Purata Kos Dolar untuk portfolio Cryptocurrency (Kemas kini 2020)

>

Purata kos dolar (DCA) adalah strategi yang digunakan oleh para pelabur untuk mengurangkan risiko penurunan memasukkan sejumlah besar wang ke dalam pasaran pada satu masa.

Walaupun ini dapat dilakukan dalam bentuk pembelian aset tunggal pada selang waktu biasa, kami akan memfokuskan strategi dari perspektif portfolio. Menganggapnya sebagai cara untuk menyuntik dana baru ke dalam portfolio secara berkala.

Strategi purata kos dolar akan menyebarkan dana yang disuntik secara berkesan ke seluruh portfolio berdasarkan senarai peruntukan sasaran yang ditetapkan.

Bagaimana ia berfungsi

Untuk lebih memahami strategi ini, mari kita susun setiap langkah yang berlaku semasa acara rata-rata kos dolar.

Pengesanan Deposit

DCA akan dilaksanakan hanya apabila deposit dikesan. Selang 15 minit biasa, kita dapat menilai apakah dana baru telah ditambahkan ke portfolio. Setelah deposit dikesan, DCA dicetuskan.

Pada masa pengesanan deposit, kami akan mencatat jumlah aset yang didepositkan. DCA hanya akan menggunakan dana yang didepositkan ini untuk menjalankan perdagangan dengan langkah-langkah berikut.

Catatan: Melaksanakan perdagangan di bursa di luar Shrimpy dianggap sebagai deposit untuk aset yang diperdagangkan. Ini akan mencetuskan DCA! Sekiranya anda merancang untuk berdagang secara langsung di bursa, matikan DCA sehingga sekurang-kurangnya 15 minit sejak perdagangan terakhir anda.

Memperuntukkan Dana


Setelah deposit telah dikesan, kami akan mengambil dana yang telah disetor dan menilai bagaimana mengagihkannya untuk strategi purata harga dolar. Tidak ada aset atau dana lain yang akan dipindahkan selama pelaksanaan DCA.

Berdasarkan peruntukan portfolio kami sekarang dan peruntukan sasaran yang sesuai, kami dapat mengira berapa banyak dana yang disimpan harus masuk ke setiap aset dalam portfolio untuk mencapai peruntukan sasaran kami.

Catatan: Mungkin tidak dapat mencapai peruntukan sasaran kami dengan dana yang disimpan. Dalam kes ini, kami akan mengagihkan dana secara berkadar dengan jumlah yang terhutang kepada setiap aset. Sebagai contoh, jika kita mempunyai 4 BTC untuk diedarkan tetapi dua aset yang masing-masing memerlukan 2 BTC dan 3 BTC untuk mencapai peruntukan sasarannya, kita akan mengedarkan 2/5 x 4 = 1.6 BTC ke aset pertama dan 3/5 x 4 = 2.4 BTC ke aset kedua.

Pelaksanaan Perdagangan

Setelah perdagangan yang diinginkan dihitung, setiap perdagangan individu akan dilaksanakan untuk membangun portfolio sasaran. Sebarang dana yang tersisa di akhir DCA kerana perdagangan yang gagal atau had perdagangan minimum akan ditinggalkan dalam aset yang disimpan.

DCA kini tersedia untuk semua portfolio Shrimpy. Pengaturan ini terletak di bawah “Tampilkan lebih banyak tetapan” pada tab “Automasi”.

Contohnya

Untuk memberikan contoh bagaimana DCA berfungsi, mari kita ikuti simulasi portfolio.

Bayangkan kita mempunyai portfolio bernilai $ 100. Portofolio ini pada masa ini mempunyai pemerataan 5 aset berbeza sehingga setiap aset mempunyai nilai $ 20 dalam portfolio. Oleh itu, kita juga boleh mengatakan bahawa portfolio ini telah memperuntukkan 5 aset pada setiap 20%.

Portfolio akan kelihatan seperti berikut:

Portfolio Pra-DCA: Nilai Aset

Setiap aset dalam portfolio mempunyai nilai awal $ 20 atau% 20 dari jumlah nilai portfolio.

Sekarang, mari kita bayangkan kita memasukkan $ 100 lebih banyak ke dalam portfolio ini dan ingin dana rata-rata kos dolar ke dalam portfolio. Sekiranya peruntukan sasaran adalah 30% BTC, 25% LTC, 20% ETH, 15% XRP, 10% BCH, maka hasil rata-rata kos dolar setelah deposit akan menjadi portfolio berikut.

Kami melihat sebahagian besar dana diedarkan ke BTC untuk menebus jumlah yang diperlukan untuk mencapai sasaran peruntukan sebanyak 30%. Pada masa yang sama, tidak ada BCH yang dibeli selama operasi ini kerana sudah mencapai sasarannya.

Perhatikan bagaimana kita tidak hanya mengambil peruntukan sasaran dan menggunakan peratusan ini untuk mengagihkan dana (supaya BTC mendapat 30% dana baru, LTC akan mendapat 25%, dan seterusnya). Sebaliknya, dana ditambahkan sedemikian rupa pada akhir operasi, portfolio sedekat mungkin dengan peruntukan sasaran.

Bagaimana Ini Berguna?

Purata kos dolar adalah strategi portfolio yang memungkinkan untuk segera mengesan dan mengagihkan dana ke dalam portfolio. Dana tersebut diedarkan dengan cara yang mereka gunakan untuk mencapai sasaran peruntukan setiap aset dalam portfolio.

Perhatikan bahawa purata kos dolar adalah TIDAK a keseimbangan semula. Hanya dana yang didepositkan diperdagangkan selama acara rata-rata harga dolar. Keseluruhan portfolio mungkin atau mungkin tidak mencapai peruntukan sasaran mereka. Kemungkinan portfolio telah menyimpang cukup jauh sehingga rata-rata kos dolar tidak memungkinkan untuk mencapai peruntukan sasaran.

Mengurangkan Frekuensi Perdagangan

Pedagang yang menyedari jumlah perdagangan yang mereka buat sekarang memiliki strategi di mana mereka dapat mengurangi frekuensi pelaksanaan perdagangan mereka. Ini berpotensi dapat mengurangkan jumlah peristiwa perdagangan yang boleh dikenakan cukai, menghilangkan keperluan untuk beberapa peristiwa pengimbangan semula, dan menjaga portfolio yang seimbang selama periode di mana dana baru disimpan.

Yuran Perdagangan

Dengan simpanan yang kerap, mungkin untuk mengganti beberapa keseimbangan dengan peristiwa purata kos dolar. Ini dapat mengurangkan yuran yang dialami semasa pengimbangan semula, membatasi pergerakan dana berulang-ulang antara aset yang sama, dan membantu membina strategi portfolio holistik.

Tetapkan dan Lupakan

Seperti kebanyakan strategi yang kami fokuskan, DCA adalah cara lain untuk mempermudah hidup anda. Tidak perlu bermain-main dengan perdagangan manual, melakukan pengimbangan semula ambang untuk berusaha mensimulasikan DCA, atau perdagangan secara manual. Cukup tetapkan DCA anda dan peruntukkan dana anda secara automatik pada setiap deposit.

artikel berkaitan

Pengecilan Semula Ambang – Evolusi Pengurusan Portfolio Cryptocurrency

Pengimbangan Semula Portfolio untuk Cryptocurrency

Bot Perdagangan Cryptocurrency – Panduan Lengkap

Penyusunan Semula Cryptocurrency – Mempelajari Strategi Perdagangan Bitcoin Hot Baru

Mengenai Udang

Udang menerajui pasaran sebagai aplikasi pengurusan portfolio utama. Pengguna dapat mengkonfigurasi portfolio kripto tersuai dan menerapkan strategi pengimbangan semula pasif, menghilangkan kerumitan untuk secara aktif memperdagangkan kripto.

Aplikasi Web Shrimpy: Shrimpy – Pengurusan Portfolio Cryptocurrency

API Dagangan Pembangun Shrimpy adalah kaedah bersatu untuk mengintegrasikan fungsi perdagangan di setiap bursa utama. Kumpulkan data pasaran sejarah, akses soket web masa nyata, laksanakan strategi perdagangan lanjutan, dan uruskan jumlah pengguna yang tidak terhad.

API Dagangan Crypto Shrimpy: Udang | API Dagangan Kripto untuk Pembangun

Jangan lupa untuk mengikuti kami Twitter dan Facebook untuk kemas kini, dan ajukan sebarang pertanyaan kepada komuniti aktif kami yang luar biasa di Telegram.

Pasukan Udang

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me