Pelbagai Portofolio: Menyegmentasikan Dana Pertukaran Cryptocurrency [Siaran Ciri]

>

Pasukan Shrimpy dengan teruja mengumumkan siaran terbesar kami setakat ini! Ini adalah pelancaran ciri untuk membahagikan dana anda ke dalam beberapa portfolio dan menguruskan setiap portfolio secara berasingan.

Sehingga hari ini, pengguna Shrimpy hanya dapat mengurus semua dana mereka secara kolektif di setiap pertukaran individu sebagai satu portfolio. Itu bermaksud jika anda memautkan akaun pertukaran, Shrimpy akan mengawal 100% dana tersebut seolah-olah semuanya ada dalam satu portfolio.

Semuanya kini berubah.

Setelah usaha yang besar untuk merancang platform yang paling sederhana, tetapi mantap untuk memperuntukkan beberapa portfolio individu, kami dengan bangga mengumumkan “Portfolio Shrimpy” sedang dilancarkan.

Catatan: Terdapat banyak perubahan. Kami melakukan segala yang mungkin untuk memastikan fungsi Shrimpy tetap sama bagi orang yang tidak mahu menggunakan ciri baru, tetapi kami tetap mengesyorkan semua orang membaca keseluruhan catatan blog ini untuk memastikan anda memahami apa yang telah berubah dengan Shrimpy.

Apakah maksud ini?

Untuk memulakan, ini bermaksud terdapat sejumlah fitur baru, kemas kini reka bentuk, dan perubahan yang akan mempengaruhi cara Anda menggunakan Shrimpy. Kami sangat mengesyorkan agar semua orang meluangkan masa untuk membaca keseluruhan artikel ini agar anda mengetahui perubahannya.

Baiklah, mari kita mulakan!

Portfolio Lalai

Untuk mengekalkan fungsi sebanyak mungkin, kami telah melaksanakan sesuatu yang disebut “Default Portfolio”. Portofolio ini dibina secara automatik untuk semua pengguna apabila mereka menghubungkan akaun pertukaran. Portofolio lalai ini adalah tempat semua dana anda habis apabila anda memasukkan dana baru ke akaun pertukaran anda. Di sinilah dana dikeluarkan jika anda mengeluarkan dari akaun pertukaran anda. (Catatan: Sekiranya anda mengeluarkan lebih banyak dana daripada yang ada dalam dana lalai, Shrimpy akan kembali mengeluarkan dana dari portfolio lain)

Sekiranya anda tidak mahu menggunakan ciri portfolio baru, cukup gunakan portfolio lalai sebagai satu-satunya portfolio anda dan Shrimpy pada dasarnya akan terus berfungsi sama seperti yang selalu berfungsi. Anda jangan perlu menggunakan pelbagai ciri portfolio baru jika anda tidak mahu.

Catatan: Portofolio Lalai dapat diubah dengan pergi ke “Kelola Portofolio”, memilih portfolio baru yang ingin menjadi lalai, kemudian mengklik ikon tetapan (roda gigi), kemudian mencentang kotak untuk “Portofolio Lalai”.

Membuat Portfolio Baru

Anda boleh membuat portfolio baru kapan saja dengan menggunakan butang “Urus Portofolio” di papan pemuka. Sebaik sahaja anda mengklik butang ini, dialog akan terbuka yang membolehkan anda membuat, mengedit, dan mengurus portfolio anda.

Dialog ini juga membolehkan anda memilih portfolio apa yang merupakan portfolio lalai, dan juga membolehkan anda memindahkan dana antara setiap portfolio.

Ingatlah untuk memberikan setiap portfolio anda nama unik yang khusus untuk sesuatu yang memberi makna bagi setiap portfolio. Dengan cara itu anda sentiasa dapat mengenal pasti portfolio dengan mudah.

Catatan: Portofolio dapat dinamakan dengan pergi ke “Urus Portofolio”, memilih portfolio yang ingin anda beri nama, mengklik ikon tetapan (gear), kemudian mengklik pensil untuk mengedit nama.

Pindahkan Dana

Untuk memindahkan aset dari “Portofolio Lalai” anda dan ke portfolio lain yang anda buat, kami telah menambahkan ciri untuk “Memindahkan Dana”. Ciri ini tidak TIDAK berdagang di bursa. Ini bermaksud semasa anda memindahkan dana dari satu portfolio ke portfolio yang lain, kami bahkan tidak memberitahu pertukarannya. Semua pembukuan ini dilakukan di pelayan Shrimpy. (Harap perhatikan bagaimana strategi Purata-Dolar berfungsi dengan memindahkan dana. Ini akan dibahas lebih jauh. Ringkasnya, memindahkan dana ke portfolio yang diaktifkan oleh DCA kemungkinan akan diperdagangkan)

Dana dapat dipindahkan ke atau keluar dari portfolio dengan memilih butang “Urus Portofolio” ke arah atas papan pemuka atau menggunakan butang “Pindahkan Dana” di sebelah setiap portfolio.

Pelbagai portfolio

Pengguna kini boleh membuat pelbagai portfolio. Setiap portfolio diuruskan secara individu oleh Shrimpy, jadi strategi yang berbeza dapat diterapkan pada setiap portfolio. Ini bermakna jika anda mempunyai 4 portfolio yang berbeza, anda boleh melaksanakan strategi yang berbeza untuk setiap portfolio ini. Anda juga boleh mengikuti pemimpin yang berbeza dengan setiap portfolio ini.

Catatan: Hanya 5 portfolio yang dapat dibuat untuk setiap akaun pertukaran. Sekiranya anda cuba membuat lebih daripada 5 portfolio, Shrimpy akan menghentikan anda.

Pemimpin Sosial

Portofolio sosial telah berubah dalam beberapa cara kecil. Oleh kerana para pemimpin kini boleh mempunyai banyak portfolio, kita perlu memikirkan dengan teliti apa maksudnya bagi pengikut.

Di halaman profil pemimpin, anda kini dapat melihat semua portfolio mereka. Anda boleh mengikuti setiap portfolio ini secara individu. Dengan cara itu pemimpin dapat menerapkan pelbagai strategi, dan anda dapat mengikuti mana yang anda pilih.

Perlu diketahui bahawa pemimpin mungkin tidak mahu orang mengikuti semua portfolio mereka. Kami mengesyorkan untuk berkomunikasi dengan pemimpin untuk memastikan anda selaras dengan strategi portfolio mereka. Ketika kami terus mengumpulkan maklum balas dari para pemimpin, mungkin ada beberapa penyesuaian tentang bagaimana kami membiarkan para pemimpin mengawal profil sosial mereka.

Automasi

Kami telah menamakan semula tab “Portofolio” menjadi “Automasi”. Oleh kerana sekarang kami membenarkan pembuatan beberapa portfolio, kami tidak percaya kata “Portofolio” sesuai untuk tab di mana anda merancang strategi anda. Strategi itu sendiri bukan portfolio anda, kami melihat dana sebenar yang dipaparkan di papan pemuka anda sebagai portfolio anda.

Melangkah ke hadapan, kami akan merujuk kepada dana yang tersegmentasi di papan pemuka anda sebagai “portfolio”. Contoh: Sekiranya anda membahagikan dana anda kepada 4 kumpulan dana unik di papan pemuka, kami akan memanggil setiap segmen yang berlainan ini sebagai “portfolio”.

Oleh kerana kata “portfolio” sekarang akan disediakan untuk dana yang tersegmentasi di papan pemuka, kami memerlukan kata baru untuk tab tempat pengguna membuat strategi. Setelah banyak mempertimbangkan, kami telah menggunakan kata “Automasi”.

Kami memilih perkataan ini kerana sangat khusus. Konfigurasi yang anda masukkan ke dalam tab ini akan menjadi peraturan bagaimana portfolio anda automatik. Walaupun kami menganggap kata “Strategi”, rasanya kurang spesifik dalam menggambarkan fungsi tab ini. Kami juga merancang beberapa rilis menarik di masa depan yang dapat menyebabkan kata “Strategi” menjadi membingungkan.

Apabila anda ingin mula mengotomatisasi portfolio, anda hanya membuat automasi pada tab “Automasi” dan klik “Mulakan Automasi”. Munculan akan meminta anda memilih portfolio yang anda mahu automatikkan. Anda boleh memilih satu portfolio atau beberapa portfolio.

Catatan: Pada masa lalu, Shrimpy memaksa pengguna untuk selalu menggunakan automasi pada portfolio mereka. Ini bermakna kami tidak pernah membenarkan anda hanya mematikan automasi. Sebaliknya, anda harus mengaktifkan automasi yang berbeza.

Tingkah laku ini telah berubah. Anda kini boleh mengeluarkan automasi dari portfolio dan oleh itu tidak ada automasi yang melekat pada portfolio. Apabila portfolio tidak mempunyai automasi, Shrimpy tidak akan melakukan perdagangan untuk mengotomatisasi portfolio itu.

Terdapat beberapa lokasi di mana Shrimpy akan menampilkan automasi apa yang dilampirkan pada setiap portfolio. Lokasi pertama adalah di papan pemuka. Di sebelah setiap portfolio, anda dapat melihat pautan ke automasi yang kini aktif untuk portfolio tersebut. Mengklik pautan ini akan membawa anda terus ke automasi yang relevan pada tab “Automasi”.

Lokasi lain di mana anda dapat melihat automasi apa yang aktif untuk portfolio adalah pada tab “Automasi”. Setiap automasi akan mempunyai portfolio yang menggunakan automasi yang tertera di kiri atas. Tab automasi juga mempunyai senarai automasi di sebelah kanan yang merangkumi portfolio yang sedang automatik oleh setiap automasi. Automasi aktif akan mempunyai tanda semak hijau.

Mengimbangi semula

Pengimbangan semula kini dilakukan pada setiap portfolio individu. Ini bermakna anda boleh mempunyai beberapa portfolio mengimbangi kembali pada masa yang sama. Satu portfolio boleh menjalankan pengimbangan semula ambang pada indeks, sementara yang lain mungkin menggunakan automasi pengimbangan semula berkala pada satu set aset yang diperuntukkan secara merata. Segala kombinasi portfolio dan strategi adalah mungkin.

Kami juga telah memisahkan butang “Rebalance Now” di papan pemuka. Ini membolehkan anda memilih portfolio mana yang ingin anda seimbangkan semula.

Perhatikan ada dua pandangan yang berbeza. Terdapat paparan gabungan yang menunjukkan gabungan aset di semua portfolio anda dan ada paparan “portfolio” atau “individu” yang menunjukkan setiap portfolio individu.

Paparan agregat adalah ikon yang terletak di sebelah kiri, pandangan individu adalah ikon di sebelah kanan.

Pelepasan awal tidak akan memungkinkan pengimbangan semula agregat. Ini bermaksud kami tidak akan membenarkan anda mengimbangi beberapa portfolio sekaligus dengan mengklik butang “Rebalance Now” pada paparan papan pemuka Shrimpy gabungan. Walau bagaimanapun, ini kemungkinan akan dimasukkan dalam rilis yang akan datang.

Senarai hitam

Setelah anda mempunyai portfolio tanpa strategi, kami menyedari bahawa senarai hitam tidak lagi diperlukan.

Daripada menyenarai hitam, pengguna kini harus bergantung pada memperuntukkan beberapa portfolio untuk memisahkan dana yang tidak seharusnya automatik dengan Shrimpy. Dengan cara itu fungsi tetap sama dengan senarai hitam (di mana Shrimpy tidak akan menyentuh aset tersebut), tetapi bukannya memberitahu kami untuk menyenarai hitam mereka, mereka akan dipindahkan ke portfolio yang tidak mempunyai strategi.

Ciri senarai hitam telah dikeluarkan.

Pelanggan yang sebelumnya mempunyai senarai hitam aset kini akan melihat dua portfolio berasingan di papan pemuka mereka. Satu portfolio merangkumi semua aset yang disenarai hitam, sementara yang lain merangkumi aset yang tidak disenarai hitam.

Portofolio yang merangkumi aset yang disenarai hitam tidak akan mempunyai automasi yang berkaitan. Walau bagaimanapun, portfolio kedua dengan aset yang tidak disenarai hitam akan mempunyai automasi terlampir yang akan mengotomatisasi portfolio.

Aset yang disenarai hitam akan dimasukkan ke dalam portfolio lalai. Untuk menguruskan aset yang disenarai hitam, kami mengesyorkan menggunakan ciri baru untuk memindahkan dana antara portfolio.

Perubahan Reka Bentuk

Selain perubahan fungsi, kami juga mengemas kini sejumlah komponen reka bentuk di Shrimpy. Kami harap ini dapat meningkatkan pengalaman ketika menavigasi Shrimpy sambil juga memberikan nuansa segar pada aplikasi.

Halaman Automasi

Anda mungkin menyedari bahawa kami telah merancang semula tab “Automasi” (sebelumnya dikenali sebagai tab “Portofolio”). Terdapat beberapa sebab utama reka bentuk semula ini.

  1. Kami mendapati jumlah klik yang diperlukan untuk mengemas kini atau mengubah strategi anda menjadi sangat tidak selesa.

  2. Banyak butang simpan yang tersebar di seluruh halaman tidak kemas dan membebankan.

  3. Beralih antara portfolio diperlukan kembali ke halaman yang menunjukkan setiap portfolio dan memilih portfolio lain. Pertukaran halaman ini tidak sesuai.

Di atas segalanya, Shrimpy semestinya sederhana. Anda harus cepat mengatur strategi dan memerlukan sebanyak mungkin klik.

Sebelum kemas kini ini, pengguna perlu melalui beberapa halaman dan senarai klik untuk mengubah atau mengatur automasi.

Kami kini telah menghapus sepenuhnya halaman yang menyenaraikan portfolio anda. Sebaliknya, anda akan melihat terdapat senarai di sebelah kanan skrin yang menyenaraikan automasi anda. Ini membolehkan anda melihat automatik aktif anda secara automatik (ditentukan dengan tanda semak hijau) serta mengklik automatik anda yang lain tanpa meninggalkan halaman.

Shrimpy sebelum ini mempunyai terlalu banyak butang simpan. Hampir setiap tetapan mempunyai butang simpan sendiri. Ini membuat proses untuk menambah tetapan lanjutan dan mengemas kini portfolio anda tidak perlu membebankan. Kami kini telah menggabungkan setiap butang simpan menjadi satu butang simpan yang akan menyelamatkan keseluruhan strategi automasi anda. Ini secara drastik mengurangkan jumlah perkara yang perlu anda simpan semasa membina atau mengemas kini strategi anda.

Oleh kerana kami telah membuang halaman di mana kami memaparkan semua portfolio anda, anda kini dapat membuat automasi baru dengan memilih butang “+” ke bahagian atas bar sisi kanan di mana anda dapat melihat semua automasi anda. Ini akan menunjukkan automasi kosong baru di mana anda boleh membuat strategi automasi baru anda.

Halaman Pemimpin Sosial

Halaman pemimpin sosial telah dikemas kini untuk membolehkan pengikut melihat semua portfolio yang diuruskan oleh seorang pemimpin. Dengan cara itu pengikut dapat menelusuri portfolio yang berbeza dengan cepat dan mengikut yang mereka mahukan.

Sebagai tambahan kepada kemas kini ini, kad pemimpin sosial (di papan pemimpin) tidak khusus untuk satu portfolio. Statistik yang dipaparkan pada kad pemimpin adalah statistik agregat di semua portfolio. Tingkah laku ini diputuskan kerana kami mahu kad pemimpin mewakili pemimpin secara keseluruhan, bukan hanya satu portfolio yang dipilih oleh pemimpin.

Sidebar Aset

Bar sisi aset telah dikemas kini untuk mengandungi statistik gabungan di semua portfolio anda. Ini bermaksud jika anda mempunyai 5 portfolio yang berbeza, statistik portfolio gabungan akan dipaparkan di bar sisi ini.

Salah satu contohnya adalah harga “Keluar” dan “Kemasukan” untuk aset tertentu. Daripada nilai ini menjadi individu untuk setiap pertukaran, kami telah memutuskan untuk melihatnya sebagai statistik gabungan yang menggabungkan harga keluar dan masuk di semua portfolio anda.

Sebab kami membuat keputusan ini adalah kerana kami yakin akan membingungkan jika anda mengklik di papan pemuka dan bar sisi berubah berdasarkan portfolio apa yang anda pilih.

Butang Tindakan

Dari segi sejarah, Shrimpy telah menggunakan butang merah untuk menunjukkan tindakan utama yang boleh anda lakukan pada setiap halaman. Dalam keluaran terbaru ini, kami bereksperimen dengan butang tindakan biru baru. Nada warna yang lebih sejuk ini bertujuan menjadikan Shrimpy lebih selesa untuk menavigasi dan melihat.

Pada kebiasaannya, kami cuba bertahan dengan hanya mempunyai satu butang tindakan di setiap halaman. Tujuannya adalah untuk menarik perhatian anda kepada tindakan pertama atau paling penting yang boleh anda lakukan di setiap halaman.

Bar Peruntukan

Bar peruntukan di papan pemuka dan halaman automasi telah diubah menjadi warna biru yang sama dengan butang tindakan. Kami harap ini menjadikan halaman ini tidak sukar dilihat dan memberikan penampilan baru yang segar untuk Shrimpy.

Slaid di halaman peruntukan juga telah diperbaharui untuk merasakan baru yang licin.

Perubahan Lain

Di luar perubahan besar dan kemas kini reka bentuk ini, ada tambahan tambahan kecil yang disertakan dalam rilis ini yang dirancang untuk menjadikan pengalaman Shrimpy lebih baik.

Ujian Belakang yang Dioptimumkan Bayaran

Secara tradisional, alat uji belakang tidak meniru pengoptimuman apa pun yang digunakan dalam mesin pengimbangan semula Shrimpy sebenarnya. Ini termasuk pilihan untuk pengoptimuman yuran yang biasanya digunakan untuk automasi portfolio.

Dengan keluaran ini, kini semua orang dapat menguji portfolio dengan tetapan “pengoptimuman yuran”. Ini akan menunjukkan gambaran yang lebih tepat mengenai bagaimana prestasi Shrimpy dalam jangka masa panjang.

Penjejakan Prestasi yang Ditingkatkan

Sebelum kita membolehkan pengguna membahagikan dana mereka ke dalam beberapa portfolio, kita perlu memastikan Shrimpy mengesan dengan tepat setiap perubahan portfolio ke Satoshi. Untuk mencapai misi ini, kami terus memperluas kemampuan kami dalam mengesan perdagangan, memantau dana anda, dan menyimpan portfolio anda di setiap langkah.

Perubahan Kad Pemimpin Sosial

Kemas kini kecil pada kad pemimpin sosial merangkumi penamaan pertukaran yang lebih jelas yang sedang digunakan pemimpin untuk automasi mereka. Sebelum ini, Shrimpy hanya memaparkan logo. Walau bagaimanapun, kami menyedari kemudian bahawa terdapat kekeliruan untuk pertukaran seperti Bittrex yang menyokong Bittrex dan Bittrex Global. Kedua-dua bursa ini menyokong aset yang berbeza dan oleh itu pengguna di Bittrex tidak dapat mengikuti pemimpin Bittrex Global dan sebaliknya.

Selain menambahkan nama pertukaran, kami juga telah membuang kemampuan untuk menggemari pemimpin dari lembaga pemimpin sosial. Anda kini perlu menggemari pemimpin dari dalam halaman profil pemimpin. Butang kegemaran baru terletak di sudut kanan atas halaman pemimpin.

Pemimpin yang digemari akan tetap mempunyai bintang di kad papan pemimpin mereka dan melayang ke puncak papan pemimpin anda, jadi anda masih dapat mengenal pasti pemimpin yang anda ikuti dengan mudah.

Sejarah Portofolio

Pengguna udang yang menguruskan beberapa portfolio dalam satu akaun pertukaran kini akan melihat drop-down di bahagian atas halaman sejarah yang digunakan untuk memilih portfolio yang ingin anda lihat. Beralih antara portfolio yang berbeza akan memerlukan sedikit masa untuk membiasakan diri. Oleh kerana kita lebih memahami bagaimana orang berinteraksi dengan tab sejarah, kita akan membuat penyesuaian terhadap cara drop-down ini digunakan.

Peruntukkan dari Baki

Ada kalanya anda mungkin ingin membuat portfolio dari aset yang ada di bursa. Daripada menambahkan secara khusus setiap aset yang sudah Anda miliki di bursa dan berusaha menghitung peratusan peratusan untuk masing-masing, kami telah menambahkan ciri untuk mengotomatisasi proses ini.

Apabila anda mengklik “+” untuk membuat automasi baru, anda akan melihat paparan berikut.

Pada tahap ini, anda dapat mengklik butang “Alokasikan dari Baki” untuk mengisi automasi anda dengan cepat dengan aset yang anda pegang di bursa.

Catatan: Sekiranya anda tidak sengaja mengklik butang ini dan memutuskan bahawa anda tidak mahu menggunakan peruntukan tersebut, anda selalu dapat “TEPATKAN” perubahan anda.

Sejarah Pemimpin Sosial

Butang untuk melihat sejarah pemimpin sosial juga telah berubah. Ikon kini terletak di sebelah butang “Mula Automasi” di papan pemuka pemimpin. Dalam gambar di atas, ikon sejarah adalah ikon paling kiri dengan jam.

Setelah anda memilih butang ini, sejarah pemimpin akan terbuka di bar sisi di mana anda dapat melihat sejarah perdagangan, peruntukan, dan strategi mereka.

Catatan: Ikon di tengah adalah butang menguji semula dan ikon kanan akan menyalin portfolio ini dari pemimpin dan menambahkannya ke tab “Automasi” anda.

Penyegaran Automatik

Selama dua tahun terakhir, salah satu ciri yang paling diminta adalah memperbaiki cara Shrimpy menyegarkan data secara automatik. Kami sangat gembira untuk mengatakan bahawa Shrimpy kini akan memuat semula data papan pemuka secara automatik setiap 1 minit. Ini bermakna anda boleh membiarkan Shrimpy terbuka untuk terus menerima kemas kini portfolio anda.

Buat beberapa baki simpanan sejuk untuk aset yang sama. Namakan dengan sewajarnya

Catatan: Masih ada unsur Shrimpy yang tidak menyegarkan secara automatik. Tab sejarah adalah salah satu contohnya. Sekiranya anda melihat sesuatu yang mungkin ketinggalan zaman, kami tetap mengesyorkan menyegarkan.

Tambahkan Beberapa Item Penyimpanan Sejuk

Dalam siaran ini, terdapat beberapa perubahan kecil pada cara anda membuat dan menguruskan keseimbangan penyimpanan sejuk. Daripada hanya membiarkan satu baki penyimpanan sejuk untuk setiap aset di akaun pertukaran anda, Shrimpy kini membolehkan anda menyambungkan sejumlah baki penyimpanan sejuk ke setiap portfolio. Setiap penyimpanan sejuk boleh dilabelkan untuk organisasi yang selesa.

Batasan

Kemas kini ini tidak datang tanpa batasan. Beberapa batasan ini akan dibincangkan di sini. Walaupun kami merancang semuanya dengan penuh perhatian, kami mungkin menemui penyelesaian baru terhadap batasan ini berdasarkan maklum balas pengguna.

Yuran Perdagangan

Setiap kali anda berdagang, pertukaran secara automatik mengeluarkan yuran dari akaun anda. Di beberapa bursa, yuran ini dibayar dalam bentuk cryptocurrency mereka sendiri – Seperti BNB di Binance.

Sekarang kerana kami membenarkan pengguna membahagikan dana mereka ke dalam beberapa portfolio, ini boleh menyebabkan tingkah laku yang agak aneh apabila bayaran ditarik balik. (Catatan: Mungkin kelihatan seperti tingkah laku yang ganjil, tetapi itu diharapkan.)

Contoh: Bayangkan anda membuat portfolio baru dengan ETH dan BTC sahaja. Portofolio ini dapat mengimbangi dan berdagang antara kedua aset ini. Namun, setiap kali perdagangan dilaksanakan, Binance dapat mengambil bayaran di BNB. Oleh kerana tidak ada BNB dalam portfolio ini (Tetapi mungkin ada BNB dalam portfolio lain), bayaran akan keluar dari portfolio lain.

Hasilnya adalah satu portfolio akan kehilangan nilai secara konsisten kerana bayarannya, tetapi portfolio dengan hanya ETH dan BTC tidak akan kehilangan sebarang nilai daripada yuran. Walaupun perubahan ini mungkin minimum, dalam jangka masa yang panjang, kami menjangkakan akan ada nilai drift yang mungkin perlu diperbaiki oleh pengguna pada suatu ketika.

Pada masa ini, tidak banyak pilihan untuk menyelesaikan masalah ini secara kekal. Salah satu pilihan adalah menggunakan ciri “sub-akaun” yang disediakan oleh beberapa bursa. Malangnya, banyak pertukaran tidak menawarkan sub-akaun, jadi tidak mungkin dilakukan di setiap pertukaran. Juga, setiap pertukaran memerlukan kod khusus untuk menguruskan sub-akaun, yang selalu merupakan proses yang sukar untuk dilakukan.

Catatan: Walaupun pelancaran pertama ciri multi-portfolio tidak akan mempunyai penyelesaian asli untuk masalah ini, pengguna boleh meninggalkan sejumlah kecil BNB dan mata wang sebut harga lain dalam portfolio lalai mereka dan tidak mengautomasikan dana ini. Dengan cara itu apabila portfolio melaksanakan perdagangan, bayaran diambil dari portfolio lalai yang tidak automatik. Kemudian portfolio yang lain akan beroperasi seperti biasa.

Deposit / Pengeluaran yang Keliru

Terdapat situasi di mana pertukaran telah melaporkan maklumat pertukaran pengguna dengan salah pada masa lalu. Walaupun Shrimpy dirancang untuk menangani situasi yang rumit ini, kami tidak dapat menjamin situasi baru tidak akan timbul di masa depan.

Apabila pertukaran melaporkan baki pengguna dengan tidak betul, kemungkinan dana dapat dipindahkan dari satu portfolio ke portfolio yang lain. Seperti yang telah kita bincangkan sebelumnya, deposit selalu masuk ke portfolio lalai dan dana selalu dikeluarkan dari portfolio lalai terlebih dahulu. Itu bererti dalam keadaan di mana dana hilang dari portfolio, Shrimpy akan menganggap dana tersebut telah dikeluarkan dari bursa.

Sekiranya dana tersebut muncul semula di akaun pertukaran anda, Shrimpy akan memasukkan dana tersebut ke dalam portfolio lalai anda. Hasilnya adalah jika pertukaran dengan tidak betul memberitahu kami bahawa anda memiliki 0 aset dan kemudian mengatakan bahawa anda memiliki sebahagian aset tersebut, Shrimpy akhirnya akan memindahkan dana tersebut ke dalam portfolio lalai (walaupun mereka sebelumnya tidak berada dalam portfolio lalai).

Malangnya, tidak ada penyelesaian yang jelas untuk bagaimana keadaan ini harus ditangani. Oleh kerana Shrimpy bergantung pada pertukaran untuk melaporkan maklumat tentang pengguna dengan betul, kami hanya dapat melakukan banyak perkara untuk mengesahkan maklumat ini.

Berniaga di Luar Udang

Sama seperti situasi deposit / pengeluaran, perdagangan di luar Shrimpy akan segera memindahkan dana yang diperdagangkan ke dalam portfolio lalai. Ini adalah tingkah laku yang diingini kerana kami tidak mahu pengguna berniaga di luar Shrimpy.

Ketika seseorang berniaga di luar aplikasi Shrimpy, tidak ada cara bagi kita untuk mengetahui mengapa perdagangan ini dibuat. Oleh itu, kami tidak mempunyai pilihan selain memindahkan dana tersebut ke portfolio lalai, di mana dana tersebut tidak lagi dimasukkan dalam portfolio automatik.

Walaupun ini adalah tingkah laku yang diinginkan dan dirancang khusus dengan tujuan ini, ia tetap tidak dijangka bagi sesetengah pengguna. Kami akan melakukan yang terbaik untuk menjadikan tingkah laku ini telus, sehingga tidak ada kekeliruan.

Kami juga mempunyai rancangan untuk membantu mengurangkan masalah ini dengan membuka lebih banyak ciri perdagangan di dalam Shrimpy. Ini akan mengurangkan keperluan untuk melaksanakan perdagangan di bursa.

Aliran UX yang mengelirukan

Walaupun kami telah bekerja tanpa lelah untuk membuat kemas kini baru semudah mungkin, kami akan keliru untuk mempercayai semuanya sempurna. Kami tahu akan ada beberapa aliran yang membingungkan yang mungkin memerlukan penambahbaikan, mungkin ada butang atau munculan yang perlu ditambahkan untuk membuat penjelasan, dan berpotensi bahkan membuat beberapa penyesuaian pada reka bentuk.

Kami bersedia menerima maklum balas dan membuat perubahan yang menjadikan Shrimpy lebih mudah digunakan. Semakin banyak ciri yang kita tambahkan, semakin agresif kita dengan mempermudah bagaimana semua orang berinteraksi dengan Shrimpy.

Kesimpulannya

Terdapat banyak perubahan dalam kemas kini ini. Sebenarnya, ini adalah kemas kini terbesar yang pernah kami keluarkan dalam satu masa untuk Shrimpy. Kami memerlukan banyak kerja untuk merancang, menyiapkan, dan menguji semuanya untuk memastikan setiap orang mempunyai pengalaman terbaik. Kami mengesyorkan meluangkan masa anda untuk memahami sepenuhnya perubahan dan mengemas kini portfolio anda agar sesuai dengan gaya pengurusan yang anda inginkan dengan Shrimpy.

Kami mahukan maklum balas anda. Dengan banyak perubahan ini, kami faham akan ada penyesuaian semasa kami berjalan. Kami siap membuat penyesuaian, jadi jangan ragu untuk menghubungi semua cadangan anda.

Kami akan menerbitkan catatan blog tambahan untuk membincangkan gaya pengurusan portfolio yang berbeza yang dapat digunakan dengan Shrimpy. Periksa semula dengan kerap untuk mendapatkan semua maklumat terkini mengenai aliran pengguna, penyediaan, dan permulaan.

Apa yang akan datang?

Sekarang kami mempunyai cara untuk anda menguruskan beberapa portfolio dalam satu masa, pasukan kami mempunyai banyak perkara menarik yang boleh dibina berdasarkan ciri-ciri baru ini. Shrimpy berasa lebih profesional daripada sebelumnya dan kami ingin mengekalkan momentum dengan melepaskan lebih banyak perubahan dalam beberapa minggu mendatang.

Fokus kami untuk beberapa minggu akan datang adalah untuk melepaskan kemas kini baru untuk pengalaman sosial, pilihan perdagangan, dan cara untuk melibatkan para pemimpin. Setiap kemas kini ini akan menjadikan Shrimpy sebagai platform perdagangan sosial terkemuka untuk cryptocurrency.

Kami mahukan maklum balas anda!

Pasukan kami menunggu untuk mendengar maklum balas anda. Sila hubungi kami di Telegram atau melalui e-mel di [email protected] untuk berkongsi pendapat anda.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me