NeoGas – Apa yang Anda Perlu Tahu untuk Mendapatkan Pulangan di NEO

Kebanyakan cryptocurrency dan aset digital hari ini menggunakan satu token atau koin asli, masing-masing. Sebagai contoh, di rangkaian bitcoin, satu-satunya aset bernilai adalah bitcoin (BTC) itu sendiri. Ini juga berlaku pada kebanyakan platform kontrak pintar seperti Ethereum Classic dan Lisk.

Beberapa projek, bagaimanapun, memiliki lebih dari satu aset digital yang membentuk jaringan mereka. Projek sedemikian merangkumi Neo, dengan sub-asetnya yang disebut GAS. Seperti namanya, GAS berfungsi dalam banyak cara yang serupa dengan bagaimana “gas” sebagai konsep berfungsi di platform Ethereum.

Oleh itu, ia digunakan untuk membayar sejumlah operasi di rangkaian. Dalam artikel ini, kita akan membincangkan mengenai GAS. Termasuk, apa itu, untuk apa dan bagaimana memperolehnya.

Ulasan ringkas mengenai Neo

Logo NEO

Imej melalui neo.org

NEO adalah platform kontrak pintar yang merujuk kepada dirinya sebagai “ekonomi pintar”. Menurut pejabatnya laman web, syarikat di belakangnya ditubuhkan pada tahun 2014 dan pertama kali muncul di Github pada bulan Jun 2015.

Neo telah menghadapi sejumlah kritikan, seperti itu hanyalah peniru Ethereum, dan ia berusaha mendapatkan kejayaan projek blockchain yang lain. Yang lain telah menyokong syarikat itu dengan mengatakan bahawa tawarannya sebenarnya cukup unik dan menarik, dan menawarkan beberapa kelebihan dan perbezaan teknikal dari Ethereum.

Yang penting untuk diingat mengenai projek blockchain (yang mungkin dilewatkan oleh banyak orang yang tidak memahami China) adalah salah satu aspek yang paling penting dalam projek blockchain adalah ketidakmampuan mereka untuk disensor, dan perlindungan mereka dari penutupan oleh mana-mana kerajaan atau agensi kerajaan.

Oleh kerana Neo berpusat di daratan China, ia harus mematuhi undang-undang Cina domestik. Ini bermaksud bahawa ia pasti akan memiliki semacam pintu belakang atau pembunuh yang boleh digunakan oleh pemerintah tempatan pada bila-bila masa.

Angin politik terus bergeser di China, dan jadi mustahil untuk mengatakan jika pada suatu waktu dalam waktu dekat atau jauh bahawa pemerintah yang berkuasa hanya dapat memutuskan untuk menutup sesuatu, atau bahkan sesuai dan menasionalkannya.

Begitu juga, undang-undang China menghendaki semua perniagaan di China bersedia sepenuhnya dan dapat menyerahkan semua rekod kepada pemerintah pada bila-bila masa dan dengan alasan apa pun.

Baru-baru ini China mengambil sikap anti-cryptocurrency yang agak kuat kerana mereka pertama kali mendorong ICO dan pertukaran ke luar negara, dan baru-baru ini mereka nampaknya mensasarkan operasi perlombongan juga.

Tidak dapat dibayangkan bahawa mereka dapat menjalankan projek cryptocurrency tempatan. Ada kemungkinan juga dapat memberikan sokongan dan dorongan luar biasa untuk sektor ini. Namun, pada ketika ini, tidak ada maklumat kukuh mengenai perkara ini.

Sekiranya anda mahukan gambaran keseluruhan Neo yang lebih lengkap, kami mencadangkan anda melihat bahagian mengapa NEO lebih banyak daripada Ethereum Cina.

Dengan semua itu, mari kita lihat aset digital sekunder platform Neo, NeoGas atau GAS secara ringkas.

Segala-galanya mengenai GAS

GAS adalah cryptocurrency sekunder yang boleh dibeli dan dijual secara bebas di banyak bursa. Tarikan besar untuk GAS sebagai cryptocurrency adalah kemampuan seseorang memperolehnya dengan meletakkan unit NEO di rangkaian Neo.

GAS digunakan di rangkaian untuk melakukan sejumlah fungsi. Ia boleh dianggap sebagai cara untuk membayar yuran transaksi. Satu perkara yang berbeza mengenai Neo daripada banyak cryptocurrency lain ialah unit NEO tidak boleh dibahagikan.

Sebagai contoh, tidak mungkin untuk menghantar atau menahan 1,01 unit NEO, sebaliknya, seseorang hanya boleh menghantar atau menahan satu atau dua unit NEO. Bayaran transaksi di rangkaian Neo dapat dibayar dengan GAS, dan kontrak pintar baru juga harus dibayar dalam GAS.

Harga Gas NEO

Harga Gas. Sumber: coinmarketprice.com

Hari ini, GAS diperdagangkan dengan harga kira-kira $ 35 setiap satu dan mempunyai had pasaran di bawah $ 350 juta yang tidak bergantung kepada Neo. Pada masa lalu, harga antara $ 2.50 hingga lebih dari $ 80.

Berapa banyak GAS yang boleh anda perolehi dengan mempertaruhkan NEO?

Untuk mengetahui berapa banyak pendapatan yang dapat diperolehi oleh GAS dengan mempertaruhkan NEO, kami melihat laman webnya neogas.io. Laman web ini menyediakan kalkulator yang dapat membantu menganggarkan berapa banyak GAS yang dapat diperoleh setiap hari.

Pada kadar hari ini, memerlukan kira-kira 83 unit NEO untuk memperoleh satu dolar sehari. 83 NEO pada waktu akhbar akan berharga kurang dari $ 10,000. Ini bermaksud bahawa memegang NEO dalam dompet yang layak dipertaruhkan (bukan pertukaran) memperoleh pulangan sekitar 0.3% sebulan.

Walaupun ini lebih tinggi daripada kebanyakan akaun bank di AS, 0,3% per bulan masih di bawah yang diharapkan dapat diperoleh dengan memegang dana indeks di pasaran saham tradisional yang berkinerja normal.

Membandingkannya dengan cryptocurrency popular lain yang melibatkan penentuan taruhan, PIVX, kadarnya juga kelihatan agak rendah. Jumlah wang yang sama yang diperlukan untuk membeli 83 unit NEO akan menjana 1618 unit PIVX.

Mengikut ganjaran PIVX ini kalkulator, dengan jumlah itu, anda dijangka akan menerima sekitar $ 40 sebulan. Ini adalah kira-kira 25% lebih banyak nilai daripada yang diterima oleh NEO.

Perbezaannya ialah meletakkan PIVX tidak akan dibayar setiap hari. Sebaliknya, ada unsur kebetulan yang terlibat. Oleh itu, pendapatan anda mungkin kurang atau lebih.

Kesimpulannya

Bagi mereka yang sudah berminat untuk memegang NEO, meletakkannya sebagai pertukaran untuk GAS sepertinya perkara yang sangat logik untuk dilakukan. Dengan cara ini, anda dapat memperoleh pulangan tambahan setiap hari tanpa perlu melakukan perkara lain.

Namun, jika anda belum memiliki NEO, atau tidak berminat dengan cryptocurrency, anda mungkin lebih baik memasukkan wang anda dalam dana indeks tradisional di pasaran saham. Atau, dalam cryptocurrency yang lebih tinggi yang menawarkan ganjaran bertaraf seperti PIVX, antara banyak pilihan lain yang terdapat di pasaran hari ini.

Gambar Pilihan melalui Fotolia

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me