Dompet Tunai Bitcoin: 10 Tempat Paling Selamat untuk Menyimpan BCH

Bitcoin Cash adalah garpu Bitcoin yang paling terkenal. Dilancarkan secara rasmi pada bulan Ogos 2017, cryptocurrency ini menempa jalannya sendiri ke depan.

Sebenarnya, Bitcoin Cash mempunyai salah satu komuniti yang paling bersemangat di ruang cryptocurrency. Penerapan BCH dari pengguna, peniaga & pertukaran meningkat dengan pantas. Bayaran rendah dan urus niaga yang pantas menjadikannya sebagai medium transaksi.

Oleh itu, memandangkan semua minat ini, pengguna mencari dompet yang paling selamat.

Dalam karya ini, saya akan melihat dompet Bitcoin Cash terbaik yang ada di pasaran. Saya juga akan memberi anda beberapa petua terbaik untuk menyimpan BCH anda dengan selamat.

Dompet Tunai Bitcoin 10 Teratas

Ketika memilih dompet Bitcoin Cash yang “terbaik”, ia boleh menjadi sangat subjektif kerana banyak masa bergantung pada pilihan peribadi pengguna.

Saya telah berusaha mengumpulkan pilihan berdasarkan faktor utama seperti keselamatan, kebolehgunaan, sokongan pemaju dan fungsi yang lebih luas. Mungkin ada dompet lain yang tidak ada dalam senarai ini tetapi jika anda akan menggunakannya pastikan bahawa ia masih disokong oleh komuniti tunai bitcoin yang lebih luas.

Dengan itu, berikut adalah senarai dompet BCH terbaik kami (mengikut urutan pilihan).

Ledger Nano S (Dompet Perkakasan)

Diketahui bahawa dompet perkakasan memberikan keselamatan terbaik untuk menyimpan cryptocurrency, dan banyak pengguna menganggap Ledger Nano S sebagai yang terbaik ketika datang ke dompet perkakasan.

Dompet perkakasan seperti Ledger Nano S memberikan keselamatannya melalui beberapa ciri. Yang paling penting ialah dompet perkakasan adalah dompet penyimpanan sejuk atau yang menyimpan Bitcoin Cash atau cryptocurrency lain di luar talian.

Ini sangat mustahak kerana dompet luar talian tidak akan menggodam penggodam untuk mengakses dana yang disimpan di dompet seperti itu. Dan Ledger Nano S membina keselamatan ini dengan menyimpan kunci peribadi anda dalam elemen dompet yang selamat yang dikunci oleh kod PIN pilihan anda sendiri.

Dompet Ledger Nano BCH

Dapatkan Ledger Nano X Anda dari kedai rasmi

Lapisan keselamatan tambahan dibentuk dengan memasukkan sokongan untuk pengesahan dua faktor. Dompet perkakasan lejar juga telah mewujudkan keselamatan fizikal dengan mengharuskan transaksi disahkan dengan menekan butang secara fizikal pada peranti. Ini bermaksud tidak mungkin penggodam menyelesaikan transaksi kecuali mereka memiliki fizikal dompet perkakasan.

Ledger Nano S juga senang kerana menyokong pelbagai jenis cryptocurrency. Selain mampu menyimpan BCH, Ledger Nano dapat menyimpan beratus-ratus altcoin lain, termasuk Bitcoin, Litecoin, Ethereum, dan banyak lagi.

Hanya Beli Rasmi &# 128175 ;: Sekiranya anda akan membeli Peranti Ledger, pastikan anda melakukannya melalui kedai rasmi. Selalu ada risiko bahawa penjual pihak ketiga mungkin mengganggu peranti tersebut.

Satu ciri lain yang sangat dihargai oleh pengguna adalah paparan OLED yang mudah dibaca pada lejar yang membolehkan pengesahan semua transaksi dengan cepat.

Hanya ada satu kelemahan untuk Ledger Nano S dan itulah kosnya. Walau bagaimanapun, jika anda bercakap tentang menyimpan BCH bernilai ratusan atau ribuan dolar dan altcoin lain, maka harga $ 59 tidak akan hilang apabila anda mempertimbangkan semua kelebihan, keselamatan menjadi nombor satu, lejar Nano S.

Trezor Model One (Dompet Perkakasan)

Dompet perkakasan lain yang sangat popular di pasaran ialah Trezor Model One. Ini dikembangkan oleh sebuah syarikat bernama Satoshi lab yang berpusat di Prague. Seperti Ledger Nano S, ini adalah dompet perkakasan multicurrency.

Dengan dompet perkakasan Trezor, penandatanganan transaksi berlaku sepenuhnya di dalam peranti. Ini bermaksud bahawa kunci peribadi anda tidak akan terkena PC anda dan oleh itu disimpan dalam keadaan penyimpanan sejuk.

Dompet Trezor BCH

Model Trezor T & Model Satu

Untuk menguruskan cryptocurrency anda di dompet, ia akan menyambung ke PC anda melalui kabel USB. Anda kemudian akan menggunakan pemalam krom Trezor untuk melalui penyemak imbas web anda. Saya mendapati bahawa ini tidak sehalus aplikasi Ledger Live tetapi ia berfungsi.

Trezor Model One berharga 48 € yang harganya sedikit di bawah harga dari Ledger Nano S. Walau bagaimanapun, yang terakhir ini menyokong beberapa syiling yang tidak disokong pada Trezor sehingga beberapa dolar tambahan mungkin bernilai.

Model T &# 129300 ;: Trezor memang membuat versi yang lebih mahal yang disebut model T (€ 149). Ini mungkin menjadi pilihan jika anda mahukan skrin warna dan sedikit lebih banyak duit syiling. Namun, kami tidak menganggap bahawa premium harga itu berbaloi.

Tunai Elektron (Dompet Desktop dan Mudah Alih)

Elektron Tunai adalah dompet SPV untuk menyimpan Tunai Bitcoin. SPV bermaksud Pengesahan Pembayaran Ringkas. Ini pertama kali dijelaskan oleh Satoshi Nakamoto dalam kertas putih Bitcoin asli. Kaedah ini membolehkan dompet memberikan keselamatan yang kuat tanpa perlu memuat turun blockchain atau menjalankan nod penuh.

SPV membolehkan anda mengesahkan transaksi anda sendiri dengan memastikan transaksi tersebut disahkan di blockchain. Ia menggunakan rantai header terbaik dengan bukti kerja yang paling terkumpul dan tahap kesukaran hashing yang betul.

Electron Cash bergantung pada rangkaian pelayan yang diedarkan yang mengendalikan bahagian operasi blockchain yang paling berat. Kunci peribadi anda menandatangani urus niaga secara tempatan. Mereka tidak pernah dihantar ke pelayan.

Faedah Tunai Elektron

Faedah Dompet Tunai Elektron

Elektron Tunai dibuat melalui garpu dompet Electrum, yang memberikan komponen yang diperlukan untuk menyimpan BCH. Awalnya dibuat sebagai dompet desktop, yang menyokong Windows, OSX, dan Linux, sejak itu telah disalurkan ke kedua-dua peranti mudah alih Android dan iOS juga.

Dompet ringan ini mudah dimuat dan dipasang, dan juga mudah digunakan. Elektron Tunai menyimpan kunci peribadi anda di mana mereka berada, berada dalam simpanan anda, dan juga membolehkan sandaran pantas dijamin dengan frasa mnemonik. Untuk menambahkan tahap keselamatan, dompet ini juga mempunyai sokongan untuk fungsi multisig.

Satu kelemahan bagi pengguna yang suka mempelbagaikan ialah Electron Cash adalah dompet mata wang tunggal. Ia hanya dapat menahan BCH. Sekiranya anda perlu menyimpan cryptocurrency lain, anda perlu memasang jenis dompet yang lain. Ia juga mempunyai antara muka yang agak ketinggalan zaman dan kikuk, tetapi ia pasti dapat menyelesaikannya.

Dompet Bitcoin.com (Mudah Alih)

Ini adalah dompet Bitcoin Cash yang sangat popular yang dicipta oleh salah satu penyokong terbesar Bitcoin Cash – syarikat Bitcoin.com.

Bagi mereka yang tidak tahu, Bitcoin.com diasaskan oleh Roger Ver yang sering disebut “Bitcoin Jesus”. Dia adalah salah satu Bitcoin “OG” dan terus menerus mempertikaikan kes penggunaan wang tunai Bitcoin.

Namun, cukup banyak latar belakang, dompet Bitcoin.com mempunyai banyak ciri dan fungsi berguna yang menjadikannya kegemaran di kalangan pengguna BCH. Ini adalah dompet mudah alih yang tersedia di iOS dan Android.

Mencari PC? &# 128187 ;: Bitcoin.com memang menawarkan dompet desktop melalui mereka Dompet Badger. Ini mempunyai pelbagai fungsi yang tidak ditawarkan pada dompet mudah alih yang mudah. Ia juga boleh didapati di telefon bimbit.

Salah satu sebab utama dompet itu sangat popular adalah kemudahan penggunaannya. Anda boleh mendapatkan dompet dalam beberapa saat. Kesederhanaan ini tidak disertakan dengan pengurangan keselamatan.

Dompet Bitcoin.com adalah garpu dompet CoPay dan ia adalah sumber terbuka sepenuhnya. Ini bermaksud bahawa anda dapat melihat kod sumber dan mengesahkan kebenarannya. Ini juga bermaksud bahawa ia telah diperiksa secara menyeluruh oleh komuniti pemaju tunai Bitcoin.

Maklum balas di kedai iTunes dan juga Google Play kedai nampaknya agak positif. Sebilangan besar pujian berpusat pada fungsi dan kemudahan penggunaan. Terdapat beberapa aduan tetapi kebanyakannya berkaitan dengan sifat Bitcoin Cash yang dipertikaikan.

Ulasan Dompet Bitcoin.com

Penarafan Bitcoin.com di App Store

Walau bagaimanapun, untuk setiap komen yang kurang menyenangkan, pasukan sokongan Bitcoin.com lebih bersedia untuk memberi respons dan menangani masalah mereka – selalu senang dilihat.

Dari segi fungsi yang lebih luas, ini memberi anda pilihan untuk membeli Bitcoin Cash dan Bitcoin dengan aplikasinya dengan mudah. Pembayaran boleh dibuat dengan kad kredit yang dihubungkan dengan aplikasi.

Perkara lain yang menurut saya patut disebutkan adalah kenyataan bahawa dompet Bitcoin.com adalah peniaga kegemaran di antara mereka yang menerima BCH. Terdapat juga peta berguna dalam aplikasi yang menunjukkan anda ke arah pedagang tempatan yang menerima Bitcoin Cash.

Salah satu kelemahan utama dompet ini adalah sokongan duit syiling terhad. Pada masa ini, ia hanya menyokong Bitcoin Cash dan Bitcoin. Oleh itu, jika anda mempunyai cryptocurrency lain yang anda ingin simpan, anda mungkin perlu melihat beberapa dompet lain yang kami tunjukkan di bawah.

Jaxx Liberty (Dompet Desktop dan Mudah Alih)

Dompet Jaxx yang asli dikembangkan untuk memudahkan penyimpanan dan penggunaan cryptocurrency untuk orang awam, dan Jaxx Liberty Wallet yang baru membawa misi itu ke tahap seterusnya.

Itu selalu merupakan projek yang bercita-cita tinggi, tetapi versi Jaxx Liberty telah menambahkan dompet mudah alih, peningkatan keselamatan, dan sebilangan besar ciri hebat lain yang tidak terdapat di dompet vanila lama.

Ciri terbaik dari dompet Jaxx Liberty adalah antara muka penggunanya, yang dibangunkan agar mudah difahami, walaupun bagi mereka yang tidak mempunyai pengalaman cryptocurrency. Anda mendapat semua yang anda perlukan untuk menghantar dan menerima BCH tepat di jari anda dengan cara yang mudah difahami.

Jaxx Tunai Elektron

Sokongan Peranti di Jaxx Liberty Wallets. Imej melalui Jaxx

Jaxx juga mempunyai keserasian ShapeShift, yang membolehkan pengguna membeli dan menjual BCH dan cryptocurrency lain yang disokong dengan cepat dari dalam dompet. Dan jangan lupa bahawa Jaxx menyokong penyimpanan lebih daripada 80 cryptocurrency yang berbeza, yang menjadikannya pilihan dompet yang sangat baik bagi mereka yang mungkin mempelbagaikan pegangan digital mereka di luar Bitcoin Cash.

Versi desktop Jaxx tersedia untuk Windows, OSX, Linux 32 dan Linux 64. Versi mudah alih tersedia untuk Android dan iOS, malah ada pelanjutan penyemak imbas Chrome.

Beberapa pengguna telah mempersoalkan keselamatan dompet Jaxx, tetapi itu berlaku dari kejadian yang berlaku pada bulan Jun 2017 di mana cryptocurrency bernilai $ 400,000 dicuri dari dompet Jaxx. Masih belum jelas apakah kerentanan Jaxx yang membenarkan pencurian, atau jika ia berlaku kerana salah laku pengguna.

Walau apa pun, Jaxx Liberty telah dikemas kini untuk memasukkan BIP39 untuk menghasilkan mnemonik 12 kata, dan anda dapat mengamankan dompet anda dengan lebih lanjut dengan membuat kata laluan yang menyulitkan data dompet teras menggunakan enkripsi kelas bank.

Mungkin salah satu kelemahan terbesar dompet Jaxx Liberty Bitcoin Cash adalah bahawa ia bukan sumber terbuka. Tidak seperti dompet yang disebutkan di atas, pemaju luaran tidak dapat mengesahkan ketahanan kodnya. Ini juga bermaksud bahawa penggodam tidak dapat melihat fail sumber – walaupun ini adalah hujah yang kurang meyakinkan.

Keluaran (Dompet Desktop dan Mudah Alih)

Dompet Exodus dibuat sebagai dompet khusus desktop yang mempunyai sokongan untuk memegang Bitcoin Cash dan lebih dari 100 cryptocurrency lain. Ia juga dianggap sebagai salah satu dompet terindah yang tersedia sejak dilancarkan pada 2016.

Bukan hanya itu, tetapi pada tahun 2016 ia adalah dompet desktop pelbagai mata wang pertama, dan penciptanya, JP Richardson dan Daniel Castagnoli telah meneruskan usaha pengembangan mereka untuk mengekalkan inovasi yang ditunjukkan oleh Exodus sejak awal..

Salah satu perkembangan seperti itu ialah penambahan sokongan mudah alih baru-baru ini, dengan versi iOS dan Android yang dikeluarkan. Keluaran juga menyegerakkan antara versi desktop dan mudah alih, memberikan anda kebebasan bergerak dan kawalan sepenuhnya terhadap Bitcoin Cash dan cryptos anda yang lain.

Wang Tunai Bitcoin Keluaran

Antara Muka Pengguna Tunai Bitcoin di Dompet Keluaran. Imej melalui Keluaran.io

Keluaran bukan sahaja membolehkan anda mengawal kunci peribadi anda, tetapi anda juga dapat menggunakannya untuk berinteraksi dengan dompet perkakasan Trezor, memberikan anda keselamatan dompet perkakasan, dengan fungsi Exodus yang indah.

Dalam Keluaran pertama yang lain juga merupakan dompet pertama yang menawarkan integrasi ShapeShift, yang membolehkan pengguna membeli dan menjual cryptocurrency yang disokong dengan cepat dan mudah dari dalam dompet.

Catatan ✍️: Walaupun integrasi Shapeshift menjadikan pembelian / penjualan kripto lebih mudah, terdapat dua set komisen yang digunakan. Pertama, anda mempunyai komisen yang akan dikenakan oleh Shapeshift dan kemudian Exodus mengenakan bayaran a penyebaran kecil juga. Oleh itu, anda ingin menyemak semula harga akhir anda dengan perkhidmatan pertukaran wang asing atau dompet.

Dan salah satu perkara terbaik mengenai Keluaran adalah bahawa anda sentiasa boleh mendapatkan pertolongan. Ini adalah satu-satunya dompet yang saya tahu yang menawarkan sokongan daripada manusia hidup 24 jam sehari dan 7 hari seminggu.

Satu ciri yang sangat baik ialah apabila anda mengambil sandaran dompet, ia akan meminta e-mel anda dan menghantar pautan pemulihan satu klik yang boleh digunakan bersama dengan kata laluan anda untuk memulihkan dompet Keluaran anda jika diperlukan.

Atomic Wallet (Desktop dan Mobile Wallet)

Atomic Wallet menjadikan dirinya sebagai Universal Cryptocurrency Wallet kerana mempunyai kemampuan untuk menyimpan lebih dari 300 cryptocurrency sebagai tambahan kepada Bitcoin Cash. Terdapat aset baru yang ditambahkan sepanjang masa, dan ciri-ciri dompet terus dikembangkan.

Yang paling penting, kunci peribadi yang dihasilkan oleh Atomic Wallet disulitkan dengan selamat dan dipegang secara tempatan, memastikan pengguna sentiasa mengawal kunci peribadi mereka sendiri.

Antara muka Atomic Wallet bersih dan mudah difahami, dengan semua ciri berlabel jelas dan tersedia dari antara muka dompet utama.

Tunai Bitcoin Dompet Atom

Kelebihan Dompet Atom dan Tangkapan Skrin. Imej melalui Dompet Atom

Versi desktop dompet tersedia untuk Windows dan OSX seperti yang anda harapkan. Ia juga tersedia untuk Ubuntu, Debian, dan Fedora. Selain versi desktop, ada juga versi mudah alih yang dirilis untuk perangkat iOS dan Android.

Salah satu ciri yang penting bagi pengguna Atomic Wallet adalah sokongan dompet untuk pertukaran atom. Ini membolehkan pengguna menukar satu cryptocurrency yang disokong dengan yang lain tanpa membayar yuran transaksi. Cryptocurrency yang tidak menyokong pertukaran atom juga dapat ditukar menggunakan perkhidmatan ShapeShift, ChangeNOW, dan Changelly terbina dalam.

Atomic Wallet juga membolehkan anda membeli Bitcoin Cash dan segelintir cryptocurrency lain dengan selamat melalui dompet menggunakan kad bank anda. Kedua-dua urus niaga USD dan EUR disokong.

Coinomi (Mudah Alih & Dompet Desktop)

Sekiranya anda berpendapat bahawa Atomic Wallet membolehkan anda menyimpan banyak cryptocurrency, anda akan senang dengan Coinomi, yang mempunyai sokongan untuk memegang Bitcoin Cash dan lebih dari 1,500 cryptocurrency lain.

Coinomi telah wujud sejak tahun 2014 dan merupakan salah satu dompet berbilang mata wang yang tertua. Selain itu, ia tidak pernah mengalami peretasan atau pelanggaran, yang merupakan bukti keselamatannya. Baru-baru ini pasukan Coinomi menambah versi dompet popular mereka yang dinanti-nantikan.

Coinomi mempunyai antara muka yang mudah digunakan, dan mempunyai sokongan terpasang untuk Changelly dan ShapeShift. Ini bermaksud bahawa anda boleh menukar kripto anda di sana di dompet tanpa perlu menggerakkan atau mematikan syiling anda di bursa tertentu.

Ciri-ciri Dompet Coinomi

Sebilangan daripada banyak ciri yang anda ada dengan Coinomi. Imej melalui Coinomi

Seperti banyak dompet Bitcoin Cash lain di sini, dompet Coinomi menyimpan kunci peribadi anda pada peranti. Ini bermaksud bahawa anda mengawal sepenuhnya crypto anda dan hanya anda yang dapat mengaksesnya.

Amaran ⚠️: Semasa menggunakan semua dompet desktop yang disebutkan, pastikan untuk memasang perisian antivirus dan jangan memuat turun fail yang mencurigakan. Terdapat perisian hasad yang dikembangkan untuk mencuri kunci peribadi. Setelah penggodam mempunyai kunci peribadi anda, mereka mempunyai duit syiling anda.

Mungkin salah satu kelemahan dengan dompet Coinomi adalah seperti Exodus atau Jaxx Liberty, ia bukan sumber terbuka. Lebih-lebih lagi, dompet mudah alih Coinomi tidak begitu mesra pengguna seperti Bitcoin.com.

BTC.com (Dompet Mudah Alih dan Web)

Dompet BTC.com adalah salah satu dompet web dan mudah alih yang paling popular yang tersedia untuk Bitcoin dan Bitcoin Cash. Ia dikembangkan dan dikendalikan oleh Bitmain Technologies, sebuah firma yang berpusat di Beijing yang merupakan peneraju perlombongan dan perkakasan perlombongan.

Dompet BTC.com dirancang untuk kemudahan penggunaan. Ini memudahkan untuk menghantar dan menerima Bitcoin Cash dan Bitcoin tetapi tidak mempunyai sokongan untuk cryptocurrency lain, yang mungkin dianggap sebagai kelemahan oleh beberapa.

Ia selamat untuk dompet mudah alih, menggunakan teknologi deterministik hierarki untuk membuat bibit induk dan menyulitkan kunci peribadi anda. Ia juga mempunyai sokongan untuk pengesahan dua faktor dan transaksi multisig. Dompet mudah alih boleh didapati di kedua-duanya iOS dan Android.

Dompet BTC.com

Tangkapan skrin aplikasi iOS BTC.com. Imej melalui iTunes Store

Terdapat juga dompet web yang tersedia untuk Dompet BTC.com. Ini adalah alternatif yang cukup mudah bagi sesetengah orang kerana semua yang mereka perlukan adalah penyemak imbas web untuk membuat dompet. Walau bagaimanapun, anda perlu menyerahkan e-mel untuk membuat dompet di sini.

Risiko Dompet Web &# 128683 ;: Walaupun menggunakan dompet web adalah cepat dan mudah, mereka adalah salah satu kaedah paling tidak selamat untuk menggunakan cryptocurrency. Penggodam dapat dengan mudah menipu kunci anda dengan laman web palsu. Pastikan anda berada di laman web yang betul dan anda tidak mengambil risiko menyerahkan kunci anda

Setelah mendaftar ke dompet, anda akan diberi sandaran benih yang dienkripsi dalam dokumen pdf. Jangan simpan salinan ini di PC anda. Anda harus mencetaknya dan menyimpannya di tempat yang selamat sekiranya anda kehilangan kata laluan dengan akses ke dompet anda.

BRD (Mudah Alih)

Breadwallet telah wujud sejak 2014 dan baru-baru ini dijenamakan semula menjadi BRD. Ini adalah dompet Bitcoin pertama yang berdiri sendiri untuk iPhone, dan sejak itu ia telah meluaskan sokongannya kepada Bitcoin Cash dan cryptocurrency utama yang lain, sambil menambahkan versi Android.

BRD tidak memerlukan maklumat peribadi daripada anda. Cukup muat turun dan pasang dan siap digunakan, memberikan anda privasi sepenuhnya. Dompet tersebut menyokong Bitcoin, Bitcoin Cash Etheruem dan semua token ERC20.

Seperti Dompet Tunai Elektron yang disenaraikan di atas, Dompet BRD adalah dompet SPV yang menghubungkan terus ke rangkaian Bitcoin Cash tanpa perlu memuat turun keseluruhan blockchain.

BRD mudah digunakan, dengan antara muka yang mudah. Ia juga mempunyai sokongan untuk membeli Bitcoin melalui ATM dan kad kredit dan menukar Bitcoin menjadi Bitcoin Cash tepat di dalam dompet.

Walau bagaimanapun, ada sesuatu yang unik mengenai dompet BRD yang tidak dimiliki oleh dompet lain dan itu adalah cryptocurrency asli, token BRD. Ini adalah token utiliti ERC20 yang memberi kuasa kepada ekosistem BRD berdasarkan ganjaran.

Potongan harga &# 128179 ;: Pemegang token BRD akan mendapat penjimatan 50% untuk semua pembelian yang mereka lakukan pada cryptocurrency lain. Terdapat juga sejumlah ganjaran lain yang akan diperoleh pengguna berdasarkan jumlah BRD yang mereka pegang. Anda dapat melihat tahap penghargaan di sini.

Beberapa perkara lain yang sangat saya gemari mengenai aplikasi BRD adalah bahawa ia adalah sumber terbuka. Syarikat BRD juga disokong oleh dana VC dan mempunyai pasukan yang cukup mampu di belakangnya. Sudah tentu, mereka dapat melakukannya dengan sokongan untuk beberapa lagi cryptocurrency kerana penawaran mereka sekarang agak suram.

Kesimpulannya

Di sana anda memilikinya, senarai 10 dompet Bitcoin Bitcoin terbaik di pasaran.

Sekiranya anda mencari pilihan yang paling selamat, tidak banyak yang dapat mengalahkan keselamatan dompet perkakasan. Peranti Ledger dan Trezor mungkin yang terbaik yang ada di pasaran. Sudah tentu, anda juga boleh memilih dompet Electron dan Bitcoin.com kerana ini terkenal di komuniti (walaupun sedikit kurang selamat).

Sekiranya anda mahukan dompet yang dapat menyimpan pelbagai jenis cryptocurrency anda, maka anda mungkin paling sesuai untuk melihat dompet Exodus atau Jaxx Liberty Wallet. Anda juga boleh memilih salah satu dompet mudah alih di atas kerana kesulitan mereka (walaupun mereka cenderung kurang selamat).

Pada akhirnya ia akan menjadi keseimbangan. Mereka yang paling selamat cenderung sedikit kurang senang dan sebaliknya. Sudah tentu, keselamatan bermula dengan pengguna dan terdapat beberapa perkara yang boleh anda lakukan untuk memproyeksikan Bitcoin Cash anda.

Ini termasuk keselamatan crypto 101 yang mudah seperti menyandarkan kata kunci anda, memasang antivirus, mengelakkan muat turun yang mencurigakan dan selalu memeriksa urus niaga dll..

Dan yang terakhir, anda mesti memasukkan BCH anda secara tertutup. Cryptocurrency direka untuk memberi anda anonim relatif, jadi jangan memberikannya dengan memberitahu orang lain apa yang anda ada …

Tempat Terbaik untuk Membeli BCH

  • Coinbase Pro
  • Pertukaran Binance
  • Kraken
  • Setem bit

Gambar Pilihan melalui Fotolia

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me