Dompet Siacoin Terbaik: 4 tempat teratas untuk Menyimpan SIA Anda dengan Selamat

Sia dirancang sebagai kaedah terdesentralisasi untuk menyimpan data. Ia menggunakan teknologi blockchain untuk mengamankan data tersebut dan dengan memanfaatkan semua kapasiti penyimpanan yang tidak digunakan dan tidak digunakan di seluruh dunia.

Sia telah berjaya membuat penyelesaian penyimpanan data yang lebih dipercayai dan kos yang lebih rendah daripada penyimpanan awan terpusat tradisional. Ini telah membuat banyak orang berminat dengan projek ini dan cryptocurrency Siacoin (SC) asalnya. Sudah tentu, semua pengguna Sia ini memerlukan tempat untuk menyimpan Siacoin (SC) mereka

Dalam catatan ini saya akan memberikan senarai beberapa dompet Siacoin terbaik yang kini ada di pasaran. Saya juga akan memberi anda beberapa petua penting ketika memilih dompet SIA anda dan menjaga keselamatan syiling anda.

4 Dompet Siacoin teratas

Kerana Siacoin adalah token asli, tidak dibina berdasarkan standard ERC-20 seperti banyak token hari ini, ia memerlukan dompet khusus. Malangnya, ini akan menghadkan pilihan anda di dompet Siacoin kerana tidak banyak yang dikembangkan oleh pembangun pihak ketiga.

Sebagai contoh, Siacoin tidak disokong oleh banyak dompet pelbagai mata wang seperti Exodus atau Coinomi. Terdapat juga sokongan terhad untuknya dalam bentuk peranti mudah alih dan dompet perkakasan.

Amaran ⚠️: Anda mungkin menemui laman web atau aplikasi yang menawarkan sokongan SIA. Sekiranya mereka tidak berada dalam senarai ini di bawah, mereka tidak disokong oleh komuniti dan boleh berniat jahat.

Walaupun begitu, masih ada beberapa pilihan yang telah dikembangkan oleh pasukan Siacoin dan pembangun pihak ketiga. Ini mesti merangkumi sebahagian besar keperluan penyimpanan dan perbelanjaan Siacoin anda.

Sia-UI (Dompet Desktop)

The Dompet desktop Sia-UI adalah dompet rasmi untuk menyimpan Siacoin dan dibangunkan oleh Nebulous, pasukan pembangun yang sama yang membuat Sia Storage Platform. Ini adalah satu-satunya dompet yang disyorkan oleh pasukan Sia, dan mereka memperingatkan pengguna bahawa penggunaan dompet pihak ketiga boleh menyebabkan kehilangan Siacoin anda. Inilah pendapat pasukan Siacoin tentang penggunaan dompet selain dompet Sia-UI rasmi:

“Terdapat banyak penipuan di ruang cryptocurrency. Pastikan satu-satunya dompet perisian yang anda gunakan untuk menyimpan Siacoin anda adalah aplikasi rasmi yang dimuat turun dari pautan di atas atau laman GitLab kami. Kami tidak dapat menjamin bahawa dompet perisian lain akan menyimpan Siacoin anda dengan selamat. “

Dompet Sia-UI adalah dompet desktop yang tersedia untuk Windows, Mac OS dan Linux dan dianggap selamat dan berfungsi.

Antaramuka Desktop Siacoin Sia-UI

UI Siacoin Desktop Wallet di Ubuntu GNOME. Imej melalui Wikipedia

Harus diingat bahawa dompet Sia-UI adalah dompet simpul penuh, dan perlu memuat turun keseluruhan blockchain untuk berfungsi. Dalam beberapa kes, proses ini memerlukan beberapa hari. Sekiranya anda memuat turun dompet, sila tonton penyegerakan untuk mengetahui kapan blockchain selesai dimuat turun.

Petua Teratas ✔️: Sekiranya anda ingin mengesahkan bahawa Sia-UI yang anda muat turun, anda boleh mengesahkan tandatangan secara manual di baris arahan. Lihat arahan di bermula

Oleh kerana dompet Sia-UI adalah simpul penuh, ia juga membolehkan anda menyewa atau menjual ruang simpanan di platform Sia, menjadikannya sangat berguna bagi mereka yang merancang untuk menyimpan fail, atau menyewakan ruang penyimpanan di komputer mereka sendiri. Anda juga membantu mengamankan rangkaian Sia.

Sejauh ini terdapat 1.023.682 muat turun dompet Sia-UI, yang memberikan beberapa petunjuk betapa popularnya platform dan koin ini..

Ledger Nano S (Dompet Perkakasan)

Untuk penyimpanan SIA yang selamat, tidak ada yang dapat mengatasi pendekatan dompet perkakasan luar talian yang diuji masa. Salah satu peranti perkakasan yang paling popular yang ada di pasaran ialah Lejar Nano S. Ini adalah dompet perkakasan pelbagai mata wang yang bermaksud bahawa ia menyokong sejumlah besar syiling dan token lain.

Manfaat utama dompet perkakasan ialah ia menyimpan kunci peribadi anda pada peranti dan tidak dapat diakses dari sesiapa dalam talian. Apabila anda ingin menghantar transaksi, anda akan menggunakan sambungan USB dan menyelesaikan penandatanganan transaksi pada peranti. Ini juga melindungi kunci anda dari sebarang perisian hasad yang mungkin tersembunyi di PC anda.

Dompet Ledger Nano S SIA

Dapatkan Ledger Nano S Anda Hari Ini

Ketika datang ke Ledger Nano sokongan SIA, memerlukan kerja baris perintah yang agak banyak untuk menyiapkannya dan memasang aplikasi yang diperlukan. Oleh itu, ini hanya boleh dicuba oleh seseorang yang selesa dengan kod baris perintah. Saya tidak akan menerimanya di sini tetapi ini panduan rasmi mempunyai semua yang anda perlukan.

Catatan ✍️: Tidak seperti aplikasi Ledger lain, Sia menghendaki anda menjalankan “node penuh” yang bermaksud bahawa anda harus memuat turun keseluruhan blockchain Sia.

Sekiranya anda akan melalui laluan dompet perkakasan, maka Ledger Nano S berharga $ 69 dan boleh dibeli di laman web Ledger. Perlu juga diperhatikan bahawa Ledger juga mengambil pesanan awal untuk generasi terbaru mereka Ledger Nano X. Ini akan menjadi versi terkini dengan pelbagai ciri lain.

Dompet Android Sia (Dompet Mudah Alih)

The Dompet Android Sia dibangunkan oleh pihak ketiga dan bukan aplikasi Sia rasmi, juga tidak disyorkan oleh pasukan Sia. Ini adalah satu-satunya aplikasi Android untuk Siacoin, dan sebenarnya, adalah satu-satunya aplikasi mudah alih untuk Siacoin.

Aplikasi Android ini juga merupakan simpul penuh untuk rangkaian Sia dan perlu memuat turun keseluruhan blockchain sebelum berfungsi. Terdapat aduan mengenai berapa lama masa ini (kadang-kadang beberapa hari), tetapi itu tidak ada kaitan dengan aplikasi itu sendiri, itu adalah batasan perisian Sia.

Dompet Android Siacoin

Dompet Android Siacoin. Imej melalui Google Play Store

Dompet ini membolehkan anda menghantar dan menerima Sia dan kerana ia adalah pelanggan penuh, anda juga boleh menggunakannya untuk menyimpan fail di platform Sia. Oleh kerana ia adalah aplikasi mudah alih, ia tidak mempunyai fungsi yang membolehkan anda menyewa ruang simpanan anda, yang masuk akal memandangkan storan yang sangat terhad pada peranti mudah alih.

Dompet adalah sumber terbuka sepenuhnya dan kod sumber dapat diperiksa di sini.

Aplikasi ini tidak mempunyai banyak pemasangan (1,000+) dan mempunyai penarafan 3,9 di Play Store, tetapi banyak ulasan rendah disebabkan oleh lambatnya penyelarasan dengan blockchain yang berada di luar kawalan pemaju dompet. Perhatikan juga bahawa terdapat yuran langganan $ 0,99 / bln untuk membuka ciri penuh dompet.

Penyimpanan Sejuk Sia (Penyimpanan Sejuk)

Sia Cold Storage adalah aplikasi yang membolehkan anda membuat benih Sia dan koleksi alamat untuk dompet Sia. Aplikasi ini dimaksudkan untuk dijalankan di luar talian dalam proses yang dikenal sebagai “celah udara” yang memberi anda cara untuk menyimpan Siacoin anda tanpa mengambil risiko virus atau malware, atau ancaman penggodam memintas atau menelusuri lalu lintas rangkaian anda.

Anda boleh mendapatkan Sia Cold Storage dari Github dan ini bertujuan untuk dijalankan di komputer luar talian. Untuk hasil terbaik, ia mesti digunakan pada komputer yang tidak pernah dalam talian atau LiveCD yang tersekat udara untuk keselamatan terbaik.

Anda boleh berkongsi alamat yang dihasilkan dengan selamat untuk menerima pembayaran atau menghantar dana anda sendiri dari dompet lain, pertukaran atau dari kolam penambangan dengan selamat. Ini akan membolehkan anda mengumpulkan dana di alamat dompet dengan selamat.

Apabila anda sudah bersedia untuk mengakses dana untuk menukar atau membelanjakan, anda boleh menggunakan Sia-UI untuk memulihkan benih pada bila-bila masa.

Dompet SIA mana yang hendak dipilih?

Pada akhirnya, jenis dompet Siacoin yang akhirnya anda pilih bergantung pada pilihan dan pengalaman peribadi anda sendiri. Tidak syak lagi bahawa dompet desktop SIA-UI rasmi mempunyai sokongan masyarakat yang paling banyak. Ini juga merupakan dompet yang hebat kerana anda menyumbang kepada rangkaian Siacoin.

Sebaliknya, jika anda lebih suka menyimpan kunci SIA anda di luar talian, maka anda boleh memilih dompet perkakasan Ledger Nano S. Penyelesaian ini mungkin bukan untuk semua orang kerana memerlukan beberapa langkah teknikal untuk menyiapkannya. Sekiranya ini terlalu mencabar untuk anda, maka anda sentiasa boleh memilih penyelesaian Sia Cold Storage.

Dompet mudah alih mungkin merupakan pilihan menarik bagi mereka yang dalam perjalanan. Walau bagaimanapun, dompet mudah alih dan dompet ringan bukanlah pilihan yang baik untuk Siacoin kerana tidak membenarkan anda mengambil bahagian dalam Platform Penyimpanan Sia.

Tidak kira jenis dompet Siacoin yang anda putuskan untuk digunakan, pastikan anda mengamalkan Wallet Security 101. Jauhkan PC anda dari sebarang virus dan jangan memuat turun aplikasi / fail yang mencurigakan. Jaga benih anda dengan selamat dan jangan beritahu orang tentang semua SIA bahawa anda “Hodling”!

Kesimpulannya

Memandangkan bahawa Sia Storage Platform dan Siacoin dikeluarkan pada tahun 2015, anda fikir akan ada lebih banyak pilihan untuk menyimpan Siacoin anda.

Memandangkan pembangun hanya mengeluarkan dompet desktop dan telah mengelakkan daripada membuat versi ringan yang tidak memerlukan menjalankan simpul penuh (yang membuat dompet pihak ketiga tidak menambahkan Siacoin) nampaknya pembangun mahu meminimumkan jumlah dompet yang anda ada dapat digunakan untuk menyimpan Siacoin.

Perkara ini tidak menjadi masalah bagi komuniti Siacoin. Terdapat lebih daripada 1 juta muat turun dompet Sia-UI sehingga kini dan pengguna ingin menyumbang ke rangkaian Siacoin dengan menjalankan nod penuh mereka.

Tempat Terbaik untuk Membeli SIA

  • Binance
  • Huobi
  • Bittrex
  • HitBTC

Gambar Pilihan melalui Fotolia

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me