Robinhood vs Coinbase: Mana Yang Lebih Baik untuk Membeli Cryptocurrency?

>

Robinhood vs Coinbase – Sekiranya anda menikmati fleksibiliti berdagang kripto dan saham atau sekiranya anda hanya berpegang kepada desentralisasi penyelesaian blockchain-asli? Pertemuan dramatik baru-baru ini antara pedagang Reddit yang kuat dan Robinhood harus membersihkan perdebatan ini sekali. Tetapi perlu diingat, terdapat juga banyak ciri yang menjadikan satu platform perdagangan lebih baik daripada yang lain.

Setelah komuniti WallStreetBets yang berpusat di Reddit mengubah dunia pelaburan terbalik dengan mania GameStop, Aplikasi perdagangan Robinhood mendapati dirinya menumpahkan pengguna.

Kenapa? Dalam apa yang pasti akan menjadi salah satu pergerakan diri terburuk dalam sejarah, Robinhood mengehadkan perdagangan di GameStop, AMC, Blackberry, dan Dogecoin (antara lain) – dan bahkan sejauh memaksa pedagang untuk menjual kedudukan mereka.

Langkah itu meletakkan Robinhood melawan WallStreetBets pergerakan dan menyebabkan berjuta-juta orang menghapus aplikasi. Semasa kekacauan, Elon Musk membuat cadangan yang sangat umum mengenai di mana WallStreetBets harus melabur dengan mengubah bio Twitternya untuk membaca #bitcoin.

Sedia untuk membeli Bitcoin tetapi berasa tidak pasti ke mana hendak berpusing?

Coinbase adalah alternatif yang tepat untuk Robinhood. Di bawah ini, anda akan dapati semua perbezaan antara keduanya dan apa yang menjadikan aplikasi Coinbase lebih baik daripada Robinhood untuk membeli crypto.

Coinbase vs Robinhood: Perbandingan pantas

Ciri aplikasi: Kedua-dua aplikasi Coinbase dan Robinhood menyokong pesanan jual beli pasaran yang mudah. Mereka berbeza kerana Robinhood juga membenarkan pesanan had, sedangkan anda perlu memuat turun Aplikasi Coinbase Pro untuk mendapatkan fungsi pesanan had.

Dapatkan faedah: Dengan hanya menyimpan cryptocurrency anda dalam aplikasi Coinbase, anda secara automatik memperoleh minat atas pegangan anda. Sebaliknya, memiliki kripto dalam dompet aplikasi Robinhood anda tidak menghasilkan faedah.

Sokongan pengguna: Reputasi Robinhood untuk sokongan pelanggan tidak terlalu panas. Di seberang laman web seperti TrustPilot, Better Business Bureau, dan Reddit, Robinhood secara rutin mendapat sokongan pelanggan yang buruk, terutama kerana memaksa pelabur menjual saham mereka. Coinbase mempunyai reputasi yang jauh lebih baik untuk sokongan pelanggan dan secara berkala mengemas kini pelanggan melalui Twitter.

Deposit: Kedua-dua Robinhood dan Coinbase membenarkan deposit tunai melalui pemindahan ACH. Tetapi, di sinilah persamaan berakhir. Coinbase juga membolehkan pelanggan membiayai akaun mereka melalui kad debit dan pindahan wang.

Pengeluaran: Setelah membeli cryptocurrency dengan Coinbase, anda bebas menghantar token anda ke dompet lain tanpa sekatan. Anda juga boleh mengeluarkan wang tunai anda ke akaun PayPal jika anda mahu. Sebaliknya, Robinhood menyekat pengeluaran cryptocurrency, yang bermaksud setelah anda membeli crypto menggunakan Robinhood, token anda tersekat di sana sehingga anda menjual.

Mudah untuk digunakan: Robinhood dan Coinbase juga mudah digunakan, dengan sedikit kelebihan untuk Coinbase untuk merampingkan kesederhanaan dalam membeli pelbagai jenis aset crypto.

Keselamatan dompet: Dompet crypto Coinbase dan Robinhood diinsuranskan. Walau bagaimanapun, kelebihan di sini menuju ke Coinbase. Selain mengkhususkan diri dalam cryptocurrency dan membina dompet dengan standard yang tinggi, dompet Coinbase juga diinsuranskan oleh FDIC. Sebaliknya, dompet Robinhood melindungi insurans kecurian dengan Aon, penaja jamin Lloyd’s Insurance yang kurang dikenali.

Pemilihan kripto: Pada masa ini, cryptocurrency yang tersedia di Robinhood terhad kepada tujuh, termasuk Bitcoin, Ethereum, Bitcoin Cash, dan Litecoin. Di Coinbase, jumlah cryptocurrency yang tersedia bukan sahaja jauh lebih tinggi tetapi jauh lebih baik dari segi kualiti. Anda akan menemui Bitcoin dan Chainlink di Coinbase, tetapi anda juga akan menemui token DeFi yang serius seperti Aave, Compound, dan Synthetix.

Yuran: Robinhood terkenal kerana tidak mengenakan sebarang yuran untuk berdagang – dasar popular itu merangkumi cryptocurrency. Coinbase mengenakan $ 0.99 setiap perdagangan di bawah $ 10 dan 1.49% setiap perdagangan selepas itu.

Salin peniaga terbaik di dunia

Apabila pemimpin anda berniaga, anda berniaga. Udang akan mengemas kini portfolio anda secara automatik agar sentiasa sepadan dengan pemimpin anda. Semak imbas ratusan peniaga cryptocurrency untuk disalin.

Mengapa Coinbase lebih baik daripada Robinhood kerana membeli cryptocurrency

Dalam perbandingan di atas, Robinhood hadir dengan beberapa kelebihan seperti perdagangan kripto percuma dan pesanan had dalam aplikasi. Yang terakhir ini merupakan kelebihan bagi mereka yang suka melakukan kawalan yang lebih besar terhadap perdagangan.

Walau bagaimanapun, kelebihan itu sedikit berbanding dengan bagaimana Coinbase unggul untuk membeli Bitcoin dan cryptocurrency lain.

Hari ini, Coinbase mempunyai 35 juta pengguna dan dianggap sebagai raja de facto dari semua pertukaran crypto. Ini kerana Coinbase telah berkembang dengan memfokuskan pada pengalaman pengguna, keselamatan pertukaran, dan kualiti aset crypto yang ditawarkan.

Pangkalan pengguna Robinhood ada di suatu tempat utara 13 juta pengguna, tetapi majoriti dari mereka memperdagangkan stok dan aset tradisional dan bukannya kripto. Oleh yang demikian, kurangnya fokus pada pengalaman perdagangan kripto adalah nyata, kerana Robinhood sangat kekurangan token yang ditawarkan serta kemampuan asas untuk menariknya setelah membeli.

Coinbase menggabungkan dompetnya dengan lancar dan aplikasi Coinbase Wallet yang berdiri sendiri, dengan persekitaran cryptocurrency yang lain. Setelah membuat pembelian, mengeluarkan token anda ke dompet perkakasan yang lebih selamat adalah mudah.

Walaupun nasihat biasa dari veteran crypto jangan sesekali membiarkan duit syiling anda ditukar, dompet Coinbase diinsuranskan oleh FDIC, yang bermaksud bahawa sekiranya berlaku peretasan, kekayaan crypto yang anda hasilkan adalah selamat. Lebih-lebih lagi, dalam hampir sepuluh tahun beroperasi, Coinbase tidak pernah diretas atau diganggu gugat.

Oleh kerana Robinhood tidak membenarkan anda mengeluarkan cryptocurrency dari aplikasinya, adalah wajar untuk merasa ada risiko keselamatan sekiranya anda kehilangan telefon anda. Dari segi insurans, dompet Robinhood diinsuranskan terhadap kecurian besar-besaran, tetapi polisi ini tidak semestinya sekuat liputan FDIC Coinbase.

Coinbase juga memberikan pilihan kepada pedagang lanjutan untuk menggunakan aplikasi atau versi web Coinbase Pro untuk membuat perdagangan yang lebih kompleks seperti had pesanan jual.

Akhirnya, Coinbase menyokong pembelian dan penjualan lebih dari 45 cryptocurrency, sementara pilihan Robinhood hanya mempunyai tujuh cryptocurrency yang tersedia. Sekiranya anda ingin membeli projek DeFi crypto terbaru, Robinhood tidak membuat anda dilindungi, tetapi Coinbase tentu saja.

Adakah Robinhood menawarkan kelebihan berbanding Coinbase untuk membeli Bitcoin?

Secara keseluruhan, Coinbase lebih baik daripada Robinhood untuk membeli Bitcoin. Itu tidak melukis keseluruhan gambar.

Robinhood mempunyai satu kelebihan besar: perdagangan crypto yuran sifar.

Walaupun Coinbase mempunyai pilihan cryptocurrency yang unggul, aplikasi yang lebih baik untuk melabur dalam crypto, dan sejarah hampir 10 tahun sebagai syarikat, sukar untuk berdebat dengan bayaran sifar untuk perdagangan.

Oleh itu, jika membeli Bitcoin tanpa mengeluarkan wang adalah faktor penentu untuk anda, maka anda mungkin ingin memberi pandangan lain kepada Robinhood.

Selain itu, jika anda hanya ingin membeli Bitcoin, Ethereum Bitcoin Cash, atau Litecoin untuk perdagangan yang cepat, Robinhood mungkin lebih sesuai dengan keinginan anda. Anda tidak boleh mengeluarkan aset anda, tetapi jika anda bergerak dengan pantas, itu tidak menjadi masalah.

Menyiapkan Coinbase berbanding memasang Robinhood

Coinbase dan Robinhood mudah dimuat turun dan dipasang dari App Store atau Google Play store.

Mata pergi ke aplikasi Coinbase untuk kelajuan dan kemudahan persediaan.

Anda boleh membeli cryptocurrency dengan mudah dengan kad debit anda beberapa minit selepas pemasangan, sedangkan Robinhood memerlukan pemindahan ACH. Ini bermakna anda perlu menyambungkan akaun bank anda, yang, walaupun mudah, memerlukan waktu lebih lama daripada memasukkan butiran kad debit anda.

Bagaimana dengan Coinbase Pro?

Berminat dengan bagaimana Coinbase Pro berfungsi? Lihat ulasan kami yang mendalam dan ketahui mengapa peniaga sangat memuji Coinbase Pro.

Kesimpulan: Coinbase lebih baik daripada Robinhood kerana membeli cryptocurrency

Tidak kira bagaimana anda memotongnya, Robinhood hampir tidak setanding dengan Coinbase untuk membeli Bitcoin dan cryptocurrency lain. Pilihan terhad, polisi insurans yang dipersoalkan, dan kekurangan pengeluaran yang sangat tidak menyenangkan menjadikan Robinhood sebagai pilihan yang buruk untuk peniaga kripto.

Coinbase mencapai titik manis antara pedagang cryptocurrency yang serius dan pelabur runcit mencari cara terbaik untuk membeli Bitcoin dengan selamat dan mudah.

Selain itu, insurans FDIC yang merangkumi setiap dompet dan pelbagai token yang mengagumkan membantu anda melabur di masa depan kewangan dengan yakin.

Sedia membeli Chainlink, Bitcoin, atau 40+ cryptocurrency lain di dek di Coinbase? Muat turun aplikasi untuk peranti iOS dan Android.

Udang adalah platform perdagangan sosial untuk cryptocurrency. Ia dirancang untuk kedua-dua peniaga profesional dan pemula untuk datang dan belajar mengenai industri kripto yang sedang berkembang. Pada Shrimpy, pengguna dapat menyalin portfolio dan strategi perdagangan pedagang lain.

Ikut kami Twitter dan Facebook untuk maklumat terkini, dan ajukan sebarang pertanyaan kepada komuniti aktif kami yang luar biasa di Telegram & Tidak setuju.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me