SEC Melihat Tulisan di Dinding – Implikasi untuk ICO

Baru-baru ini pengarah Bahagian Kewangan Korporat SEC mengeluarkan beberapa komen menarik semasa Sidang Kemuncak Yahoo Finance All Markets mengenai cryptocurrency. Senang melihat pegawai tertinggi SEC mengakui bahawa:

… Apa yang saya percaya mungkin paling menggembirakan mengenai teknologi buku besar yang diedarkan – iaitu, potensi untuk berkongsi maklumat, memindahkan nilai, dan merekod urus niaga dalam persekitaran digital yang terdesentralisasi. Aplikasi yang berpotensi merangkumi pengurusan rantaian bekalan, pelesenan hak harta intelek, pemindahan hak milik saham dan banyak lagi …

Ini memberitahu saya bahawa mereka mengakui bahawa mereka dapat melihat tulisan di dinding sehingga boleh dikatakan, bahawa cryptocurrency adalah masa depan dengan banyak cara. Peraturan untuk pematuhan cryptocurrency ICO menjadi lebih jelas setiap hari. Komuniti teknologi crypto sedang bersiap untuk gangguan pasaran yang besar.

Oleh kerana jalannya menjadi kurang jelas, dan mudah dilalui kedua-dua penerbit dan pelabur Baru-baru ini pengarah Bahagian Kewangan Korporat SEC mengemukakan beberapa komen menarik semasa Sidang Kemuncak Yahoo Finance All Markets mengenai cryptocurrency.

Senang melihat pegawai tertinggi SEC mengakui bahawa Ini memberitahu saya bahawa mereka mengakui mereka dapat melihat tulisan di dinding sehingga boleh dikatakan, cryptocurrency adalah masa depan dalam banyak, banyak cara.

Apakah maksud ini

Pejabat SEC di New York

Pejabat SEC. Sumber Gambar: nypost

Komuniti crypto dan bukan kripto menghela nafas lega bersama. Orang ramai diberi cita-cita bahawa ‘haram’ sebagai ‘wang pasaran gelap’ atau utiliti ‘pengganas’, tetapi sebagai teknologi yang sah. Sudah tentu dia akan mengatakan bahawa teknologi lejar diedarkan baru ini berpotensi untuk menghilangkan perbankan moden seperti yang kita ketahui.

Ironinya, ini adalah penyelesaian untuk ‘token fiat’ ini yang dicetak dengan bekalan yang tidak berkesudahan oleh pasukan separa tanpa nama yang menggelarkan dirinya sebagai “Federal Reserve”. Sistem perhambaan hutang neo-klasik akan berakhir. Kod adalah undang-undang.

Dia juga gagal menyebutkan bahawa itu adalah penyelesaian untuk token “Fiat” misterius ini yang dicetak dengan bekalan yang tidak berkesudahan oleh pasukan yang menggelarkan dirinya sebagai “Federal Reserve”, yang dikuatkuasakan oleh institusi bukan kerajaan yang lain. Mengetepikan kuk perbudakan hutang adalah apa yang Satoshi mahukan pada pendapat saya.

Soalan “Keselamatan” yang terkenal

Hinman terus menerus menerpa pukulan dan menyentuh berapa banyak pasukan yang menolak penolakan mengenai duit syiling mereka sebagai aspek ‘keselamatan’ dalam konteks mengumpul dana dalam ICO. Secara khusus, dia menjawab pertanyaan utama “… apakah aset digital yang ditawarkan sebagai sekuriti dapat, dari masa ke masa, menjadi sesuatu yang lain daripada sekuriti”.

Dia merujuk kepada apakah ICO dapat mengumpulkan dana sebagai token utiliti untuk menghindari peraturan ICO, dan apakah mereka kemudian “lama-kelamaan” benar-benar menjadi “sesuatu yang lain” – berkembang dari apa yang dijual pada mulanya (secara teknis keamanan) menjadi apa yang dapat lama-kelamaan dianggap sebagai token utiliti.

Pengarah Hinman terus menggunakan soalan ini dalam konteks ujian Howey. Bagi mereka yang tidak terbiasa dengannya, dia menjelaskan fakta kes Howey dan ia berlaku untuk undang-undang sekuriti. Dia berkata:

Seorang pengendali hotel menjual kepentingan di kebun sitrus kepada tetamunya dan mendakwa ia menjual harta tanah, bukan sekuriti. Walaupun urus niaga tersebut dicatatkan sebagai penjualan harta tanah, ia juga termasuk kontrak perkhidmatan untuk mengusahakan dan menuai jeruk. Pembeli boleh mengatur untuk melayani kebun itu sendiri tetapi, pada hakikatnya, sebagian besar pasif, bergantung pada usaha Howey-in-the-Hills Service, Inc. untuk mendapatkan kembali. Dalam mengartikulasikan ujian untuk kontrak pelaburan, Mahkamah Agung menekankan: “Bentuk [tidak] diabaikan untuk zat dan penekanan diberikan pada realiti ekonomi.” [5] Oleh itu, pembelian harta tanah yang dikatakan sebagai kontrak pelaburan – pelaburan di kebun jingga adalah dalam keadaan seperti ini pelaburan keselamatan.

Pengarah Hinman terus menggunakan soalan ini dalam konteks ujian Howey. Bagi mereka yang tidak terbiasa dengannya, dia menggunakan analogi itu dengan duit syiling dan terus mengatakan:

Sekiranya ini adalah duit syiling yang dijual dengan jangkaan keuntungan, pasukan tidak boleh menyebutnya sebagai transaksi harta tanah dan mengelakkan undang-undang transaksi pelaburan. Ini benar terutamanya ketika memasarkan kepada pelabur bahawa mereka dengan yakin dapat mengharapkan pulangan dari kebun oren yang ada di harta tanah. Penjualan kebun jingga adalah kontrak pelaburan, bukan sekadar sebidang tanah yang tertakluk kepada undang-undang transaksi harta tanah.

Koin itu masih menjadi jaminan ketika dijual di peringkat ICO, dan sama ada ia memberikan utiliti di kemudian hari, atau jika dipasarkan dengan cara yang menunjukkan pengembalian masa depan kepada pelabur dari keuntungan jeruk (atau untuk masternodes dalam kes cryptocurrency sebagai contoh).

Oleh itu, kerana terdapat jangkaan kesepakatan yang memberikan keuntungan ekonomi kepada pelabur di kemudian hari, ini jelas merupakan kontrak pelaburan dalam konteks bagaimana SEC melihat crypto. Dan dalam kes crypto, token / syiling ini yang dijual semasa ICO adalah sekuriti dan bukan token utiliti, dengan penggalangan dana tertakluk pada peraturan sekuriti.

Hinman terus menjelaskan lebih jauh:

Untuk sementara waktu, ada yang percaya pelabelan seperti itu mungkin, dengan sendirinya, membuang transaksi dari undang-undang sekuriti. Saya rasa orang sekarang menyedari melabelkan peluang pelaburan sebagai duit syiling atau token tidak mencapai hasil itu.

Artikel itu sangat jelas – hampir seolah-olah Hinman memberikan jalan dan panduan yang jelas untuk ICO masa depan untuk mengurangkan kebimbangan mereka mengenai jenis instrumen kewangan yang diwakili oleh duit syiling mereka dan peraturan apa yang berlaku untuk mengumpulkan modal untuk itu.

Bagaimana Ini Akan Berlaku

Perundingan GoldSmith

Perundingan GoldSmith

Di Goldsmith, agensi kami bersiap untuk menjadi pihak berkuasa dalam pelancaran ICO, pematuhan crypto yang cekap dengan peraturan baru ini sambil menjadikan syarikat penerbangan yang ingin mengumpulkan modal lebih mudah dan cepat. Kami mahu mereka dapat membawa pelabur dengan mudah dan selamat mengikut undang-undang baru ini. Ini seterusnya akan memberi kita kelebihan berbanding firma lain yang tidak mengikuti model ini.

Baru-baru ini pertukaran Bittrex menghapus sekumpulan syiling yang menjadi tanggungjawab, dengan peraturan baru ini dilaksanakan kemungkinan besar, dan mungkin merupakan ancaman terhadap status mereka sebagai pertukaran yang berlaku di AS. Model-model ini akan berkembang untuk memudahkan kedua-dua pelabur dan pasukan syiling untuk mengungkapkan dan mendaftarkan segala sesuatu dengan betul dan memerlukan proses penggalangan dana yang efisien dan mudah..

Sama ada anda RegCF Portal atau Broker Dealer yang tidak menggunakan ICO dalam talian, adalah tanggungjawab kami sebagai pemaju dan firma fintech untuk mewujudkan persekitaran yang pintar dan selamat bagi para pelabur untuk melabur dalam crypto. Kita harus meletakkan diri kita secara selari untuk menyediakan sistem pintar dan pengalaman UI paling bersih di pasaran.

Pada gilirannya, ini akan membantu menarik lebih banyak pelabur dengan wang besar dan kumpulan pelaburan swasta ke tempat kejadian. Kita dapat mengukur penggunaan dengan banyak cara, salah satunya adalah jumlah fiat yang kita miliki keluar dari bank dan ke pertukaran kripto di hampir setiap negara.

Kita semua menyaksikan sektor ini berubah dengan cepat. Mencari titik masuk yang tepat untuk gangguan pasaran ini akan menjadi keputusan yang sangat menguntungkan bagi pasukan, penerbit dan pelabur fintech. Salah satu tujuan bergerak ke hadapan adalah mengekalkan akar kripto anarko-kapitalis sambil memasuki arus perdana untuk penggunaan secara besar-besaran dengan cara terbaik.

Peraturan pasti berlaku sampai tahap tertentu, pada suatu waktu. Mod dalam kumpulan crypto terbesar tahu betul ironi peraturan di ruang ini. Komuniti teratas bekerja keras untuk menyaring penipuan dan memastikan pengguna baru selamat.

Seterusnya kita dapat melihat pasaran untuk aplikasi KYC / dan akreditasi yang menjadikan prosesnya lebih mudah dengan log masuk sejagat yang serupa dengan laman web yang membolehkan masuk melalui identiti Facebook atau Google. Seiring berjalannya waktu, perkara akan menjadi lebih mudah.

Ini akan menjadi duit syiling yang telus dan sah, pelancaran ICO mesra SEC yang lancar dan pasukan crypto dev yang serius mengeluarkan aplikasi crypto serius yang membawa kepada penggunaan besar-besaran yang kami tunggu-tunggu.

Setiap hari adalah masa depan crypto. Impian Satoshi tentang peer-to-per tx yang tidak boleh dipercayai adalah evolusi wang yang seterusnya, dan merupakan salah satu daripada gangguan pasar terbesar abad ke-21. Jangkakan apa yang akan datang.

Gambar Pilihan melalui Fotolia

Penafian: Ini adalah pendapat penulis dan tidak boleh dianggap sebagai nasihat pelaburan. Pembaca harus membuat kajian sendiri.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me