Perintah Had – API Universal untuk Pelaksanaan Perdagangan Pertukaran Crypto

>

Ruang crypto adalah kekacauan. Kekacauan yang tidak diubati tulen. Ini adalah barat liar dunia moden di mana konvensyen dilemparkan terus ke luar tingkap. Pertukaran khususnya adalah kekacauan. Sekiranya anda cuba melaksanakan perintah had melalui API dari 16 pertukaran yang berbeza, anda akan mendapati nombor 2 sama. Setiap pertukaran menyokong kebiasaan ganjil, yang menjadikan pengembangan aplikasi sebagai perjuangan berterusan. Kami mengetahui ini dari pengalaman – API pembangun kami menghubungkan 16 pertukaran ke dalam satu API yang disatukan.

Berdagang Cryptocurrency melalui API

Pasukan Shrimpy dengan bangga mengumumkan bahawa kami telah menyelesaikan masalah ini. Tidak lagi tinggal dalam mimpi buruk. Kembalikan kewarasan anda dengan satu titik akhir yang dapat melaksanakan perintah had pada setiap pertukaran utama. Daripada 16 pelaksanaan yang berbeza, anda hanya perlu menguruskan satu API mudah yang konsisten untuk setiap pertukaran. Membangunkan ciri ini disertai dengan kesakitan yang menyakitkan, tetapi kita tahu ruang akan menghargai antara muka bersatu yang menyederhanakan proses pembangunan.

Perintah Had

Pesanan had adalah aspek penting dalam pasaran perdagangan cryptocurrency. Perintah had adalah pesanan yang dibuat dengan pertukaran untuk membeli atau menjual aset pada harga yang ditentukan atau lebih baik. Oleh itu, pesanan had beli akan dilaksanakan pada harga pesanan had atau lebih rendah, dan pesanan had jual akan dilaksanakan pada harga pesanan had atau lebih tinggi.

Untuk perkhidmatan perdagangan, had pesanan adalah jenis pesanan utama yang penting untuk membina fungsi perdagangan. Mengetahui hal ini, kami banyak melabur untuk memberikan pengalaman yang lancar untuk melaksanakan pesanan had dengan Shrimpy. Sesiapa sahaja dapat mengumpulkan data buku pesanan masa nyata penuh di setiap pertukaran utama, membuat pesanan, dan memeriksa status pesanan melalui satu set API yang seragam. Terdapat dua jenis pesanan had utama yang disatukan ke dalam v1 API kami. Ini adalah “Pesanan Segera atau Batal (IOC)” dan “Pesanan Baik” Sehingga Dibatalkan (GTC) “.

Contoh buku pesanan: Dalam contoh ini, harga tawaran terbaik ialah 5067.269 USD dan harga permintaan terbaik ialah 5071.5 USD untuk Bitcoin. Sumber: Bittrex

Pesanan Segera atau Batal (IOC)

Pesanan IOC bertujuan untuk meletakkan pada harga yang segera melaksanakan pesanan. Paling sering digunakan sebagai cara untuk mengambil pesanan dengan tepat yang terletak di seberang bid-ask spread dari kedudukan anda sekarang. Melakukan pesanan jenis ini memastikan anda akan menjadi “pengambil” dalam perdagangan. Dengan cara itu pesanan dapat mengawal secara sistematik untuk slippage, spread, dan pelaksanaan strategi. Semasa melaksanakan pesanan IOC, setiap bahagian pesanan yang tidak diisi segera dibatalkan. Tiada bahagian pesanan akan ditinggalkan di bursa untuk diisi di lain waktu.


Contoh Perdagangan API Binance

Mari kita lihat contoh bagaimana anda membuat pesanan IOC di Binance dengan API pesanan had gabungan kami.

Permintaan: POST https://dev-api.shrimpy.io/v1/users//accounts//ordersPerlukan Badan: {

"asasSimbol": "ETH",

"petikanSimbol": "BTC",

"jumlah": "0.5",

"harga": "0.0344",

"sisi": "BELI",

"timeInForce": "IOC"}

Contoh Dagangan API Bittrex

Mari kita lihat contoh bagaimana anda membuat pesanan IOC di Bittrex dengan API pesanan had gabungan kami.

Permintaan: POST https://dev-api.shrimpy.io/v1/users//accounts//ordersPerlukan Badan: {

"asasSimbol": "ETH",

"petikanSimbol": "BTC",

"jumlah": "0.5",

"harga": "0.0344",

"sisi": "BELI",

"timeInForce": "IOC"}

Anda mungkin menyedari kedua-dua contoh ini kelihatan sama. Itu kerana mereka sama! Gunakan panggilan yang sama untuk tujuan yang sama di semua bursa.

Pesanan Baik ‘Til Dibatalkan (GTC) (aka Open Order)

Pesanan GTC sering ditempatkan pada titik harga yang membolehkan pengambil di seberang bid-ask spread dari kedudukan anda untuk melaksanakan pesanan. Oleh itu, jenis pesanan ini sering digunakan oleh “pembuat”. Setelah pesanan GTC dibuat dengan bursa, pesanan tetap berlaku pada buku pesanan sehingga pesanan tersebut diisi atau telah dibatalkan oleh pedagang. Tidak ada jaminan bahawa pesanan GTC akan dilaksanakan. Contohnya, membuat pesanan GTC di bursa untuk membeli Bitcoin dengan harga $ 1 USD tidak mungkin diisi.

Contoh Perdagangan API Binance

Mari kita lihat contoh bagaimana anda membuat pesanan GTC di Binance dengan API pesanan had gabungan kami.

Permintaan: POST https://dev-api.shrimpy.io/v1/users//accounts//ordersPerlukan Badan: {

"asasSimbol": "ETH",

"petikanSimbol": "BTC",

"jumlah": "0.5",

"harga": "0.0344",

"sisi": "BELI",

"timeInForce": "GTC"}

Contoh Dagangan API Bittrex

Mari kita lihat contoh bagaimana anda membuat pesanan GTC di Bittrex dengan API pesanan had gabungan kami.

Permintaan: POST https://dev-api.shrimpy.io/v1/users//accounts//ordersPerlukan Badan: {

"asasSimbol": "ETH",

"petikanSimbol": "BTC",

"jumlah": "0.5",

"harga": "0.0344",

"sisi": "BELI",

"timeInForce": "GTC"}

Sekali lagi, titik akhir adalah sama. Tidak hanya identik antara pesanan GTC di bursa, tetapi juga sama dengan titik akhir pesanan IOC. Satu-satunya perbezaan adalah mengubah bidang “timeInForce” untuk menentukan pesanan GTC.

Data Buku Pesanan

Pesanan had masa nyata memerlukan data buku pesanan masa nyata. Pasukan Shrimpy memahami keperluan ini, jadi kami juga menyokong infrastruktur masa nyata yang paling kuat untuk mengumpulkan data buku pesanan penuh di setiap pertukaran utama. Ketahui lebih lanjut mengenai titik akhir ini di salah satu artikel terbaru kami di sini:

Buku Pesanan – API Sejagat untuk Data Pertukaran Crypto Masa Nyata

Ringkasan

Kedua-dua jenis pesanan mudah ini adalah pesanan yang paling biasa terdapat di bursa cryptocurrency. Pasukan kami melihat ini sebagai peluang yang luar biasa bagi kami untuk mempermudah cara setiap aplikasi melaksanakan perdagangan di bursa.

Udang | API Dagangan Kripto untuk Pembangun

Bukan itu sahaja Shrimpy dibina untuk menguruskan pengguna untuk perkhidmatan perdagangan crypto yang boleh diskalakan. Sama ada anda mempunyai 10 pengguna tenaga atau 10,000 peniaga aktif, itu tidak menjadi masalah untuk API sejagat kami. Skala tanpa hilang akal. Pelayan kami berkomunikasi secara langsung dengan semua pengguna anda untuk menguruskan pengumpulan data, pelaksanaan perdagangan, dan pengurusan akaun pertukaran.

Pertukaran mana yang disokong pada masa ini?

Senarai pertukaran yang kami sokong telah berkembang dengan pesat. Kami telah menambahkan hampir 10 pertukaran dalam beberapa bulan terakhir dan tidak merancang untuk melambatkan. Misi Shrimpy adalah untuk menghubungkan setiap pertukaran di bawah satu antara muka yang seragam. Saat ini, API Dagangan Crypto Shrimpy menyokong pertukaran berikut:

Mengenai Udang

Shrimpy adalah perdagangan kripto automatik & alat pengurusan portfolio yang membolehkan pengguna mengautomasikan strategi mereka.

Shrimpy juga menawarkan API perdagangan untuk pemaju yang ingin mengintegrasikan fungsi perdagangan pertukaran yang dapat diskalakan ke dalam aplikasinya.

Jangan lupa untuk mengikuti kami Twitter dan Facebook untuk maklumat terkini, dan ajukan sebarang pertanyaan kepada komuniti aktif kami yang luar biasa di Telegram, Tidak setuju, & Reddit.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me