Gandingan Penyimpanan Sejuk untuk Penyusunan Semula Portofolio di Crypto

>

Ruang cryptocurrency membayangkan masa depan yang terbuka dan terdesentralisasi. Walaupun ada aplikasi yang menuju ke arah visi ini dengan perdagangan, kami masih jauh dari penyelesaian yang boleh dipercayai. Kecairan yang rendah, masa transaksi yang perlahan, dan pengalaman pengguna yang berbelit-belit memberikan situasi yang tidak ideal. Ini tidak bermaksud masalah ini tidak akan dapat diselesaikan akhirnya, tetapi pada masa ini, platform terpusat hanya masuk akal bagi kebanyakan pelabur. Hasilnya, kita perlu memikirkan jalan keluar untuk memastikan keselamatan portfolio yang menggunakan sistem terpusat.

Malangnya, belum ada penyelesaian yang baik hingga ke tahap ini. Epidemi peretasan telah melanda ruang crypto. Pelabur menghadapi masalah. Sama ada mereka harus menguruskan aset mereka di bursa, di mana mereka dapat memaksimumkan potensi portfolio mereka atau adakah mereka menyimpan aset di luar talian dan hanya HODL. Tidak ada jawapan yang optimum, jadi membuat keputusan yang tegas masih menjadi perjuangan bagi kebanyakan pelabur.

Hari ini, perjuangan tidak lagi. Ada ketetapan untuk keputusan sukar ini.

Pengimbangan semula melalui Gandingan Penyimpanan Sejuk

Gandingan penyimpanan sejuk untuk pengimbangan semula adalah jawapan kepada masalah ini. Apabila portfolio diimbangi kembali, hanya delta antara peruntukan semasa dan sasaran yang diperdagangkan. Oleh kerana ini secara amnya jumlah yang kecil, hanya sebilangan kecil portfolio yang perlu dikekalkan dalam talian untuk mengimbangi sepenuhnya. Aset selebihnya boleh kekal di luar talian. Aset-aset ini yang disimpan dalam simpanan sejuk kemudian dapat dianggap sebagai bagian dari portfolio semasa pengiraan untuk pengimbangan semula. Pada dasarnya, berpura-pura aset berada dalam talian sehingga semua pegangan dimasukkan semasa pengimbangan semula. Ini memberikan pertukaran yang adil antara keselamatan, kecairan, dan kemudahan penggunaan.

Sekiranya anda ingin mempelajari lebih lanjut mengenai pengimbangan semula, anda harus mulakan dengan dua artikel berikut:

Pengimbangan Semula Portfolio untuk Cryptocurrency

Rebalance vs HODL: Analisis Teknikal

Contoh Grafik

Pada bahagian berikut, kami akan menentukan dua jenis aset yang berbeza. Ada aset yang dalam talian dan ada aset yang di luar talian. Dalam talian aset disimpan di bursa. Aset ini cair dan boleh diperdagangkan dengan mudah antara aset yang berbeza. Luar talian aset disimpan dalam simpanan sejuk atau perkhidmatan pihak ketiga yang lain. Aset ini tidak cair. Aset ini tidak dapat diperdagangkan oleh alat pengimbangan semula.

Angka berikut akan menggambarkan aset dalam talian dan luar talian. Aset dalam talian akan digambarkan sebagai jingga. Aset luar talian akan digambarkan sebagai biru. Ukuran setiap graf bar ditentukan oleh nilai aset. Oleh itu, apabila aset meningkat dalam harga, bar untuk aset tersebut akan bertambah besar kerana jumlah nilai meningkat. Apabila harga aset menurun, bar akan semakin kecil kerana nilai aset tersebut telah menurun. Ini bermaksud jika dua batang mempunyai ukuran yang sama, ia mempunyai nilai yang sama.

Angka ini menunjukkan portfolio 5 aset yang sama rata. Oleh itu, peruntukan sasaran setiap aset adalah 20% daripada portfolio.

Dalam portfolio contoh ini, kami telah memilih 5 aset yang berbeza. Aset ini hanya dilabel 1 hingga 5 untuk kesederhanaan. Graf bar menunjukkan bahawa masing-masing dari 5 aset diagihkan secara merata mengikut nilai, jadi mesti ada peruntukan 20% yang dipilih untuk setiap aset. Oleh kerana kita mempunyai peruntukan yang sama, nilai sasaran untuk setiap peruntukan dapat didefinisikan sebagai rata-rata. Garis gelap yang ditunjukkan pada grafik adalah garis peruntukan sasaran. Ini adalah pengedaran yang dikehendaki untuk portfolio di setiap aset.

Graf bar menunjukkan oleh segmen biru besar bahawa sebahagian besar nilai untuk setiap aset disimpan di luar talian. Bahagian biru ini tidak dapat diperdagangkan di bursa, jadi untuk mencapai garis peruntukan sasaran semasa keseimbangan, bar biru harus selalu berada di bawah garis peruntukan sasaran.

Angka ini menunjukkan bagaimana portfolio telah menyimpang sejak peruntukan awal. Peruntukan sasaran untuk setiap aset digambarkan oleh garis gelap yang memotong setiap graf bar.

Dalam contoh ini, setelah portfolio dibuat, setiap peruntukan dapat menyimpang ketika nilai pasaran untuk setiap aset meningkat atau menurun. Ini dapat dilihat pada gambar di atas. Apabila aset meningkat nilainya, segmen biru dan oren dalam grafik bar bertambah besar. Dalam kes ini, aset 2 telah mengatasi portfolio yang lain. Ini telah mendorong segmen bar biru untuk aset ini lebih dekat dengan peruntukan sasaran.

Angka ini menunjukkan bagaimana portfolio kelihatan ketika ia kembali seimbang setelah tempoh pergerakan harga. Peruntukan sasaran untuk setiap aset digambarkan oleh garis gelap yang memotong setiap graf bar.

Sekarang, kami akan mensimulasikan keseimbangan semula setelah aset dibiarkan berubah untuk beberapa waktu. Gambar di atas menggambarkan bagaimana aset akan diedarkan setelah keseimbangan semula ini. Walaupun peruntukan telah menyimpang, cukup banyak aset cair di bursa untuk memungkinkan pengimbangan semula sepenuhnya. Namun, harus diperhatikan bahawa graf bar biru untuk aset 2 semakin hampir dengan peruntukan sasaran.

Dalam contoh ini, tidak ada campur tangan yang akan diberikan untuk mengelakkan nilai aset luar talian (bahagian grafik batang biru) melebihi garis peruntukan sasaran. Dalam senario sebenar, inilah masanya pelabur harus mengambil sebahagian daripada aset nombor 2 mereka dari penyimpanan sejuk dan memindahkannya dalam talian. Ini akan meningkatkan pegangan dalam talian (ukuran bahagian oren grafik batang) dan memastikan aset luar talian (bahagian biru graf batang) tidak akan melebihi garis peruntukan sasaran.

Juga dapat diperhatikan bahawa aset nombor 1 telah kehilangan nilai. Oleh kerana nilai ini terus menurun, aset akan terkumpul di bursa. Ini memberi peluang untuk mengeluarkan sebahagian aset nombor 1 dari bursa dan menghantarnya ke tempat simpanan. Ini meminimumkan jumlah di bursa dan menggerakkan bahagian grafik batang biru lebih dekat ke garis peruntukan sasaran.

Angka ini menunjukkan bagaimana portfolio telah menyimpang sejak keseimbangan pertama. Peruntukan sasaran untuk setiap aset digambarkan oleh garis gelap yang memotong setiap graf bar.

Setelah keseimbangan pertama selesai, setiap aset mula menyimpang sekali lagi. Ini mengakibatkan setiap aset terus bergerak jauh dari pengedaran awal mereka. Ilustrasi menunjukkan bagaimana aset kedua telah melepasi garis peruntukan sasaran. Ini bermaksud nilai semasa aset yang dipegang di luar talian lebih besar daripada peruntukan sasarannya. Untuk mengatasi masalah ini, beberapa pegangan aset nombor 2 di luar talian harus dibawa dalam talian sehingga keseimbangan seterusnya dapat dilaksanakan dengan baik.

Angka ini menunjukkan bagaimana portfolio kelihatan apabila ia kembali seimbang setelah pergerakan harga tempoh kedua. Peruntukan sasaran untuk setiap aset digambarkan oleh garis gelap yang memotong setiap graf bar.

Setelah keseimbangan kedua, bahagian biru grafik batang telah naik jelas melepasi garis peruntukan sasaran. Gambar di atas menunjukkan bahawa setelah keseimbangan semula dilakukan, bar biru tetap berada di atas garis peruntukan sasaran. Sebabnya adalah kerana jumlah portfolio ini tidak cair. Ia berada dalam simpanan sejuk yang tidak dapat diperdagangkan di bursa. Akibatnya, aset tidak hanya tidak dapat mencapai peruntukan sasarannya, tetapi aset lain tidak dapat mencapai peruntukan sasarannya. Ini ditunjukkan oleh jurang putih yang dilihat di antara setiap segmen graf bar jingga dan garis peruntukan sasaran. Untuk mengatasi masalah ini, sebahagian aset 2 yang berada di tempat penyimpanan sejuk mesti dibawa dalam talian. Penyeimbangan seterusnya akan membolehkan portfolio mencapai peruntukan sasaran untuk setiap aset.

Jalur Toleransi

Menggabungkan penyimpanan sejuk untuk pengimbangan semula dapat dilanjutkan dengan menggabungkan jalur toleransi. Contoh yang dibincangkan di atas melaksanakan strategi di mana 85% dari nilai awal disimpan dalam simpanan sejuk. Oleh kerana penyimpangannya hebat, ini menyebabkan keseimbangan yang tidak lengkap apabila terlalu banyak nilai disimpan di luar talian untuk aset individu.

Penyelesaian untuk masalah ini adalah tali toleransi. Cara kerjanya adalah dengan memilih persen sasaran yang harus disimpan dalam penyimpanan sejuk dan persen toleransi yang dibenarkan untuk aset tertentu. Contoh nombor munasabah adalah sasaran penyimpanan sejuk 90% dengan toleransi 5%. Oleh itu, setiap kali aset melebihi 95% daripada peruntukan sasaran di luar talian, pelabur harus membawa 5% daripada peruntukan sasaran dalam aset tersebut secara dalam talian. Apabila pegangan luar talian melintasi 85% daripada peruntukan sasaran, 5% dari peruntukan sasaran dalam aset tersebut harus dibawa ke luar talian. Alasan nilainya dihitung berdasarkan peruntukan sasaran dan bukan nilai total aset yang dimiliki dalam portfolio adalah kerana penyeimbangan semula akan berusaha mencapai sasaran peruntukan.

Penyimpanan Sejuk dengan Udang

Shrimpy akan terus berinovasi dalam cara membolehkan pengguna mengamankan aset mereka. Walaupun pelaksanaannya sekarang sederhana, mengoptimumkan peratus aset yang dikekalkan di luar talian adalah aspek penting dalam proses pelaburan. Sama ada anda pelabur institusi atau individu, keselamatan penting bagi anda.

Angka ini adalah tangkapan skrin dari portfolio Shrimpy yang menggunakan strategi penyimpanan sejuk ini.

Shrimpy menerapkan idea-idea ini melalui fitur “Cold Storage” pada bar sisi papan pemuka dalam aplikasi. Melihat portfolio contoh ini, kita melihat corak yang sama dengan graf bar biru dan oren yang dibincangkan di atas. Dalam Shrimpy, grafik bar ini adalah kelabu untuk aset “Penyimpanan Sejuk” dan jingga untuk aset di bursa. Oleh kerana bahagian oren grafik batang hilang, aset tambahan harus dibawa dalam talian untuk membolehkan kecairan yang betul. Apabila bahagian bar berwarna jingga semakin besar, lebih banyak aset dapat dibawa ke luar talian. Dalam contoh di atas, kita dapat melihat bahawa kira-kira 80% aset disimpan di luar talian.

Angka ini menunjukkan bagaimana keseimbangan “Cold Storage” ditambahkan ke aplikasi Shrimpy. Cukup masukkan jumlah setiap aset yang disimpan dalam simpanan sejuk dan ia akan dimasukkan ke dalam portfolio anda dengan serta-merta.

Gambar ini menggambarkan cara mudah untuk menambahkan aset “Cold Storage” di Shrimpy. Cukup pilih aset yang disimpan dalam simpanan sejuk dan kemudian tentukan jumlah aset tersebut. Sebagai contoh, jika anda menahan 1 DASH di dompet perkakasan, cukup pilih DASH dan kemudian masukkan 1 ke medan dan DASH akan ditambahkan ke penyimpanan sejuk anda.

Bacaan Tambahan

The Whitepaper untuk Penyusunan Semula Portofolio di Crypto

Pengguna Crypto yang Mempelbagaikan Berprestasi Lebih Baik

Alat Backtest Penyusunan Semula Portfolio Crypto

10 Petua untuk Membuat Portofolio Cryptocurrency Pembunuh

Cara Mengelakkan Penipuan dengan 24 Bendera Merah Cryptocurrency ini

_ _ _

Jangan lupa untuk melihat laman web Shrimpy, ikuti kami Twitter dan Facebook untuk maklumat terkini, dan ajukan sebarang pertanyaan kepada komuniti aktif kami yang luar biasa di Telegram & Tidak setuju.

Tinggalkan komen untuk memberi tahu kami pengalaman anda dengan pengimbangan semula!

Pasukan Udang

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me