Mempunyai $ 105,000 untuk Membelanjakan Tweet? McAfee Suka Kata

Adalah sukar bagi ICO untuk mengeluarkan nama mereka. Memandangkan jumlah projek yang menyelesaikan ICO pada masa ini, bagaimana anda dapat menyampaikan mesej anda dengan tepat.

Jangan takut, ada penyelesaian mudah yang akan membawa ICO anda di hadapan 810,000 pengikut twitter John McAfee. Walau bagaimanapun, ini berharga $ 105,000 atau $ 0.12 bagi setiap pengikut. Ini semua terungkap baru-baru ini dengan penciptaan Pasukan McAfee Crypto.

Bagi mereka yang belum tahu, John McAfee adalah penyelidik keselamatan Amerika yang terkenal dengan mencipta perisian antivirus yang kini mempunyai namanya. Dia juga telah menjadi selebriti dalam komuniti cryptocurrency kerana pandangannya yang lantang

Namun, dia juga cukup kontroversial kerana dia telah mempromosikan sejumlah cryptocurrency yang berbeza. Selalu ada spekulasi tentang apakah upaya promosi ini “disponsori” dan dikenakan biaya. Sekarang seolah-olah kita mempunyai idea.

Syiling Hari / Minggu

Ini semua bermula tahun lalu ketika John McAfee mengumumkan bahawa dia akan Tweet mengenai cryptocurrency tertentu yang disukainya sekali setiap hari. Dia mendakwa bahawa ini dilakukan untuk memberi pengguna cryptocurreny lebih banyak maklumat mengenai duit syiling yang berada di bawah radar.

Tweet ini disertakan dengan pukulan berat.

Sebagai contoh, ketika dia tweet mengenai koin privasi, Verge (XVG), harganya melambung tinggi setelah tweet itu. Orang-orang jatuh ke atas diri mereka untuk mendapatkan tangan mereka di Verge. Mereka semua mengambil kata McAfee seperti blockchain, tidak berubah.

Satu-satunya masalah ialah McAfee kemudian mengubah kedudukannya di Verge setelah histeria yang diciptakannya. Terdapat banyak kejatuhan dalam komuniti Verge kerana projek tersebut melepasi beberapa tarikh akhir kerana McAfee memberikan sokongannya.

Verge bukan satu-satunya duit syiling yang dibantu oleh McAfee untuk meroket. Terdapat juga Reddcoin yang melonjak segera setelah pengumuman tetapi kemudian runtuh secepat itu. Burstcoin juga mendapat sebutan yang baik oleh McAfee untuk algoritma perlombongan yang lestari.

Namun, ada banyak kritikan yang diturunkan pada McAfee sehingga dia memutuskan bahawa mungkin lebih bijak untuk mengurangkan keteraturan tweet. Ini adalah bagaimana “Tweet of the Day” menjadi “Tweet of the Week”.


Hacks, Bot dan Kekaburan

Terdapat juga banyak aktiviti lain yang merangkumi tweet ini. Pertama, ada peniaga yang memprogramkan bot yang akan memantau suapan McAfee untuk menyebutkan duit syiling. Strategi di sebalik ini adalah untuk mendapatkan keuntungan dari euforia segera di sekitar harga.

Bot-bot ini terus memutarbelitkan pasaran kerana mereka akan membuat gelung maklum balas positif. Mereka akan meningkatkan tekanan beli dan dengan itu menjadikannya seolah-olah syiling itu berada pada kenaikan organik. Pada hakikatnya, mereka hanyalah skema Pump-and-Dump yang cepat dan algoritma.

Namun, Bots juga bertemu dengan perlawanan mereka suatu hari ketika McAfee telah menggodam akaun twitternya. Seseorang mula meletupkan sejumlah cryptocurrency yang tidak jelas dalam jangka masa hanya 30 minit. McAfee berjaya mendapatkan cengkaman tetapi tidak sebelum berjaya mengeluarkan beberapa bot.

Selalu ada juga ketidakpastian mengenai apakah McAfee dibayar untuk tweet ini. Terdapat khabar angin bahawa ini berlaku untuk Verge tetapi projek lain seperti Burstcoin mendakwa bahawa mereka tidak akan pernah membayar untuk mempromosikan duit syiling mereka.

Perbincangan Wang (CryptoCurrency)

Sekarang pasukan McAfee telah secara rasmi mencipta laman web promosi atas usaha pemasaran mereka, kami mendengar sendiri bagaimana mereka menawarkan tweetnya sebagai perkhidmatan kepada cryptocurrency dan ICO.

Sesuai dengan borang McAfee, laman web ini jauh dari sederhana.

Tidak ada sebutan mengenai proses ketekunan wajar yang dilakukan oleh pasukan untuk memilih projek. Ini kebanyakannya membincangkan pengaruh besar yang dimiliki McAfee di media sosial dan media pemasaran digital yang lain. Sebagai contoh, laman web dinyatakan

Kerap kali, satu tweet telah menghasilkan pelaburan lebih dari satu juta dolar ke dalam ICO, dan beberapa mata wang telah meningkat lebih dari 100% harga dari satu tweet

Ia kemudian menjelaskan jumlah kekayaan yang dimiliki oleh pengikut McAfee. Mereka memetik tinjauan pendapat yang dijalankannya awal tahun ini ketika dia bertanya kepada pengikutnya serangkaian pertanyaan yang berkaitan dengan pelaburan cryptocurrency mereka.

Sebagai contoh, laman web menyatakan bahawa “518,000 telah melabur lebih daripada $ 3,000 dalam cryptocurrency. 224,000 telah melabur lebih dari $ 20,000 dalam cryptocurrency. Kumpulan terakhir ini sahaja mewakili, minimum, $ 4,48 bilion pelaburan kripto ”.

Apa pendapat McAfee mengenai laman web yang menjual perkhidmatannya? Dalam gaya McAfee yang benar, John menyatakan perkara berikut.

Ini membesar-besarkan diri dan ego bagi kita … Namun, jika anda merancang ICO, cuba meningkatkan duit syiling, atau ingin memberi penerangan mengenai projek terbaru anda, anda harus mengabaikan ego yang membengkak dan melihat

Adakah Berbaloi dengan Harga?

Walaupun mungkin ada yang membimbangkan tweet promosi dengan alasan etika, ada banyak yang benar-benar mempertimbangkan untuk menggunakan perkhidmatan tersebut. Sukar untuk memisahkan ICO dari orang ramai dan ini adalah salah satu cara yang pasti untuk melakukannya.

Itu semua bergantung pada berapa nilai pengguna mencapai iklan ke ICO anda. Sekiranya ini melebihi 12 sen bagi setiap pengguna, tweet McAfees adalah menjimatkan. Ini juga boleh menjadi satu-satunya alternatif berbayar di media sosial kerana Facebook, Twitter dan Google telah melarang pengiklanan ICO.

Sudah tentu, ada juga kemungkinan banyak pengikutnya sekarang tahu bahawa tweetnya kini dibayar dan dengan itu menghasilkan minat dan daya beli yang lebih sedikit. Ini adalah sesuatu yang agak sukar untuk diukur pada masa ini.

Eksentrikiti Menjual

John McAfee adalah individu yang eksentrik dengan masa lalu yang berjaya namun penuh warna. Ini telah mendorong minatnya terhadap pendapatnya dan oleh itu akan menjadi makanan twitternya.

Orang suka keperibadiannya yang unik dan suka mendengarnya gila ambil mengenai topik mata wang kripto. Tweet dan tindakan ini juga mendapat minat dari laman berita besar yang seterusnya mendorong minat untuk mengikutinya.

Namun, ia akan membantu untuk mengambil promosi duit syilingnya dengan sedikit garam. Sebenarnya, anda tidak boleh menganggap cadangan seseorang sebagai satu-satunya asas untuk melabur dalam cryptocurrency dalam hal ini. Sebilangan besar akan mengatakan:

Lakukan Penyelidikan Sendiri (DYOR)

Gambar Pilihan melalui rt.com

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me