Ketahanan Bitcoin: Pandangan Ringkas Naysayers yang Menuju BTC Tidak lama lagi

Pada masa akhbar, 99Bitcoins yang terkenal “Obituari Bitcoin“Mempunyai tidak kurang dari 186 berita kematian Bitcoin.

Ini adalah obituari ringan dan sarkastik, tentu saja, hanya merujuk kepada insiden di mana pakar berprofil tinggi mendakwa Bitcoin telah mati.

Lelucon lidah di pipi adalah bahawa pakar ini tidak mungkin lebih salah. Bitcoin — walaupun terdapat drama pembatalan SegWit2x dan perang skala — kini melayang sekitar $ 7,200 yang mengagumkan, yang merupakan titik harga tidak jauh dari paras tertinggi koin $ 7566.

Harga Bitcoin di Coinbase

Adakah BTC akan mencecah $ 8k tidak lama lagi? – Imej melalui Pangkalan Wang Syiling

Oleh itu, Bitcoin jelas tidak mati, dan memerlukan lebih banyak daripada beberapa hujung minggu yang akut dengan Bitcoin Cash untuk Bitcoin untuk benar-benar turun.

Tetapi adalah wajar untuk melihat betapa salahnya orang lain dan sedang berlaku. Perlu diingat “Bitcoin Obituaries” dari para penentang sehingga kita peminat dapat menyesuaikan perspektif kita sendiri di ruang crypto, mengetahui bahawa kita sendiri mesti kurang fleksibel untuk memanfaatkan.

Mari kita lihat beberapa “kematian” Bitcoin yang lebih provokatif kemudian, untuk menyegarkan perspektif kita.

“Kematian” Bitcoin yang pertama

Kembali pada tahun 2010 ketika Bitcoin hanya merupakan projek baru, sebuah penerbitan dengan nama The Underground Economist memperoleh perbezaan sebagai penulis berita kematian Bitcoin pertama BitcoinBitcoins.

Ketika BTC masih melambung sekitar $ 0.23 sen, The Underground Economist menulis sebuah risalah memalukan bertajuk “Mengapa Bitcoin tidak boleh menjadi mata wang.”

Di dalamnya, pengarang menyatakan Bitcoin “akan kekal baru selamanya atau ia akan beralih dari status kebaruan menjadi mati lebih cepat daripada yang anda dapat berkedip.”

CNN op-ed memproyeksikan “perpecahan” Bitcoin

Pada tahun 2014, a Pengarang CNN diterbitkan bertajuk “Di mana Bitcoin salah?” ketika BTC masih berada di sekitar $ 330.

Dalam artikel ini, penulis mengatakan bahawa Peso Kuba lebih unggul daripada Bitcoin:

[Start block quote] “Bitcoin bukan [masa depan]. Ini adalah satu langkah di sepanjang jalan dan akhirnya akan hancur… Sebagai mata wang [Bitcoin] hampir diabaikan terhadap apa sahaja. Tidak tahan dengan jari kaki dari Peso Kuba … Dengan Bitcoin mata wang pura-pura, apa yang anda lihat bukanlah apa yang anda dapat. ” [Tamat]

Fikirkan penulis merasakan perkara yang sama hari ini?

Jamie Dimon mengatakan Bitcoin tidak boleh bertahan

Ketua Pegawai Eksekutif JPMorgan Jamie Dimon kini menjadi pembenci Bitcoin yang terkenal, tetapi salah satunya komen terawal terhadap cryptocurrency # 1 kembali pada tahun 2015 ketika cryptocoin menyatukan pada $ 395.

Dalam ceramah yang diberikan di Fortune Global Forum, Dimon mengatakan peraturan pemerintah akan membunuh Bitcoin dan yang serupa dengannya:

“Ini adalah pendapat peribadi saya, tidak akan ada mata wang sebenar dan tidak terkawal di dunia. Tidak ada pemerintah yang akan bertahan lama … tidak akan ada mata wang yang dapat dikendalikan oleh pemerintah. “

Catatan LinkedIn mengatakan BTC meletup pada 12 Disember 2016

Dalam lajur untuk LinkedIn, arkitek awan Jim Kram menyebut Bitcoin sebagai “mata wang maya yang asasnya cacat,” dan mengatakan bahawa “Bitcoin adalah gelembung yang seperti Tulip, Laut Selatan, Dot.com atau Subprime akan meletup … Bitcoin adalah eksperimen hebat yang memberikan banyak pembelajaran berguna.”

Nah, Kram mungkin merasa berbeza sekarang, tetapi kami pasti selesa mengatakan bahawa Bitcoin sudah pasti sudah melalui tahap percubaan sekarang.

Forbes mengatakan China “menghancurkan” Bitcoin

Ketika China melarang pertukaran crypto dan ICO beberapa minggu yang lalu, ruang crypto terkejut.

Namun, Forbes sedikit melampaui batas, menggambarkan langkah China sebagai “menghancurkan“Tamparan kepada Bitcoin – walaupun BTC pulih lebih kuat dari sebelumnya pada hari-hari selepas larangan bermula:

“Kebisingan Bitcoin hilang … Ini dihancurkan oleh campur tangan pemerintah China yang berat, yang menyejukkan semangat pelabur untuk mata wang digital.”

Bitcoin sememangnya sukar

Dengan tebal dan nipis, Bitcoin bertahan sepanjang masa ini.

Bolehkah BTC berlutut satu hari? Itu mungkin — apa sahaja yang mungkin.

Walaupun tidak ada peristiwa angsa hitam yang tidak dapat diselesaikan dan bencana yang melanda ruang tanpa diduga, tidak jelas apa yang dapat menjatuhkan Bitcoin pada ketika ini.

Ia pasti tidak akan menyerahkan kedudukan kapitalisasi pasaran # 1 kepada Ethereum atau Bitcoin Cash tanpa pertengkaran.

Sementara itu, para penentang Bitcoin akan mempunyai banyak masa untuk mempertimbangkan semula kedudukan mereka di cryptocurrency.

Gambar Pilihan melalui Fotolia

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me