Kajian Pionex: Gambaran Keseluruhan Pertukaran Lengkap

Terdapat banyak peniaga di luar sana yang berminat untuk menggunakan bot perdagangan, dan lain-lain yang sudah berjaya menggunakannya. Masalahnya dengan bot adalah sukar untuk dikonfigurasi dan ditambahkan pada perdagangan anda jika anda tidak mempunyai pengetahuan. Tetapi satu pertukaran adalah memperbaikinya dengan menawarkan bot terbina dalam!

Pertukaran itu adalah Pionex yang berpusat di Singapura, dan mereka mempunyai 12 bot perdagangan berbeza yang dapat ditambahkan ke akaun anda, tanpa pengalaman yang diperlukan oleh anda. Anda hanya menetapkan bot untuk dilatih dan membiarkannya berjalan, menjana keuntungan dalam banyak keadaan kerana ia melakukannya. Secara jujur, prestasi yang dilaporkan oleh banyak pengguna dari bot Pionex benar-benar mengagumkan.

Logo Pionex

Pertukaran cryptocurrency pertama di dunia dengan robot terbina dalam. Imej melalui Blog Pionex.

Oleh itu, jika anda pernah terfikir untuk berlari dengan bot dan takut dengan kerumitan, kembali dan cuba bot Pionex.

Broker ini baru dilancarkan pada tahun 2019, jadi mereka belum terlalu terkenal, tetapi mereka sudah menghasilkan lebih dari $ 30 juta dalam jumlah dagangan harian. Memandangkan kejayaan bot mereka, kemungkinan besar mereka juga tidak akan kekal lama.

Pionex akan memberi anda alat yang anda perlukan untuk mengautomasikan perdagangan kripto anda. Yang perlu anda lakukan hanyalah melayari laman web mereka, membuka akaun, deposit dan membiarkan bot berjalan. Sekiranya anda mempunyai lebih banyak soalan walaupun anda berada di tempat yang tepat kerana baki artikel ini akan menyelami lebih mendalam mengenai apa itu Pionex, apa yang mereka lakukan, dan bagaimana mereka melakukannya.

Ringkasan Pionex

Tidak menghairankan bahawa dalam bidang teknologi seperti pedagang cryptocurrency telah beralih kepada penyelesaian teknologi untuk perdagangan mereka. Ini menimbulkan peningkatan populariti untuk perdagangan automatik, atau “bot bot” seperti yang disebut juga.

Terdapat beberapa platform yang mula menggunakan kunci API untuk membolehkan perdagangan automatik berlaku 24 × 7. Ini telah melegakan para pedagang yang menggunakan isyarat teknikal kerana ini bermakna mereka tidak lagi terpaku pada skrin komputer mereka, menonton setiap tanda pasar.

Masalah terbesar dengan bot perdagangan adalah kerumitan yang terlibat. Walaupun anda tidak dapat memprogramnya sendiri, anda perlu mempunyai latar belakang dalam pengaturcaraan untuk memantau bot dan membuat perubahan pada kodnya jika pasaran berubah. Dan kemudian ada kos membeli atau menyewa bot dari penciptanya. Dalam beberapa cara, ia hanya lebih menyusahkan daripada yang berharga.

Pilih Bot Pionex

Begitu banyak bot yang boleh dipilih. Imej melalui blog Pionex

Pionex telah mengubah semua itu ketika mereka melancarkan pada tahun 2019 dengan bot perdagangan percuma dan terbina dalam. Mereka menyediakan bot, dan mereka memberikannya secara percuma. Yang anda bayar hanyalah yuran perdagangan yang kecil, seperti yang anda lakukan di bursa semasa berdagang secara manual.

Lebih baik lagi, bukan hanya satu atau dua bot yang boleh dipilih. Ia juga bukan enam bot. Tidak, Pionex menawarkan dua belas bot perdagangan yang berbeza, semuanya beroperasi pada algoritma yang berbeza dan menyasarkan keadaan pasaran yang berbeza.

Dan tidak seperti orang lain yang mungkin mengenakan bayaran ratusan dolar untuk satu bot sahaja, Pionex menawarkan kesemua dua belas bot mereka secara percuma. Yang anda bayar adalah yuran perdagangan 0.05%. Bayaran yang cukup rendah jika dibandingkan dengan broker lain yang tidak menawarkan bot perdagangan percuma.

Broker berhubung dengan Binance dan Huobi untuk kecairan juga, jadi anda tidak perlu risau bot anda jatuh dan terbakar kerana kekurangan kecairan. Sebenarnya, Pionex adalah salah satu broker Binance terbesar.

Peraturan dan Keselamatan

Pasukan di belakang Pionex Exchange adalah BitUniverse pasukan. BitUniverse adalah aplikasi bot perdagangan dan portfolio perdagangan crypto all-in-one dan Aplikasi portfolio crypto yang paling popular di Korea Selatan, Indonesia, dan Taiwan.

Berkat ukuran dan jangkauan syarikat ini Pionex dapat mencapai peraturan, memberikan ketenangan kepada semua pelanggannya mengetahui ada pengawasan terhadap aktiviti broker.

Lesen Pionex MSB

Pionex adalah pertukaran cryptocurrency pertama dengan bot perdagangan bawaan untuk mendapatkan lesen MSB. Imej melalui blog Pionex.

Peniaga boleh dengan tenang mengetahui bahawa Pionex diatur di Singapura dan di A.S. Pada bulan April 2020, Pionex telah diberi Lesen MSB (Perniagaan Perkhidmatan Wang) A.S. oleh Jaringan Penguatkuasaan Jenayah Kewangan Jabatan Perbendaharaan A.S. (FinCEN).

Ini adalah lesen yang sama yang diterima oleh Binance, Huobi, dan banyak pertukaran teratas. Pionex adalah pertukaran cryptocurrency pertama dengan bot perdagangan bawaan yang telah diberikan lesen MSB A.S. ini.

Bot Perdagangan Pionex

Pionex adalah pertukaran pertama yang berfokus secara eksklusif pada perdagangan dengan bot, jadi mari kita mulakan dengan melihat dua belas bot yang berbeza. Kami tahu ini adalah daging perkara itu!

  • GRID Bot (Grid Trading Bot) – The GRID Bot adalah bot perdagangan asli dari Pionex yang kelihatan mendapat keuntungan dari turun naik pasaran biasa. Pengguna menetapkan julat untuk bot dan ia berfungsi untuk membeli rendah dan menjual tinggi dalam julat yang ditentukan.
  • Bot Arbitraj Niaga Hadapan – Terima kasih kepada pasaran niaga hadapan kripto yang berterusan, seringkali peluang untuk mendapat keuntungan dari perdagangan arbitraj yang memanfaatkan perbezaan antara harga di pasaran niaga hadapan dan harga spot kripto. Bot Futures Arbitrage mensasarkan pendapatan 15-50% APR dengan strategi arbitraj berisiko rendah.
  • Bot Infinity Grids – Oleh kerana Bot GRID terbaik untuk pasar sampingan, kemungkinan keuntungan akan terlepas jika pasaran mula tren. Di situlah Infinity GRIDS Bot berguna. Ia berfungsi dengan cara yang serupa dengan Bot GRIDS, tetapi tidak mempunyai had atas.
  • Bot Grid Leveraged – Menggabungkan Bot GRID dengan pinjaman margin adalah bagaimana Leveraged Grid Bot memperkuat hasil yang anda akan dapat dari GRID Bot yang asal. Leverage tersedia sebagai 1.2x, 1.5x, 2x dan 3x, yang meningkatkan potensi keuntungan yang dapat anda peroleh ketika bot anda berdagang 24 × 7.
  • Bot Margin Grid – Bot Margin Grid membolehkan anda meminjamkan BTC atau USDT anda dan memperoleh hasil tambahan sambil mendapat keuntungan dari strategi GRID Bot.
  • Bot Grid Terbalik – Bot Reverse Grid digunakan untuk meningkatkan pegangan anda seiring dengan penurunan harga. Ia akan menjual syiling apabila harga mencecah tertinggi, dan kemudian rata-rata kembali ke posisi ketika harga mundur. Ini memuji strategi GRID dengan meningkatkan jumlah pegangan syiling anda.
  • Bot Grid Terbalik Leveraged – Leveraged Reverse Grid Bot berfungsi dengan cara yang sama seperti Reverse Grid Bot, namun ia menambahkan leverage pada hasil perdagangan super-charge. Pedagang boleh memilih leverage 1.2x, 1.5x, 2x dan 3x untuk memperkuat hasil perdagangan.
  • Bot Perdagangan Pintar – Bot Perdagangan Pintar akan membolehkan anda memasuki trend pasaran dan mengumpulkan keuntungan tanpa mendedahkan akaun anda kepada risiko yang berlebihan. Ia menggabungkan jual beli bersamaan dengan hentian tetap atau tertinggal untuk mengehadkan risiko pasaran.
  • Bot Jual Trailing – Elakkan menjual terlalu awal di pasaran mengepam. Trailing Sell Bot membolehkan anda membuat trailing stop pada semua pesanan anda, membatasi potensi kerugian sekiranya pasaran tiba-tiba berubah.
  • Bot Beli Trailing – Alat terbaik untuk membeli penurunan harga. Trailing Buy Bot akan terus menambah kedudukan anda ketika harga jatuh, dan kemudian berhenti membeli setelah titik tercapai dan harga kembali naik dan mula menuju lebih tinggi.
  • Bot DCA (Purata kos dolar) – Bot Purata Kos Dolar membolehkan anda menetapkan pembelian berulang pada selang waktu. Pembelian dibuat berdasarkan masa dan bukannya harga, yang memberi anda harga rata-rata yang lebih baik dari masa ke masa. Pionex membolehkan anda memilih salah satu dari 5 selang waktu berikut untuk strategi DCA: 10 minit, 1 jam, 1 hari, 1 minggu dan 1 bulan.
  • Bot TWAP – TWAP Bot adalah kaedah terbaik untuk membeli atau menjual crypto dalam jumlah besar tanpa mempengaruhi harga pasaran. Paus sering menggunakan strategi ini ketika mereka memuat atau memunggah beg mereka. Pada dasarnya TWAP Bot adalah cara untuk melaksanakan satu pesanan besar kerana banyak pesanan yang lebih kecil dalam jangka masa tertentu.

Seperti yang anda lihat setiap bot yang ditawarkan oleh Pionex mempunyai objektif dan kegunaan yang berbeza. Apabila keadaan pasaran berubah, juga berguna untuk mengubah bot perdagangan yang digunakan kerana masing-masing berfungsi dengan baik dalam keadaan pasaran yang berbeza. Di bawah ini anda dapat melihat jenis pulangan yang mungkin.

Papan Pendahulu Pionex

Hasil tahunan dari bot ini tidak kurang hebatnya. Imej melalui Pionex.com

Perhatikan juga bahawa bot leveraged tidak hanya meningkatkan keuntungan, tetapi juga akan memperbesar kerugian, jadi tolong gunakannya dengan berhati-hati dan bijaksana.

Enjin Gabungan Kecairan

Pionex dapat menjalankan botnya 24 × 7 kerana ia adalah pertukaran pertama yang mengumpulkan kecairan dari Binance dan Huobi Global. Dengan menggabungkan kecairan dari dua bursa global terkemuka ini, Pionex dapat memastikan ia selalu sesuai dengan pesanan yang perlu dilakukan oleh bot untuk terus melakukan.

Menurut CTO Pionex kira-kira 60% pesanan Binance dan Huobi digabungkan dan tersedia untuk bot dan pedagang Pionex. Sebabnya tidak 100% selalu ada pesanan palsu pada buku pesanan. Tetapi 60% kecairan daripada kedua-dua broker ini cukup untuk memastikan bot perdagangan automatik dari Pionex dapat berfungsi dengan baik.

Yuran Perdagangan Pionex Rendah

Kerana Pionex adalah pembuat pasaran untuk Binance dan Huobi Global (dan salah satu pelanggan terbesar mereka), ia mendapat faedah daripada perdagangan yang sangat rendah dari kedua bursa tersebut. Begitulah Pionex dapat menawarkan yuran perdagangan hanya 0,05% untuk semua perdagangan. Dan masih memberikan pedagang bot perdagangan percuma sambil menikmati kecairan besar dari Binance dan Huobi.

Sebagai tambahan kepada yuran perdagangan terdapat yuran pengeluaran, tetapi pada dasarnya adalah yuran rangkaian untuk setiap duit syiling. Bayaran pengeluaran berbeza dari duit syiling ke duit syiling, tetapi anda dapat melihat jadual bayaran penuh di sini.

Bayaran Pionex

Pionex mempunyai beberapa yuran terendah. Imej melalui Pionex.com

Dan mereka yang paus boleh mendapat manfaat daripada program pembuat pasaran Pionex. Sesiapa yang mempunyai lebih dari 150,000 USDT (atau setara dengan crypto lain) yang disimpan di Pionex boleh memohon program ini, yang memberikan 0% bayaran pembuat. Bayaran pengambil tetap pada 0.05%.

Perhatikan bahawa hanya boleh memohon program dari 1 hingga 10 setiap bulan. Akaun kemudiannya disemak pada 1 setiap bulan untuk mengetahui sama ada mereka layak mengikuti program ini. Untuk memohon hantarkan akaun Pionex dan maklumat hubungan anda (WeChat, LINE, Telegram, Facebook) ke [email protected], dan katakan anda mahu memohon untuk menjadi Market Maker.

Aset Pionex

Pionex lebih daripada sekadar broker dengan bot perdagangan. Mereka juga menyokong perdagangan manual biasa, yang masih menarik memandangkan kos rendah mereka. Dan anda boleh memilih daripada lebih daripada 120 cryptocurrency yang berbeza dan ratusan pasangan perdagangan.

Pasangan Perdagangan Pionex

Terdapat ratusan pasangan untuk dipilih dengan hasil yang luar biasa. Imej melalui Pionex.com

Dan lihatlah hasil tahunan itu!

Cara menggunakan Bot GRID di Pionex

Bot GRID adalah bot perdagangan asli dari Pionex dan ia tetap menjadi yang paling popular juga. Untuk mengelakkan artikel ini tidak terlalu lama, kita akan melihat bagaimana GRID Bot disiapkan dan dikonfigurasi. Untuk arahan mengenai pengaturan 11 bot perdagangan yang lain, lihat di Blog Pionex.

Walaupun terdapat beberapa platform lain yang menawarkan bot perdagangan (3Commas, Bitsgap, TradeSanta, dll.), Pionex adalah yang pertama dan yang lain telah menyalin UI / UX yang digunakan oleh Pionex. Oleh itu, setelah anda mengetahui cara menambah dan mengkonfigurasi GRID Bot di Pionex, anda mungkin dapat mengetahui cara mengkonfigurasi bot di tempat lain juga. Tetapi mengapa perlu bersusah payah apabila Pionex menawarkan begitu banyak bot perdagangan percuma, dan kos perdagangan yang rendah?

Menggunakan bot perdagangan GRID agak mudah dan bermula dengan log masuk ke akaun Pionex anda, atau membuatnya jika anda belum memilikinya. Anda juga boleh log masuk menggunakan kelayakan BitUniverse anda jika anda mempunyai akaun di sana. Sekiranya anda perlu membuat akaun, ia cukup cepat dan mudah. Seperti yang anda lihat borang pendaftaran akan mengambil masa kurang dari 30 saat untuk dilengkapkan.

Borang Pendaftaran Pionex

Proses pendaftaran pantas yang mudah. Imej melalui Pionex.com

Sekiranya anda ingin meningkatkan had deposit dan pengeluaran kemudian, anda boleh menyelesaikan proses KYC, tetapi itu tidak perlu. Setelah akaun anda dibuat, anda boleh membuat deposit dan memulakan. Pionex menerima deposit dalam BTC, USDT, ETH, dan 36 cryptocurrency lain pada Januari 2021.

Sekarang mari sediakan bot perdagangan GRID pertama kami.

Log masuk dan pilih Grid Trading Bot dari senarai alat perdagangan.

Pionex Perdagangan Grid

Menyiapkan bot Perdagangan GRID pertama kami. Imej melalui Pionex.com

Pionex membolehkan anda memilih salah satu dari 2 jenis Bot Perdagangan Grid: “Gunakan Strategi AI” dan “Tetapkan Diri Saya”.

Sekiranya anda memilih “Gunakan Strategi AI”, Pionex AI Advisor akan mencadangkan satu set parameter untuk anda. Parameter tersebut dikira dari pengujian semula 7-Hari terakhir. Anda akan melihat Julat Harga dan Keuntungan per Grid yang disarankan sebagai pratonton.

Yang perlu anda lakukan hanyalah menggunakan slaid untuk memilih berapa banyak dana anda yang ingin anda gunakan untuk Grid Trading Bot. Perhatikan bahawa minimum yang boleh anda tetapkan adalah 35% dan memerlukan 350 USDT. Sebaik sahaja anda melakukannya, klik CREATE dan bot akan mula berniaga dan menjana pendapatan pasif untuk anda.

Sekiranya anda memilih “Tetapkan Diri Saya”, anda perlu memasukkan 4–5 parameter: Harga Had Atas, Harga Had Bawah, Bilangan Grid, Jumlah Setiap Grid, dan Harga Stop-loss (Pilihan). Sekiranya anda tahu apa yang anda lakukan, anda benar-benar boleh menggunakan perkara menggunakan kaedah manual. Sekiranya anda tidak mahu diganggu, strategi AI mempunyai jangkaan pulangan tahunan lebih dari 130% (pada 22 Januari 2021). Itu cukup bagus untuk satu set dan lupakan saja.

Strategi Grid Pionex

Tidak sampai 1 minit untuk menyediakan salah satu bot automatik di Pionex. Imej melalui Pionex.com

Salah satu bot yang dibuat akan muncul di bahagian bawah papan pemuka anda. Anda dapat melihat jumlah keuntungan dan keuntungan harian dalam masa nyata secara pantas pada bila-bila masa. Anda juga boleh mengklik butang DETAIL di sebelah kanan untuk pergi ke skrin Butiran Bot, yang sarat dengan maklumat.

Perincian Bot

Akses mudah ke semua butiran bot anda langsung dari papan pemuka. Imej melalui Pionex.com

Bagaimana Grid Bot “Strategi AI” Berfungsi

  1. Mula-mula bot melihat turun naik duit syiling selama tujuh hari sebelumnya. Ia menggunakan ini untuk menetapkan had atas dan bawah untuk julat yang akan digunakan untuk strategi bot GRID.
  2. Seterusnya ia membahagikan jumlah yang anda peruntukkan untuk pasangan perdagangan yang dipilih. Panggil pasangan hipotetikal ini XXX / YYY. Separuh pelaburan anda akan naik ke XXX dan separuh lagi ke YYY.
  3. Kemudian ia menetapkan grid pesanan jual beli had dalam julat yang telah ditentukan. Itu adalah pencetus perdagangan.
  4. Apabila harga meningkat bot menjual XXX ketika tahap pencetus dicapai, mengambil keuntungan dalam YYY dalam perjalanan naik. Setelah harga diterbalikkan bot akan membeli YYY semasa menjual XXX. Bot akan terus melakukan ini selagi harga tetap berada dalam jarak yang ditentukan oleh AI.

Bagaimana Bot Grid Berfungsi dalam Set Set Sendiri

Mod Set Sendiri membolehkan anda menetapkan semua parameter sendiri. Ini bermaksud anda dapat mengubah had atas dan bawah julat, bilangan grid yang digunakan, dan jarak antara grid.

Bagi mereka yang mempunyai pengetahuan dan kemahiran yang sesuai, ini membolehkan peniaga membuat penyesuaian berdasarkan pengetahuan mereka sendiri. Perhatikan bahawa ketika bekerja dalam mod manual jarak antara grid mesti lebih besar daripada ukuran komisi dua kali untuk bot untuk berdagang dengan menguntungkan.

Pantau Prestasi anda

Skrin terperinci memberi anda semua maklumat mengenai bot perdagangan anda, bot automatik dan juga bot yang anda buat secara manual. Ini juga memungkinkan Anda melihat Urutan Tempat, Transaksi, Parameter yang digunakan di setiap bot, dan Untung Rilis. Yang terakhir ini membolehkan anda mengambil keuntungan yang dihasilkan oleh bot perdagangan anda.

Butiran Pionex Bots

Segera data dan maklumat yang anda perlukan. Imej melalui Pionex.com

Aplikasi Mudah Alih Pionex

Pionex menjadikan platform perdagangannya tersedia sebagai aplikasi berasaskan web, tetapi ia juga mempunyai versi platform berasaskan Android dan iOS. Plus broker mengikuti peraturan pertama-seluler, yang bermaksud apa-apa ciri dan kemas kini baru dilancarkan terlebih dahulu ke aplikasi mudah alih sebelum aplikasi berasaskan web dikemas kini.

Pionex Mudah Alih

Pionex mempunyai mindset pertama yang mudah alih. Imej melalui Google Play Store.

Aplikasi Pionex mempunyai reka bentuk yang luar biasa, dan peniaga akan menganggapnya mudah dan intuitif. Mereka juga dinilai tinggi oleh pengguna, dengan Versi iOS di Apple Store memberi skor 4.8 bintang daripada 5, manakala Versi Android yang terdapat di Google Play Store dinilai 4.5 daripada 5 bintang.

Pendidikan di Pionex

Walaupun tidak ada bahagian pendidikan umum di Pionex, mereka memberikan maklumat dan pendidikan terperinci mengenai alat dan bot mereka sendiri.

Oleh itu, anda boleh belajar bagaimana mengkonfigurasi dan menggunakan salah satu daripada dua belas bot perdagangan dengan mudah di Blog Pionex, tetapi jika anda mencari maklumat umum mengenai analisis teknikal carta, atau jika anda memerlukan berita dan amaran, anda perlu mencari di tempat lain.

Terdapat juga luas Bahagian Soalan Lazim dikuasakan oleh Zendesk, dan anda boleh mendapatkan jawapan untuk banyak soalan biasa di sana. Sekali lagi, ini adalah soalan khusus untuk Pionex, dan jika anda memerlukan pendidikan perdagangan asas, anda perlu mencari di tempat lain.

Perkhidmatan Pelanggan Pionex

Pionex hanya menawarkan sokongan pelanggan melalui Telegram dan e-mel. Walaupun itu mungkin tidak menggalakkan pengguna, laporan dalam talian menunjukkan bahawa sokongan pelanggan cukup baik. Semasa kami menguji saluran sokongan dengan menghantar e-mel dengan beberapa soalan asas, kami mendapat respons pantas. Itu mungkin kerana sokongan diberikan oleh syarikat induk BitUniverse. Melihat sekeliling saluran Telegram ia lebih mirip utas forum untuk peniaga daripada saluran sokongan.

Perkhidmatan Pelanggan Pionex

Tidak banyak pilihan untuk mendapatkan sokongan pelanggan, tetapi tidak ada yang keberatan. Imej melalui Pionex.com

Mungkin kita sudah kuno, tetapi kita sangat menyukainya sekiranya ada cara untuk menghubungi sokongan secara langsung. Nombor telefon akan sangat baik, tetapi bahkan aplikasi sembang dalam talian lebih baik daripada sokongan Telegram / e-mel semasa.

Kesimpulannya

Mungkin bahagian Pionex yang paling mengagumkan adalah kemampuan untuk menggunakan bot AI mereka yang luar biasa untuk menjana keuntungan. Bot yang ditawarkan adalah percuma, dengan Pionex hanya menyimpan sedikit kos perdagangan.

Sebenarnya, ketika Pionex dilancarkan pada tahun 2019 mereka melakukannya dengan promosi menggunakan ungkapan “Pengguna menyimpan keuntungan, kami mengambil kerugian.” Betul, mereka menanggung kerugian yang dialami pengguna yang menggunakan bot mereka dalam mod automatik. Inilah keyakinan pada produk anda.

Sekiranya perdagangan automatik adalah perkara anda, maka anda benar-benar perlu menyemak Pionex. Kami fikir ia akan menjadi pilihan utama anda untuk perdagangan bot. Bot bukan sahaja boleh digunakan, dan menguntungkan untuk boot, tetapi juga mudah digunakan. Tidak perlu lagi risau untuk menyiapkan kunci API atau menangani prestasinya yang tidak stabil.

Pionex adalah penyelesaian mudah sebenar untuk perdagangan automatik. Anda boleh membuat akaun yang didaftarkan, deposit dibuat, dan bot perdagangan GRID dalam beberapa minit.

Anda juga akan menghargai yuran rendah di Pionex. Dan mereka membenarkan perdagangan manual, jadi jika anda tidak mahu menggunakan bot perdagangan, anda masih boleh memanfaatkan yuran perdagangan yang rendah yang ditawarkan.

Mereka yang baru dalam perdagangan bot automatik akan benar-benar menikmati prestasi bot perdagangan ini, dan kekurangan yuran langganan yang mahal dan yuran perdagangan yang tinggi. Cubalah dan lihat apakah anda tidak cepat terpikat.

Amaran ⚡️: Berdagang produk niaga hadapan leveraged sangat berisiko. Pastikan anda mengamalkan pengurusan risiko yang mencukupi

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me