Kajian MobileGO (MGO): The Block Gaming Blockchain

Pertumbuhan cryptocurrency telah mencipta kumpulan syiling baru yang ingin mengatasi industri global bernilai bilion dolar.

Salah satu industri yang sangat sesuai untuk penggunaan cryptocurrency secara meluas adalah industri permainan video. Oleh itu, tidak menghairankan bahawa terdapat sebilangan projek yang ingin mengambil bahagian ini dan memperkenalkan duit syiling permainan.

Salah satu projek yang telah menonjolkan diri sebagai pelopor dalam bidang permainan video adalah MobileGo, yang baru-baru ini memecah masuk 100 syiling teratas dengan cap pasaran kerana telah menyaksikan pertumbuhan harga yang luar biasa pada bulan Oktober 2018.

Dalam tinjauan MobileGO ini, kami akan melihat secara mendalam projek ini dan memberi anda semua yang perlu anda ketahui. Kami akan melihat teknologi yang mendasari, ahli pasukan dan prospek token MGO.

Apa itu MobileGo?

Mudah alihGo adalah duit syiling permainan dengan token blockchain dua yang menggunakan kedua Ethereum dan Waves. Ia dilancarkan baru-baru ini, dengan ICOnya berlangsung pada bulan Mei 2018, dan merupakan mata wang bersama dari GameCredits (GAME) yang lebih terkenal. GAME telah wujud sejak tahun 2014 dan dianggap sebagai datuk syiling permainan, jadi MobileGo mempunyai sejarah keluarga yang baik.

Apa itu MobileGO

Gambaran keseluruhan MobileGO. Sumber: Buku Putih MobileGO

MobileGo dikembangkan sebagai alat untuk mengembangkan aplikasi permainan terdesentralisasi, dan diharapkan dapat memainkan peranan utama dalam pertaruhan eSports. Salah satu penggunaannya adalah untuk memberi insentif kepada pemain dengan penghargaan atas kesetiaan dan penyertaan. Itu juga dimaksudkan untuk digunakan di GNation kedai aplikasi mudah alih, tetapi sejak itu tersebar lebih jauh kerana anda akan belajar kemudian dalam artikel ini.

Token MGO mempunyai skop aplikasi yang sangat luas, memberikan banyak faedah untuk pelbagai populasi. Bagi pemain permainan, ini akan memudahkan permainan pertandingan peer-to-peer dan pertandingan yang terdesentralisasi, yang berfungsi sebagai ganjaran pertandingan dan bayaran masuk. Selain itu, pemegang token akan dapat potongan harga tambahan untuk membeli kandungan dalam permainan.

Bagaimana MobileGo Berfungsi

Semasa MGO dilancarkan, ia melakukannya dengan jumlah bekalan 100 juta token, tetapi pada hakikatnya ada 200 juta token. Ini kerana token wujud di platform Ethereum (EMGO) dan WAVES (WMGO).

MGO dengan Ethereum & amp; Gelombang

Gambaran keseluruhan pengedaran token GAME di antara Ethereum & Gelombang

Peserta dalam ICO dapat memilih untuk menerima EMGO atau WMGO, dengan rakan sejawatnya dibekukan pada blockchain yang lain. Ini bermaksud sekiranya 65% daripada semua token dituntut di blockchain WAVES, akan ada 65 juta token yang dibekukan di rangkaian Ethereum.

Namun baru-baru ini pasukan pengurusan dan pembangunan di MobileGo berubah dan ini menyebabkan mereka membuat keputusan untuk memindahkan semua token ke platform Ethereum. Pada awal Oktober 2018 mereka adalah pertukaran ujian beta, dan setelah sistem pertukaran bebas bug, mereka akan menawarkan pertukaran semua token WMGO ke token EMGO dan akan meneruskan hanya token MGO di platform Ethereum.

Token MGO adalah deflasi kerana tidak lebih daripada 100 juta awal akan dicetak.

Peranan MobileGo dalam Permainan

Memang benar bahawa kebanyakan ciri MobileGo masih dalam pembangunan, tetapi perkongsian baru-baru ini menjadikannya sangat menjanjikan untuk melihat penggunaan globalnya meningkat secara mendadak.

Berikut adalah perkembangan masa depan yang sedang diusahakan oleh pasukan MobileGo:

  • Portal Web Ekosistem: Antara muka web dan lapisan perwakilan ekosistem untuk pengguna akhir (pemain permainan). Dengan produk ini, pengguna mendapat akses ke bahagian terbesar fungsi ekosistem. Semua di satu tempat, dengan pengalaman terpadu di semua platform (PC / mudah alih).
  • Platform eSports: Satu set perkhidmatan back-end dan penyampaian front-end untuk pengguna akhir, yang memastikan pengalaman kompetitif dalam permainan mudah alih / HTML5 / PC. Juga, sekumpulan API dan SDK yang membantu penerbit (pembangun permainan) untuk mengintegrasikan kandungan mereka (permainan) ke dalam platform kami.
  • Platform Pengkomputeran: Satu set perkhidmatan back-end dan produk pengguna akhir, yang membantu pengguna masuk ke rangkaian pengkomputeran kami dan berkongsi perkakasan PC mereka dengan rangkaian untuk mendapat ganjaran. Sekarang ini semuanya berkaitan dengan perlombongan.
  • Perkhidmatan Teras: Perkhidmatan biasa yang digunakan oleh semua produk di dalam ekosistem (mis. Perkhidmatan Pengguna, gerbang API, Perkhidmatan Pembayaran, dll.). Juga, beberapa logik perniagaan biasa untuk amal dan gamifikasi ekosistem (tugas, pencapaian, dll.).
  • Akaun Penerbit: Produk yang membantu perniagaan (penerbit) bekerja dengan ekosistem, memuat naik dan menyesuaikan kandungan (permainan dan bahan pemasaran yang kami terbitkan di portal web ekosistem), dan melakukan integrasi.

Perkongsian Terkini

Di samping itu, perisian pembangunan permainan Unity telah berusaha untuk mengintegrasikan pelaksanaan MGO dalam permainan Unity dengan satu klik. Ini akan menjadi besar kerana kira-kira separuh daripada semua permainan video mudah alih dikuasakan oleh Unity. Ini bertujuan untuk ditayangkan pada musim panas lalu, tetapi nampaknya telah ditangguhkan, mungkin disebabkan oleh perubahan dalam pasukan pengurusan dan pengembangan di MobileGo.

Berita besar terbaru dari MobileGo muncul pada akhir Oktober, ketika pencipta rangkaian pengembangan permainan Xsolla menambahkan MobileGo (MGO) dan GameCredits (GAME) sebagai kaedah pembayaran yang tersedia untuk rakan kongsi permainan mudah alih dan PC mereka.

XSolla MobileGO

Ini bermaksud pembangun permainan kini dapat menerima royalti dalam token MGO. Pembayaran akan dibuat berdasarkan peratusan skala yang ditentukan oleh pemaju sendiri. Ini juga bermaksud bahawa Xsolla dapat menjadi cara lain untuk membeli cryptocurrency menggunakan Paypal, secara bulat.

Dengan Xsolla telah menyokong lebih daripada 700 kaedah pembayaran yang berbeza, penambahan MGO dan GAME sebenarnya adalah masalah yang besar kerana Xsolla sebelumnya tidak mempunyai sokongan untuk cryptocurrency. Pemain permainan kini mempunyai lebih banyak pilihan untuk membayar permainan dan barang dagangan dalam permainan. Dan alat Xsolla terdapat di lebih dari 200 negara dan wilayah, memperluas jangkauan MobileGo.

Sejarah Harga MGO

Token MGO mengumpulkan lebih dari $ 50 juta dalam ICO pada bulan Mei 2017, menjadikannya ICO kedua terbesar sepanjang masa pada masa itu. Malangnya, setelah mengikuti ICO, banyak pelabur tidak percaya dengan projek ini kerana pasukan pengurusan dan pembangunan tidak berkomunikasi dan kurang telus.

Setelah mencapai tahap tertinggi pada pelancaran $ 2.60 pada bulan Jun, ia jatuh kepada hampir $ 0.20 pada bulan November 2017. Ia meningkat semula bersama dengan yang lain di pasaran pada bulan Disember / Januari, tetapi pada bulan September 2018 token telah jatuh kepada hampir $ 0.09 dan projek itu kelihatan ia mati.

Nasib baik projek ini dilahirkan semula pada Oktober 2018 dengan rombakan pasukan pengurusan dan pembangunan di MobileGo. Perubahan ini nampaknya telah memberi nafas baru dalam projek ini, dan menjadi tanda.

Persembahan Token MGO

Prestasi Harga Token MGO. Sumber: CoinMarketCap

Pengumuman pertama adalah bahawa token WAVES diturunkan kerana masalah teknikal dalam mengusahakan blockchain tersebut. Pada akhir Oktober 2018, pasukan ini sedang menguji platform pertukaran, dan setelah siap, semua WMGO akan ditukar dengan EMGO. Perubahan pengurusan menyaksikan nilai token MGO meningkat dua kali ganda dari minggu terakhir September hingga 2 Oktober, tetapi itu baru permulaan.

Pada 5 Oktober pasukan mengumumkan token MGO telah ditambahkan ke Bitfinex dan Ethfiniex. Menjelang 13 Oktober harga MGO berada di atas $ 0.45, untuk pulangan hampir 500% sejak perubahan dalam pasukan pengurusan. Pertukaran lebih lanjut ditambahkan dan anda boleh membeli MGO di Cryptopia dan HitBTC misalnya.

Projek ini mendapat sokongan besar dari komuniti permainan Cina yang tidak diragukan lagi memainkan peranan penting dalam mendorong token dalam senarai top 100 pasaran teratas.

Kesimpulannya

Dengan industri permainan video bernilai lebih dari $ 1 bilion setiap tahun, tidak semestinya sukar bagi MobileGo untuk melihat pertumbuhan yang tidak siuman. Hanya 1% dari pasaran itu akan menjana $ 100 juta, dan dengan permainan mudah alih berkembang begitu dramatik yang sepertinya matlamat kecil.

Kelahiran semula projek ini nampaknya telah membawa perkongsian dan perkembangan besar, dan projek itu kembali ke landasan yang betul. Semoga kekal seperti itu dan terus berkembang. MobileGo dulunya merupakan projek yang sangat popular, dan boleh kembali dengan ketelusan dan kerja keras.

Ia juga harus mendapat keuntungan dari meningkatnya jumlah acara permainan yang ditaja oleh GNation, dan oleh kemampuan baru untuk menambang GN Gold, yang digunakan untuk menyertai pertandingan yang berbayar di MGO.

Akhir Oktober juga dijadualkan untuk pembebasan Pixel Wars, MMORPG mudah alih yang telah dinanti-nantikan oleh para pemain. Sedikit yang telah dibocorkan mengenai permainan ini, tetapi setelah diluncurkan, ia akan mendapat keuntungan dari anggaran pemasaran dan pengiklanan yang besar yang disimpan sejak ICO besar.

Walaupun token MGO telah memperoleh keuntungan besar pada bulan Oktober, ia tetap berada di bawah paras tertinggi sepanjang masa, dan dapat melihat pam besar jika permainan Pixel Wars itu sangat baik seperti yang diharapkan.

Bagaimanapun, perubahan dalam pengurusan baru-baru ini dan peningkatan komunikasi dan ketelusan dari pasukan MobileGo adalah langkah ke arah yang benar.

Gambar Pilihan melalui MobileGO

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me