Perbandingan Strategi Peningkatan Semula untuk portfolio Cryptocurrency

>

Pasaran cryptocurrency mempunyai beberapa persaingan paling sengit dalam hal permulaan. Beratus-ratus pertukaran kripto bertentangan dengan jumlah dagangan, kecairan, dan peniaga baru. Pertempuran ini telah menjadi salah satu fokus dalam industri ini.

Dalam kajian ini, kami akan menguji strategi penyeimbangan semula di pelbagai pertukaran cryptocurrency yang berbeza dan membandingkan hasilnya. Tujuannya adalah untuk membuat panduan yang paling dapat dipercayai tentang bagaimana melaksanakan perdagangan, dan khususnya keseimbangan semula, dapat mempengaruhi prestasi dari pertukaran ke pertukaran.

Semasa membina portfolio anda dan mengatur strategi automatik anda, salah satu pertanyaan pertama yang mungkin anda tanyakan pada diri anda adalah “pertukaran apa yang harus saya gunakan untuk berdagang?” Hasil berikut dapat membantu kita menjawab soalan itu dan membandingkan hasil di bursa untuk memberikan gambaran mengenai keadaan pasaran semasa.

Pasukan kami telah melakukan beberapa kajian pada masa lalu, tetapi ini akan menjadi yang pertama yang menilai strategi yang sama di sebilangan pertukaran yang berbeza. Dengan cara itu kita secara langsung dapat membandingkan strategi yang sama (menggunakan metodologi yang sama) yang dilaksanakan di pertukaran yang berbeza.

Kajian pertama yang kami keluarkan adalah “Rebalance vs HODL: Analisis Teknikal” Semasa turun naik yang kuat menjelang akhir tahun 2017 hingga 2018, kajian ini memberikan hasil yang menarik untuk penyeimbangan portfolio dan sekali lagi membawa strategi ini menjadi tumpuan global.

Shrimpy – Pengurusan Portfolio Peribadi

Shrimpy Developers – API Dagangan Crypto Sejagat

Pengenalan

Untuk menilai secara berkesan perbezaan prestasi antara pengimbangan semula dan pembelian sederhana & tahan (“HODL”) strategi, kita mesti meletakkan peraturan dasar bagaimana kita akan melaksanakan kajian ini.

Mengimbangi semula

Pengimbangan semula portfolio adalah tindakan memperdagangkan setiap aset individu dalam portfolio anda agar sesuai dengan set peruntukan sasaran (yang diinginkan). Pada masa pengimbangan semula, cryptocurrency akan dibeli atau dijual untuk mencapai peratusan sasaran peruntukan ini.

Mari kita lihat contohnya. Sekiranya anda ingin memiliki portfolio dengan pembahagian genap (25%) dari 4 aset yang berbeza, anda mungkin menginginkan sesuatu seperti 25% BTC, 25% ETH, 25% LTC, dan 25% XMR.

Walaupun ini mungkin merupakan peratusan yang diinginkan untuk setiap aset anda, itu tidak bermakna anda memiliki banyak aset pada setiap aset. Contohnya, anda mungkin mempunyai 20% nilai portfolio anda dalam BTC, 30% di ETH, 27% di LTC, dan 23% di XMR.

Semasa pengimbangan semula, anda akan menjual ETH dan LTC untuk membeli XMR dan BTC. Pada akhir keseimbangan, anda akan mempunyai 25% setiap aset dalam portfolio anda.

Contoh mudah ini akan kelihatan seperti ini:

Portofolio Semasa

Contohnya mempunyai portfolio semasa dengan 20% BTC, 30% ETH, 27% LTC, dan 23% XMR.

Peruntukan Sasaran (Diinginkan)

Ini adalah peruntukan peratus yang dikehendaki untuk portfolio. Setiap aset mempunyai berat 25% dalam portfolio.

Pengimbangan Semula Berkala

Pengimbangan semula berkala adalah tindakan menyeimbangkan semula portfolio pada selang waktu biasa atau “periode”. Pada akhir setiap selang waktu, portfolio akan diseimbangkan kembali untuk sekali lagi sesuai dengan peruntukan sasaran.

Beberapa contoh tempoh pengimbangan semula yang biasa termasuk 1 jam, 1 hari, 1 minggu, dan 1 bulan tempoh pengimbangan semula. Setiap tempoh ini akan dinilai kemudian dalam kajian ini.

Pengimbangan semula berkala telah menjadi strategi dipercayai oleh pelabur cryptocurrency baru kerana kesederhanaan memahami kapan dan bagaimana portfolio akan dikekalkan.

Sebagai contoh, jika tempoh keseimbangan 1 hari ditetapkan untuk portfolio, portfolio akan diselaraskan semula dengan peruntukan sasaran pada waktu yang sama setiap hari. Konsistensi ini memberikan harapan yang jelas untuk bagaimana strategi itu akan dilaksanakan.

Pengimbangan Semula Portfolio untuk Cryptocurrency

Pengembalian Semula Tahap

Pengimbangan semula ambang menggunakan konsep teras yang sama dengan pengimbangan semula berkala, tetapi bukannya menerapkan selang yang konsisten untuk memutuskan kapan harus mengimbangkan semula, ambang batas menggunakan penyimpangan dari peruntukan sasaran (yang diinginkan) untuk menentukan kapan mencetuskan keseimbangan semula.

Ambang yang dinilai untuk mencetuskan keseimbangan berdasarkan ambang berdasarkan formula berikut:

Formula: ((C – D) / D) x 100

Di mana,

  • C ialah semasa peruntukan.

  • D ialah dikehendaki peruntukan.

  • Kami mengalikan dengan 100 untuk menukar dari perpuluhan hingga peratusan.

Sekiranya kita menggunakan contoh sebelumnya di mana BTC mempunyai peruntukan semasa 30% dan peruntukan 25% yang diinginkan, oleh itu, kita dapat menghitung penyimpangannya sekarang dengan memasukkan nilai-nilai tersebut ke dalam formula.

Sisihan BTC = ((.30 – .25) / .25) x 100

Penyimpangan BTC = 20%

Dengan penyimpangan semasa 20% yang bermaksud jika kita mempunyai ambang di bawah 20%, keseluruhan portfolio akan seimbang.

Dalam kajian ini, kita akan menilai ambang yang bermula dari 1% hingga 30%. Dengan cara itu kita dapat melihat pelbagai strategi dan persembahan mereka.

Pengecilan Semula Ambang – Evolusi Pengurusan Portfolio Cryptocurrency

Data & Pengiraan Perdagangan

Data untuk kajian ini dikumpulkan dalam masa nyata dari setiap pertukaran individu. Ini bermaksud ujian belakang untuk Bittrex, misalnya, menggunakan data pasaran tepat yang dikumpulkan dari Bittrex.

Kami tidak pernah menggunakan data agregat atau anggaran untuk mengira ujian belakang kami dan kajian ini tidak terkecuali. Setiap perdagangan dikira menggunakan data buku pesanan tepat dari setiap pertukaran tertentu.

Semasa setiap peristiwa keseimbangan semula, buku pesanan sejarah dinilai, perdagangan tepat disimulasikan berdasarkan keadaan sebenar buku pesanan pada masa itu, dan baki yang dihasilkan dikira.

Setiap perdagangan simulasi menggunakan yuran perdagangan yang sesuai yang kini aktif di bursa. Oleh kerana setiap keseimbangan hanya akan menggunakan perdagangan taker, spread diseberangi dalam setiap perdagangan, yang bermaksud spread dan yuran perdagangan termasuk dalam biaya keseimbangan semula.

Untuk memberikan pengiraan yang paling tepat, ujian-ujian ini akan diperdagangkan menggunakan BTC sebagai satu-satunya mata wang sebut harga. Itu bermaksud jika perdagangan perlu dilakukan antara LTC dan ETH semasa keseimbangan semula, ujian belakang akan mensimulasikan ini sebagai perdagangan pertama dari LTC ke BTC, kemudian perdagangan dari BTC ke ETH. Tidak ada pengoptimuman untuk situasi di mana ada peluang untuk perdagangan langsung, walaupun ada pasangan perdagangan langsung yang tersedia.

Data untuk kajian ini bermula pada 1 Januari 2019, dan berakhir pada 1 Januari 2020. Dengan cara itu kami mengehadkan tempoh penilaian hanya pada tahun 2019.

Perhatian: Hanya data tanya-tanya yang tepat yang harus digunakan ketika menjalankan ujian belakang. Menggunakan data agregat dari CoinMarketCap atau perkhidmatan lain yang serupa akan menghasilkan pengiraan yang sangat tidak tepat. Kajian udang tidak pernah dikompromikan dengan penggunaan data tersebut.

Ujian Belakang

Setiap strategi individu dinilai dengan menjalankan 1,000 ujian belakang pada setiap pertukaran. Itu bermaksud ketika kita menilai strategi pengimbangan ulang 1 jam, misalnya, kita menjalankan 1.000 uji coba menggunakan strategi itu pada setiap pertukaran.

Dalam jumlah, 66,000 ujian belakang dijalankan untuk membina hasil yang lengkap yang akan kita bincangkan sepanjang kajian ini.

Saiz Portofolio

Untuk mengehadkan jumlah pemboleh ubah, kami tidak mengubah jumlah aset dalam portfolio di atas ujian belakang. Dalam kajian kami yang lalu, kami mendapati bahawa kepelbagaian mempengaruhi prestasi portfolio, jadi jika anda berminat dengan hasil tersebut, anda boleh mendapatkannya di sini.

Pengguna Crypto Yang Mempelbagaikan Berprestasi Lebih Baik

Kajian ini akan menggunakan 10 aset untuk setiap portfolio.

Peruntukan

Seperti yang dibincangkan dalam bahagian sebelumnya, peruntukan adalah peratusan yang diinginkan untuk setiap aset dalam portfolio. Selama setiap keseimbangan, perdagangan akan dilakukan untuk mencapai peruntukan sasaran tersebut.

Untuk kesederhanaan, kajian ini akan menggunakan peruntukan merata di semua aset dalam setiap portfolio yang dinilai. Itu bermaksud kerana terdapat 10 aset dalam setiap portfolio, setiap aset akan memiliki peruntukan peratus 10% dalam portfolio.

Semasa setiap keseimbangan simulasi, ujian belakang akan membeli atau menjual setiap aset untuk mencapai peruntukan 10% yang diberikan kepada setiap aset.

Pengagihan Aset Terbaik untuk Pengimbangan Semula Cryptocurrency

Dana

Pada permulaan setiap ujian terakhir, portfolio dibiayai dengan $ 5,000 sebagai nilai portfolio awal. Nilai portfolio yang dihasilkan kemudian dikira berdasarkan nilai permulaan ini.

Pemilihan Aset

Agar kajian tetap tidak berat sebelah terhadap aset tertentu, kami perlu menerapkan proses pemilihan dengan hati-hati yang menggabungkan semua aset yang tersedia di bursa. Ini dilakukan dengan mencari terlebih dahulu aset yang tersedia sepanjang keseluruhan tempoh pengujian semula (1 Januari 2019, hingga 1 Januari 2020) di setiap bursa. Dari aset yang ada, setiap ujian belakang memilih 10 aset yang akan mengambil bahagian dalam ujian belakang secara rawak.

Pengacakan proses pemilihan aset menghilangkan bias untuk aset tertentu. Daripada menilai prestasi portfolio tertentu, kami berusaha memahami prestasi strategi umum.

Pengiraan Prestasi

Pada akhir ujian belakang, hasilnya adalah dua nilai yang berbeza. Nilai-nilai ini adalah nilai akhir portfolio jika strategi penyeimbangan kembali telah digunakan dan nilai akhir portfolio jika strategi HODL telah digunakan.

Untuk menentukan bagaimana strategi ini dibandingkan, kami menghitung prestasi strategi pengimbangan semula terhadap strategi HODL dengan menggunakan formula berikut.

Prestasi = ((R – H) / H) x 100

di mana,

  • R adalah nilai akhir portfolio yang menggunakan strategi pengimbangan semula.

  • H adalah nilai akhir portfolio yang menggunakan strategi HODL.

  • Hasilnya adalah didarabkan dengan 100 untuk menukar dari perpuluhan hingga peratus.

Perhatikan bahawa semua hasil yang dibincangkan dalam kajian ini akan membandingkan portfolio yang tidak seimbang dengan portfolio HODLed yang sama. Ini bermaksud nilai-nilai ini tidak berkaitan dengan nilai awal portfolio, tetapi nilai akhir yang dihasilkan dari kedua strategi ini.

Sekiranya nilai 5% dipaparkan, itu bermakna hasil akhir untuk portfolio yang seimbang adalah 5% lebih tinggi daripada portfolio HODLed. Tidak akan ada perbincangan untuk membandingkan nilai awal dan akhir untuk portfolio kerana itu bukan tujuan kajian ini.

Pertukaran Terpilih

Kajian ini akan memberikan analisis komprehensif mengenai prestasi keseimbangan vs HODL di 6 pertukaran utama.

Pertukaran yang dipilih merangkumi:

  • Binance

  • Bittrex

  • Kraken

  • KuCoin

  • OKEx

  • Poloniex

Pertukaran ini dipilih berdasarkan populariti, ketersediaan data, dan pemilihan aset mereka.

Nota: Pertukaran seperti Coinbase Pro, Gemini, dan Bitstamp dikecualikan dari kajian ini kerana bilangan aset yang terhad di bursa ini antara 1 Januari 2019 dan 1 Januari 2020. Oleh kerana kami memutuskan untuk menggunakan saiz portfolio lalai 10 aset, pertukaran ini tidak memberikan pilihan yang cukup pelbagai untuk turut serta.

Setiap pertukaran yang dipilih akan melalui proses pengujian semula yang sama, sehingga hasilnya dapat dibandingkan secara langsung di seluruh bursa.

Keputusan

Hasil ini meliputi pengimbangan semula ambang dan pengimbangan semula berkala. Untuk setiap pertukaran, kami menyediakan histogram prestasi untuk strategi berkinerja terbaik dalam kategori pengimbangan semula ambang dan pengimbangan semula berkala.

Ujian Balik Binance

Binance adalah pertukaran paling popular di dunia. Ini boleh dikaitkan dengan kecairan tinggi bursa, yuran perdagangan yang rendah, dan perkhidmatan yang boleh dipercayai.

Hasil Pengimbangan Semula Berkala

Histogram ini menunjukkan hasil prestasi 1,000 ujian belakang. Paksi-x adalah peningkatan prestasi berbanding strategi HODL sederhana. Paksi-y adalah bilangan ujian belakang yang dimasukkan ke dalam baldi prestasi yang ditentukan pada paksi-x. (Contoh: Ujian belakang dijalankan dan hasilnya adalah kenaikan 15% berbanding pembelian dan penahanan. Ini bermaksud anda menambahkan 1 dalam baldi paksi-x yang mengandungi 15% dalam julatnya. Proses ini diulang sehingga 1,000 ujian belakang telah dilakukan lari.)

Prestasi median meningkat berbanding beli & pegangan portfolio yang memanfaatkan setiap 4 tempoh keseimbangan yang berbeza.

Hasil pengimbangan semula berkala Binance menunjukkan pilihan sejarah untuk keseimbangan frekuensi yang lebih tinggi. Seperti yang dapat kita lihat dalam carta berwarna, hasil portfolio terbaik diperhatikan ketika portfolio kembali seimbang pada selang satu jam atau harian.

Meneliti histogram keseimbangan setiap jam, kita dapat melihat keluk loceng yang jelas untuk hasilnya. Hasil ini berkisar antara -36% hingga peningkatan prestasi 57% berbanding pembelian & tahan.

Strategi pengimbangan semula median setiap jam pada Binance mengatasi HODL sebanyak 12.2%.

Hasil Pengimbangan Semula Tahap

Histogram ini menunjukkan hasil prestasi 1,000 ujian belakang. Paksi-x adalah peningkatan prestasi berbanding strategi HODL sederhana. Paksi-y adalah bilangan ujian belakang yang dimasukkan ke dalam baldi prestasi yang ditentukan pada paksi-x. (Contoh: Ujian belakang dijalankan dan hasilnya adalah kenaikan 15% berbanding pembelian dan penahanan. Ini bermaksud anda menambahkan 1 dalam baldi paksi-x yang mengandungi 15% dalam julatnya. Proses ini diulang sehingga 1,000 ujian belakang telah dilakukan lari.)

Prestasi median meningkat berbanding beli & pegangan portfolio yang memanfaatkan setiap 7 ambang keseimbangan yang berbeza.

Sama dengan hasil pengimbangan ulang berkala dalam beberapa cara, kita dapat melihat hasil pengimbangan ulang ambang masih menunjukkan pertalian terhadap ambang yang menghasilkan penyeimbangan frekuensi yang lebih tinggi. Ambang prestasi tertinggi untuk Binance adalah pengimbangan semula ambang 5%.

Ketika membandingkan hasil antara strategi penyeimbangan ulang berkala dan ambang, menjadi jelas bahawa ambang pengimbangan semula secara drastis mengatasi penyeimbangan berkala. Sebenarnya, dari semua strategi yang diuji, tidak ada interval pengimbangan ulang berkala yang mengungguli strategi penyeimbangan ambang pada Binance.

Strategi pengimbangan semula ambang 5% pada Binance mengatasi HODL sebanyak 21.7%.

Ujian Balik Bittrex

Bittrex adalah salah satu pertukaran terpanas di AS. Dengan sejarah keselamatan yang kuat, sokongan pelanggan yang hebat, dan pasukan yang bercita-cita tinggi, penting bagi kami untuk mengkaji kegemaran industri ini.

Hasil Pengimbangan Semula Berkala

Histogram ini menunjukkan hasil prestasi 1,000 ujian belakang. Paksi-x adalah peningkatan prestasi berbanding strategi HODL sederhana. Paksi-y adalah bilangan ujian belakang yang dimasukkan ke dalam baldi prestasi yang ditentukan pada paksi-x. (Contoh: Ujian belakang dijalankan dan hasilnya adalah kenaikan 15% berbanding pembelian dan penahanan. Ini bermaksud anda menambahkan 1 dalam baldi paksi-x yang mengandungi 15% dalam julatnya. Proses ini diulang sehingga 1,000 ujian belakang telah dilakukan lari.)

Prestasi median meningkat berbanding beli & pegangan portfolio yang memanfaatkan setiap 4 tempoh keseimbangan yang berbeza.

Tidak seperti Binance, Bittrex telah menunjukkan pertalian terhadap jangka masa keseimbangan yang sedikit lebih lama. Ini mungkin disebabkan oleh yuran perdagangan mereka yang lebih tinggi dan buku pesanan kurang cair. Hasilnya adalah lebih banyak bayaran akan dikeluarkan dari portfolio semasa setiap keseimbangan semula.

Tempoh pengimbangan semula terbaik untuk Bittrex sepanjang 2019 adalah tempoh pengimbangan semula 1 minggu. Tempoh pengimbangan semula 1 hari datang dalam beberapa saat.

Menariknya, walaupun prestasi median untuk Bittrex lebih rendah daripada Binance di setiap strategi pengimbangan semula berkala, histogram menggambarkan sebilangan portfolio berprestasi tinggi yang mengungguli portfolio terbaik dalam kajian Binance. Ini menunjukkan bahawa walaupun portfolio median menunjukkan prestasi yang lebih buruk di Bittrex, portfolio teratas menunjukkan prestasi yang lebih baik.

Strategi pengimbangan semula mingguan median di Bittrex mengatasi HODL sebanyak 7.1%.

Hasil Pengimbangan Semula Tahap

Histogram ini menunjukkan hasil prestasi 1,000 ujian belakang. Paksi-x adalah peningkatan prestasi berbanding strategi HODL sederhana. Paksi-y adalah bilangan ujian belakang yang dimasukkan ke dalam baldi prestasi yang ditentukan pada paksi-x. (Contoh: Ujian belakang dijalankan dan hasilnya adalah kenaikan 15% berbanding pembelian dan penahanan. Ini bermaksud anda menambahkan 1 dalam baldi paksi-x yang mengandungi 15% dalam julatnya. Proses ini diulang sehingga 1,000 ujian belakang telah dilakukan lari.)

Prestasi median meningkat berbanding beli & pegangan portfolio yang memanfaatkan setiap 7 ambang keseimbangan yang berbeza.

Sama dengan hasil pengimbangan semula berkala, Bittrex mengalami peningkatan prestasi median yang lebih tinggi pada ambang yang lebih tinggi daripada Binance. Oleh kerana ambang yang lebih tinggi mengakibatkan portfolio kurang seimbang kembali, ini akan mengurangkan jumlah pembayaran yuran.

Hasilnya menunjukkan strategi pengimbangan semula ambang 20% ​​menunjukkan prestasi terbaik untuk Bittrex. Prestasi ini hampir sama dengan keputusan yang diperhatikan oleh ambang 5% pada Binance, namun serupa dengan contoh pengimbangan semula berkala, portfolio berprestasi tertinggi sekali lagi mengungguli portfolio pada Binance.

Strategi pengimbangan semula ambang 20% ​​pada Bittrex mengatasi HODL sebanyak 21.4%.

Ujian Balik Kraken

Kraken telah lama bersaing dengan Coinbase Pro untuk mendapat tempat teratas di antara pertukaran AS. Pertukaran yang mesra institusi ini tidak dapat dilupakan untuk kajian ini.

Hasil Pengimbangan Semula Berkala

Histogram ini menunjukkan hasil prestasi 1,000 ujian belakang. Paksi-x adalah peningkatan prestasi berbanding strategi HODL sederhana. Paksi-y adalah bilangan ujian belakang yang dimasukkan ke dalam baldi prestasi yang ditentukan pada paksi-x. (Contoh: Ujian belakang dijalankan dan hasilnya adalah kenaikan 15% berbanding pembelian dan penahanan. Ini bermaksud anda menambahkan 1 dalam baldi paksi-x yang mengandungi 15% dalam julatnya. Proses ini diulang sehingga 1,000 ujian belakang telah dilakukan lari.)

Prestasi median meningkat berbanding beli & pegangan portfolio yang memanfaatkan setiap 4 tempoh keseimbangan yang berbeza.

Hasil pengimbangan semula berkala Kraken menunjukkan keutamaan sejarah untuk tempoh pengimbangan semula yang lebih lama. Dalam kajian ini, kami melihat selang berprestasi tertinggi adalah tempoh keseimbangan 1 bulan.

Dari histogram, kita dapat melihat penyebaran prestasi sangat ketat. Hasilnya hanya berkisar antara -7% hingga 19% untuk pengimbangan semula bulanan. Selain penyebaran yang lebih kecil dalam histogram, kami juga melihat penyebaran yang lebih kecil pada hasil median untuk strategi berkala yang berbeza.

Strategi pengimbangan semula bulanan median di Kraken mengatasi HODL sebanyak 5.3%.

Hasil Pengimbangan Semula Tahap

Histogram ini menunjukkan hasil prestasi 1,000 ujian belakang. Paksi-x adalah peningkatan prestasi berbanding strategi HODL sederhana. Paksi-y adalah bilangan ujian belakang yang dimasukkan ke dalam baldi prestasi yang ditentukan pada paksi-x. (Contoh: Ujian belakang dijalankan dan hasilnya adalah kenaikan 15% berbanding pembelian dan penahanan. Ini bermaksud anda menambahkan 1 dalam baldi paksi-x yang mengandungi 15% dalam julatnya. Proses ini diulang sehingga 1,000 ujian belakang telah dilakukan lari.)

Prestasi median meningkat berbanding beli & pegangan portfolio yang memanfaatkan setiap 7 ambang keseimbangan yang berbeza.

Mirip dengan hasil dari ujian pengimbangan semula berkala, pengimbangan semula ambang juga menunjukkan pertalian terhadap ambang yang lebih tinggi. Ini bermakna keseimbangan ambang yang kurang kerap juga dilakukan lebih baik daripada pengimbangan semula yang lebih kerap.

Kita dapat melihat bahawa ambang prestasi tertinggi hampir sama dengan keseimbangan berkala berprestasi tertinggi. Namun, secara rata-rata, pengimbangan semula ambang prestasi lebih baik daripada pengimbangan semula berkala di semua ambang yang diperiksa.

Strategi pengimbangan semula ambang 30% median pada Kraken mengatasi HODL sebanyak 5.3%.

Ujian Balik KuCoin

Pertukaran KuCoin telah lama menjadi salah satu kegemaran masyarakat. Pemasaran akar umbi mereka telah memberi inspirasi kepada pengikut pedagang yang telah jatuh cinta dengan pertukaran tersebut.

Hasil Pengimbangan Semula Berkala

Histogram ini menunjukkan hasil prestasi 1,000 ujian belakang. Paksi-x adalah peningkatan prestasi berbanding strategi HODL sederhana. Paksi-y adalah bilangan ujian belakang yang dimasukkan ke dalam baldi prestasi yang ditentukan pada paksi-x. (Contoh: Ujian belakang dijalankan dan hasilnya adalah kenaikan 15% berbanding pembelian dan penahanan. Ini bermaksud anda menambahkan 1 dalam baldi paksi-x yang mengandungi 15% dalam julatnya. Proses ini diulang sehingga 1,000 ujian belakang telah dilakukan lari.)

Prestasi median meningkat berbanding beli & pegangan portfolio yang memanfaatkan setiap 4 tempoh keseimbangan yang berbeza.

Sama seperti Kraken, portfolio KuCoin mengalami keuntungan paling banyak dari tempoh pengimbangan semula yang lebih lama. Di sini kita melihat tempoh keseimbangan 1 bulan mengatasi semua tempoh lain.

Berbeza dengan Kraken di mana kita melihat peningkatan prestasi yang ketat di ujian belakang yang menggunakan tempoh keseimbangan 1 bulan, kita melihat penyebaran yang luas untuk KuCoin. Penyebaran ini berkisar antara -84% hingga 156%.

Tempoh berprestasi tertinggi untuk KuCoin adalah selang pengimbangan semula bulanan. Ini menghasilkan keputusan tertinggi 12.3% berbanding pembelian & tahan.

Catatan: Alasan kami melihat hasilnya menghasilkan lengkung lonceng dan kemudian beberapa hasil agregat pada tahap rendah adalah kerana beberapa aset tertentu di KuCoin yang mempunyai spread yang sangat besar, kecairan rendah, atau penurunan nilai secara konsisten. Secara amnya, keterlaluan ini dapat dielakkan dengan tidak menambahkan penipuan, aset mudah tunai rendah, atau aset rendah pasaran lain ke portfolio anda.

Strategi pengimbangan semula bulanan median di KuCoin mengatasi HODL sebanyak 12.3%.

Hasil Pengimbangan Semula Tahap

Histogram ini menunjukkan hasil prestasi 1,000 ujian belakang. Paksi-x adalah peningkatan prestasi berbanding strategi HODL sederhana. Paksi-y adalah bilangan ujian belakang yang dimasukkan ke dalam baldi prestasi yang ditentukan pada paksi-x. (Contoh: Ujian belakang dijalankan dan hasilnya adalah kenaikan 15% berbanding pembelian dan penangguhan. Ini bermakna anda menambahkan 1 dalam baldi paksi-x yang mengandungi 15% dalam julatnya. Proses ini diulangi sehingga 1,000 ujian belakang telah dilakukan lari.)

Prestasi median meningkat berbanding beli & pegangan portfolio yang memanfaatkan setiap 7 ambang keseimbangan yang berbeza.

KuCoin menyaksikan peningkatan prestasi median tertinggi untuk strategi pengimbangan semula ambang di ambang yang lebih tinggi. Peningkatan prestasi terbesar untuk pengimbangan semula ambang dilihat untuk keseimbangan ambang 25%.

Sama seperti banyak pertukaran lain, kami melihat peningkatan prestasi median tertinggi ketika menggunakan strategi pengimbangan semula ambang. Sebenarnya, 5 dari 7 ambang yang berbeza mengungguli strategi penyeimbangan berkala dengan prestasi terbaik di KuCoin.

Strategi pengimbangan semula ambang 25% median di KuCoin mengatasi HODL sebanyak 23.5%.

Ujian Balik OKEx

OKEx telah menjadi kekuatan yang dominan di peringkat antarabangsa. Walaupun pertukaran mungkin tidak mempunyai pengaruh yang sama di pasar AS seperti yang lain dalam senarai ini, ia masih memberikan kes yang menarik untuk dianggap sebagai salah satu pertukaran yang paling popular.

Hasil Pengimbangan Semula Berkala

Histogram ini menunjukkan hasil prestasi 1,000 ujian belakang. Paksi-x adalah peningkatan prestasi berbanding strategi HODL sederhana. Paksi-y adalah bilangan ujian belakang yang dimasukkan ke dalam baldi prestasi yang ditentukan pada paksi-x. (Contoh: Ujian belakang dijalankan dan hasilnya adalah kenaikan 15% berbanding pembelian dan penangguhan. Ini bermakna anda menambahkan 1 dalam baldi paksi-x yang mengandungi 15% dalam julatnya. Proses ini diulangi sehingga 1,000 ujian belakang telah dilakukan lari.)

Prestasi median meningkat berbanding beli & pegangan portfolio yang memanfaatkan setiap 4 tempoh keseimbangan yang berbeza.

Setelah memeriksa setiap selang pengimbangan semula berkala di OKEx, kami dapati bahawa tempoh optimum berada di tengah julat ujian kami. Prestasi tertinggi diperhatikan untuk tempoh pengimbangan semula 1 minggu.

Taburan histogram untuk hasil pengimbangan semula 1 minggu menunjukkan kemerosotan berat ke arah hujung penyebaran yang lebih rendah. Julat untuk hasil ini merangkumi dari peningkatan prestasi -26% hingga 120% berbanding HODLing.

Strategi pengimbangan semula mingguan median pada OKEx mengatasi HODL sebanyak 12.0%.

Hasil Pengimbangan Semula Tahap

Histogram ini menunjukkan hasil prestasi 1,000 ujian belakang. Paksi-x adalah peningkatan prestasi berbanding strategi HODL sederhana. Paksi-y adalah bilangan ujian belakang yang dimasukkan ke dalam baldi prestasi yang ditentukan pada paksi-x. (Contoh: Ujian belakang dijalankan dan hasilnya adalah kenaikan 15% berbanding pembelian dan penangguhan. Ini bermakna anda menambahkan 1 dalam baldi paksi-x yang mengandungi 15% dalam julatnya. Proses ini diulangi sehingga 1,000 ujian belakang telah dilakukan lari.)

Prestasi median meningkat berbanding beli & pegangan portfolio yang memanfaatkan setiap 7 ambang keseimbangan yang berbeza.

Pengimbangan semula ambang pada OKEx melukis gambar yang menarik. Walaupun hasilnya serupa dengan hasil pengimbangan semula berkala, kami mendapati ambang optimum berada di hujung spektrum yang lebih tinggi. Peningkatan prestasi median tertinggi untuk pengimbangan semula ambang pada OKEx adalah pada ambang keseimbangan semula 30%.

Berdasarkan hasil ini, sukar untuk menentukan dengan pasti apakah ambang atau penyeimbangan berkala secara historis telah menunjukkan prestasi terbaik di OKEx. Namun, jelas bahawa pengimbangan semula frekuensi tinggi secara amnya dilakukan lebih buruk daripada pengimbangan semula frekuensi rendah pada OKEx.

Strategi pengimbangan semula ambang 30% median pada OKEx mengatasi HODL sebanyak 13.9%.

Ujian Balik Poloniex

Poloniex mempunyai sejarah yang menarik di ruang crypto. Setelah epik naik dan turun, pertukaran kini disebarkan seperti kentang panas. Poloniex akan menjadi pertukaran terakhir yang kami kaji dalam kajian ini.

Hasil Pengimbangan Semula Berkala

Histogram ini menunjukkan hasil prestasi 1,000 ujian belakang. Paksi-x adalah peningkatan prestasi berbanding strategi HODL sederhana. Paksi-y adalah bilangan ujian belakang yang dimasukkan ke dalam baldi prestasi yang ditentukan pada paksi-x. (Contoh: Ujian belakang dijalankan dan hasilnya adalah kenaikan 15% berbanding pembelian dan penangguhan. Ini bermakna anda menambahkan 1 dalam baldi paksi-x yang mengandungi 15% dalam julatnya. Proses ini diulangi sehingga 1,000 ujian belakang telah dilakukan lari.)

Prestasi median meningkat berbanding beli & pegangan portfolio yang memanfaatkan setiap 4 tempoh keseimbangan yang berbeza.

Poloniex tidak menunjukkan prestasi yang baik ketika menyeimbangkan semula secara berkala. Dari 4 strategi pengimbangan semula berkala yang berbeza, kami mendapati hanya pengimbangan semula bulanan yang mengatasi strategi HODL. Walau bagaimanapun, peningkatan prestasi rata-rata sangat tipis sehingga sukar untuk membuat pernyataan konklusif mengenai perkara itu.

Histogram untuk persembahan Poloniex adalah pemandangan yang menarik. Lekuk lonceng hampir sempurna di antara -21% hingga 22%.

Strategi pengimbangan semula bulanan rata-rata pada Poloniex mengatasi HODL sebanyak 0.3%.

Hasil Pengimbangan Semula Tahap

Histogram ini menunjukkan hasil prestasi 1,000 ujian belakang. Paksi-x adalah peningkatan prestasi berbanding strategi HODL sederhana. Paksi-y adalah bilangan ujian belakang yang dimasukkan ke dalam baldi prestasi yang ditentukan pada paksi-x. (Contoh: Ujian belakang dijalankan dan hasilnya adalah kenaikan 15% berbanding pembelian dan penangguhan. Ini bermakna anda menambahkan 1 dalam baldi paksi-x yang mengandungi 15% dalam julatnya. Proses ini diulangi sehingga 1,000 ujian belakang telah dilakukan lari.)

Prestasi median meningkat berbanding beli & pegangan portfolio yang memanfaatkan setiap 7 ambang keseimbangan yang berbeza.

Hasil untuk rebalancing ambang tampak lebih menjanjikan daripada rebalancing berkala untuk Poloniex. Seperti yang kita lihat di sini, hanya strategi pengimbangan semula ambang 1% yang dilakukan lebih buruk daripada HODL. Strategi selebihnya mengatasi HODL. Strategi pengimbangan semula ambang prestasi tertinggi adalah ambang 25%.

Histogram untuk hasil ambang 25% ditunjukkan di atas. Kita dapat melihat julat yang cukup ketat dari -17% hingga 31%. Dalam julat ini, majoriti ujian belakang mendatangkan peningkatan prestasi 0% hingga 10% berbanding pembelian & strategi pegangan.

Strategi pengimbangan semula ambang 25% median pada Poloniex mengatasi HODL sebanyak 4.6%.

Kesimpulannya

Hasil ini menunjukkan gambaran menarik mengenai prestasi sejarah pengimbangan semula berkala dan ambang di 6 pertukaran utama.

Pengimbangan Semula Berkala

Sekarang kita telah merangkumi setiap pertukaran, kita dapat memaparkan hasilnya dalam kotak sederhana. Dengan cara itu kita dapat secara langsung membandingkan setiap pertukaran yang kita kaji. Nilai yang ditunjukkan dalam carta adalah peningkatan prestasi median berbanding pembelian dan pegangan. Itu bermaksud jika ada nilai 10%, portfolio median menunjukkan prestasi 10% lebih baik dengan menggunakan strategi pengimbangan semula daripada beli dan tahan.

Prestasi median menunjukkan bahawa semakin tinggi tempoh keseimbangan dengan jumlah aset yang lebih tinggi menunjukkan keuntungan tertinggi untuk pengimbangan semula. Setiap nilai menunjukkan peningkatan peratus OVER beli dan tahan. Ini bererti nilai 18 bermaksud median kumpulan itu menunjukkan 18 peratus LEBIH BAIK daripada membeli dan menahan. Ini menunjukkan, walaupun kes terburuk yang paling teruk berkinerja lebih baik daripada ditahan, walaupun setelah mempertimbangkan cukai.

Di semua pertukaran yang telah kami kaji dalam kajian ini, kami melihat tren yang jelas yang terus menyokong naratif yang telah dibincangkan pada masa lalu. Pada asasnya, apabila kecairan di bursa meningkat dan yuran perdagangan menurun, kita cenderung untuk mendapati prestasi median yang lebih tinggi meningkat pada frekuensi pengimbangan semula yang lebih tinggi. Sebagai contoh, Binance mempunyai kecairan yang tinggi dan yuran perdagangan yang rendah, jadi kami menjangkakan untuk melihat peningkatan prestasi tertinggi pada Binance pada frekuensi pengimbangan semula yang lebih tinggi.

Dengan mempertimbangkan semua hasil ini, kami melihat bahawa tempoh berprestasi terbaik banyak bergantung pada pertukaran. Adalah sukar untuk menentukan satu masa penyeimbangan yang paling optimum di semua bursa.

Pengembalian Semula Tahap

Pengimbangan semula ambang memberikan cerita yang serupa. Semakin banyak kecairan yang disokong pada bursa dan menurunkan yuran perdagangan, strategi pengimbangan semula yang kerap semakin tinggi dilakukan dengan optimum.

Secara umum, ambang prestasi terbaik di kebanyakan bursa adalah antara 15% dan 25%. Hasil ini sepadan dengan kajian kami sebelumnya mengenai pengimbangan semula ambang.

Ambang Terbaik untuk Strategi Pengimbangan Semula Cryptocurrency

Apabila kita membandingkan hasil ini dengan strategi pengimbangan ulang berkala, kita dapat melihat petunjuk yang jelas bahawa pengimbangan ulang ambang umumnya cenderung mengungguli strategi penyeimbangan berkala.

Walaupun terdapat beberapa pengecualian, kebanyakan strategi pengimbangan semula ambang melebihi prestasi beli & tahan. Ini adalah petunjuk penting bagi orang-orang yang berjuang untuk memutuskan strategi penyeimbangan ambang tunggal.

Batasan

Hasil kajian ini hanya merangkumi data antara 1 Januari 2019 hingga 1 Januari 2020. Set data yang lebih besar diperlukan untuk menguji lebih jauh ke masa lalu. Oleh kerana pasaran cryptocurrency tidak stabil, jangka masa yang berlainan dapat menghasilkan hasil prestasi yang berbeza.

Prestasi sejarah tidak menentukan hasil masa depan. Walaupun pasukan kami telah menjalankan ujian belakang yang luas untuk data yang merangkumi 3 tahun terakhir, kami tidak dapat menjamin tahun-tahun mendatang akan menghasilkan hasil yang sama.

Bacaan Tambahan

Senario Rebalance biasa di Crypto

Strategi Perdagangan Bitcoin ini Mengalahkan HODLing

Purata Kos Dolar untuk portfolio Cryptocurrency

Bot Perdagangan Cryptocurrency – Panduan Lengkap

Bot Perdagangan kami

Udang adalah aplikasi untuk membina dana indeks cryptocurrency tersuai, menyeimbangkan semula, dan mengurus pelbagai portfolio aset digital. Automasikan portfolio anda dengan menghubungkan ke mana-mana 16 pertukaran crypto yang kami sokong.

API Pertukaran Crypto Universal Shrimpy direka untuk pemaju. Menggabungkan dengan API gabungan kami memberi anda akses segera ke titik akhir yang seragam untuk perdagangan, pengumpulan data, pengurusan pengguna, dan banyak lagi di setiap pertukaran cryptocurrency utama.

Untuk mengakses perpustakaan Python dan Node yang lengkap, ikuti pautan ini:

Node

Python

Sekiranya anda membuat sesuatu dengan Shrimpy API, beri tahu kami! Kami ingin mendengar bagaimana kami dapat terus menyokong anda di setiap peringkat perkembangan anda.

Ikut kami Twitter dan Facebook untuk maklumat terkini, dan ajukan sebarang pertanyaan kepada komuniti aktif kami yang luar biasa di Telegram & Tidak setuju.

Terima kasih kerana berhenti!

Pasukan Udang

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me