Lima Perkara Teratas Yang Tidak Mendapat Bitcoin Lawan Bitcoin

Bitcoin & Harga Co. masih dalam perjalanan roller coaster. Bitcoin, unggulan semua cryptocurrency, baru-baru ini jatuh di bawah $ 6,000.

Kini lebih dari $ 7,000 lagi. Penyebab pergolakan terkini adalah kemungkinan larangan crypto di India dan penghapusan crypto yang diperintahkan perlombongan di China. Kemudian muncul beberapa tindakan pengawalseliaan di AS dan EU yang agak berkecuali tetapi memberi kesan negatif terhadap harga.

Pengkritik merasa segera disahkan. Harga jatuh, gelembung meletup. Tetapi adakah skeptis betul?

Berikut ini, kami akan menghilangkan lima perkara teratas yang tidak difahami oleh lawan Bitcoin.

1. Bitcoin adalah teknologi baru, bukan pelaburan

Di sebalik gembar-gembur di sekitar bitcoin dan cryptocurrency adalah teknologi, yang disebut blockchain. Blockchain adalah penggunaan algoritma kriptografi sedia ada yang agak mudah. Sejak Januari 2009 Bitcoin membuktikan bahawa Blockchain berfungsi dan selamat.

Kesalahan terbesar penentang Bitcoin adalah menganggap Bitcoin sebagai pelaburan. Tuntutan bahawa Bitcoin adalah skim piramid atau skema Ponzi datang tepat dari sudut pandangan ini. Apa yang dilupakan oleh lawan adalah bahawa di belakang Bitcoin bukan organisasi atau individu yang boleh menentukan jalannya. Prestasi tahun lalu adalah hasil pasaran bebas.

Kejatuhan harga berikut adalah akibat ketidaktentuan undang-undang. Ini setelah pelbagai negeri, termasuk China, Korea Selatan dan India, membuat pernyataan yang tidak jelas mengenai kesahan cryptocurrency. Ketidakpastian undang-undang ini akan terus mempengaruhi kursus crypto dalam beberapa bulan akan datang.

Bitcoin dan Blockchain, bagaimanapun, terus berkembang dan memasuki masyarakat yang sudah didigitalkan. Walaupun cryptocurrency dilarang di seluruh dunia, teknologi blockchain tidak akan berhenti. Sebagai teknologi yang mengganggu, Blockchain akan menggantikan model perniagaan yang ada, dengan atau tanpa Bitcoin cryptocurrency.

2. Cryptocurrency mempunyai potensi global

Mata Wang Global Bitcoin

Imej melalui Fotolia

Penentang Bitcoin berpendapat bahawa Bitcoin tidak mempunyai nilai dan oleh itu bukan kaedah pembayaran yang baik. Fakta bahawa wang kertas juga tidak mempunyai nilai nyata hanya mengganggu lawan. Yang harus anda lakukan ialah meletakkan bank pusat di belakang wang kertas. Ini membayangkan keselamatan.

Bank pusat mengawal penawaran wang dan menetapkan sasaran inflasi. Ini untuk kebaikan bersama atau sekurang-kurangnya untuk kebaikan ekonomi sendiri. Oleh kerana nilai wang secara langsung berkaitan dengan daya saing sesebuah negara, mata wang pada umumnya tertekan dan bukannya meningkat. Ini membawa kepada ketegangan antarabangsa dan konflik perdagangan. Kerosakan simpanan adalah disebabkan oleh kadar faedah negatif yang nyata cenderung kecil.

Oleh kerana Bitcoin dan banyak cryptocurrency lain tidak dikenakan badan kawalan pusat, mereka berpotensi untuk diterima di peringkat antarabangsa sebagai alat pembayaran. Sebaliknya, penciptaan mata wang tunggal global melalui bank pusat antarabangsa akan menjadi utopia semata-mata.

3. Wang adalah Alat

Wang dicipta kerana pertukaran barang adalah cara pertukaran yang membosankan dan tidak cekap. Aset monetari yang baik mempunyai sifat berikut: ia dapat disimpan untuk waktu yang lama, senang diangkut, boleh ditukar dengan mudah, boleh dibahagikan kepada unit yang lebih kecil, unit monetari adalah terhad, setara dan sukar untuk dipalsukan.

Semua keperluan ini dipenuhi oleh cryptocurrency lebih baik daripada mata wang sebenar dan bahkan lebih baik daripada duit syiling dan logam berharga pada masa lalu.

Cryptocurrency adalah wang digital dan langkah seterusnya dalam digitalisasi. Dengan cryptocurrency, jumlah ukuran apa pun dapat disimpan dengan selamat tanpa bank, dan nilai dapat dipindahkan dengan cepat dan mudah di seluruh dunia.

Yang anda perlukan untuk menggunakan cryptocurrency ialah komputer atau telefon bimbit dan sambungan Internet. Ok, a dompet perkakasan juga bagus untuk dimiliki, jadi anda boleh tidur dengan lena. Perkara-perkara, dengan kata lain, yang dimiliki oleh setiap orang dan dibawa bersama hari ini.

4. Kesakitan Awal Berkembang sedang dihapuskan

Sejak November, transaksi bitcoin yang tidak terhitung jumlahnya terhenti. Baru-baru ini rangkaian Bitcoin dapat memproses transaksi tertunggak. Punca penyumbatan terletak di satu sisi dalam ukuran blok tetap satu megabait dan di sisi lain dalam selang blok kira-kira 10 minit. Oleh itu, maksimum transaksi Bitcoin dianggarkan secara optimum sekitar tujuh transaksi sesaat.

Atas sebab ini, banyak penentang Bitcoin percaya bahawa Bitcoin bukanlah mata wang antarabangsa yang baik. Memang benar, tujuh transaksi sesaat terlalu sedikit. Sebagai mata wang global, beberapa ribu transaksi sesaat adalah minimum.

Bitcoin adalah cryptocurrency pertama yang ada, dan masih menghadapi beberapa masalah. Tetapi seseorang tidak menilai Internet hari ini dengan kelajuan muat turun tahun 1992.

Banyak cryptocurrency telah meningkatkan had transaksi secara besar-besaran. Memikirkan bahawa had transaksi Bitcoin adalah had fizikal yang tidak dapat dipindahkan secara teknikal.

Bahkan Bitcoin sendiri telah melakukan inovasi dengan penambahbaikan yang secara drastik mengurangkan masa transaksi dan juga transaksi yang tidak disahkan. Pada gambar di bawah ini kita mempunyai memepool Bitcoin.

Memepool Bitcoin Sepanjang Masa

Memepool Bitcoin dari masa ke masa

Seperti yang anda lihat, ukuran memepool Bitcoin (urus niaga yang tidak disahkan) telah menurun dengan stabil sejak November tahun lalu. Ini mungkin disebabkan oleh beberapa faktor termasuk penerapan SegWit selanjutnya serta inovasi baru seperti jaringan kilat.

5. Peraturan dapat menjadi awal baru dan bukan akhir

Peraturan cryptocurrency dan terutamanya ICO sangat diperlukan. Cryptocurrency boleh disalahgunakan sebagai wang haram, untuk pengubahan wang haram dan pengelakan cukai. Hingga kini, wang yang ada telah digunakan untuk tujuan ini.

Bitcoin adalah baru dan oleh itu lebih sukar untuk dinilai oleh pihak berkuasa. Pada prinsipnya, masalahnya tetap sama, dan diharapkan pihak berkuasa, di atas semua pejabat cukai dan polis, dapat menangani cryptocurrency pada masa akan datang.

Ramai penentang Bitcoin percaya bahawa peraturan Bitcoin hanya boleh membawa kesan negatif pada harga. Kemungkinan besar peraturan dan kepastian undang-undang yang dihasilkan akan menyebabkan ledakan baru dan penyebaran dan penggunaan cryptocurrency secara kekal.

Kesimpulannya

Tidak mungkin Bitcoin akhirnya menjadi mata wang global. Pembangun Bitcoin dan rangkaian Bitcoin terlalu berpecah untuk Bitcoin meletakkan dirinya sebagai mata wang global. Walau bagaimanapun, dijangka bahawa cryptocurrency akan berlaku dalam jangka masa panjang.

Satu-satunya alternatif adalah dengan melarang atau mengatur terlalu banyak cryptocurrency di peringkat global. Namun, ini tidak mungkin dengan teknologi yang menjanjikan dan akan bertentangan dengan perkembangan teknologi dalam 20 tahun terakhir.

Gambar Pilihan melalui Fotolia

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me