dengan selamat. Ini juga mudah digunakan, memberi anda antara muka yang mudah untuk mengirim dan menerima koin, serta menyertakan buku alamat untuk transaksi berulang. Ini juga memberi anda baki anda yang ditampilkan dengan jelas, serta akses ke semua transaksi masa lalu anda.

Mereka yang mungkin berminat untuk mencuba Bytecoin perlombongan akan senang mengetahui bahawa dompet ini juga berfungsi sebagai pelanggan perlombongan. Kelemahannya ialah perlombongan Bytecoin dengan PC sederhana tidak akan menguntungkan.

GUI Dompet Desktop Bytecoin

GUI Dompet Desktop Bytecoin. Sumber gambar: Forum Cryptonote

Dalam soal keselamatan, anda akan menemui banyak ciri keselamatan asas dan penting. Ini termasuk penyimpanan tempatan kunci peribadi anda, dan kata laluan kedua untuk memastikan dompet anda terkunci rapat sekiranya berlaku entah bagaimana jatuh ke tangan pelakon jahat.

Dompet ini juga memiliki fitur unik yang disebut SendProof yang digunakan untuk membuktikan koin telah dikirim, memberikan pengguna cara untuk menyelesaikan perselisihan yang dapat diverifikasi.

Penting untuk diperhatikan bahawa dompet desktop juga akan berfungsi sebagai simpul penuh jika anda membenarkannya memuat turun keseluruhan blockchain Bytecoin. Ini akan menjadikan urus niaga anda lebih selamat, tetapi memerlukan banyak ruang di PC anda (sekarang sekitar 10GB). Sekiranya anda mahu, anda boleh melangkau ini dan menyambung ke nod jauh untuk melakukan sebarang transaksi.

Dompet desktop Bytecoin tersedia untuk Windows, OSX dan Linux.

FreeWallet (Dompet Mudah Alih)

Walaupun pasukan Bytecoin memang memiliki dompet mudah alih rasmi, ia hanya berfungsi dengan peranti Android, membuat pengguna Apple dalam keadaan sejuk. Alternatif yang berfungsi untuk kedua-dua peranti Android dan iOS, dan telah disokong oleh pasukan Bytecoin, adalah Wallet Percuma.

Satu perkara yang baik tentang FreeWallet selain mendapat sokongan untuk Android dan iOS adalah ia juga mempunyai antara muka web, yang memberi anda akses ke dana anda walaupun anda tidak mempunyai peranti mudah alih anda (selagi anda mempunyai web yang tersambung ke internet penyemak imbas). FreeWallet juga menyokong lebih daripada 30 syiling lain dan membolehkan anda menukar Bytecoin anda dengan salah satu daripadanya dengan lancar di dalam dompet.

FreeWallet Bytecoin

Tangkapan Skrin Aplikasi Mudah Alih FreeWallet. Sumber gambar: Kedai Google Play

Keselamatan tidak ketinggalan dengan dompet ini. Ini termasuk pengesahan kod PIN, pengesahan dua faktor, dan bahkan mempunyai log masuk cap jari. Ini membolehkan anda menetapkan had perbelanjaan, yang merupakan cara untuk menghentikan kemungkinan pencuri mengalihkan semua dana anda. Dan ia juga menyokong multi-sig.

Kelemahan ke FreeWallet adalah kunci dan dana disimpan di akaun pusat, yang mungkin menjadi titik kegagalan atau kecurian. Oleh itu, ini memberikan kawalan FreeWallet ke atas syiling anda, yang tidak menjadi masalah, tetapi perlu diingat bahawa anda tidak akan mempunyai kawalan langsung ke atas Bytecoin anda.

Dompet Web Bytecoin (Dompet Web)

Salah satu kaedah termudah untuk menyimpan Bytecoin adalah di dompet web rasmi, yang memberi anda akses kepada duit syiling anda dari penyemak imbas yang disambungkan ke internet. Yang perlu anda sediakan untuk mengakses dompet web Bytecoin adalah alamat e-mel. Anda juga boleh menggunakan akaun yang sama untuk log masuk ke dompet mudah alih Bytecoin rasmi.

Terdapat lebih sedikit ciri dalam dompet web berbanding dengan dompet desktop, tetapi ini memberi anda fungsi menghantar dan menerima asas bersama dengan baki dan transaksi terkini anda. Dan anda dapat membeli lebih banyak Bytecoin dari dalam dompet web jika anda mempunyai beberapa Bitcoin atau Ethereum.

Dompet Web Bytecoin

Antara Muka Pengguna Dompet Web Bytecoin

Ingatlah bahawa dompet web tidak sekuat dompet desktop, dan dompet web Bytecoin juga menyimpan kunci dan dana peribadi di pelayan pusat. Ini menjadikannya lebih rentan terhadap cubaan penggodaman.

Sudah tentu jika anda jenis yang menggunakan banyak komputer dan peranti yang berbeza, anda mungkin lebih suka kemudahan yang ditawarkan oleh dompet web. Satu cadangan untuk membantu adalah menyimpan sejumlah dana dalam dompet web sekiranya berlaku.

Bytecoin Ninja (Dompet Kertas)

Bytecoin Ninja adalah penjana dompet kertas Bytecoin buatan masyarakat. Dompet kertas adalah cara paling selamat untuk menyimpan mata wang kripto anda, dan boleh digunakan untuk simpanan jangka panjang atau duit syiling boleh dipindahkan ke dompet mudah alih jika diperlukan.

Walaupun laman web Bytecoin Ninja yang asal tidak beroperasi pada bulan Februari 2017, pautan yang diberikan adalah ke laman cermin yang masih menawarkan penjana dompet kertas. Ia juga menyediakan fail .zip sehingga anda boleh memuat turun generator, memutuskan sambungan dari internet dan membuat dompet anda di luar talian untuk keselamatan tertinggi.

Dompet kertas Bytecoin adalah asas, memberikan anda kunci awam dan peribadi. Ia juga menghasilkan kod QR yang bagus untuk memindahkan dana ke dompet mudah alih dengan mudah. Sekiranya keselamatan menjadi keutamaan anda, dompet kertas adalah penyelesaian yang baik.

Kesimpulannya

Mempunyai dompet yang baik yang berguna dan selamat adalah aset penting dengan sebarang cryptocurrency. Dompet yang disediakan untuk Bytecoin di atas adalah yang terbaik di setiap kelas – penyimpanan desktop, mudah alih, web dan sejuk.

Sudah tentu anda boleh menggunakan lebih daripada satu dompet dan menyimpan sebahagian besar pegangan BCN anda dalam persekitaran luar talian yang selamat. Anda kemudian boleh menyimpan jumlah yang lebih kecil di dompet mudah alih untuk dompet desktop untuk transaksi yang lebih pantas.

Mungkin ada dompet yang menyokong penyimpanan Bytecoin yang tidak dilindungi di atas. Sekiranya anda mempertimbangkan ini, adalah mustahak untuk membuat kajian sendiri. Pastikan bahawa dompet yang berkenaan disokong oleh komuniti dan bahawa pembangun secara aktif mengemas kini dompet tersebut.

Terlepas dari dompet mana yang anda pilih untuk memilih, pastikan anda mengikuti amalan terbaik dalam hal keselamatan dompet. Simpan cadangan benih anda dan pastikan untuk tidak memuat turun fail yang mencurigakan ke PC anda jika anda menggunakan dompet desktop.

Tempat Terbaik untuk Membeli BCN

  • HitBTC
  • Poloniex

Gambar Pilihan melalui Fotolia

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me