Dompet Emas Bitcoin Terbaik: 6 Tempat Paling Selamat untuk Menyimpan BTG

Emas Bitcoin diciptakan sebagai garpu dari blockchain Bitcoin untuk mengembalikan keupayaan untuk menambang dengan GPU komputer standard dan untuk menghilangkan rig ASIC khusus.

Walaupun Bitcoin Gold adalah garpu Bitcoin dan ada persamaan antara keduanya, itu tidak bermaksud dompet yang menyokong Bitcoin secara automatik menyokong Bitcoin Gold juga. Anda perlu memastikan bahawa dompet yang anda pilih menyokong Bitcoin Gold, jika tidak, anda mungkin berisiko kehilangan duit syiling anda jika memindahkannya ke dompet yang tidak sesuai.

Dalam usaha memberi anda tempat yang selamat dan selamat untuk menyimpan Bitcoin Gold anda, kami telah melalui banyak dompet yang popular untuk mendapatkan empat tempat paling selamat untuk menyimpan BTG anda.

6 Pilihan Penyimpanan Emas Bitcoin Teratas

Saya telah mengumpulkan senarai beberapa dompet Bitcoin Gold terbaik yang ada pada masa ini. Ini berdasarkan beberapa faktor terpenting yang harus dipertimbangkan oleh sesiapa sahaja ketika memilih dompet seperti keselamatan, kegunaan, penggunaan pelbagai fungsi dan tentunya sokongan masyarakat.

Saya juga harus menyebut bahawa mungkin ada dompet lain yang tidak termasuk dalam senarai ini yang mendakwa menyokong BTG. Walaupun ini mungkin merupakan pilihan yang baik, penting untuk anda mengesahkan bahawa dompet yang dimaksudkan masih dikemas kini oleh pembangun. Anda juga harus memastikan bahawa ada orang lain dalam komuniti Bitcoin Gold yang dapat menjamin dompet ini.

Dengan itu, mari masuk!

Ledger Nano S (Dompet Perkakasan)

Dompet perkakasan adalah simpanan paling selamat untuk cryptocurrency apa pun, dan Ledger Nano S dengan cepat naik menjadi dompet perkakasan yang paling popular dan terkenal di pasaran. The Ledger Nano S mudah dan selamat. Ia kelihatan seperti pemacu kilat standard, dan memasang ke port USB komputer anda seperti pemacu kilat juga.

Ia lebih daripada sekadar pemacu kilat kerana menyediakan penyimpanan selamat dan selamat untuk Bitcoin Gold dan ratusan cryptocurrency lain.

Salah satu ciri keselamatan utama Ledger Nano S adalah skrin OLED kecil pada peranti yang dipasangkan dengan satu set butang fizikal untuk memastikan peretas tidak berjaga-jaga. Skrin OLED penting kerana di sinilah kunci peribadi anda ditunjukkan semasa transaksi.

Dompet Ledger Nano S Digibyte

Dapatkan Ledger Nano S Anda Hari Ini

Menyimpan kunci ini pada peranti Ledger dan mematikan skrin komputer atau peranti mudah alih anda melindunginya dari perisian hasad yang boleh mengambil tangkapan skrin. Skrin juga digunakan dalam pengesahan transaksi.

Nano S juga menggunakan langkah keselamatan tambahan dalam menyelesaikan sebarang transaksi. Salah satunya adalah sekumpulan butang di sisi peranti yang perlu ditekan untuk menyelesaikan sebarang transaksi. Ini bermaksud walaupun penggodam dapat mengakses peranti anda dari jarak jauh, tidak ada cara bagi mereka untuk menyelesaikan transaksi kerana mereka tidak akan mempunyai akses fizikal ke butang.

Satu langkah keselamatan terakhir adalah PIN empat digit yang diperlukan untuk sebarang pembayaran. Sekiranya anda memasukkan PIN dengan salah lebih daripada tiga kali dompet mengelap sendiri. Anda kemudian perlu mengembalikannya dengan cadangan.

Ledger Nano S juga boleh digunakan di luar talian, yang menjadikannya lebih selamat. Ia berfungsi dengan semua sistem operasi moden, termasuk Linux, Windows dan Macintosh. Kelemahan untuk Ledger Nano S adalah bahawa ia tidak percuma, tetapi mereka telah menurunkan harganya, dan sekarang hanya $ 59 pada bulan Mac 2019.

Trezor Model One (Dompet Perkakasan)

Dompet perkakasan lain di mana anda boleh menyimpan Bitcoin Gold anda ialah Trezor Model One. Ini adalah dompet perkakasan peringkat permulaan yang dikembangkan oleh syarikat bernama Satoshi Labs yang berpusat di Prague. Di sebelah Ledger, mereka mungkin dompet perkakasan yang paling dikenali di pasaran.

Memandangkan ini juga dompet perkakasan, kunci peribadi anda disimpan secara tempatan pada peranti. Bila-bila masa anda perlu menandatangani transaksi, anda akan menyambungkannya ke PC anda melalui kabel USB. Ini kemudian akan menggunakan perisian “Bridge” Trezor untuk berinteraksi dengan pemalam penyemak imbas mereka.

Trezor Wallet Bitcoin Emas

Model Trezor One dan Model T. Imej melalui Trezor

Sebagai tambahan kepada sokongan untuk BTG, Trezor adalah dompet pelbagai mata wang dan mempunyai sokongan untuk lebih dari 700 syiling lain. Sudah tentu, fungsi dan keselamatan ini berharga dan model Trezor berharga 69 € + VAT yang menjadikannya sedikit lebih mahal daripada Ledger Nano.

Sekarang, sementara tahap kemasukan Trezor One semestinya sesuai untuk keperluan Bitcoin Gold anda, terdapat beberapa syiling terkenal yang tidak disokongnya. Ini termasuk seperti Monero (XMR), Cardano (ADA) dan Ripple (XRP).

Sekiranya menyimpan duit syiling ini penting bagi anda, maka anda boleh mempertimbangkan Trezor Model T. yang lebih mahal. Ini berharga € 149 + VAT dan dilengkapi dengan antara muka pengguna yang sedikit lebih maju serta skrin sentuh yang sangat berguna.

Teras Emas Bitcoin (Dompet Desktop)

Dompet rasmi hampir selalu menjadi pilihan terbaik untuk sebarang cryptocurrency, jadi anda mungkin ingin mempertimbangkan untuk menggunakan Bitcoin Gold Dompet teras. Dompet simpul penuh ini adalah dompet desktop yang menyimpan kunci peribadi anda pada peranti yang dipasang, dan memberi anda keupayaan untuk menghantar dan menerima, menyimpan, atau menambang Bitcoin Gold.

Dompet Bitcoin Gold Core mempunyai versi untuk Windows, Macintosh dan Linux, yang memberikan hampir semua orang dompet desktop yang selamat untuk menyimpan dan mengurus pegangan Bitcoin Gold mereka.

Dompet Teras Emas Bitcoin

Antara muka pengguna Dompet Teras Emas Bitcoin. Imej melalui Emas Bitcoin

Kelemahan bagi sesetengah pengguna adalah kerana ini adalah dompet simpul penuh, memerlukan sedikit masa untuk memuat turun dan juga akan memakan banyak ruang pada cakera keras. Ia juga tidak dianggap sebagai pengguna yang mesra seperti banyak dompet pihak ketiga dan gagal memiliki sebilangan besar ciri berguna. Akhirnya, dompet terhad untuk menyimpan BTG sahaja, jadi jika anda memerlukan dompet berbilang duit syiling, dompet Bitcoin Gold Core tidak akan sesuai.

Keluaran (Dompet Desktop)

Dompet Keluaran telah dianggap sebagai salah satu dompet yang paling mesra pengguna sejak diperkenalkan pada bulan Julai 2016. Ini adalah dompet pertama yang memasukkan integrasi dengan ShapeShift untuk menukar mata wang kripto dengan segera dari dalam dompet, tanpa perlu menggunakan pertukaran. Ia dilancarkan dengan sokongan untuk segelintir altcoin, tetapi kerana popularitinya semakin meningkat, kini menyokong hampir 100 aset digital, dan lebih banyak lagi ditambahkan sepanjang masa.

Sebab mengapa Keluaran sangat ramah pengguna adalah ia direka dari awal untuk orang baru dalam dunia cryptocurrency. Pengasas tahu bahawa mereka memerlukan dompet yang ringkas, bebas dan tanpa mumbo-jumbo teknikal. Dan itulah yang mereka buat dengan dompet Keluaran. Ini juga merangkumi bantuan dan FAQ terbina dalam serta bantuan penyelesaian masalah dan artikel terperinci yang menerangkan ciri-ciri yang tersedia dengan dompet.

Dompet Desktop Keluaran

Dompet desktop Exodus. Imej melalui Keluaran

Sebagai dompet desktop, tidak sepadan dengan pilihan dompet perkakasan, tetapi jika anda dapat memastikan komputer anda bebas daripada perisian hasad dan virus, ia sama selamatnya seperti yang anda harapkan dari dompet desktop. Walaupun ada yang mengadu tentang kekurangan pengesahan 2 faktor, kebenarannya adalah jika komputer anda terganggu, 2FA tidak mungkin membantu, dan terdapat kes-kes penggodam yang didokumentasikan dengan baik mendapatkan akses ke telefon bimbit pengguna untuk mengelakkan 2FA.

Bagi mereka yang baru memulakan mata wang kripto, Exodus adalah pilihan terbaik. Dan bagi mereka yang menghargai estetika di sebalik reka bentuk, Exodus juga patut dikunjungi. Ia tersedia untuk Linux, Windows dan Macintosh.

Coinomi (Dompet Mudah Alih)

Coinomi bermula sebagai dompet mudah alih Android sahaja, tetapi sejak itu berkembang ke versi iOS dan juga versi desktop untuk sistem operasi Windows, Macintosh dan Linux. Ini bermaksud anda boleh menggunakan dompet Coinomi di hampir semua peranti yang anda miliki. Dan anda pasti mahu kerana ia dilengkapi dengan set ciri dan sokongan yang mengagumkan untuk lebih dari 500 aset digital selain Bitcoin Gold.

Pemasangan dan pemasangan dompet di mana-mana peranti boleh dilakukan dalam beberapa minit, dan antara muka pengguna mesra pengguna dan konsisten di antara sistem operasi yang berbeza. Coinomi juga menyokong ShapeShift dan Changelly, jadi menukar Bitcoin Gold anda dengan altcoin lain menjadi lebih mudah..

Kunci peribadi disimpan pada peranti dan bukannya pada pelayan Coinomi, yang menambah keselamatan dompet. Dilancarkan pada tahun 2014 adalah dompet berbilang mata wang tertua dan tidak ada dompet Coinomi yang pernah dikompromikan.

Dompet Kertas BTG

Pilihan terakhir untuk penyimpanan yang mungkin anda ingin pertimbangkan adalah dompet kertas. Ini mungkin merupakan salah satu kaedah tertua untuk menyimpan cryptocurreny dan boleh dilakukan tanpa sebarang kos. Ia memerlukan anda membuat alamat luar talian di mana anda boleh menyimpan kunci peribadi anda dalam bentuk kertas.

Untuk melakukan ini, anda boleh menggunakan penjana dompet dalam talian seperti yang ini. Anda mahu memutuskan sambungan internet anda dan menghasilkan kata-kata penting dalam keadaan luar talian. Dengan cara ini, tidak ada kemungkinan kunci peribadi anda bocor setelah anda membuatnya.

Setelah anda membuat alamat dan mendapatkan kunci peribadi anda, anda pasti ingin mencetaknya pada sehelai kertas (jangan simpan sebagai PDF pada PC anda). Ini kemudian dapat disimpan di lokasi yang selamat di persekitaran luar talian. Ini adalah amalan yang cukup biasa dalam industri crypto dan disebut “Cold storage”.

Sudah tentu, risiko utama yang terdapat pada dompet kertas Bitcoin Gold adalah apabila ia berada di tangan orang lain, mereka dapat mengakses semua duit syiling anda. Oleh itu, pastikan untuk membuat salinan dan jangan sampai mencongak mata!

Kesimpulannya

Jadi, di sana anda mempunyai senarai 6 dompet Bitcoin Gold terbaik.

Pilihan paling selamat anda mungkin melabur dalam dompet perkakasan seperti Ledger Nano atau Trezor. Ya, ini boleh didapati dengan harga yang sederhana tetapi ini adalah harga yang kecil untuk dibayar semasa anda menyimpan cryptocurrency yang berharga. Dompet kertas dapat memenuhi tujuan yang sama tetapi ada risiko fizikal dengan ini.

Sebagai alternatif, jika anda ingin bertransaksi lebih banyak setiap hari, maka anda boleh menggunakan dompet Core atau dompet Exodus. Sekiranya anda melakukan ini, anda perlu memastikan bahawa anda tidak memuat turun virus atau perisian hasad mencuri perisian hasad.

Pada akhirnya, anda perlu mempertimbangkan pilihan peribadi anda sendiri mengenai keselamatan, kemudahan dan kos.

Tempat Terbaik untuk Membeli BTG

  • Pertukaran Binance
  • HitBTC

Gambar Pilihan melalui Fotolia

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me