Dompet Mudah Alih Monerujo: Panduan Langkah demi Langkah Pemula

Sekiranya anda mempunyai Monero (XMR) dan mencari dompet mudah alih untuk menyimpan dan membelanjakannya, maka jangan cari lagi …

Paling tidak mencari lagi jika anda pengguna Android kerana Dompet mudah alih Monerujo untuk peranti Android boleh menjadi tempat yang tepat untuk menyimpan XMR, siap untuk dihantar atau dibelanjakan pada bila-bila masa.

Dalam ulasan Monerujo ini, saya akan memberikan apa yang perlu anda ketahui mengenai dompet mudah alih ini termasuk keselamatan, kegunaan dan pengembangannya. Saya juga akan memberi anda panduan langkah demi langkah mengenai cara menyiapkan dompet anda dan mula menggunakannya.

Apa itu Monerujo?

The Aplikasi Monerujo bukan aplikasi mudah alih rasmi untuk Monero. Sebaliknya ia adalah aplikasi mudah alih sumber terbuka yang dibangunkan oleh masyarakat. Ia dianggap oleh masyarakat sebagai selamat dan terjamin, dan merupakan salah satu aplikasi mudah alih yang disyorkan oleh pemaju di laman Monero rasmi.

Dompet Monerujo Monero

Ekstrak dari Laman web Monero

Ini kerana ia adalah perisian sumber terbuka dan anda dapat melihat kod sumbernya Repositori GitHub. Lebih-lebih lagi, saya dapat mengesahkan bahawa ia juga mudah digunakan.

Ini juga merupakan penyelesaian dompet ringan kerana tidak memuat turun keseluruhan blockchain Monero. Sebaliknya ia menggunakan nod jauh untuk penyegerakan, yang berfungsi dengan baik. Monerujo menyimpan maklumat peribadi anda hanya pada peranti anda sendiri, menyimpannya seaman mungkin untuk dompet mudah alih.

Anda tidak perlu risau maklumat peribadi anda ada di pelayan syarikat. Ini adalah keseimbangan antara keselamatan dan prestasi.

Menyiapkan Dompet Monerujo

Perkara pertama yang perlu anda lakukan ialah berjumpa Gedung Play Google untuk memuat turun aplikasi dompet Monerujo. Ini fail yang sangat kecil dan tidak akan mengambil masa yang lama untuk dimuat turun oleh kebanyakan anda. Setelah dimuat turun, mulakan dan buat pertama kalinya. Anda akan disajikan dengan layar yang membolehkan anda membuat dompet baru atau memulihkan dompet yang ada.

Dompet Baru Monerujo

Menyiapkan dompet baru di Monerujo

Anda boleh mengembalikan versi dompet sahaja untuk melihat, memulihkan dari kunci peribadi anda, atau memulihkan menggunakan benih mnemonik 25 perkataan yang dihasilkan semasa anda membuat dompet. Dan anda boleh mengembalikan sebarang dompet ke Monerujo. Ini boleh dari aplikasi dompet lain atau bahkan dari dompet kertas. Kembalikan baki dompet ke Monerujo.

Untuk contoh ini, kita akan bermula dari awal dan membuat dompet yang sama sekali baru. Ini bermaksud anda ingin mengetuk pilihan pertama untuk membuat dompet baru.

Versi dompet Monerujo terbaru menjadikannya sangat mudah untuk membuat dompet baru. Yang perlu anda masukkan ialah nama untuk dompet. Anda boleh menetapkan kata laluan jika anda mahu, tetapi pilihan. Sekiranya anda melakukannya, maka pastikan menonton di belakang anda seperti yang dimasukkan dalam teks biasa.

Itu sahaja. Kemudian anda ketik butang yang bertuliskan “Jadikan saya dompet!”

Buat Dompet Monerujo

Pilih nama dompet dan frasa laluan (tonton di belakang anda)

Setelah membuat dompet, anda akan mendapat skrin dengan semua maklumat penting yang ingin anda tulis dan simpan di lokasi yang selamat. Ini merangkumi benih mnemonik anda, kunci peribadi anda (kunci perbelanjaan) dan kunci awam anda (kunci pandangan). Ini adalah semua perkara penting yang anda perlukan untuk melakukan transaksi dan memulihkan dompet anda sekiranya diperlukan.

Kata Benih Monerujo

Maklumat benih dan Kunci Lihat / Belanja

Ketik butang yang bertuliskan “Saya telah memperhatikan benih mnemonik” dan anda akan dibawa ke dompet Monerujo baru anda.

Menerima XMR di Monerujo

Sebaik sahaja anda berada di dompet, anda akan melihat dua butang di bahagian bawah skrin. Satu berwarna hijau dan mengatakan “Terima” dan yang lain berwarna jingga dan mengatakan “Beri”. Untuk menerima XMR dari orang lain, anda ingin mengetuk butang hijau “Terima”.

Maklumat Monerujo Wallet

Dompet di Monerujo

Skrin berikut menunjukkan alamat awam anda di bahagian atas skrin, yang boleh disalin dan dikongsi dengan orang lain. Namun, ini boleh menyebabkan kesilapan, jadi cara terbaik untuk menerima XMR adalah dengan membiarkan pengirim mengimbas kod QR yang ditunjukkan di bahagian bawah layar. Ini melindungi anda berdua dari kesilapan. Seperti yang anda lihat, mungkin mengubah denominasi penerimaan jika anda mahu. Sebagai tambahan kepada XMR yang jelas, terdapat sokongan untuk puluhan mata wang fiat.

Menerima Monerujo

Menerima XMR di Monerujo

Setelah XMR dikirim ke dompet anda, diperlukan masa sehingga 20 minit untuk transaksi tersebut dapat disahkan sepenuhnya dan dana akan tersedia di dompet anda untuk dibelanjakan.

Menghantar XMR di Monerujo

Menghantar XMR dengan Monerujo serupa dengan penerimaan, tetapi anda perlu mengisi sedikit lagi maklumat. Medan pertama adalah medan alamat dompet, tetapi jika anda menggunakan imbasan di bahagian bawah layar pertama bidang itu diisi dengan mengimbas kod QR (paling mudah). Medan lain adalah pilihan.

Klik “Jumlah” di bahagian bawah layar dan membawa anda ke layar kirim kedua, di mana anda memasukkan jumlah yang anda kirim. Sama seperti pada skrin penerima, anda dapat mengubah denominasi yang dihantar dan dompet akan menukarnya secara automatik menjadi XMR. Ini menjadikannya sangat mudah jika anda membagi bil dengan rakan anda dan perlu menghantar $ 17.25 kepada mereka.

Setelah jumlah diisi anda ketuk “Confirm” di bahagian bawah skrin dan transaksi diserahkan untuk disahkan dan disahkan.

Monerujo Menghantar XMR

Menghantar XMR dengan Monerujo

Satu lagi ciri yang harus anda ketahui ialah sokongan untuk alamat BTC. Dengan mengintegrasikan dengan perkhidmatan XMR.to anda dapat menghantar pembayaran XMR ke alamat BTC dengan lancar. Anda juga boleh mengimbas kod QR Bitcoin. Ini membolehkan anda membayar dalam BTC tanpa kehilangan nama dan privasi Monero anda.

Monerujo dan Ledger Nano S

Walaupun dompet mudah alih seperti Monerujo dianggap tidak begitu selamat untuk menyimpan cryptocurrency, dompet perkakasan seperti Ledger Nano S sangat selamat dan selamat, dan lebih disukai untuk menyimpan sejumlah besar cryptocurrency.

The Ledger Nano S adalah salah satu dompet perkakasan paling popular yang tersedia, kerana keselamatannya yang terbukti, dan kerana ia telah menjadi sangat berpatutan. Satu-satunya masalah dengan Ledger Nano S adalah kekurangan ciri, dan hakikat bahawa dompet perkakasan pada umumnya tidak semudah itu untuk penggunaan sehari-hari.

Dompet Ledger Nano S Monerujo

Dapatkan Ledger Nano S Anda Hari Ini

Monerujo telah anda lindungi. Akhir tahun 2018 ia menjadi salah satu daripada beberapa dompet mudah alih yang menawarkan integrasi dengan Ledger Nano S. Biasanya anda hanya akan menemui jenis integrasi ini dengan klien desktop, jadi Monerujo telah melangkah ke barisan hadapan ketika datang ke telefon bimbit / perkakasan penyatuan dan menjadikan kehidupan menjadi lebih mudah bagi pengguna XMR.

Sekiranya anda mempunyai peranti Nano lejar dan ingin menyiapkan Monerujo agar dapat berfungsi dengannya, maka anda boleh melakukannya hanya dalam beberapa langkah dengan mengikuti ini panduan berguna.

Alternatif Monerujo

Sudah tentu, seperti yang disebutkan Monerujo hanya tersedia pada peranti Android. Oleh itu, jika anda masih mencari dompet mudah alih alternatif untuk menyimpan Monero anda maka terdapat dua alternatif yang juga dibenarkan secara rasmi.

Ini adalah Cake Wallet dan juga Edge Wallet (kedua-dua sumber terbuka).

The Dompet Kek hanya tersedia di iOS dan sama mesra pengguna seperti dompet Monerujo. Terdapat sebilangan penilaian di app store dan mereka nampaknya cukup positif dengan penilaian purata 4.1 bintang.

Akhirnya, Dompet tepi adalah dompet berbilang mata wang yang dapat menyimpan sejumlah cryptocurrency lain (21 keseluruhan). Ia boleh didapati di iOS dan Android. Ia mempunyai penilaian yang hampir sama dengan Monerujo sehingga boleh menjadi alternatif multi-mata wang untuk pengguna Android.

Kesimpulannya

Pengguna Monero bernasib baik memiliki dompet Monerujo kerana menyediakan semua yang anda mahukan dalam dompet cryptocurrency mudah alih. Fakta bahawa ia dirancang untuk sistem operasi Android bermaksud ia akan berfungsi walaupun pada telefon kelas rendah. Akan lebih baik jika mempunyai versi iOS kerana terdapat banyak pengguna iPhone di dunia.

Pengguna menghargai keupayaan untuk beralih dari dompet lain ke Monerujo, dan apabila digabungkan dengan dompet kertas, ini dapat menjadi kombinasi hebat dari penyimpanan sejuk dan kegunaan dompet panas. Atau pengguna boleh memanfaatkan integrasi dengan dompet perkakasan Ledger Nano S.

Bercakap mengenai kebolehgunaan, antara muka pengguna Monerujo menjadikannya sangat mudah digunakan, walaupun untuk pemula. Dengan menambahkan ciri seperti pengimbasan kod QR dan kemampuan untuk menghantar ke alamat BTC tanpa nama, Monerujo adalah tambahan yang bagus untuk dompet Monero yang tersedia.

Sangat bagus untuk mengetahui bahawa kod Monerujo adalah sumber terbuka, jadi anda tidak perlu risau tentang sesuatu yang berbahaya yang disembunyikan dalam kod dompet. Untuk memberitahu pembangun betapa anda menghargai karya mereka, pastikan anda menghantarnya XMR ❤️ ke alamat di bawah.

Kod QR Monerujo

Gambar Pilihan melalui Monerujo.io

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me