Program Bounty ICO: Panduan Pemula Lengkap

Setiap kali membawa produk baru ke pasar akan ada rencana pengiklanan atau pemasaran yang dikembangkan, dan umumnya metrik yang paling penting adalah penembusan pemasaran.

Dengan kata lain, seberapa banyak kesedaran dapat disebarkan mengenai produk atau perkhidmatan.

Penembusan ini membuat seberapa banyak orang yang biasa dengan syarikat atau projek, memberi tahu mereka apa yang ditawarkan dan bagaimana produk atau perkhidmatan baru akan memberi manfaat kepada mereka. Ini juga membawa kepada pengiklanan dari mulut ke mulut tambahan, yang bermanfaat bagi syarikat kerana, pada dasarnya, adalah iklan percuma untuk mereka.

Sejak munculnya internet dan media sosial, strategi pemasaran media sosial telah menjadi sebahagian besar dari rancangan pemasaran kebanyakan syarikat. Sebenarnya, ada yang hanya bergantung pada media sosial untuk mempromosikan perniagaan atau produk baru mereka. Masuk program ICO karunia; putaran baru pada idea lama yang digunakan secara meluas oleh startup blockchain baru.

Semasa saya melalui catatan ini, anda akan mengetahui bagaimana program bounty telah menjadi bahagian penting dalam pemasaran projek blockchain, bagaimana program bounty berfungsi, bagaimana anda boleh terlibat, jika anda perlu terlibat, risiko program karunia, dan kemungkinan masa depan program karunia.

Bersedia untuk bermula? Mari pergi.

Apa itu Program Bounty?

Wang telah diperoleh dari dunia permainan digital, di mana barang-barang percuma atau faedah lain secara tradisional ditawarkan kepada pemain untuk pertolongan mereka dalam pengembangan permainan, biasanya dalam bentuk pemburuan bug.

Dalam pengertian yang luas, karunia hanyalah cara untuk memberi insentif kepada pelanggan, atau dalam hal pelabur projek blockchain, untuk mengambil tindakan. Ini berfungsi oleh projek yang menawarkan ganjaran kepada pengguna kerana menyelesaikan tugas-tugas sederhana tertentu. Ia seperti barter, di mana projek ini memberi ganjaran kepada seseorang kerana melakukan tugas, tetapi ia juga merupakan iklan berharga untuk projek blockchain yang menjalankan program karunia.

Bounties Dijelaskan

Imej melalui Fotolia

Wang telah menjadi semakin berguna sebagai sebahagian daripada proses ICO cryptocurrency. Sebenarnya, banyak projek blockchain permulaan baru telah memasukkan beberapa jenis hadiah karunia ke dalam program ICO. Dalam tempoh karunia, pengguna dapat hadiah untuk menyebarkan berita mengenai projek ini, kerana mencari pepijat dalam perisian, atau bahkan untuk pembangunan sebenarnya.

Dalam kebanyakan kes, ganjaran adalah dalam bentuk cryptocurrency, menjadikan program bounty sebagai kaedah yang menarik untuk meningkatkan portfolio cryptocurrency. Oleh kerana kebanyakan peminat cryptocurrency lebih muda, mereka sudah biasa dengan karunia permainan, dan oleh itu program karunia cryptocurrency telah menjadi cara yang baik untuk menyebarkan berita mengenai projek teknologi baru.

Wang Cryptocurrency berfungsi kerana memberikan nilai besar kepada projek permulaan dan insentif besar untuk peminat cryptocurrency.

Bagaimana Hadiah Berikat Dengan ICO

Program bounty Cryptocurrency telah berkembang ke tahap di mana kebanyakan projek akan merangkumi bounty pra-ICO dan / atau bounty pasca-ICO. Dalam kebanyakan kes, karunia tidak dilakukan bersama dengan ICO.

Program Bounty Pra-ICO

Seperti yang anda mungkin meneka dari namanya, program karunia ini berlaku sebelum ICO duit syiling sebenar berlaku. Biasanya hadiah pra-ICO akan diadakan untuk membantu menghasilkan buzz dan gembar-gembur di sekitar projek. Mereka sering menumpukan perhatian pada platform media sosial, dan dirancang untuk memberi kesedaran mengenai projek dan ICO yang akan datang.

Sebagai tambahan kepada media sosial, saluran iklan bukan tradisional lain dapat digunakan untuk meningkatkan penembusan pasaran. Matlamat pemberian ini adalah untuk membuat orang melakukan aktiviti yang akan meningkatkan pengetahuan mengenai projek ini, dan semoga meningkatkan dari mulut ke mulut juga. Kegiatan karunia pra-ICO yang biasa termasuk yang berikut:

1. Wang Kempen Media Sosial

Ini adalah anugerah yang mendorong pengguna mengambil tindakan di akaun media sosial mereka sendiri. Ganjaran sering kali dikaitkan dengan pertunangan yang dihasilkan oleh catatan seperti itu. Ganjaran karunia mungkin terkait dengan tweet dan retweet di Twitter, catatan atau perkongsian di Facebook, video YouTube, komen dan perkongsian, atau tindakan media sosial lain. Twitter adalah salah satu platform media sosial yang lebih popular yang disasarkan oleh program karunia.

2. Karunia Penulisan Artikel

Karunia menulis artikel boleh menjadi aktiviti yang sangat baik bagi mereka yang mempunyai blog atau saluran dalam talian lain dengan banyak pengikut. Artikel yang menulis karunia memberi ganjaran kepada pencipta kerana menulis dan menyiarkan artikel pilihan di blog mereka. Sama seperti karunia media sosial, ganjaran sering kali dikaitkan dengan keterlihatan dan keterlibatan siaran, begitu juga karunia yang lebih tinggi mungkin dibayar untuk artikel yang mempunyai sejumlah besar tontonan atau perkongsian media sosial.

3. Karunia Tandatangan Bitcointalk

Banyak ICO termasuk jenis karunia yang popular ini, yang hanya terbuka untuk ahli forum Bitcointalk. Untuk memenuhi syarat untuk mendapat hadiah, pengguna perlu memasukkan tandatangan yang dikeluarkan oleh projek ICO, yang merangkumi beberapa kod penjejakan khas. Jumlah karunia yang diterima akan bergantung pada kedudukan pengguna di forum Bitcointalk. Biasanya pengguna mestilah sekurang-kurangnya ahli Jr di forum untuk mengambil bahagian dalam karunia ini.

Petua Pro: Sebilangan besar program karunia ini baik dengan satu orang menghantar tandatangan di banyak akaun. Ini bererti anda boleh memiliki seberapa banyak akaun Bitcointalk yang anda suka, dan mendapat wang berbayar dari semuanya.

Program Bounty Pasca ICO

Setelah ICO selesai dan dana telah diperoleh, fokus yang berbeza terhadap usaha pemasaran projek tersebut. Ini memerlukan satu set program karunia yang berbeza, yang sering dibuat untuk memperbaiki projek melalui cadangan berdasarkan komuniti. Beberapa jenis program amaran pasca ICO yang biasa termasuk:

1. Hadiah Kempen Terjemahan

Ini boleh menjadi karunia yang sangat baik untuk dilibatkan. Ini termasuk menerjemahkan dokumen projek, dan sering kali merangkumi perbincangan yang sederhana dalam kumpulan forum bahasa asing. Penutur pelbagai bahasa boleh mendapat keuntungan dari jenis karunia ini, yang sering merangkumi terjemahan buku putih projek dan laman web, serta forum ANCO forum Bitcointalk.

2. Wang Pelaporan Bug

Mereka yang biasa dengan pengekodan dapat membantu projek dan mendapat ganjaran apabila ditawarkan pemberian bug. Kurniaan ini dapat membantu pemaju projek blockchain kerana banyak projek yang lebih kecil cukup memerlukan sumber pembangun. Laporan pepijat yang baik akan mengenal pasti sebarang masalah dengan perisian atau platform dengan cara yang jelas dan ringkas.

Walaupun perkara di atas mengenal pasti beberapa aktiviti karunia pra-ICO dan pasca-ICO biasa, penting untuk memahami bahawa tidak ada peraturan mengenai program karunia. Kempen yang disebutkan di atas diketahui berjaya, itulah sebabnya ia digunakan secara meluas, tetapi ada jenis karunia lain yang boleh berlaku. Ringkasnya, sebarang program karunia sepenuhnya bergantung kepada budi bicara projek cryptocurrency.

Adalah tidak biasa bagi projek permulaan untuk memperuntukkan peratusan tertentu dari jumlah bekalan duit syiling untuk program karunia. Biasanya anda boleh mendapatkan maklumat mengenai jumlah ini di kertas putih projek, di laman web mereka, atau di benang Bitcointalk ANN.

Cara Terlibat dalam ICO Bounties

Bagi sesiapa yang berminat untuk mengambil bahagian dalam projek baru dan mengembangkan portfolio cryptocurrency mereka, hadiah ICO adalah peluang yang baik. Dengan melakukan tugas mudah, anda dapat memperoleh token dan mempromosikan projek dan ICO yang akan datang.

Sebilangan besar aktiviti karunia tidak bersifat teknikal dan boleh dilakukan oleh sesiapa sahaja yang mempunyai sambungan internet dan beberapa akaun dan sambungan dalam talian. Sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai karunia yang akan datang, dua sumber hebat adalah utas hadiah ICO di Bitcointalk dan Cryptocurrencytalk.

Bounties ICO di Bitcointalk

ICO Bounty Galore di BitoinTalk.org

Sekiranya Pelabur Menyertai Bounty?

Tidak ada jawapan pasti untuk soalan ini. Jawapannya akan bergantung pada setiap individu dan bergantung pada satu faktor utama – buat kajian anda sendiri (DYOR). Prinsip ini berlaku untuk hampir semua perkara dalam projek blockchain. Anda akan dapat dengan mudah mencari kertas putih di laman web projek, dan juga dapat membaca pendapat dan analisis orang lain di forum Bitcointalk dan di Reddit.

Baca dan teliti dan sampaikan kesimpulan anda sendiri mengenai kebaikan atau pengurangan setiap projek individu. Terdapat juga laman web yang dikhaskan untuk melaporkan ICO akan datang yang dapat membantu penyelidikan anda. Lihatlah Pemeriksa ICO dan Senarai Tontonan ICO untuk permulaan.

Senarai Tontonan ICO

ICO terkini di Senarai Tonton ICO. Sumber: icowatchlist.com

Anda mungkin mahu mempertimbangkan keperluan masa program karunia sebagai salah satu faktor penentu anda. Beberapa program karunia memerlukan tugas mingguan yang mungkin memakan masa dan mungkin lebih banyak daripada yang anda mahu laksanakan. Sekiranya anda baru memulakan karunia, anda mungkin ingin mencari yang lebih mudah dan pantas untuk dilaksanakan.

Anda tidak mahu menjadikan program karunia anda berubah menjadi pekerjaan sambilan. Juga, berusaha untuk mencari projek terbaik untuk memikat diri. Sekiranya anda mengehadkan diri hanya untuk projek terbaik, anda juga dapat mengehadkan jumlah masa yang anda habiskan untuk melakukan program karunia.

Petua Pro: Anda akan segera melihat bahawa beberapa projek menawarkan sejumlah besar token, sementara yang lain mempunyai jumlah yang jauh lebih kecil untuk diberikan, walaupun untuk tugas yang sama. Selalunya jumlah token yang diberikan adalah petunjuk kualiti projek, dan dedikasi pasukan pembangunan.

Ini adalah petunjuk pertama anda ketika anda memeriksa sejarah pelaksanaan pasukan pembangunan, kes penggunaan projek, dan prototaip. Ingat bahawa 10 token dari projek yang berharga kemungkinan bernilai lebih besar pada masa akan datang daripada 1,000 kotoran dari projek yang tidak berguna.

Risiko Bounty Berpotensi

Setakat ini segala-galanya mengenai karunia terdengar hebat, bukan? Token percuma untuk melakukan tugas mudah, apa yang salah?

Ada beberapa perkara. Pertama di antara mereka adalah bahawa anda boleh mula menyokong projek luar biasa, mendapatkan duit syiling yang tidak bernilai sama sekali, dan menjadikan diri anda sebagai lelucon di media sosial dengan pengurangan kotoran ini.

Terdapat risiko yang lebih berbahaya, yang tidak difikirkan oleh banyak orang.

Semasa menjalankan ICO, kedua-dua topi lembut dan penutup keras dipasang. Dalam jumlah kes yang semakin meningkat, ICO tidak memenuhi hadnya yang lemah, dan dana yang terkumpul dikembalikan kepada pelabur. Ini adalah ICO yang gagal dan tidak ada token yang dihasilkan atau diedarkan.

Softcap Reward ICO Bounty

Contoh Bayaran Balik ICO Softcap. Ethino Crowdsale

Bagi pemburu karunia yang bermaksud setiap masa yang mereka habiskan untuk mempromosikan di media sosial, menulis artikel, atau mencari pepijat adalah membuang masa. Tiada syiling yang dikeluarkan bermaksud tidak ada duit syiling yang dikeluarkan juga. Anda tidak kehilangan wang, tetapi anda kehilangan sesuatu yang banyak yang dianggap lebih berharga, masa anda.

Setelah anda dilanda situasi seperti itu walaupun anda akan dengan cepat mengubah pendekatan anda untuk melaburkan masa ke dalam program karunia. Anda akan lebih berhati-hati dalam menyiasat projek, mengelakkan mereka yang tidak mempunyai rancangan pembangunan atau tanpa produk, tetapi dengan tujuan mengumpulkan $ 10 juta untuk penciptaan sistem tempahan seperti Airbnb seperti awan yang terdesentralisasi di mana peserta karunia dapat 40 % daripada jumlah bekalan syiling.

Masa Depan Program Bounty ICO

Program Bounty menyaksikan pertumbuhan yang besar pada tahun 2017 kerana ICO semakin popular. Tidak menghairankan bahawa banyak peminat cryptoenthous dengan senang hati mengambil bahagian dalam sesuatu yang menawarkan potensi token percuma. Itu sahaja menunjukkan janji besar untuk kelanjutan program karunia.

Terdapat awan di kaki langit sekalipun. Program bounty telah diteliti oleh pengawal selia kewangan, seperti Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa di A.S. Sebab mengapa SEC menjadi tertarik dengan program bounty adalah kerana mereka secara aktif mendorong orang untuk mengambil bahagian dalam aset yang mempunyai risiko kewangan yang berkaitan dengannya.

Inti utama pengawasan SEC berasal dari sesuatu yang disebut Uji Howey, dan bagaimana ia dapat diterapkan pada program karunia. Kerana projek blockchain merealisasikan keuntungan dari usaha pihak ketiga (peserta karunia), SEC berpendapat bahawa kempen pemberian hadiah merupakan transaksi kontrak pelaburan. Ini menjadikan semua sekuriti token yang dipromosikan akan tertakluk kepada peraturan sekuriti.

Bukan hanya pengawal selia A.S. yang membuat kesimpulan ini. Pengawal selia kewangan di UK juga telah mencapai kesimpulan yang sama mengenai program bounty. Ini tidak bermaksud program karunia semestinya akan hilang, tetapi program tersebut dapat diteliti dengan semakin meningkat kerana kerangka peraturan di sekitar cryptocurrency menjadi lebih jelas.

Kesimpulannya

Secara amnya, program karunia yang ditawarkan oleh projek cryptocurrency telah menjadi perkara yang baik bagi peminat cryptocurrency, terutamanya mereka yang bersedia melakukan penyelidikan mereka sendiri dan bukannya mengikuti sebarang program karunia yang disertakan. Dengan ICO dan program karunia yang berkaitan semakin popular, peserta perlu semakin arif dalam program mana yang mereka pilih untuk bergabung.

Dengan tekanan peraturan yang semakin meningkat, program bounty cenderung untuk melihat peningkatan yang lebih baik, yang dapat menghilangkan banyak program tidak berguna yang muncul dalam beberapa bulan terakhir. Itu tidak akan membebaskan calon peserta daripada membuat penyelidikan mereka sendiri, tetapi mudah-mudahan ini akan memudahkan untuk mencari program karunia yang sah dan berharga.

Gambar Pilihan melalui Fotolia

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me