Penyusunan Semula Portfolio Crypto: Analisis Bayaran Dagangan

>

Oleh kerana Shrimpy terus berkembang dan mengembangkan ciri produknya untuk dunia kripto, salah satu soalan kami yang paling sering ditanya adalah – Apakah strategi pengimbangan semula yang optimum bagi saya? Memandangkan pelbagai yuran perdagangan yang dikenakan oleh pelbagai pertukaran dan platform perdagangan, prestasi portfolio strategi pengimbangan semula automatik mungkin berbeza ketika memutuskan platform pertukaran atau perdagangan mana yang akan melakukan perdagangan pada.

Kajian ini akan melihat dengan lebih dekat kesan yuran perdagangan dan kesannya terhadap prestasi portfolio.

Analisis

Sumber

Data untuk kajian ini disediakan oleh CoinAPI. Menggunakan mereka API rehat, kami dapat mengumpulkan 20 harga tawaran terbaik dan 20 harga permintaan terbaik yang terdapat di Bittrex pada setiap selang waktu pengimbangan semula. Data kami bermula pada 15 Mac 2017 dan berterusan sehingga 20 Oktober 2018.

CoinAPI adalah perkhidmatan yang mengumpulkan data dari pertukaran yang tidak terkira banyaknya. Aplikasi seperti Shrimpy kemudian dapat menggunakan data tersebut untuk membuat ujian belakang yang tepat, analisis pasaran, dan menghasilkan penyelidikan yang komprehensif.

PERDAGANGAN

  • Yuran – Semua perdagangan termasuk yuran yang relevan (0,0001%, 0,05%, 0,10%, 0,15%, 0,20%, 0,25%)

TEMPOH REBALAN

  • Tempoh pengembalian semula – 1 jam, 1 hari, 1 minggu, dan 1 bulan

Ketahui lebih lanjut mengenai pengimbangan semula untuk cryptocurrency.

UKURAN PORTFOLIO

  • Nilai portfolio awal – $ 5,000

  • Bilangan aset – 10 aset setiap portfolio

Ketahui lebih lanjut mengenai bagaimana jumlah aset dalam portfolio mempengaruhi prestasi.

PEMILIHAN ASET

  • Pembinaan portfolio – dipilih secara rawak dari aset yang tersedia antara 3-15-17 dan 10-20-18 di Bittrex

Ketahui lebih lanjut mengenai bagaimana membina portfolio yang kukuh.

UJIAN KEMBALI

  • Bilangan ujian belakang – 1,000 ujian belakang setiap yuran perdagangan & pasangan tempoh pengimbangan semula

Baca lebih lanjut mengenai ujian belakang atau jalankan sendiri.

Keputusan

Prestasi untuk setiap ujian belakang ditentukan dengan mengambil nilai pengimbangan semula akhir dan membandingkannya dengan nilai beli dan tahan akhir. Ini dilakukan dengan menggunakan persamaan: (Rf – Hf) / Hf, di mana Rf adalah nilai pengimbangan semula akhir dan Hf adalah nilai beli dan tahan terakhir.

Rebalance 1 Bulan

Tempoh pengimbangan semula selama 1 bulan mengalami peningkatan prestasi yang paling rendah, di antara semua tempoh pengimbangan semula yang diperiksa, ketika bayaran meningkat. Memikirkan perbandingan antara tempoh keseimbangan yang berbeza secara konseptual, adalah wajar untuk mencapai jangkaan bahawa keseimbangan bulanan harus dipengaruhi lebih sedikit daripada yuran kerana keseimbangan bulanan melakukan perdagangan yang jauh lebih sedikit daripada tempoh keseimbangan yang lebih pendek. Oleh kerana harga aset berubah, mereka sering berayun atau berubah arah, jadi harga aset jarang selalu meningkat atau selalu menurun. Semua ayunan yang berlaku sepanjang tempoh bulan tidak akan ditangkap oleh keseimbangan bulanan. Walau bagaimanapun, perubahan arah ini akan diperhatikan oleh keseimbangan yang lebih kerap, yang mengakibatkan jumlah dan yuran perdagangan yang lebih tinggi. Sebagai tambahan sebagai hasilnya, pengimbangan semula bulanan mengalami keuntungan paling sedikit daripada penurunan yuran perdagangan dari setiap tempoh keseimbangan yang dikaji.

Jadual ini menunjukkan prestasi rata-rata 1,000 ujian belakang yang dijalankan dengan setiap yuran perdagangan yang digambarkan di atas. Nilai akhir median adalah nilai portfolio median setelah ujian belakang selesai. Setiap ujian belakang diperuntukkan $ 5,000 pada permulaannya, jadi nilai akhir $ 70,311.19 yang dicapai untuk pembelian dan penahanan menunjukkan peningkatan prestasi rata-rata 1,306%. Kenaikan peratus median berbanding beli-dan-tahan adalah jauh lebih baik nilai akhir median yang dilakukan daripada nilai beli-tahan rata-rata.

Pengimbangan semula 1 minggu

Tempoh pengimbangan semula 1 minggu menunjukkan peningkatan prestasi ~ 30% jika dibandingkan dengan pengimbangan semula bulanan. Sama seperti bagaimana pengimbangan semula bulanan tidak menghasilkan peningkatan prestasi yang besar ketika penurunan yuran, pengimbangan semula mingguan hanya menyaksikan peningkatan prestasi ~ 5-6%. Walaupun setiap peratus penting, ujian seterusnya yang melihat keseimbangan harian dan setiap jam akan menunjukkan perubahan prestasi yang lebih mendalam.

Jadual ini menunjukkan prestasi rata-rata 1,000 ujian belakang yang dijalankan dengan setiap yuran perdagangan yang digambarkan di atas. Nilai akhir median adalah nilai portfolio median setelah ujian belakang selesai. Setiap ujian belakang diperuntukkan $ 5,000 pada permulaan, jadi nilai akhir $ 75,248.87 yang dicapai untuk pembelian dan penahanan menunjukkan peningkatan prestasi rata-rata 1,405%. Kenaikan peratus median berbanding beli-dan-tahan adalah jauh lebih baik nilai akhir median yang dilakukan daripada nilai beli-dan-tahan rata-rata.

Pengimbangan semula 1 hari

Pengimbangan semula harian muncul sebagai tempoh pengimbangan semula dengan prestasi tertinggi apabila mengambil kira semua yuran perdagangan yang diperiksa. Satu-satunya yuran yang menunjukkan peningkatan yang jelas terhadap keseimbangan harian adalah 0.0001% yuran perdagangan. Jika dibandingkan dengan keseimbangan bulanan, keseimbangan harian mempunyai perbezaan melebihi 60% untuk semua yuran perdagangan yang dikaji. Di samping itu, kita dapat melihat perbezaan prestasi 20% antara yuran perdagangan 0.25% dan yuran 0.0001%. Sejumlah besar hasil prestasi menggambarkan pentingnya mengurangkan yuran untuk portfolio yang menggunakan strategi pengimbangan semula setiap hari.

Jadual ini menunjukkan prestasi rata-rata 1,000 ujian belakang yang dijalankan dengan setiap yuran perdagangan yang digambarkan di atas. Nilai akhir median adalah nilai portfolio median setelah ujian belakang selesai. Setiap ujian belakang diperuntukkan $ 5,000 pada permulaan, jadi nilai akhir $ 70,894.79 yang dicapai untuk pembelian dan penahanan menunjukkan peningkatan prestasi rata-rata 1,318%. Kenaikan peratus median berbanding beli-dan-tahan adalah jauh lebih baik nilai akhir median yang dilakukan daripada nilai beli-dan-tahan rata-rata.

Pengimbangan semula 1 jam

Pengimbangan semula setiap jam menghasilkan hasil prestasi yang paling luas. Bermula dengan peningkatan prestasi 94.28% ketika menggunakan yuran perdagangan 0.25%, pengimbangan semula setiap jam mencapai hasil yang lebih rendah daripada keseimbangan harian dan keseimbangan mingguan. Walau bagaimanapun, apabila kos perdagangan dikurangkan, keseimbangan setiap jam meningkat dalam prestasi dengan cepat. Kenaikan ini berterusan sehingga pengimbangan semula setiap jam mengatasi semua tempoh keseimbangan semula yang diperiksa ketika yuran perdagangan menghampiri 0.

Hasilnya menyoroti perhatian yang harus diberikan pada penurunan yuran perdagangan jika periode keseimbangan setiap jam dilaksanakan. Dengan perbezaan prestasi ~ 100% antara yuran tertinggi dan terendah yang diuji, yuran perdagangan mempunyai kepentingan penting untuk kejayaan strategi portfolio ini.

Jadual ini menunjukkan prestasi rata-rata 1,000 ujian belakang yang dijalankan dengan setiap yuran perdagangan yang digambarkan di atas. Nilai akhir median adalah nilai portfolio median setelah ujian belakang selesai. Setiap ujian belakang diperuntukkan $ 5,000 pada permulaan, jadi nilai akhir $ 70,506.36 yang dicapai untuk pembelian dan penahanan menunjukkan peningkatan prestasi rata-rata 1,310%. Kenaikan peratus median berbanding beli-dan-tahan adalah jauh lebih baik nilai akhir median yang dilakukan daripada nilai beli-dan-tahan rata-rata.

Kesimpulannya

Dengan membandingkan semua hasil dalam satu grafik, kita dapat memperoleh gambaran menarik tentang bagaimana yuran perdagangan mempengaruhi prestasi setiap frekuensi keseimbangan semula. Dari grafik, kita dapat melihat bahawa ketika kita mendekati senario tanpa biaya perdagangan, strategi yang optimal adalah pengimbangan semula setiap jam.

Dari hasil ini, kita dapat menyimpulkan bahawa yuran perdagangan dapat memberi kesan yang besar terhadap prestasi garis bawah portfolio. Di dunia yang sempurna tanpa bayaran perdagangan, pengimbangan semula setiap jam terbukti menjadi strategi yang optimum,

Walau bagaimanapun, kami juga melihat bahawa dalam senario kehidupan sebenar dengan yuran perdagangan, strategi pengimbangan semula harian menunjukkan pulangan portfolio yang paling konsisten. Walaupun untuk pengimbangan semula setiap jam, yuran perdagangan harus serendah 0,05% untuk menyamai pengembalian dari strategi pengimbangan semula harian.

Dari analisis ini, kita dapat menyimpulkan bahawa yuran perdagangan mungkin mempunyai pengaruh besar terhadap prestasi pelbagai strategi pengimbangan semula. Sifat ruang kripto yang tidak matang dan tidak menentu memberikan peluang unik untuk mengurus dan melaksanakan strategi portfolio pengimbangan semula.

Penafian: Ujian belakang mengkaji prestasi masa lalu dan tidak menjamin prestasi masa depan.

MENYESUAIKAN DENGAN SAKIT

Shrimpy adalah aplikasi yang mengotomatisasi strategi penyeimbangan semula. Alat khusus kami untuk peruntukan aset, pengujian semula, dan pengindeksan pasaran adalah yang paling kuat dalam industri ini. Sama ada anda institusi atau individu, penyelesaian kami dirancang untuk menyelesaikan masalah paling mendesak yang dihadapi pengurusan portfolio di ruang crypto.

Daftar hari ini dengan mengklik di sini.

Sekiranya anda masih tidak pasti, cubalah demo untuk melihat semua yang kami tawarkan!

Demo Udang

• • •

Jangan lupa untuk melihat laman web Shrimpy, ikuti kami Twitter dan Facebook untuk maklumat terkini, dan ajukan sebarang pertanyaan kepada komuniti aktif kami yang luar biasa di Telegram & Tidak setuju.

Tinggalkan komen untuk memberi tahu kami pengalaman anda dengan pengimbangan semula!

Pasukan Udang

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me