Dompet Tether Terbaik: 6 Tempat Paling Selamat untuk Menyimpan USDT

Tether (USDT), walaupun terdapat kontroversi yang dialaminya selama ini, masih merupakan stablecoin yang paling popular dan paling banyak digunakan di dunia.

Stablecoins sangat penting bagi peniaga kerana mereka memberi mereka fleksibiliti aset digital dan kestabilan dolar A.S. Mereka adalah kaedah terbaik bagi peniaga untuk mendapatkan keuntungan kripto mereka di bursa tanpa terlebih dahulu menukar kepada fiat.

Sudah tentu, semua itu tidak berguna jika anda tidak dapat melindungi Tether anda.

Dalam karya ini, saya akan memberi anda 6 Dompet Tether terbaik. Saya juga akan memberi anda beberapa petua teratas mengenai memegang USDT anda dengan selamat.

Dompet USDT 6 Tether Teratas

Sebelum kita memasuki senarai dompet USDT, anda harus memastikan bahawa anda memahami jenis token Tether yang anda pegang.

Semasa Tether dilancarkan pada tahun 2014 token pertama dikeluarkan pada blockchain Bitcoin menggunakan Omni Layer Protocol. Walau bagaimanapun, pada Januari 2018 Yayasan Tether mengalihkan USDT ke blockchain Ethereum sebagai token ERC-20. Itu bermaksud Tether yang dikeluarkan sebelum Januari 2018 adalah token Omni Layer, sementara yang dikeluarkan selepas itu adalah token ERC-20.

Anda tidak boleh menyimpan keduanya di dompet yang sama, jadi penting untuk mengetahui token Tether yang anda ada. Nasib baik, tidak terlalu sukar kerana token ERC-20 mempunyai alamat yang dimulai dengan “0x”, sementara token Lapisan Omni dimulai dengan “1”, “3”, atau “bc1”.

Sekarang setelah anda mengetahui perbezaan token Tether, mari lihat dompet.

Ledger Nano S (Dompet Perkakasan)

The Ledger Nano S adalah salah satu dompet perkakasan yang paling popular dan terkenal. Pengguna Cryptocurrency menghargai Ledger kerana memberikan keselamatan yang terbaik kepada mereka kerana menyimpan kunci peribadi dalam simpanan sejuk pada dompet perkakasan itu sendiri. Keselamatan tambahan diberikan melalui penggunaan perlindungan PIN, dan dua input digital dan fizikal untuk mengesahkan setiap transaksi.

Oleh kerana Ledger Nano S adalah dompet deterministik hirarki, anda diberi frasa benih ketika menyiapkan dompet, dan frasa ini dapat digunakan untuk mendapatkan kembali dana anda jika dompet anda pernah hilang, rosak, atau dicuri..

Ledger Nano Tether USDT

Dapatkan Dompet Ledger Nano anda

The Ledger adalah yang terbaik untuk penyimpanan dana jangka panjang, kerana ciri keselamatan dompet yang mendasari menjadikannya tidak selesa untuk memindahkan dana ketika anda keluar dan berkira-kira. Sebaliknya, anda mungkin mempertimbangkan untuk menyimpan sejumlah kecil USDT di dompet mudah alih untuk pemindahan cepat.

Sekiranya keselamatan adalah kebimbangan anda yang paling penting, dan bagi banyak pengguna cryptocurrency, maka Ledger Nano S adalah pilihan yang logik. Satu-satunya kelemahan adalah kos dompet, walaupun ia baru-baru ini turun dan kini hanya $ 59. Juga, perhatikan bahawa lejar hanya berguna jika anda mempunyai token ERC-20 Tether. Itu tidak menyokong token Lapisan Omni.

Keluaran (Dompet Desktop)

Exodus telah lama dianggap sebagai dompet terbaik untuk pengguna baru kerana kemudahan penggunaan, estetika yang indah dan keramahan pengguna. Selain menyokong USDT, Exodus juga akan membolehkan anda menyimpan lebih dari 100 aset digital yang berbeza.

Dompet keluaran memberi anda kawalan penuh terhadap kunci peribadi anda dan ini kekal pada peranti anda setiap masa. Juga tidak ada pelanggaran keselamatan yang dilaporkan atau percubaan penggodaman di Exodus sehingga ini adalah tanda positif.

Sebilangan besar pengguna menyukai sumber terbuka kerana ia membolehkan mereka memeriksa kod tersebut. Keluaran bukanlah sumber terbuka sepenuhnya namun tetap menjadi sebilangan komponen penting dalam eksodus yang sememangnya masih merupakan sumber terbuka. Anda boleh melihatnya di paparannya GitHub.

Dompet Tether Keluaran

Antara Muka Pengguna Dompet Tether Keluaran

Lebih-lebih lagi, jika anda ingin menukar USDT anda menjadi duit syiling yang lain, maka anda boleh menggunakan pilihan pertukaran terbina dalam. Ini dilakukan melalui integrasi ShapeShift dan Changelly di Dompet Keluaran. Ini lebih selamat daripada mengirim duit syiling terlebih dahulu ke bursa terpusat kerana ia adalah perkhidmatan pertukaran bukan kustodian.

Exodus memang mempunyai dompet mudah alih yang tersenarai di iTunes store. Walau bagaimanapun, dompet mudah alih ini belum menyokong Tether. Pasukan Exodus telah mengatakan bahawa mereka akan meningkatkan jumlah koin yang disokong serta melancarkan versi Android pada masa depan yang tidak terlalu jauh.

Penting untuk diperhatikan bahawa dompet Keluaran hanya untuk ERC20 versi USDT. Jadi, ini adalah perkara yang mesti anda ambil kira sebelum anda menghantar dana ke dompet anda.

Coinomi (Dompet Mudah Alih / Dompet Desktop)

Dompet Coinomi telah lama menjadi salah satu dompet berbilang mata wang mudah alih yang paling popular, dan kini lebih baik dengan aplikasi desktop baru. Ia juga merupakan salah satu daripada beberapa dompet mudah alih yang menyokong Tether.

Coinomi menyokong kedua-dua peranti Android dan iOS dalam versi mudah alihnya, dan Windows, Linux dan Mac OS dalam versi desktopnya. Selain itu, ia tidak pernah meminta maklumat peribadi. Anda bebas memuat turun sebarang versi Coinomi dan tetap tidak dikenali. Dan ciri Anonymization IP Coinomi membantu lebih jauh untuk menjaga privasi anda.

Dompet Coinomi USDT

Dompet Coinomi Versi Desktop dan Mudah Alih

Untuk menolong keselamatan, kunci peribadi disimpan secara tempatan pada peranti anda sendiri, dan dompet itu adalah dompet deterministik hierarki yang memberi anda frasa sandaran dan pemulihan ketika pertama kali dipasang. Penting untuk anda menyalin frasa ini dan menyimpannya dengan selamat kerana anda akan memerlukannya sekiranya anda perlu memulihkan dompet anda dan mendapatkan semula wang anda.

Seperti dompet Keluaran di atas, Coinomi juga menyokong fungsi pertukaran bawaan dengan sokongan untuk Changelly atau ShapeShift. Di dalam papan pemuka anda, anda dapat menukar duit syiling USDT anda menjadi cryptocurrency lain dengan cepat dan mudah.

Dompet tetap berjaya dan popular kerana mempunyai antara muka pengguna yang hebat, dan intuitif dan mudah digunakan untuk pemula, tetapi dengan ciri-ciri hebat untuk pengguna cryptocurrency yang lebih berpengalaman. Coinomi menyokong versi ERC-20 dari USDT.

Malangnya, Coinomi bukan sumber terbuka sehingga anda tidak dapat melihat kod dompet. Sudah tentu, ini juga bermaksud bahawa penggodam tidak dapat memeriksa kod untuk eksploitasi dengan mudah. Anda perlu memutuskan betapa pentingnya pertimbangan ini untuk anda.

Copay Hack &# 128104; ‍&# 128187 ;: Pada bulan November 2018, seorang penggodam berjaya mendapatkan akses ke pergantungan NPM hulu di dompet Copay dan suntikan kod jahat. Ini adalah contoh eksploitasi yang berfungsi kerana sumber terbuka dompet.

Dompet Percuma (Mudah Alih)

Dompet Mudah Alih lain yang menyokong Tether adalah Dompet Percuma. Mereka memiliki dompet berbilang mata wang di “Crypto Wallet” dan juga dompet khusus Tether. Ini tersedia pada kedua-dua peranti iOS dan Android.

Dompet Percuma adalah dompet yang cukup kontroversial kerana menyimpan kunci peribadi pengguna. Ini bermaksud bahawa mereka harus mempercayai bukan sahaja pasukan Dompet Percuma benar-benar jujur ​​tetapi juga bahawa mereka dapat menyimpan duit syiling di lokasi yang benar-benar selamat.

Dompet Percuma Tether

Aplikasi Wallet Tether percuma di iTunes

Namun, kerana mereka memegang kunci peribadi anda, ini juga bermaksud bahawa anda dapat memulihkan dompet dengan mudah sekiranya anda kehilangan akses ke kata laluan atau telefon anda. Pasukan boleh menghantar arahan pemulihan dompet dan menetapkan semula maklumat melalui e-mel (bukan yang paling selamat).

Bukan Kunci Anda &# 128273 ;: Ramai dalam komuniti crypto berpendapat bahawa jika anda tidak memegang kunci peribadi anda, maka anda tidak memegang crypto anda. Oleh itu, anda perlu meningkatkan kemudahan dompet atas kebimbangan anda mengenai pasukan / keselamatan.

Sudah tentu, dari perspektif pengalaman pengguna, Dompet Percuma cukup intuitif. Sangat mudah untuk mengatur dan menghantar / menerima duit syiling. Oleh itu, saya mengesyorkan agar anda menyimpan sejumlah USDT di sini sekiranya anda berkeras untuk menggunakannya.

MyEtherWallet (Dompet Web)

Inilah dompet lain untuk token ERC-20 Tether anda. MyEtherWallet adalah dompet dalam talian dan juga dompet Ethereum dan ERC-20 yang paling popular yang terdapat dalam talian. Ini adalah dompet web yang bermaksud bahawa anda dapat memasangnya dengan mudah dengan kos sifar di penyemak imbas anda.

Walaupun ini adalah dompet dalam talian dan memerlukan sambungan internet untuk mengakses dana anda, kunci peribadi itu sendiri hanya disimpan pada peranti anda sendiri. Oleh itu, tidak ada kemungkinan mereka kehilangan akses ke kunci anda melalui penggodaman jenis pertukaran.

Setelah itu, ada sejumlah vektor serangan lain yang dapat digunakan oleh penggodam untuk mendapatkan akses ke kunci anda. Yang paling biasa adalah serangan phishing. Dengan ini, penggodam dapat mengalihkan anda ke laman web jahat dan memalsukan kunci peribadi anda. Oleh itu, anda harus memastikan bahawa anda berada di laman web rasmi sebelum memasukkannya.

Peretasan DNS &# 128104; ‍&# 128187 ;: Pada tahun 2018, penggodam dapat mengakses pelayan DNS MyEtherWallet di Amazon Web Services. Mereka menukar pelayan tempat domain mereka ditujukan dan dapat memancing ratusan kunci pengguna. Sentiasa berhati-hati semasa menggunakan dompet dalam talian.

Satu kelemahan adalah bahawa walaupun dompet ini menyokong semua duit syiling ERC20, ia tidak menyokong protokol lain. Oleh itu, jika anda mencari dompet untuk menyimpan lebih dari sekadar Tethers anda, maka anda mungkin ingin mempertimbangkan pilihan lain.

Kelemahan lain untuk MyEtherWallet adalah bahawa ia bukan yang paling mesra pengguna, walaupun itu telah diperbaiki dengan versi terbaru. Pemula mungkin ingin memuat turun dan meneroka antara muka dompet sebelum memindahkan dana ke dompet.

OmniWallet (Dompet Web)

Sekiranya anda mempunyai Omni Layer Tether yang lebih tua, anda mesti melihatnya OmniWallet. Ini adalah salah satu dompet pertama yang pernah menyokong Tether, tetapi ia juga merupakan satu-satunya dompet yang tersisa untuk Omni Layer USDT anda. Dan sementara itu adalah dompet dalam talian, seperti MyEtherWallet kunci peribadi disimpan pada peranti tempatan anda sendiri, memberikan anda kawalan penuh terhadap kunci anda.

Dompet Tether Omni

Antara Muka Pengguna Tether OmniWallet

OmniWallet memberi anda keselamatan tambahan dengan menyokong pengesahan 2 faktor. Ia tidak begitu selamat seperti penyimpanan sejuk, tetapi jika anda merancang untuk menggunakan Tether anda, jauh lebih mudah.

OmniWallet juga menyokong Bitcoin, tetapi anda harus tahu bahawa itu bukan dompet yang paling mesra pengguna. Pengguna sering menekankan bahawa menavigasi OmniWallet sukar, dan pemula ingin menghabiskan sedikit masa dengan dompet sebelum memindahkan dana.

Dompet untuk Dielakkan…

Sudah tentu, terdapat sejumlah dompet lain yang akan menyokong Tether tetapi ini tidak boleh dijadikan alasan untuk anda menggunakannya.

Berikut adalah dua pilihan dompet yang harus anda cuba dan elakkan daripada menggunakan risiko yang wujud dengan bentuk dompet ini (baik secara umum dan lebih khusus).

Menyimpan USDT dalam Exchange Wallet

Apabila anda menganggap bahawa USDT terutama dimaksudkan sebagai token pedagang yang digunakan untuk melindungi dari turun naik pasaran, anda mungkin ingin mempertimbangkan untuk menjaga Tether anda dalam dompet panas yang disediakan oleh pertukaran anda.

Adalah masuk akal jika anda menggunakan USDT dengan cara ini kerana kecairan dan kelajuan transaksi sangat penting jika anda menggunakan USDT untuk menurunkan risiko turun naik dalam perdagangan anda. Menyimpan USDT anda di dompet pertukaran mungkin paling berkesan jika anda memerlukan akses cepat ke dana anda.

Sudah tentu, ini juga mendedahkan anda kepada risiko bursa digodam dan kehilangan semua USDT anda dan aset digital lain yang terdapat di dompet pertukaran. Anda boleh menganggapnya sebagai pilihan penyimpanan parit terakhir, tetapi secara amnya, apabila anda selesai berdagang pada hari tersebut, anda harus memindahkan semua aset anda dari dompet pertukaran dan ke dompet yang lebih selamat.

Dompet Tether Rasmi (Dompet Web)

Tether memang menawarkan sendiri aplikasi dompet rasmi, dan itu adalah dompet web. Ini juga merupakan kaedah utama untuk menukar USDT menjadi dolar AS fiat, atau sebaliknya. Satu-satunya masalah adalah sejauh mana anda merasa selamat menggunakan dompet. Anda lihat ia digodam pada akhir 2017 dan $ 31 juta USDT dicuri.

Yayasan Tether mengambil dompet itu di luar talian apabila mereka mengetahui mengenai kecurian dan menangguhkan pendaftaran baru. Dompet itu kekal di luar talian selama hampir satu tahun sementara Tether mengemas kini pangkalan kod dompet dan akhirnya mengeluarkannya semula. Tetapi tidak ada jaminan sekarang lebih selamat daripada sebelumnya.

Dan itulah alasan yang baik untuk mengelakkan dompet dalam talian terpusat …

Kesimpulannya

Di sana anda memilikinya, 6 Dompet Tether terbaik dan juga dua dompet yang mungkin ingin anda elakkan.

Sekiranya anda pilih-pilih, seseorang tidak boleh menyalahkan keselamatan tambahan yang ditawarkan oleh dompet perkakasan seperti Ledger Nano. Sudah tentu, ini tidak bermaksud bahawa dompet lain tidak boleh dipertimbangkan tetapi dompet perkakasan terkenal sebagai kaedah paling selamat untuk mengamankan crypto.

Selain itu, penting juga anda mempunyai dompet yang betul untuk jenis token anda. Dalam kebanyakan kes yang akan menjadi token ERC-20, tetapi anda ingin memeriksa sekali lagi untuk memastikannya kerana jika anda cuba menghantar token Lapisan Omni ke dompet ERC-20, anda akan mengeluarkan semua token tersebut.

Sudah tentu, tanpa mengira dompet mana yang anda pilih, pastikan anda mengamalkan keselamatan dompet 101. Sentiasa sandarkan kata kunci anda, jangan muat turun fail berniat jahat dan jangan beritahu siapa yang anda “hodling”!

Tempat Terbaik untuk membeli USDT

  • Binance
  • Bittrex
  • Kraken

Gambar Pilihan melalui Fotolia

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me