Kajian Bitstamp – Adakah Bayaran Tinggi Layak? (Kemas kini 2020)

>

Ulasan ini adalah sebahagian daripada siri tinjauan pertukaran crypto. Ulasan terakhir kami dinilai Kraken, Binance, Bittrex, Huobi, KuCoin, Poloniex, Gemini, dan Coinbase Pro. Kami menerbitkan ulasan untuk setiap pertukaran teratas, jadi jangan lewatkan sebarang kemas kini ini sebelum menyertai kumpulan Telegram kami.

Pembaca yang sudah berdagang dengan Bitstamp, mendaftar untuk Akaun udang untuk mula mengautomasikan strategi perdagangan anda. Hanya perlu 5 minit untuk menyiapkan dan dapat meningkatkan pulangan melalui strategi beli dan tahan yang sederhana sebanyak lebih dari 305%!

Seperti banyak perkara di Eropah, Setem bit adalah institusi lama. Tua di Eropah biasanya bermaksud bangunan berusia 500 tahun atau tembok yang dibina oleh orang Rom pada zaman SM. Dalam crypto, lama bermaksud sesuatu dari tiga atau empat tahun yang lalu.

Bitstamp adalah pertukaran cryptocurrency terpanjang di Eropah. Ditubuhkan pada tahun 2011 oleh Nejc Kodrič dan Damijan Merlak, Bitstamp adalah, menurut piawaian crypto, institusi bersejarah. Melihat bagaimana Bitcoin itu sendiri bermula pada tahun 2008, pengenalan Bitstamp hanya tiga tahun kemudian meletakkannya di udara veteran crypto yang jarang ditemui.

Jangan datang ke Bitstamp untuk mencari sebilangan besar aset digital atau pasangan perdagangan, kerana bukan itu yang ditawarkan di sana. Sebaliknya, Bitstamp adalah seperti Coinbase era 2017, tetapi disasarkan kepada orang Eropah. Daripada membanjiri pertukarannya dengan setiap crypto di bawah sinar matahari, Bitstamp mengutamakan penawaran dan perkhidmatan berkualiti tinggi, walaupun jumlahnya relatif sedikit.

Sama seperti Coinbase dan Gemini, Bitstamp telah memfokuskan usahanya selama bertahun-tahun untuk mewujudkan persekitaran perdagangan yang paling sesuai. Setelah melayari beberapa bidang kuasa termasuk perhentian di Slovenia dan UK, Bitstamp akhirnya mendarat dan beribu pejabat di Luxembourg setelah negara kecil itu menawarkannya tempat perlindungan yang selamat.

Damijan Merlak – Pengasas bersama Bitstamp

Kodrič dan Merlak mendirikan pertukaran dengan seribu Euro, beberapa komputer riba, dan pelayan di antara mereka. Seperti kebanyakan harta dan perkhidmatan cryptocurrency pada masa itu, mereka tidak menjangkakan atau meramalkan kekayaan yang menuju kepada pengguna terawal crypto. Sebaliknya, mereka berada di sana untuk mencari dan memberi alternatif kepada orang Eropah daripada Mt. Gox, yang terutama melayani pedagang Amerika dan Jepun.

Sejak awal, Bitstamp mencari persekitaran pengawalseliaan positif di mana ia dapat melepaskan kasutnya dan tinggal sebentar. UK menawarkannya persekitaran yang tidak terkawal yang tidak sesuai dengan keinginan bursa untuk menjadi jambatan antara dunia pelaburan tradisional dan kekacauan crypto.

Sebelum tiba di Luxembourg, Bitstamp mulai mengatur sendiri mengikut amalan terbaik dalam industri berkaitan. Pada tahun 2013, pertukaran itu menjadi yang pertama yang memerlukan pematuhan penuh KYC, yang pada masa itu hampir sesat.

Selama bertahun-tahun, Bitstamp secara senyap-senyap mengukuhkan kedudukannya di dalam pasaran tanpa mengeluarkan banyak suara. Malangnya, tidak ada berita yang bergerak secepat berita buruk, dan pada tahun 2015, Bitstamp menjadi terkenal kerana diretas dengan 19,000 BTC.

Masa sukar adalah apa yang membuat atau memecahkan syarikat. Dalam kes Bitstamp, penggodaman 2015 membantu pertukaran menjadi seperti sekarang. Segera setelah peretasan tersebut, bursa menutup operasi selama satu minggu ketika menjalankan siasatan dan audit keselamatan.

Pada tahun 2015, Bitstamp adalah pertukaran Bitcoin terbesar ketiga di dunia dan menyumbang 5% daripada semua transaksi BTC. Tidak seperti Mt. Gox, bagaimanapun, Bitstamp menempatkan sebahagian besar BTC-nya di penyimpanan sejuk luar talian – teknik yang tidak biasa pada masa itu yang membayar dividen ketika peretasan berlaku.

Nejc Kodrič – Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengasas Bersama Bitstamp

Menjelang 2018, Bitstamp telah mengukuhkan kedudukannya di alam semesta crypto dengan cukup kuat untuk menarik minat beberapa kumpulan pelaburan. Pada akhir tahun itu, Kodrič menyampaikan berita bahawa Bitstamp telah diambil alih oleh kumpulan pelaburan Belgium NXMH.

Ingat, Bitstamp adalah untuk menyampaikan pengalaman perdagangan asas tetapi sangat kukuh kepada khalayak Eropah. Itu mungkin akan berubah secepat mungkin pertukaran tersebut telah menunjukkan niatnya untuk berkembang ke peringkat global. Selagi anda tidak memerlukan alat perdagangan canggih, perdagangan margin, atau aset digital tanpa henti untuk dipilih, anda akan menyukai apa yang anda dapati di bursa.

Ciri Bitstamp

Bitstamp tidak menawarkan banyak ciri untuk anda pilih, tetapi sangat bagus pada ciri yang ditawarkannya.

  • Bayaran tinggi berbanding pertukaran lain. Walaupun Bitstamp tidak terlalu menonjol dari pertukaran lain, satu tempat yang membezakannya adalah dengan bayaran. Tetapi tidak dengan cara yang baik. Bitstamp mempunyai bayaran yang tinggi jika dibandingkan dengan pertandingan. Dengan jadual bayaran yang bermula pada 0.50% untuk peniaga yang melaksanakan di bawah $ 10,000 setiap bulan, Bitstamp menyukarkan pelabur runcit untuk melaksanakan strategi perdagangan yang menguntungkan apabila perdagangan kerap dilakukan.

  • Keselamatan yang kukuh. Setelah diretas pada tahun 2014 dan 2015, Bitstamp telah mencukupi. Pertukaran ini menggantikan keseluruhan sistem perkakasannya dan menjadi yang pertama yang menerapkan 98% penyimpanan sejuk dan dompet multisig. Akaun yang memegang USD juga diinsuranskan oleh FDIC, dan pertukarannya mematuhi undang-undang kewangan utama di Eropah dan Amerika Syarikat.

  • Sokongan pelanggan yang boleh dipercayai. Terdapat sedikit teka-teki yang berlaku mengenai sokongan pelanggan di Bitstamp. Secara anekdot, nampaknya kebanyakan pelanggannya benar-benar gembira. Mereka mengutip masa tindak balas yang cepat antara 24-72 jam setelah membuat tiket sokongan, dan kakitangan yang lebih bersedia untuk berusaha lebih jauh untuk menyelesaikan masalah. Walau bagaimanapun, jika anda daftar masuk di Trustpilot, anda akan melihat gambar yang sama sekali berbeza. Dengan 199 ulasan secara keseluruhan, Bitstamp memperoleh penilaian yang sangat buruk, walaupun hal yang sama dapat dikatakan untuk kebanyakan pertukaran crypto.

  • Penyediaan akaun yang mudah. Mendapatkan akaun menggunakan Bitstamp adalah mudah. Cukup melalui rintangan biasa untuk memberikan alamat e-mel dan kata laluan, dan anda kebanyakannya bersedia untuk menghantar. Anda boleh mendeposit dan mengeluarkan crypto tanpa memberikan maklumat KYC tambahan, tetapi jika anda ingin berdagang dengan mata wang fiat, anda perlu memberikan beberapa butiran berkaitan identiti.

  • Fiat pantas ke crypto. Dengan Bitstamp, mudah untuk membeli cryptocurrency dengan kad kredit atau debit. Anda juga boleh membeli BTC, ETH, LTC, XRP, atau BCH dengan transfer wayar antarabangsa, SEPA, atau crypto. Anda mempunyai banyak pilihan untuk masuk dalam permainan; cara yang anda pilih adalah mengikut pilihan anda.

Pertukaran Crypto Gateway Dibandingkan

Idea gateway cryptocurrency cukup mudah. Pada dasarnya, orang memerlukan cara untuk masuk ke dalam persekitaran crypto, tetapi mereka mungkin tidak mempunyai Bitcoin sejak zaman dahulu. Itulah sebabnya pertukaran gerbang seperti Bitstamp, Kraken, Pangkalan Wang Syiling, dan Gemini ada.

Mereka tidak menawarkan sebilangan besar aset digital tetapi menawarkan aset blok bangunan yang bergantung kepada keseluruhan ekosistem. Aset yang disebut Blue Chip ini adalah asas bagi sebahagian besar nilai pasaran crypto dan diketahui oleh, lebih kurang, semua orang. Bitcoin, Litecoin, Ethereum, Ripple, Bitcoin Cash, dan Tether (bergantung kepada siapa yang anda tanyakan) adalah aset asas di sekitar.

Setiap pertukaran yang disebutkan di atas mempunyai titik kuat. Pada masa lalu, mudah untuk mengatakan bahawa kerana masing-masing melayani kumpulan geografi yang berbeza, mereka tidak dapat dibandingkan. Walau bagaimanapun, isyarat terbaru untuk pertukaran kripto adalah global. Tidak ada yang berpuas hati dengan mengekalkan bahagian wilayah tertentu lagi.

Sejauh itu, persoalannya menjadi – pertukaran kripto gerbang mana yang menawarkan pengalaman perdagangan yang paling mudah dan langsung? Pertukaran gerbang pada dasarnya dibina untuk pemula yang lengkap kerana pedagang maju cenderung berpindah ke pertukaran dengan ciri yang lebih kaya. Itu menjadikan kesederhanaan dan penyederhanaan UI sebagai hadiah sebenar ketika membandingkan pertukaran.

Dengan kemudahan penggunaan ciri utama yang mengambil kek, Coinbase memenangkan tangan. Aplikasi Coinbase telah wujud selama beberapa tahun dan dulu aplikasi Apple yang paling banyak dimuat turun pada tahun 2017. Tidak ada orang lain yang dekat – bahkan Bitstamp.

Perbandingan yang lebih baik adalah melihat Bitstamp berbanding Kraken. Kedua-duanya bermula terutama melayani penonton Eropah sebelum Kraken mula mengutamakan kehadirannya di Amerika. Di antara keduanya, kadar Bitstamp lebih tinggi dari segi kemudahan dan keramahan pemula, sedangkan Kraken unggul dari segi pilihan aset digital.

Yang Baik dan Buruk

Bitstamp memberi banyak penekanan pada umur panjangnya sebagai pertukaran crypto. Itu tidak boleh diabaikan – pertukaran lain yang bermula pada masa yang sama dihapuskan dari peta oleh peretasan luar biasa berjumlah berbilion dolar.

Namun, memandangkan berapa lama Bitstamp berada, agak mengejutkan bahawa ia masih berdagang dengan lima cryptocurrency yang sama sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Oleh kerana pertukaran lain menjadikannya lebih mudah untuk membeli Bitcoin, Ethereum, atau Litecoin daripada yang mereka lakukan, tidak ada banyak insentif untuk menggunakan Bitstamp selain daripada jika anda akhirnya berada di sana setelah carian Google. Belum lagi kenaikan yuran perdagangan yang seterusnya menghalang pengguna baru. Terlalu banyak pertukaran berkualiti di pasaran untuk membayar 0.5% yuran perdagangan. Semasa pertukaran suka Bittrex berusaha untuk mengurangkan yuran, amat membimbangkan apabila Bitstamp terus meningkatkan yuran.

Itu bukan untuk meletakkan Bitstamp. Mereka melakukan beberapa perkara dengan sangat baik seperti tetap patuh, menyimpan 98% dana mereka dalam penyimpanan sejuk yang tersekat udara, dan memastikan sokongan pelanggan terkunci. Masalahnya, permainan pertukaran kripto telah meningkat sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Adakah persembahan Bitstamp cukup untuk membuatnya lebih menarik daripada pesaingnya?

Kami bertaruh bahawa mereka tidak, tetapi itu tidak semestinya kesalahan Bitstamp. Bitstamp mirip dengan Honda Civic – boleh dipercayai, membawa anda ke mana sahaja anda perlu pergi, dan menjimatkan bayaran, tetapi pada akhirnya, ia adalah kereta lain yang tidak begitu menonjol.

Setelah diambil alih oleh NXMH, kami menjangkakan Bitstamp akan mula kelihatan seperti Binance atau Upbit, tetapi hanya masa yang akan memberitahu.

Penarafan Bitstamp – 3.8

Jumlah Penilaian – 3.8

Bitstamp telah menegakkan sejarah memberikan nilai yang luar biasa untuk komuniti cryptocurrency. Yang tersisa untuk dilihat adalah bagaimana sejarah ini akan meluas ke masa depan mereka.

Bacaan Tambahan

Kajian Pertukaran Cryptocurrency Coinbase Pro

Ulasan Binance – Ciri Pertukaran, Bayaran Dagangan, dan Keselamatan

Bagaimana Membangun Dana Indeks Crypto

Petua untuk Pemilihan Aset Portofolio

Bot Perdagangan Cryptocurrency – Panduan Lengkap

Udang adalah aplikasi pengurusan portfolio cryptocurrency dan bot perdagangan yang menyokong setiap pertukaran crypto utama termasuk Bitstamp. Memautkan akaun Bitstamp anda ke Shrimpy membuka ciri perdagangan yang mudah yang dapat membantu anda mengautomasikan strategi kripto anda. Cubalah hari ini!

API Pertukaran Crypto Universal Shrimpy adalah satu-satunya API gabungan untuk pertukaran crypto yang direka khusus untuk pembangun aplikasi. Kumpulkan data buku perdagangan atau pesanan masa nyata, urus akaun pertukaran pengguna, laksanakan strategi perdagangan, dan permudahkan cara anda menyambung ke setiap pertukaran.

Ikut kami Twitter dan Facebook untuk maklumat terkini, dan ajukan sebarang pertanyaan kepada komuniti aktif kami yang luar biasa di Telegram & Tidak setuju.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me