Dompet Komodo Terbaik: 8 Dompet KMD Paling Selamat

Komodo (KMD) adalah blockchain yang ada sejak beberapa lama, telah dilancarkan pada tahun 2016 dengan tujuan untuk menjadi rangkaian yang bebas, bebas dan bebas.

Ia dibuat bukan hanya untuk melayani kepentingan pelabur dan usahawan crypto, tetapi juga rata-rata orang yang ingin melepaskan diri dari penyelesaian terpusat. Ekosistem Komodo berskala, dapat dikendalikan, disesuaikan dan selamat, menyediakan penyelesaian menyeluruh untuk pemaju dan pengguna.

Sudah tentu mempunyai tempat untuk menyimpan Komodo Coin, yang menggunakan ticker KMD, adalah mustahak. Ia juga penting bagi mereka yang berminat untuk mengumpulkan Ganjaran Pengguna Aktif Komodo, seperti meletakkan token KMD, dan membayar setara 5.1% setiap tahun apabila ganjaran dituntut sekurang-kurangnya sekali sebulan.

Dalam artikel ini kita akan membincangkan beberapa dompet Komodo terbaik untuk menyimpan token KMD dengan selamat.

Dompet 8 KMD Teratas

Sebelum kita dapat menyelami dompet, kita perlu terlebih dahulu memenuhi syarat apa sebenarnya yang kita cari semasa mendapatkan dompet.

Mungkin kriteria yang paling penting adalah keselamatan dompet. Tetapi kami juga melihat pengalaman pengguna, sokongan sokongan pembangun dan maklum balas komuniti. Untuk menyajikan pilihan yang wajar, kami telah memasukkan sejumlah dompet desktop, mudah alih dan perkakasan.

Tanpa basa-basi lagi, mari masuk dengan dompet terbaik (urutan pilihan).

Ledger Nano S (Perkakasan)

The Ledger Nano S adalah dompet keras yang paling popular, yang dimaksudkan untuk menyimpan cryptocurrency dalam persekitaran yang paling selamat. Selain sokongan untuk token KND, dompet mempunyai sokongan untuk ratusan aset digital lain, dan pengguna dapat membuat dompet untuk banyak aset semuanya dalam dompet perkakasan yang sama.

Ledger Nano S digunakan dengan memasukkan ke port USB pada PC, dan memiliki dukungan untuk Windows, Mac OS, Linux, dan sistem operasi Chrome. Anda juga boleh menyambungkan Ledger ke peranti Android dengan menggunakan kabel OTG.

Dompet Ledger Nano ATOM

Dapatkan Ledger Nano X Anda dari kedai rasmi

Salah satu ciri utama Ledger Nano S adalah keselamatannya. Dompet ini merangkumi beberapa ciri keselamatan yang bertujuan untuk menghilangkan kemungkinan penggodam mendapat akses ke cryptocurrency yang tersimpan di dalam lejar.

Terdapat bahagian dompet yang berasingan untuk menyimpan kunci peribadi yang dienkripsi, dan dompet tetap di luar talian setiap masa, hanya menghubungkan untuk menghantar maklumat transaksi.

Amaran ⚠️: Sekiranya anda akan membeli dompet perkakasan, pastikan anda membelinya dari pengeluar rasmi. Terdapat risiko mengganggu penjual pihak ketiga.

Walaupun penggodam dapat menyambung ke peranti, sebarang transaksi perlu disahkan melalui penggunaan butang fizikal pada lejar, sehingga mustahil bagi pengguna jarak jauh untuk menyelesaikan transaksi dan mengirim dana dari Ledger.

Satu kelemahan menggunakan Ledger untuk menyimpan token KMD adalah kekurangan sokongan langsung untuk Ganjaran Pengguna Aktif. Terdapat beberapa penyelesaian pihak ketiga yang dapat digunakan sejak Disember 2019 namun, dengan anggapan anda tidak bimbang mereka akan menjejaskan keselamatan peranti Ledger anda.

Terdapat dua peranti Ledger yang kini berada di pasaran. Ini adalah tahap kemasukan Ledger Nano S ($ 41) dan juga Ledger Nano X ($ 119). Walaupun Nano S dapat melakukannya dengan baik, model “X” mempunyai beberapa ciri mengagumkan yang mungkin patut dipertimbangkan.

Sebagai contoh, Ledger Nano X mempunyai sokongan untuk lebih banyak aplikasi daripada model “S”. Ini bermaksud bahawa anda tidak perlu selalu menyahpasang apl untuk menambahkan lebih banyak duit syiling. Ia juga mempunyai sokongan untuk lebih banyak cryptocurrency dan bluetooth diaktifkan.

Komodo OceanQT (Desktop)

Ini adalah dompet asli untuk Komodo, yang bukan hanya membantu menyimpan, menghantar dan menerima token KMD, tetapi juga menyediakan kenderaan yang sempurna untuk meletakkan token KMD untuk memperoleh Ganjaran Pengguna Aktif 5%.

Komodo QT dibuat dengan antara muka QT yang terkenal dan mempunyai sokongan untuk sistem operasi Windows, Mac OS, dan Linux. Di samping itu, dompet ini telah meningkatkan pemuatan blok, dan terkenal dengan kelajuannya yang lebih pantas. Ini adalah dompet QT pertama untuk garpu Zcash mengikut kemas kini dompet Komodo.

Komodo Ocean QT

Antara Muka Pengguna dari Komodo OceanQT Wallet. Imej Sumber

Anda boleh mendapatkan dompet OceanQT di repositori GitHub mereka yang mempunyai keluaran terbaru. Dompet itu dikembangkan oleh ip-gpu dan ahli pasukan Komodo (Decker). Ia juga dibina berdasarkan pangkalan kod yang cukup mantap dan mempunyai antara muka pengguna yang serupa dengan pelanggan teras Bitcoin.

Sumber terbuka &# 128104;&# 127996; ‍&# 128187 ;: Dompet Komodo OceanQT adalah sumber terbuka. Ini bermaksud bahawa anda dapat mengesahkan semua kod di GitHub mereka. Ini juga mempunyai faedah kerana ini bermaksud bahawa pemaju luaran mempunyai masa untuk memeriksa kod tersebut.

Lebih-lebih lagi, Komodo QT Wallet menyokong semua rantai sampingan Komodo. Ini juga memiliki dukungan untuk sapling dan “transaksi Z”. Jadi, berkaitan dengan fungsi, ini adalah dompet yang cukup berguna. Oleh kerana itu, sebagai dompet desktop masih tidak seaman peranti perkakasan.

Verus Enhanced Agama (Desktop)

The Komodo Agama dompet mempunyai beberapa masalah pada masa lalu ketika diretas, tetapi masalah tersebut telah lama ditangani dan dompet Komodo Agama selamat. Dompet ini pada mulanya dikembangkan oleh projek SuperNet, tetapi kemudiannya diperoleh oleh Komodo.

Dompet ini tersedia untuk Windows, Mac OS, dan Linux dan selain menyokong token KMD, ia juga boleh digunakan untuk menyimpan mana-mana duit syiling dari rantai sisi di ekosistem Komodo. Pengguna juga boleh menggunakan dompet ini untuk menuntut Ganjaran Pengguna Aktif.

Dompet ini dipandang baik, dan mendapat sokongan dari kedua-dua pembangun Komodo dan Verus. Ia dibina semula setelah pelanggaran keselamatan pada tahun 2019, dan saya tidak hanya selamat sepenuhnya, tetapi dompet yang disyorkan oleh pasukan pembangunan Komodo. Selain menyimpan KMD, dompet juga dapat digunakan untuk menyimpan VRSC dan ARRR, serta BTC, ETH dan aset digital lain.

Versus Agama Desktop

UI Desktop Versus Agama & Sokongan Peranti. Imej melalui Komodo

Pengguna dompet Verus Agama juga dapat memilih antara mod asli, penuh, dan basilisk menggunakan pelbagai mata wang digital seperti KMD, ZEC, dan BTC serta banyak yang lain. Pengguna boleh menyimpan dan menggunakan semua pelbagai cryptocurrency ini dalam dompet yang sama, dan memilih tetapan keselamatan untuk setiap.

  • Mod Penuh: T-transaksi biasa, blockchain dimuat turun. Ini pada dasarnya adalah simpul penuh untuk duit syiling yang anda pilih.
  • Mod basasilisk: T-transaksi biasa, tidak ada muat turun blockchain. Ini pada dasarnya adalah dompet seperti Electrum yang bukannya bergantung pada pelayan, bergantung pada nod yang terdesentralisasi untuk mengambil maklumat blockchain dan untuk menyiarkan transaksi.
  • Mod asli: urus niaga Z peribadi, blockchain dimuat turun (belum tersedia)

Seperti yang akan anda lihat di Halaman Github untuk dompet ini, ia masih dalam pembangunan dan pemaju mengesyorkan menggunakannya dengan risiko anda sendiri. Untuk semua itu sangat selamat, dan merupakan dompet yang disyorkan untuk ekosistem Komodo.

Versi dompet masa depan juga akan merangkumi pertukaran terdesentralisasi (DEX), serta pertukaran aset pegged (PAX) untuk token mata wang fiat. Pertukaran ini akan menggunakan ciri pertukaran atom Komodo, yang membolehkan duit syiling ditukar dengan cara peer-to-peer.

Agama Mobile (Dompet Mudah Alih)

Dompet Komodo Agama Mobile dikeluarkan pada bulan November 2018, dan tersedia untuk kedua-dua peranti iOS dan Android. Versi iOS dikatakan ada di TestFlight, namun saat ini tidak menerima penguji beta baru. Pengguna boleh meletakkan KMD mereka di dompet untuk memperoleh Ganjaran Pengguna Aktif 5%.

Dompet Mudah Alih Agama

Dompet Bergerak Agama untuk Komodo. Imej melalui Komodo Twitter

Dompet dalam versi beta, dan agak menyusahkan untuk melihat bahawa belum ada kemas kini sejak Mei 2019, yang membuat kita tertanya-tanya apakah dompet itu masih dalam perkembangan aktif.

Yang mengatakan, belum ada laporan negatif mengenai dompet mudah alih, dan tetap menjadi salah satu pilihan yang lebih baik bagi mereka yang ingin menyimpan KMD mereka di dalam peranti mudah alih, dan bukannya pada komputer desktop.

ZelCore (Desktop & Mudah Alih)

ZelCore menagih dirinya sebagai platform sehenti untuk semua keperluan penjagaan kripto anda. “ZelCore adalah platform dan dompet multi aset, bebas digunakan oleh semua orang, dengan pertukaran swap cepat teratas. ZelCore + membuka fungsi perdagangan maju dengan integrasi API ke bursa teratas. ” + Paparan Perdagangan.

Dompet ini mempunyai sokongan untuk KMD dan lebih dari 200 aset lain, menjadikannya pilihan yang baik bagi mereka yang mengetahui bahawa mereka memerlukan simpanan untuk lebih daripada sekadar token KMD. Dompet ini juga mempunyai sokongan untuk beberapa akaun dan dompet yang disulitkan semuanya pada peranti yang sama.

Ini membolehkan pengguna menjaga privasi mereka sambil menyimpan semua aset mereka pada peranti yang sama, dan di dompet yang sama. ZelCore tidak menyimpan atau menghantar data pengguna dari jauh. Semua kunci peribadi kekal pada peranti anda. Kunci anda = Aset anda. &# 128273;

ZelCore Wallet Komodo

Antara Muka Pengguna Platform Zelcore. Imej melalui ZelCore

Satu lagi ciri berguna dari dompet ZelCore adalah penyatuan pertukaran pertukaran tepat di dalam versi dompet desktop dan mudah alih. Ini membolehkan pengguna bertukar antara cryptocurrency dengan cepat dan mudah.

Mereka yang mempunyai keperluan perdagangan yang lebih maju boleh melihat ZelCore +, yang memungkinkan penyatuan pertukaran utama seperti Binance, Kraken, dan Bittrex. Kelemahan dompet ZelCore + adalah bahawa ia tidak percuma.

Langganan bermula pada $ 9,99 sebulan dalam cryptocurrency setara, dengan diskaun 10% untuk membayar di ZelCash, dan potongan tambahan untuk langganan 3, 6 dan 12 bulan. Mereka yang mendapat langganan 12 bulan dan membayar dengan ZelCash akan membayar setara dengan $ 7.65 / bln.

Atomic Wallet (Desktop & Mudah Alih)

Dompet atom terkenal sebagai dompet pelbagai mata wang yang membolehkan penyimpanan dan penggunaan Komodo, Bitcoin, Ethereum, XRP dan lebih dari 300 token dalam satu muka.

Dan lebih banyak aset ditambahkan sepanjang masa kerana pemaju terus bertambah baik pada dompet Atom, menambah aset baru dan ciri baru. Sudah tentu keselamatan berada di tengah-tengah dompet, dengan semua kunci peribadi dipegang dan disulitkan pada peranti anda sendiri.

Komodo Dompet Atom

Faedah utama Dompet Atom

Versi desktop Atomic tersedia untuk Windows dan Mac OS, serta mempunyai versi untuk Ubuntu, Debian, dan Fedora. Versi mudah alih tersedia untuk kedua-dua peranti Android dan iOS. Dompet atom telah berkembang menjadi salah satu penyelesaian dompet bukan kustodian yang paling selamat.

Catatan ✍️: Atomic Wallet bukan sumber terbuka sepenuhnya. Ini bermaksud bahawa kod di belakang dompet belum diperiksa oleh komuniti pemaju. Terdapat, bagaimanapun, repositori sumber terbuka tertentu.

Nama dompet berasal dari fakta bahawa ia menyokong pertukaran atom, yang disertakan sebagai cara untuk membolehkan pengguna beralih antara cryptocurrency dengan mudah tanpa dikenakan bayaran yang berlebihan. Dompet ini juga membolehkan anda membeli cryptocurrency langsung dari dalam dompet dengan EUR, USD dan mata wang tempatan lain melalui ShapeShift, Changelly, atau ChangeNOW.

Pemegang KMD juga akan gembira mengetahui bahawa dompet tersebut dapat digunakan untuk bertaruh untuk menerima Ganjaran Pengguna Aktif.

Coinomi (Desktop & Mudah Alih)

Dompet multicurrency pihak ketiga lain yang mungkin anda ingin pertimbangkan ialah Coinomi. Ini menyokong lebih daripada 1,170 mata wang kripto lain termasuk Komodo. Mereka juga telah mengembangkan versi desktop dan mudah alih dari perangkat yang tersedia di Windows, MacOS, Linux, iOS dan Android.

Coinomi ditubuhkan pada tahun 2014 dan mempunyai rekod keselamatan yang relatif bersih sejak itu. Ia juga diaktifkan Segwit dan mempunyai lebih dari 168 perwakilan mata wang fiat dari cryptocurrency yang anda ada di dompet anda.

Walaupun Coinomi menyokong pemerolehan sejuk untuk sejumlah aset, ia tidak kelihatan seolah-olah anda dapat melakukannya dengan KMD pada masa ini. Oleh itu, jika anda ingin mendapatkan pulangan dari KMD yang anda pegang maka anda harus mempertimbangkan salah satu dompet yang disebutkan sebelumnya.

Coinmomi Komodo

Antara Muka Pengguna Dompet Coinomi di Desktop & Mudah alih

Setelah itu, sesuatu yang lain yang disediakan oleh Coinomi adalah ciri pertukaran bawaan. Ini akan membolehkan anda menukar Komodo anda yang lain sebagai pertukaran dengan mata wang kripto lain yang disokong. Lebih-lebih lagi, melalui integrasi pertukaran fiat, anda boleh membeli crypto tepat di dompet dengan kad kredit.

Catatan &# 128179 ;: Sekiranya anda akan menggunakan kad anda, anda mungkin ingin memperhatikan yurannya. Ini sangat tinggi kerana caj yang dikenakan oleh penyedia pembayaran luaran.

Perkara lain yang juga anda dapatkan di Coinomi yang mungkin tidak anda dapat dengan beberapa dompet sumber terbuka adalah sokongan pelanggan. Mereka mendakwa bahawa mereka mempunyai sokongan 24/7/365 yang dapat anda hubungi melalui mereka portal khusus.

Dompet Kertas Komodo

Kaedah selamat lain untuk menyimpan token KMD di a dompet kertas. Dompet kertas yang disulitkan adalah kaedah yang paling selamat untuk menyimpan sebarang cryptocurrency. Dompet kertas tidak untuk semua orang. Sekiranya anda tidak menyimpan kunci peribadi anda dengan betul di dompet kertas, anda mungkin kehilangannya, dan token KMD anda.

Dompet kertas juga mesti disimpan secara fizikal. Sesiapa yang tahu apa itu boleh mengambil token anda sendiri. Atau bencana seperti kebakaran atau banjir boleh menghancurkan dompet kertas jika tidak disimpan dengan selamat. Akhirnya, tidak dapat mengumpulkan Ganjaran Pengguna Aktif untuk token KMD yang disimpan di dompet kertas.

Kesimpulannya

Kami telah banyak membahas bahagian ini tetapi satu persoalan yang sangat penting tetap ada: Dompet Komodo mana yang paling sesuai digunakan? Itu bukan soalan yang mempunyai satu jawapan. Setiap pengguna berbeza, mempunyai keperluan dan keperluan yang berbeza.

Mereka yang ingin menggunakan Komodo sebagai mata wang transaksi akan dilayan dengan lebih baik menggunakan dompet mudah alih, atau dompet dalam talian. Sekiranya anda ingin menahan dan mengumpulkan Ganjaran Pengguna Aktif, dompet desktop mungkin terbaik. Dan jika anda menyimpan sedikit harta di KMD, anda akan mendapat perkhidmatan terbaik dengan mendapatkan dompet perkakasan.

Tidak kira apa dompet yang anda dapat, pastikan anda mengamalkan keselamatan dompet 101. Sentiasa ambil sandaran benih anda simpan kata benih ini (atau dompet kertas) di lokasi yang selamat. Juga, jika anda menggunakan dompet desktop, jangan memuat turun fail yang mencurigakan dan pastikan untuk memasang perisian anti-virus.

Akhir sekali, risiko yang timbul akibat rompakan fizikal adalah nyata apabila anda banyak memegang KMD. Tidak ada yang perlu mengetahui berapa banyak cryptocurrency yang anda miliki sehingga HODL secara rahsia. &# 128521;

Tempat Terbaik untuk membeli KMD

  • Pertukaran Binance
  • Bittrex
  • Huobi

Gambar Pilihan melalui Fotolia

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me