Menyiapkan Dompet Kertas Ripple: Panduan Pemula Lengkap

Sekiranya anda memerlukan kaedah yang selamat untuk menyimpan duit syiling Ripple anda, saya mempunyai salah satu kaedah paling mudah dan selamat untuk anda. Dan yang terbaik adalah percuma: Dompet Kertas Ripple

Sesiapa yang merancang untuk memegang Ripple (XRP) selama lebih dari beberapa minggu harus mempertimbangkan untuk mengeluarkan duit syiling mereka dari dompet pertukaran yang mereka simpan dan memasukkannya ke dalam simpanan sejuk. Kita semua pernah mendengar kisah pertukaran diretas, dan duit syiling pengguna dicuri.

Jangan biarkan perkara itu berlaku kepada anda. Dapatkan duit syiling anda dari bursa dan masukkan ke dalam dompet kertas Ripple, yang benar-benar luar talian, dan hampir 100% selamat dan terjamin.

Kelebihan Dompet Kertas XRP

Dengan dompet kertas, satu-satunya cara seseorang dapat mengakses dana anda adalah jika mereka mengawal dompet kertas itu sendiri. Apabila anda mengendalikan kertas, anda mengawal kunci dan oleh itu XRP anda.

Dompet Kertas Ripple

Kunci Peribadi Disimpan dalam QR di atas Kertas

Walaupun anda juga dapat meletakkan Ripple anda di dompet desktop, anda hanya berada di sana sehingga komputer anda sendiri diretas.

Pasti, anda mungkin menganggap perkara itu tidak akan pernah terjadi kepada anda, tetapi ia berlaku pada orang sepanjang masa, dan penggodam mencari cara baru untuk menjejaskan komputer di rumah juga. Lebih baik membuat dompet kertas dan mengetahui bahawa Ripple anda selamat dari penggodam.

Oleh itu, saya harus mengingatkan anda di sini untuk menjalankan imbasan virus yang lengkap di komputer anda sebelum membuat Dompet kertas riak untuk memastikan komputer belum dikompromikan.

Penyelesaian terbaik adalah menggunakan komputer baru yang tidak pernah disambungkan ke internet, tetapi saya tahu ini tidak dapat dilaksanakan oleh kebanyakan orang.

Langkah-langkah Untuk Dompet Kertas Riak

Tidak kira apa cryptocurrency anda menghasilkan dompet kertas, ia akan mempunyai kunci awam dan kunci peribadi. Tindakan menjana dompet awam hanya memilih kunci peribadi rahsia rawak dan kemudian menghasilkan kunci awam yang berkaitan dengannya. Untuk melakukan ini supaya kunci itu sah, kami menggunakan penjana pasangan kunci dalam talian.

Langkah 1: Menjana dompet anda

  1. Pergi ke Penjana dompet riak di sini. Anda akan diberikan borang di bawah ini, dan dengan menekan butang “Jana”, penjana dompet akan memberi anda Alamat Ripple (kunci awam), dan Rahsia Ripple (kunci peribadi). Anda juga boleh menyimpan laman web ke komputer dengan mengklik kanan dan kemudian memilih “Simpan Sebagai”. Ini akan membolehkan anda menjalankan laman web kemudian, setelah anda memutuskan sambungan komputer anda dari internet. Ini akan mengelakkan data dihantar melalui internet, di mana ia berpotensi untuk dipintas.Penjana Dompet Ripple

    Penjana Dompet Ripple

    Catatan: Untuk seaman mungkin semasa menghasilkan pasangan kunci ini, anda harus melakukan ini di luar talian, menggunakan sistem operasi amnesia seperti Ekor. Ini akan memastikan dompet anda tidak dapat dikompromikan, dan juga memastikan tidak ada data yang dikirim melalui internet, atau tersedia untuk dikompromikan. Untuk melakukan ini, anda perlu menyimpan laman web penjana dompet Ripple ke pemacu USB anda supaya anda dapat mengaksesnya di luar talian kemudian dengan Ekor.

  2. Salin dan tampal Alamat Ripple (kunci awam) ke dalam fail teks dan simpan sehingga anda akan dapat memindahkan Ripple dan memeriksa baki anda kemudian.Membuat Dompet Ripple Baru

    Membuat Dompet Ripple Baru

  3. Cetak butiran dompet anda. Cobalah untuk mengelakkan menghantar pekerjaan cetak melalui wifi atau internet, dan jangan mencetak ke pencetak yang tidak anda percayai. Kaedah terbaik untuk mencetak dompet adalah menyimpannya ke pemacu USD dan mencetaknya terus dari USB. Sebagai alternatif anda boleh menyambungkan komputer anda terus ke pencetak (menggunakan kabel) dan mencetak semasa komputer dan pencetak tetap di luar talian. Anda juga harus mencetak beberapa salinan supaya anda mempunyai sandaran sekiranya berlaku sesuatu pada dompet kertas Ripple. Anda mungkin menyimpan satu salinan di peti keselamatan anda sendiri, satu di peti simpanan selamat di bank, satu lagi di rumah ibu bapa anda, dll.

Selepas tiga langkah mudah itu, kini anda mempunyai sehelai kertas dengan pad kekunci awam / peribadi yang dicetak di atasnya. Ini adalah dompet kertas Ripple baru anda. Tetapi anda belum selesai, kerana dompet kertas masih kosong dan perlu menghantar dana kepadanya.

Langkah 2: Menghantar dana ke dompet anda

Dompet kertas Ripple anda telah dibuat dan siap untuk digunakan, dan sekarang saatnya untuk menghantar dana anda dari bursa ke dompet kertas simpanan sejuk anda. Anda bukan sahaja boleh menghantar Ripple dari dompet pertukaran ke dompet kertas anda, anda juga boleh menghantarnya dari dompet mana-mana.

Untuk tutorial ini, saya anggap anda mengirim dari dompet pertukaran, tetapi langkahnya sama jika anda mempunyai Ripple anda dalam jenis dompet lain.

  1. Log masuk ke pertukaran di mana Ripple anda ditahan dan pergi ke bahagian untuk pengeluaran. Cari baki Ripple anda.
  2. Dari sana tekan butang penarikan dan anda akan mendapat pertanyaan yang menanyakan berapa banyak yang anda ingin tarik balik, dan alamat mana yang ingin anda kirimkan. Pemindahan pertama anda ke dompet kertas mestilah kecil, hanya untuk menguji bahawa semuanya telah disiapkan dengan betul. Sekiranya berlaku Ripple, anda perlu menghantar sekurang-kurangnya 20 syiling untuk membiayai dompet pada awalnya, jadi anda ingin menggunakan 20 syiling ditambah cukup untuk menampung yuran transaksi dan apa-apa yuran pengeluaran yang mungkin ditukar oleh pertukaran anda.
  3. Buka fail teks di mana anda menyimpan alamat awam anda jika belum dibuka, dan kemudian salin alamat awam dan tampalkan ke alamat penarikan. Bandingkan alamat yang baru anda tampalkan dengan alamat yang dicetak di dompet kertas untuk memastikannya sesuai.
  4. Dengan andaian alamat sesuai, tekan hantar untuk menghantar duit syiling Ripple. Sekarang anda hanya perlu menunggu sebentar sahaja Ripple tiba di dompet kertas anda. Biasanya ini akan memakan masa kurang dari satu minit. Untuk melihat kapan dana telah tiba di dompet kertas anda, anda menggunakan a Penonton akaun riak. Cukup tampal kunci awam anda ke bar carian di bahagian atas. Sekiranya akaun tidak dijumpai atau menunjukkan baki sifar pada mulanya, periksa kembali kemudian kerana kemungkinan transaksi tersebut belum selesai.Memeriksa Transaksi Ripple Ripple Viewer

    Memeriksa Transaksi Ripple Ripple Viewer

  5. Setelah jumlah ujian masuk ke akaun anda, anda boleh teruskan dan menghantar keseluruhan baki dengan mengikuti langkah yang sama seperti di atas, tetapi dengan jumlah pengeluaran yang lebih tinggi.

Risiko Dompet Kertas Ripple

Tidak dapat dinafikan bahawa dompet kertas dapat secara serius mengurangkan ancaman digodam atau mencuri duit syiling anda, tetapi mereka masih mempunyai risiko tersendiri.

Paksaan

Ini mungkin merupakan ancaman paling menakutkan dari dompet kertas. Ada orang di dunia yang lebih bersedia untuk mengancam dan menyerang anda secara fizikal jika itulah yang diperlukan untuk mendapatkan duit syiling Ripple anda.

Sekiranya pencuri jenis ini mengetahui bahawa anda mempunyai dompet kertas Ripple di rumah anda, mereka boleh masuk dan menggunakan kekerasan fizikal untuk membuat anda melepaskan dompet kertas tersebut. Inilah sebabnya mengapa banyak yang mengatakan tidak pernah membual tentang pegangan cryptocurrency anda. Itu tidak memenuhi tujuan berguna selain kesia-siaan, dan dapat menjadikan anda sasaran.

Rapuh

Lagipun, ini hanya kertas. Ia mungkin bertahan untuk beberapa waktu, tetapi sesiapa yang pernah melihat surat khabar lama berpuluh tahun tahu bahawa akhirnya ia akan menjadi rapuh dan usang. Bukan hanya itu, ia mudah rosak akibat api dan air, dan juga angin. Inilah salah satu sebab mengapa sangat penting untuk mempunyai banyak salinan dompet kertas anda.

Kecurian

Walaupun seseorang tidak datang dan memaksa anda untuk melepaskan dompet kertas anda, ia masih boleh dicuri, dan sering kali oleh mereka yang anda kenal dan percayai. Mereka tidak perlu mengambil kertas fizikal. Mereka hanya dapat mengambil gambar dompet kertas Ripple dan mengosongkannya, dan anda mungkin tidak akan tahu selama bertahun-tahun.

Kesilapan manusia

Anda tahu manusia selalu cenderung melakukan kesalahan dan ini boleh menyebabkan anda secara tidak sengaja merobek atau merosakkan kertas itu dengan cara tertentu. Atau anda boleh lupa di mana anda meletakkan dompet kertas. Yang sebenarnya merupakan hujah lain yang baik kerana mempunyai banyak salinan dompet kertas yang anda buat.

Amalan Terbaik Dompet Kertas

Sekiranya anda akan menggunakan dompet kertas maka anda harus memastikan bahawa anda mengikuti prosedur penyimpanan yang betul. Berikut adalah petua utama kami untuk memastikan XRP anda selamat.

  • Sandarkan Benih Anda: Tidak ada salahnya memiliki salinan kata benih anda di dompet kertas lain. Ini bermaksud bahawa sekiranya anda kehilangan dompet kertas anda, anda selalu dapat mendapatkan wang kripto anda dari dompet kertas tersebut. Bina kelebihan ke dalam protokol keselamatan crypto anda!
  • Simpan dengan selamat: Sesiapa yang mengawal dompet kertas mengawal XRP. Oleh itu, jika orang lain dapat menemui dompet kertas anda, mereka boleh mencuri kripto anda. Pastikan anda menyimpannya di lokasi yang selamat. Saya akan memilih bank simpanan di kotak jika anda mempunyai banyak di dompet.
  • Gunakan PC Luar Talian: Sekiranya anda akan mengirim dana dari dompet kertas melalui apa-apa jenis antara muka berasaskan web, anda mungkin ingin menggunakannya jika dalam mod luar talian. Ini dapat mencegah serangan phishing atau sejenisnya di mana penggodam dapat mengakses dompet anda.
  • Jangan Beritahu Sesiapa: Tidak ada yang tahu berapa banyak XRP yang anda pegang. Manfaat utama crypto adalah anda dapat banyak tanpa ada yang benar-benar tahu. Oleh itu, jangan telegraf ke dunia bahawa anda mempunyai banyak XRP. Ini membuat anda berisiko memeras ugut dan dengan dompet kertas sederhana, sukar untuk menipu pencuri.

Sebilangan besar ini adalah akal sehat tetapi sering kali dalam kripto, akal sehat tidak begitu biasa. Jaga dompet kertas anda seolah-olah ia merupakan pelaburan berjuta-juta dolar kerana suatu hari nanti.

Kesimpulannya

Setelah anda melihat dana di akaun anda melalui penampil akaun, anda berjaya membuat dan membiayai dompet kertas Ripple anda. Selamat bertunang!

Kini tiba masanya untuk menyimpannya sehingga anda dapat mengakses Ripple anda pada suatu masa nanti. Anda mungkin memilih agar dilaminasi sehingga tahan lebih lama dan tahan air. Anda juga harus menyimpan beberapa salinan di lokasi yang berlainan, sekiranya satu atau lebih salinan musnah.

Ingatlah semasa menyimpan setiap salinan bahawa sesiapa yang mempunyai akses ke dalamnya juga mempunyai akses ke koin Ripple anda, jadi di mana sahaja pastikan ia dijamin seperti barang perhiasan atau wang tunai. Ramai orang memilih untuk menyimpan salinan di lokasi yang berasingan sekiranya berlaku kebakaran atau banjir atau bencana alam yang lain.

Sudah tentu, jika anda bimbang dengan risiko yang kami nyatakan, pertaruhan terbaik anda ialah menyimpan XRP anda di dompet perkakasan seperti Ledger Nano.

Gambar Pilihan melalui Fotolia

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me