Kontrak Deposit ETH 2.0 Dikeluarkan – Sekiranya Anda Mempertaruhkan ETH?

>

Pengenalan

Vitalik Buterin, pengasas dan ketua saintis Ethereum yang terkenal, membuat gelombang tsunami setelah secara tiba-tiba melepaskan kontrak simpanan saham Ethereum 2.0 minggu lalu.

Pada awalnya dijadualkan pada awal tahun ini, pelepasan kontrak deposit berakhir bulan antisipasi di kalangan setia Ethereum.

Namun, bukan hanya orang dalam Ethereum yang gembira dengan lompatan raksasa itu. Semua orang seolah-olah menggosok tangan bersama memikirkan keuntungan manis yang akan dibuat pada aset perintah kedua cryptocurrency.

Mari kita kembali sebentar. Terdapat banyak perkara yang berlaku di sini, dan mungkin anda memerlukan penjelasan semula Ethereum 2.0, mengapa ia penting, dan apa kontrak deposit ETH.

Mengendalikan ini adalah mustahak sebelum tarikh pelancaran 1 Disember 2020 yang semakin hampir untuk acara rantai suar beacak Ethereum 2.0 – jadi, tatal!

Kolam Stake Ethereum 2.0 Terbaik

Oleh kerana staking adalah konsep yang agak baru, anda mungkin tidak tahu bagaimana ia berfungsi. Lompat ke artikel untuk mengetahui.

Ringkasan Cepat Ethereum 2.0

Untuk memahami kepentingan pelepasan kontrak deposit ETH, anda perlu mengetahui mengapa Ethereum 2.0 penting.

Selama bertahun-tahun, pemaju Ethereum telah memberi isyarat peningkatan besar di cakrawala yang dijadualkan untuk mengubah cara Ethereum berfungsi. ETH 2.0 akan melakukan banyak perkara yang berbeza dari versi Ethereum semasa, tetapi yang paling penting, ia memperkenalkan bukti kepentingan.

Bukti kepentingan

Pada masa ini, Ethereum menggunakan bukti algoritma konsensus kerja – sama seperti Bitcoin.

Perlombongan pada skala yang diperlukan untuk rangkaian global seperti Ethereum adalah tenaga yang tidak cekap, mahal, dan menjadi penghalang untuk masuk untuk peserta rangkaian yang lebih kecil. Sekiranya titik blockchain adalah menyebarkan desentralisasi, perlombongan membuat hardcap yang menghadkan siapa dan berapa banyak orang yang dapat bergabung.

PoW tidak hanya mendorong pemusatan sumber tetapi juga menggunakan sumber-sumber tersebut dengan buruk, mewujudkan kesulitan transaksi yang membuat penskalaan rangkaian hampir mustahil.

Bukti kepentingan menjawab isu-isu ini dengan menurunkan keperluan pengkomputeran dan sumber tenaga serta memperkenalkan pengesahan transaksi yang lebih pantas.

Penskalaan

Scaling adalah tiket emas blockchain untuk tidak hanya bertahan di masa depan, tetapi menjadi rangkaian pilihan infrastruktur teknologi esok.

Prestasi penskalaan yang buruk bermaksud masa menunggu yang lebih lama untuk urus niaga disahkan, bayaran gas lebih tinggi, dan penggunaan keseluruhan yang kurang apabila trafik meningkat. Semua negatif ini menggambarkan pengalaman menggunakan Ethereum ketika DApp yang popular, seperti Uniswap, sedang digunakan sepenuhnya.

Untuk mengatasi prestasi penskalaan yang buruk, Ethereum 2.0 akan memperkenalkan penyelesaian penskalaan yang disebut sharding. Ringkasnya, sharding memungkinkan transaksi diproses secara selari pada benang yang berbeza (pecahan).

Pada waktunya, Ethereum 2.0 berharap dapat melepasi standard throughput transaksi Visa.

Ganjaran

Mari hadapi – semua orang mahukan ganjaran. Itu mungkin juga merupakan yang terbaik dari kegilaan DeFi tahun ini. Mantra ke depan adalah crypto harus memperoleh lebih banyak crypto – dan Ethereum 2.0 akan mematuhi itu.

Pada awalnya, pelaksanaan rantai suar ETH 2.0 akan memberi ganjaran kepada pengguna yang meletakkan ETH dalam kontrak deposit sehingga hasil 20%, atau mungkin lebih banyak lagi. Memandangkan kepentingan minimum adalah 32 ETH, dengan harga semasa (~ $ 450), itu adalah penghasilan hampir $ 3K setahun kerana tidak melakukan apa-apa selain memegang ETH.

Mengapa Kontrak Deposit ETH 2.0 Penting

Pelepasan kontrak deposit Ethereum penting kerana beberapa sebab.

  1. Ini menandakan Ethereum 2.0 ada di sini. Ia tidak bertahun-tahun di jalan raya, juga tidak diketahui. Tidak, pembangun cukup yakin dalam hasil testnet untuk memberi lampu hijau untuk pelancaran rantai suar fasa 0.

  2. Stakers dikehendaki mengunci minimum 32 ETH dalam kontrak deposit. Bagi pemegang ETH, tidak kira sama ada anda mempertaruhkan atau tidak, penguncian bekalan ETH yang beredar ini bermaksud tekanan jual yang lebih rendah, nilai terkunci yang lebih besar, dan kemungkinan nilai mata wang yang kuat ke depan.

  3. Sebagai rangkaian blockchain kedua terbesar di dunia, peralihan Ethereum kepada bukti kepentingan membuktikan bahawa perlombongan mungkin merupakan jenis konsensus kuno. Mulai sekarang, kemungkinan rangkaian blockchain yang akan datang memilih PoW adalah rendah, walaupun Bitcoin menerimanya.

Sekarang setelah kontrak deposit disiarkan secara langsung, para pemegang saham bebas untuk memulakan penyetoran jumlah yang sama dengan atau lebih besar daripada 32 ETH. Dalam menunjukkan keyakinan, Buterin sendiri mendepositkan 3.200 ETH. CZ, tokoh kripto yang terkenal dan pengasas Binance, juga memberi isyarat sokongan untuk mempertaruhkan ETH dalam tweet baru-baru ini.

Setelah seminggu, alamat kontrak ETH telah diterima lebih dari $ 20 juta dalam simpanan, menunjukkan sokongan masyarakat yang kuat untuk peningkatan Ethereum empat bahagian.

Sekiranya anda mempertaruhkan ETH 2.0?

Sekiranya anda berminat untuk mempertaruhkan ETH untuk peningkatan 2.0, anda harus mengetahui pilihan anda. Terdapat dua senario utama yang akan kita bahas di bawah.

Walau bagaimanapun, pertama, anda harus mengetahui satu perincian yang penting. Apabila anda memasukkan ETH ke alamat kontrak, ETH tersebut adalah terkunci, bermaksud anda tidak boleh mengambilnya sehingga kontrak dibuka.

Tertanya-tanya bila akan berlaku? Begitu juga seluruh dunia.

Pada masa ini, tiada sesiapa yang tahu bila kontrak deposit akan melepaskan ETH anda, kerana pelepasan bergantung pada fasa seterusnya pelaksanaan ETH 2.0. Sebilangan pemaju menganggarkan mungkin memerlukan 1-2 tahun tambahan.

Sekiranya anda akan mempertaruhkan ETH sekarang, anda masuk ke tingkat bawah projek ETH 2.0 – tetapi bersiaplah untuk menunggu. Walaupun penantian tanpa tarikh akhir bukanlah dalil yang paling menarik, hasil yang sangat baik di antara 8% -20% akan meredakan kesakitan.

Anda mempunyai sekurang-kurangnya 32 ETH yang sanggup anda taruhkan

Dalam senario ini, tidak ada yang menghalang anda daripada memasukkan sekurang-kurangnya 32 ETH ke alamat kontrak. Periksa kemas kini ETH2 rasmi di sini untuk mendapatkan yang terkini, termasuk alamat kontrak sebenar untuk deposit.

Anda mempunyai kurang daripada 32 ETH yang anda sanggup taruhkan

Terdapat banyak orang seperti anda yang ingin mengambil bahagian tetapi tidak mempunyai minimum 32 ETH atau tidak mahu mempertaruhkan sejumlah besar simpanan ETH mereka.

Jangan risau – anda boleh mengumpulkan sumber anda dengan orang lain untuk mendapatkan jumlah yang diperlukan! Staking pool muncul seperti api, memungkinkan anda mempertaruhkan sebahagian kecil ETH di kolam bersama yang lain.

Di antara kumpulan ETH yang terbaik adalah Rocketpool, dengan yang lain, seperti Berpantang, memberikan pilihan tambahan.

Sumber untuk mempertaruhkan ETH 2.0

Sama ada anda mencurigakan, ingin tahu, atau bersiap sedia untuk mempertaruhkan ETH 2.0, lebih baik anda mengatasi beberapa bacaan dan penyelidikan tambahan terlebih dahulu.

Perlombongan Kecairan

Apakah perlombongan kecairan? Bagaimana ia berfungsi dan bagaimana pengguna memperoleh wang dengan memberikan kecairan kepada pertukaran yang terdesentralisasi?

Bacaan Baik Tambahan

Cara Membuat Bot Perdagangan Crypto Menggunakan Python

Strategi Perdagangan Arbitraj Cryptocurrency yang Mudah

Panduan untuk Pinjaman Crypto – Pemberi Pinjaman Teratas

Skrip untuk Harga Bitcoin Live Ticker (Menggunakan Websockets)

Platform Dagangan Sosial Kami

Udang adalah platform perdagangan sosial untuk cryptocurrency. Ia dirancang untuk kedua-dua peniaga profesional dan pemula untuk datang dan belajar mengenai industri kripto yang sedang berkembang. Pada Shrimpy, pengguna dapat menyalin portfolio dan strategi perdagangan pedagang lain.

Ikut kami Twitter dan Facebook untuk maklumat terkini, dan ajukan sebarang pertanyaan kepada komuniti aktif kami yang luar biasa di Telegram & Tidak setuju.

Terima kasih kerana berhenti!

Pasukan Udang

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me