Hancur! Waltonchain Terperangkap Dalam Skandal Giveaway Twitter

Projek cryptocurrency berasaskan China yang dikenali sebagai Waltonchain baru saja tersipu dengan salah satu hadiah Twitter mereka.

Sejurus selepas pemenang diumumkan, akaun Twitter Waltonchain sendiri menyiarkan tweet yang meraikan bahawa mereka telah memenangi hadiah tersebut. Ini memicu ribut kemarahan dan kecurigaan, dan sekarang Waltonchain berada di bawah mikroskop.

Tetapi apa itu Rantai Walton? Adakah acara ini menunjukkan keseluruhan projek?

Apa itu Waltonchain?

Sekilas pandang, laman web rasmi syarikat itu nampaknya berantakan kata kunci yang cukup biasa yang tidak benar-benar menjelaskan apa-apa tentang apa yang mereka cuba lakukan. Semasa kami cuba memuat turun kertas putih mereka, kami bertemu dengan pautan mati yang tidak ke mana-mana.

Dengan kata-katanya sendiri, Waltonchain menggambarkan dirinya sebagai berikut:

Perwujudan Nilai Internet Perkara akan mewujudkan ekosistem perniagaan baru, berdasarkan integrasi organik blockchain dan Internet Perkara. Ini akan memperluas teknologi blockchain dari Internet ke Internet of Things, yang seterusnya akan mewujudkan model perniagaan yang asli, dipercayai, dapat dikesan dengan data yang dikongsi sepenuhnya dan maklumat yang telus, bergantung pada gabungan teknologi RFID dan Waltonchain. Pasukan Waltonchain telah merumuskan rancangan pembangunan 4 fasa, mulai dari pembentukan platform infrastruktur hingga secara beransur-ansur menggabungkan peruncitan, logistik dan pembuatan produk, dan akhirnya mencapai liputan penuh ekosistem perniagaan.

Berdasarkan ini, nampaknya Waltonchain sedang berusaha membuat sesuatu di antara Internet of Things, dan sistem penjejakan RFID. Walaupun pautan itu mati, bahagian kertas putih mengatakan bahawa mereka mempunyai dua projek RFID dengan dua syarikat China.

Waltonchain tampaknya telah memperkuat hubungannya dengan pemerintah China juga, dengan menjalin kerjasama dengan pelbagai perusahaan milik negara. Ini masuk akal kerana sebilangan anggota yang disenaraikan di halaman pasukan adalah pegawai peringkat pemerintah China.

Selain dari pelbagai pautan mati, teks di laman web rasmi sarat dengan kesalahan tatabahasa dan masalah lain yang dapat dengan mudah diperbaiki oleh editor yang mahir dengan betul hanya dalam beberapa minit. Kekurangan perhatian dan perhatian terhadap perincian ini dapat dikatakan, dan menunjukkan mentaliti pemimpin projek terhadap ketepatan.

Berdasarkan pengalaman yang disenaraikan di halaman pasukan, dapat dibayangkan bahawa Waltonchain lebih fokus pada pengesanan rantaian bekalan.

Kesalahan besar

Di atasnya Laman Twitter, syarikat itu mengatur untuk memberikan pemberian token Waltonchain. Sayangnya bagi mereka, tidak lama selepas pengumuman dikeluarkan, akaun Waltonchain sendiri mengeluarkan tweet berikut.

Tweet Waltonchain

Tweet dalam Soalan

Orang ramai pada umumnya menduga bahawa pemberian hadiah itu palsu, dan pekerja Waltonchain gagal menukar akaun ke akaun yang akan menjadi pemenang palsu yang ditetapkan. Sebagai tindak balas kepada acara ini, Waltonchain mengeluarkan permintaan maaf twitter lain yang menyatakan bahawa seorang pekerja Waltonchain mengambil bahagian dalam pemberian hadiah dan akhirnya menang.

Pekerja ini, menurut mereka, dengan senang hati menyiarkan tweet itu tanpa menukar ke akaun peribadi mereka sendiri. Harus diingat juga bahawa hadiah ini bukanlah pemenang tunggal dalam semua jenis acara. Sebagai gantinya, terdapat sejumlah 564.96 token yang akan diberikan, dan pekerja yang didakwa tersebut memenangi 2.14 token.

Permintaan maaf Waltonchain

Permintaan maaf dari Waltconchain

Syarikat itu juga mengeluarkan video proses pemilihan mereka yang didakwa dilakukan secara langsung di komputer. Banyak skeptis di Twitter, bagaimanapun, dengan cepat menunjukkan bahawa ini dapat dipalsukan dengan mudah, dan tanpa melihat kod, kami tidak tahu bagaimana pemilihannya dibuat.

Adakah ini akan membunuh Waltonchain?

Walaupun sentimen di Twitter kelihatan sangat marah, sukar untuk mengatakan sama ada peristiwa tunggal ini akan membunuh Waltonchain atau tidak. Harga untuk unit individu telah mengambil a celup keras sejak berita mengenai skandal itu pecah.

Harga naik dari sekitar $ 22 dan kemudian merosot tajam ke $ 17 sebelum meratakan di bawah $ 19 pada penulisan ini. Ini menunjukkan bahawa masyarakat belum sepenuhnya menyerah pada projek ini. Namun, harga telah meningkat dan jelas bahawa acara ini tidak disedari.

Gambar Pilihan melalui Reddit

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me