Poloniex Berputar Dari Lingkaran – Pertukaran Terkenal Tersekat Lagi

>

Circle telah mengumumkan bahawa Poloniex akan keluar dari Circle menjadi syarikatnya sendiri “Polo Digital Assets, Ltd”.

Oh, betapa perkasa telah jatuh.

Setelah ditahbiskan sebagai pertukaran cryptocurrency terkemuka di AS, Poloniex sejak itu telah menulis buku panduan tentang cara meluncur dari kegemaran orang ramai dalam fesyen yang paling hebat.

Kemerosotan pertukaran tidak lain hanyalah diri. Perlahan-lahan pendarahan pertukaran dari tangan pemilik sejuk yang mati.

Mari kita bawa kembali beberapa tahun.

Saya masih ingat pertama kali saya mula berniaga di Poloniex. Ia adalah bulan Mei 2017. Pertukaran ini mendapat momentum ketika pasaran lembu 2017 mulai terbentuk.

Poloniex menjadi besar. Seperti BESAR besar. Ratusan ribu peniaga sibuk di bursa dengan rasa optimis yang sihat. Ini adalah masa yang ajaib untuk pasaran crypto dan Poloniex.

Tetapi …

Tiket sokongan mula tidak dijawab. Pertukaran menjadi lebih fokus pada penskalaan daripada sokongan pelanggan. Ini menyebabkan masalah berlanjutan selama berbulan-bulan ketika pertukaran berusaha untuk memastikan semua orang tetap dalam talian.

Menjelang 2018, Poloniex telah mengumpulkan lebih daripada 140,000 tiket sokongan yang belum dijawab. Pengguna marah dan internet dibanjiri dengan kisah seram peniaga kehilangan akses ke dana mereka.

Mendapatkan dibeli oleh Circle adalah peluang terbaik mereka untuk menebus. Ada juga yang berpendapat bahawa ini akan memberi inspirasi kepada gelombang kehebatan baru untuk pertukaran itu.

Namun …

Lingkaran hanya membawa lebih kurang sama. Tiket sokongan telah dijawab, tetapi tidak banyak yang lain. Laman web ini masih sama dengan hari mereka membeli Poloniex. Tetapi dengan ciri yang dilucutkan dari pelanggan AS untuk mematuhi peraturan spekulatif.

Poloniex terus menurun ketika Circle mengalahkan cara menguruskan pertukaran. Mengalih keluar ciri, kemudian mengaktifkan semula ciri, dan sebagainya. Ini menjadi situasi yang membingungkan bagi semua orang yang terlibat.

Hanya Dua Bulan

Hanya ada beberapa bulan untuk pelanggan AS menyelesaikan perniagaan mereka di bursa dan mengambil dana mereka ke tempat lain.

Hentian Perdagangan

Pada 1 November 2019, semua perdagangan akan berhenti untuk pelanggan AS. Nampaknya dana yang tersisa di bursa selepas ini akan dipindahkan ke Circle.

Dana Hilang?

Pelabur hanya mempunyai sehingga 15 Disember tahun ini untuk mengeluarkan semua dana mereka.

Dalam kenyataan yang dibuat oleh Circle:

“Apabila perdagangan berakhir, pelanggan AS masih dapat mengeluarkan aset mereka melalui Circle sehingga sekurang-kurangnya 15 Disember 2019.”

Kedengarannya seperti membiarkan dana anda di bursa selepas 15 Disember akan bermakna mereka benar-benar hilang. Dengan serta-merta menjadi milik Circle (kita hanya boleh menganggap).

Sekarang, saya tidak mengatakan ini menjijikkan, tetapi saya mengatakan bahawa ia adalah sinonim – menjijikkan, hina, menjijikkan. Hanya memberi orang notis dua bulan untuk memindahkan dana mereka, jika tidak, mereka akan hilang.

Ini sesuai dengan trend menurun yang telah dibersihkan Poloniex untuk diri mereka sendiri.

Soalan Tidak Terjawab

Banyak persoalan yang belum dijawab. Selama hampir 2 tahun sejak pemerolehan Circle, kami masih belum dapat melihat visi yang jelas untuk Poloniex.

Bagaimana mereka akan bersaing di peringkat antarabangsa?

Di peringkat antarabangsa, pelabur mempunyai banyak pilihan pertukaran. Pertukaran ini telah menguasai pasaran asing selama beberapa tahun sekarang dan tidak menunjukkan tanda-tanda berhenti. Binance misalnya, raksasa crypto, akan menjadi pesaing yang lebih langsung kepada Poloniex.

Menjadi pertukaran yang dipercayai di pasaran AS mungkin satu-satunya kelebihan yang mereka miliki berbanding pertukaran antarabangsa. Dengan perubahan strategi ini, tidak ada cara yang jelas bagi Poloniex untuk bersaing.

Bagaimana mereka akan berkembang?

Poloniex bergerak perlahan sejak beberapa tahun kebelakangan. Beberapa ciri baru telah ditambahkan. Penyenaraian berlaku dengan kadar siput, pemasaran sangat mengerikan, dan banyak lagi.

Walaupun mereka telah menuntut di catatan blog baru-baru ini bahawa ini akan “membebaskan mereka untuk fokus pada keperluan peniaga kripto global dengan ciri, aset dan perkhidmatan baru”.

Pertukaran telah mengalami kebuntuan yang berlanjutan sejak pengambilalihan oleh Circle. Pengurusan perlu sedar bahawa untuk bersaing, mereka perlu bergerak lebih pantas. Ini mungkin tembakan terakhir mereka untuk penebusan.

Bilakah permainan “kentang panas” akan berakhir?

Melewati Poloniex seperti kentang panas hanya dapat bertahan begitu lama. Akhirnya, tidak ada yang mahu memainkan bidak yang membunuh Poloniex. Sudah tiba masanya kita menyedari kisah penebusan tidak berlaku. Pertukaran telah mengalami kerosakan teruk dari kegagalan sebelumnya.

Tidak mungkin menutupi tanda. Orang-orang telah melihat wajah Poloniex yang sebenarnya dan peralihan pengurusan mungkin tidak akan membuat perbezaan yang cukup.

Pada ketika ini, mungkin lebih baik memulakan pertukaran baru dari awal daripada melabur $ 100 juta lagi untuk menopang rangka mati pertukaran yang hebat sekali.

Kesimpulannya

Apa yang kemungkinan besar akan berlaku? Dalam 2 tahun akan datang, kita akan melihat kembali saat ini dan menjadi seperti “ya, Poloniex menutup nasib mereka pada 18 Oktober 2019”.

Prospek mereka semakin berkurang ketika mereka berjuang untuk menghembuskan nafas terakhir. Circle tidak tahu apa yang harus dilakukan dengan pertukaran itu dan saya berharap pemilik barunya juga tidak tahu apa yang harus dilakukan dengan pertukaran tersebut.

Poloniex mempunyai banyak sejarah di ruang cryptocurrency, jadi sukar untuk melihatnya seperti ini. Ia adalah pertukaran saya pada pertengahan tahun 2017. Pada hari ini, saya menyaksikan kematian seorang tentera yang terhormat. Seorang yang mendorong pasaran cryptocurrency ke hadapan. Kami memberi salam kepada anda Poloniex.

Mengenai Udang

Udang menerajui pasaran sebagai aplikasi pengurusan portfolio crypto utama. Pengguna dapat mengkonfigurasi portfolio kripto tersuai dan menerapkan strategi portfolio pasif, menghilangkan kerumitan kerana harus aktif memperdagangkan kripto.

Aplikasi Web Shrimpy: Shrimpy – Pengurusan Portfolio Cryptocurrency

API Dagangan Pembangun Shrimpy adalah kaedah bersatu untuk mengintegrasikan fungsi perdagangan di setiap bursa utama. Kumpulkan data pasaran sejarah, akses soket web masa nyata, laksanakan strategi perdagangan lanjutan, dan uruskan jumlah pengguna yang tidak terhad.

API Dagangan Crypto Shrimpy: Udang | API Dagangan Kripto untuk Pembangun

Jangan lupa untuk mengikuti kami Twitter dan Facebook untuk kemas kini, dan ajukan sebarang pertanyaan kepada komuniti aktif kami yang luar biasa di Telegram.

Pasukan Udang

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me