Rujukan Aliran Pengguna Shrimpy Developer API

>

API Shrimpy Universal Crypto Exchange adalah sumber yang kuat untuk pembangun aplikasi cryptocurrency. API memberikan penyelesaian kepada beberapa masalah terbesar yang dihadapi ketika mengintegrasikan fungsi pertukaran crypto termasuk:

  1. Pelaksanaan Perdagangan Latensi Rendah, Laluan Pesanan Pintar, & Strategi Automatik

  2. Kebenaran Pengguna & Pengurusan

  3. Integrasi Pertukaran & Penyatuan Titik Akhir

  4. Data Masa Nyata & Analisis

Memanfaatkan semua yang ditawarkan oleh API Shrimpy memerlukan pemahaman tentang bagaimana API berfungsi dan cara pengguna diuruskan. Rujukan ini akan membimbing anda melalui perincian cara berfikir secara konseptual tentang Shrimpy API, membincangkan bagaimana pengguna dapat dikendalikan, dan menyoroti beberapa aliran permintaan yang paling umum. Oleh kerana API kami adalah penyelesaian bertaraf institusi yang dirancang untuk memungkinkan perkembangan skala besar, menguasai topik ini akan membolehkan anda meningkatkan aplikasi anda dengan lancar kepada berjuta-juta pengguna aktif dan pertukaran yang tidak terkira banyaknya.

Daftar untuk akaun pembangun API Shrimpy di sini. Jangan lupa juga untuk menyertai kami telegram pemaju untuk mengetahui berita terkini.

Pengurusan Pertukaran – Perbincangan Konseptual

Gambar rajah tahap tinggi ini menunjukkan bagaimana pemaju tidak perlu mengurus pengguna secara langsung, menjalankan perdagangan, atau berintegrasi dengan setiap pertukaran individu. Pembangun hanya melakukan satu penyatuan dengan Shrimpy API untuk menghubungkan setiap komponen penting ini.

API Shrimpy Universal Crypto Exchange adalah cara mudah bagi pemaju untuk menyambung ke setiap pertukaran utama melalui titik akhir yang konsisten. Mengintegrasikan API kami menghilangkan keperluan untuk kod khusus untuk setiap pertukaran, mengurangkan permintaan dari kemas kini pertukaran sporadis, mengurangkan kos infrastruktur pertukaran, meningkatkan ketersediaan data, menyesuaikan dengan lancar untuk menguruskan jumlah pengguna yang tidak terbatas, mempercepat kelajuan pengembangan, dan menyeragamkan cara perdagangan dilaksanakan di setiap pertukaran utama.

Secara konseptual, Shrimpy adalah antara muka bersatu untuk setiap pertukaran. Antara muka ini mewujudkan kaedah yang seragam untuk mengurus setiap pertukaran. Tanpa Shrimpy API, penyatuan pertukaran secara berasingan boleh memakan masa beberapa minggu atau bahkan berbulan-bulan untuk diselesaikan. Walaupun selesai, pertukaran memerlukan kemas kini dan penyelenggaraan dengan kos berulang tanpa akhir. Dengan Shrimpy API, melaksanakan perdagangan pada satu bursa sama dengan pelaksanaan perdagangan di setiap bursa lain. Pasukan kami menguruskan peningkatan, penyelenggaraan, dan integrasi, jadi anda tidak perlu lagi berjuang untuk mengikuti. Senarai pertukaran kami yang disokong berkembang secara berterusan dan membolehkan penyatuan segera ke dalam aplikasi atau perkhidmatan anda tanpa kerja tambahan.

Beberapa ciri yang disediakan oleh Shrimpy di setiap pertukaran utama:

  • Data buku pesanan masa nyata

  • Tukar baki akaun

  • Tandakan pasaran

  • Pengurusan pengguna

  • Dagangan Coinbase Pro dan KuCoin percuma

  • Pelaksanaan pesanan masa nyata

  • Pengujian semula kesetiaan yang tinggi

  • Penghalaan pesanan pintar

  • Pengimbangan semula portfolio automatik

  • Wawasan pemilihan aset

  • Soket web masa nyata untuk data buku pesanan dan pesanan

Sebagai pembangun aplikasi, masalahnya disederhanakan menjadi satu penyatuan dengan Shrimpy API.

Aliran Permintaan Pengguna

Terdapat 2 cara utama yang berbeza Shrimpy membolehkan pembangun menguruskan permintaan dari pengguna dengan mudah. Yang pertama adalah aliran permintaan yang dikendalikan oleh pemaju (terpusat). Kaedah kedua adalah aliran permintaan yang dikendalikan oleh pengguna (terdesentralisasi).

Sebagai tambahan kepada aliran permintaan pengguna umum ini, kami juga akan membincangkan corak aliran permintaan umum lain yang mungkin anda hadapi sebagai pembangun.

Alur Permintaan Terkawal (terpusat) Pembangun

Aliran permintaan yang dikendalikan oleh pembangun bermaksud setiap permintaan yang dihantar ke Shrimpy akan datang dari pelayan yang dimiliki oleh pemaju. Pada dasarnya, setiap permintaan disalurkan melalui pelayan terpusat yang menguruskan komunikasi dengan pelayan Shrimpy. Oleh kerana pemaju boleh membuat Kekunci API Master Shrimpy yang mengurus setiap pengguna, pengembang dapat mengirim permintaan ke Shrimpy atas nama pengguna mana pun dengan menandatangani permintaan tersebut dengan Kunci API Master Shrimpy. Respons terhadap permintaan ini kemudian dapat diarahkan kembali ke pengguna melalui pelayan pemaju terpusat.

Aliran ini popular di kalangan pembangun aplikasi mudah alih. Pembangun aplikasi mudah alih menganggap aliran permintaan ini mudah kerana perubahan cara pengguna berkomunikasi dengan Shrimpy dapat disesuaikan dengan cepat. Oleh kerana pembangun mengawal pelayan yang menguruskan permintaan, kemas kini dapat disebarkan tanpa pengguna memperbarui aplikasi mereka.

Secara lalai, Kunci API Master Shrimpy mempunyai had 1,000 permintaan per minit. Pembangun yang merancang untuk menghantar ribuan permintaan per minit dapat menerima kenaikan had harga dengan menghantar e-mel kepada kami di [email protected]

Untuk melaksanakan aliran permintaan terkawal pembangun, gunakan langkah-langkah berikut:

  1. Semasa pengguna mendaftar untuk aplikasi atau perkhidmatan anda, kumpulkan maklumat yang diperlukan yang diperlukan untuk mendaftarkan pengguna ini dengan Shrimpy. Kami mengesyorkan memasukkan pengecam unik seperti e-mel dalam bidang “nama” pilihan semasa membuat pengguna dengan Shrimpy.

  2. Buat pengguna baru dengan Shrimpy. Tindakan ini adalah percuma, jadi anda boleh membuat seberapa banyak pengguna yang anda mahukan. Pembangun hanya akan dikenakan bayaran apabila pengguna “diaktifkan” untuk berdagang. Shrimpy akan bertindak balas dengan ID pengguna yang unik. Permintaan ini mesti ditandatangani dengan kunci induk.

  3. Pautkan ID pengguna Shrimpy kembali ke maklumat pengguna yang anda simpan dalam sistem anda sendiri. Dengan cara ini anda dapat mengarahkan permintaan dari pengguna anda ke Shrimpy dengan betul.

  4. Benarkan setiap pengguna mengirim permintaan untuk menghubungkan akun pertukaran, menjalankan perdagangan, mengumpulkan data, dan mengelola portofolio mereka. Dalam aliran permintaan ini, Anda bertanggung jawab untuk menjaga hubungan ini dengan pengguna dan mengarahkan permintaan ke Shrimpy dengan betul.

  5. Arahkan permintaan ke Shrimpy atas nama setiap pengguna. Gunakan Kunci API Master Shrimpy anda untuk menandatangani permintaan yang sesuai.

Alur Permintaan Dikawal Pengguna (terdesentralisasi)

Pilihan aliran permintaan pengguna kedua yang mungkin dilakukan dengan Shrimpy developer API adalah aliran permintaan terkawal pengguna. Ini bermaksud setiap pengguna akan menguruskan permintaan mereka sendiri untuk perdagangan, pengumpulan data, dan menghubungkan akaun pertukaran dengan berkomunikasi secara langsung dengan Shrimpy. Setiap permintaan ini akan ditandatangani dengan Kekunci API Pengguna Shrimpy individu. Ini adalah tidak sama dengan Kekunci Master Shrimpy API. Kunci API Shrimpy Pengguna adalah unik bagi setiap pengguna. JANGAN PERNAH MENYEDIAKAN KUNCI API MASTER SHRIMPY UNTUK PENGGUNA.

Aliran pengguna ini dapat diakses oleh semua pembangun, tetapi kami mendapati bahawa sangat diinginkan untuk pembangun web. Oleh kerana laman web dapat disebarkan dengan cepat, tidak ada risiko untuk memindahkan pengguna sekiranya laman web perlu diperbaharui. Kelebihan aliran permintaan ini adalah pengurangan beban pelayan secara drastik.

Gambar rajah di atas menggambarkan bagaimana pembangun yang melaksanakan aliran permintaan ini masih memerlukan pelayan terpusat untuk memulakan penciptaan pengguna. Sebagai tambahan kepada penciptaan pengguna, pembangun juga perlu menghasilkan Kunci API Pengguna Shrimpy untuk setiap pengguna. Kunci ini dihantar kembali kepada pengguna sehingga mereka dapat berkomunikasi secara langsung dengan Shrimpy dengan menandatangani permintaan untuk mengakses akaun peribadi mereka.

Melaksanakan aliran permintaan terkawal pengguna memerlukan langkah-langkah berikut:

  1. Semasa pengguna mendaftar untuk aplikasi atau perkhidmatan anda, kumpulkan maklumat yang diperlukan yang diperlukan untuk mendaftarkan pengguna ini dengan Shrimpy. Kami mengesyorkan memasukkan pengecam unik seperti e-mel dalam bidang “nama” pilihan semasa membuat pengguna dengan Shrimpy.

  2. Buat pengguna baru dengan Shrimpy. Tindakan ini adalah percuma, jadi anda boleh membuat seberapa banyak pengguna yang anda mahukan. Pembangun hanya akan dikenakan bayaran apabila pengguna “diaktifkan” untuk berdagang. Shrimpy akan bertindak balas dengan ID pengguna yang unik. Permintaan ini mesti ditandatangani dengan kunci induk.

  3. Permintaan untuk membuat Kekunci API Pengguna Shrimpy untuk pengguna ini. Kunci ini unik untuk setiap pengguna dan hanya boleh menandatangani permintaan untuk akaun pengguna yang berkaitan. Permintaan untuk menghasilkan kunci ini ditandatangani oleh Master Shrimpy API Keys.

  4. Arahkan Kunci API Pengguna Shrimpy dan ID pengguna kembali ke pengguna yang sesuai. Kekunci ini akan digunakan untuk berkomunikasi secara langsung dengan Shrimpy.

  5. Setiap pengguna individu anda kini boleh berkomunikasi secara langsung dengan Shrimpy dengan menandatangani permintaan dengan Kekunci API Pengguna Shrimpy. Pengguna dapat menjalankan perdagangan, mengumpulkan data, memautkan pertukaran akaun, mengurus portfolio mereka, menjalankan ujian belakang, dan banyak lagi dengan menandatangani permintaan dengan kunci masing-masing.

Menghubungkan Akaun Pertukaran

Perbincangan berikut akan memfokuskan pada aliran permintaan untuk menghubungkan akaun pertukaran untuk pengguna dan menjalankan perdagangan. Walaupun rajah ini khusus untuk aliran permintaan yang dikendalikan oleh pengguna, prosesnya pada dasarnya sama untuk aliran permintaan yang dikendalikan oleh pemaju. Perbezaan utama adalah permintaan akan ditandatangani dengan Master Shrimpy API Keys ketika menggunakan aliran permintaan terkawal oleh pembangun.

Setelah pengguna menerima Kunci API Pengguna Shrimpy mereka, mereka dapat berkomunikasi secara langsung dengan Shrimpy untuk menghubungkan pertukaran, menjalankan perdagangan, mengumpulkan data, dan banyak lagi. Proses untuk menghasilkan Kunci API Pengguna Udang digariskan di bahagian berjudul “Alur Permintaan Dikawal Pengguna (terdesentralisasi)“.

Untuk mula menjalankan perdagangan di bursa, anda mesti memautkan akaun pertukaran untuk pengguna terlebih dahulu. Ini dapat dilakukan melalui langkah-langkah berikut:

  1. Pautkan Kunci API Exchange pengguna ke Shrimpy menggunakan “Pautkan Akaun PertukaranTitik akhir. Kunci API Exchange tidak sama dengan Kekunci API Pengguna Shrimpy. Kunci API Pertukaran diperoleh dan dikonfigurasi di bursa. Kunci ini khusus untuk setiap akaun pertukaran. Permintaan ini harus ditandatangani dengan Kekunci API Pengguna Shrimpy.

  2. Shrimpy akan berkomunikasi dengan bursa untuk mengesahkan akaun pertukaran, mengumpulkan data, dan menguruskan sambungan.

  3. Setelah pengesahan selesai, Shrimpy akan membalas dengan ID akaun untuk akaun pertukaran yang telah dipautkan. Seorang pengguna dibenarkan memautkan hingga 20 akaun pertukaran, jadi ID akaun ini adalah cara Shrimpy mengenal pasti setiap akaun pertukaran. Sekiranya pengguna anda perlu memautkan lebih dari 20 akaun pertukaran, sila hubungi kami di [email protected]

  4. Pengguna sekarang boleh meminta Shrimpy untuk menjalankan perdagangan, menghubungkan lebih banyak akaun pertukaran, menjalankan ujian belakang, dan banyak lagi. Permintaan ini harus ditandatangani dengan Kekunci API Pengguna Shrimpy.

Peruntukan dan Pengimbangan Semula Portfolio Pengguna

Perbincangan berikut akan memfokuskan pada aliran permintaan untuk mengalokasikan portfolio dan menetapkan keseimbangan berkala untuk pengguna yang telah menghubungkan akaun pertukaran dengan Shrimpy. Walaupun rajah ini khusus untuk aliran permintaan yang dikendalikan oleh pengguna, prosesnya pada dasarnya sama untuk aliran permintaan yang dikendalikan oleh pemaju. Perbezaan utama adalah permintaan akan ditandatangani dengan Master Shrimpy API Keys ketika menggunakan aliran permintaan yang dikendalikan oleh pembangun.

Setelah pengguna menyambungkan akaun pertukaran menggunakan langkah-langkah yang dijelaskan dalam “Memautkan Akaun Pertukaran“, Mereka dapat memperuntukkan portfolio dan mengatur strategi.

Catatan: Alur permintaan untuk hanya membuat pesanan had, pesanan pintar, atau mengumpulkan data berbeza dengan aliran permintaan ini. Tidak ada portfolio atau strategi yang perlu disusun untuk membuat pesanan had, melaksanakan pesanan pintar, atau mengumpulkan data; namun, akaun pertukaran masih perlu dipautkan.

Proses untuk mengalokasikan portfolio dan mengatur strategi penyeimbangan ulang dengan Shrimpy adalah seperti berikut:

  1. Hantarkan peruntukan portfolio kepada Shrimpy. Permintaan ini ditandatangani dengan Kekunci API Pengguna Shrimpy.

  2. Minta keseimbangan semula. Pengimbangan semula dalam hal ini hanya akan menjalankan perdagangan yang diperlukan untuk membina portfolio yang ditentukan dalam langkah 1. Permintaan ini harus ditandatangani dengan Kunci API Pengguna Shrimpy.

  3. Shrimpy kemudian akan berkomunikasi dengan bursa untuk mengumpulkan data, melaksanakan perdagangan, dan membina portfolio yang diinginkan.

  4. Permintaan status keseimbangan semula secara berkala dengan memanggil titik akhir “Daftar Akaun”. Pengguna juga dapat menindaklanjuti dengan lebih banyak permintaan untuk melakukan perdagangan, mengumpulkan data keseimbangan, mengakses data pasar terbaru, dan banyak lagi. Permintaan ini ditandatangani dengan Kekunci API Pengguna Shrimpy.

Kesimpulannya

API Shrimpy adalah pilihan yang fleksibel untuk pembangun aplikasi yang mencari penyelesaian berasaskan awan yang menangani rintangan utama untuk perdagangan pertukaran, pengumpulan data, skalabilitas produk, dan pengurusan pengguna. Gabungkan setiap pertukaran utama dengan titik akhir yang konsisten dengan memanfaatkan infrastruktur perdagangan pertukaran crypto sejagat kami. Permudahkan aliran permintaan pengguna anda dengan memanfaatkan corak reka bentuk novel kami. Tingkatkan perkhidmatan anda kepada berjuta-juta pengguna tanpa bimbang.

artikel berkaitan

Shrimpy vs CCXT: Kes Pemusatan dalam Ekosistem Terdesentralisasi

Berdagang Crypto Melalui API

Websockets Universal untuk Data Buku Pesanan Pertukaran Crypto Masa Nyata

Data Charting OHLCV Sejarah untuk Bursa Crypto

Crypto API untuk Routing Pesanan Pintar

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me