Sejauh mana Kepelbagaian Portofolio Crypto Mempengaruhi Prestasi?

>

Selamat datang ke prestasi puncak

Berapa nilai kepelbagaian menambah portfolio?

Ini adalah persoalan inti yang ingin kita atasi dengan artikel ini. Walaupun tidak ada yang dapat meramalkan masa depan, kita dapat melihat masa lalu untuk mengkaji arah aliran. Ini dapat membantu kita membuat keputusan yang lebih baik ketika mencabar masa depan.

“Mereka yang tidak belajar sejarah pasti akan mengulanginya”

Kajian kami sebelum ini meneroka perbezaan prestasi antara tahun HODLing berbanding tahun pengimbangan semula. Anda boleh membaca lebih lanjut mengenai analisis ini di sini:

Rebalance vs HODL: Analisis Teknikal

Bagaimana kajian ini berbeza?

Walaupun terdapat banyak perbincangan mengenai kepelbagaian portfolio, sedikit usaha yang dicapai dalam membina kes untuk portfolio yang pelbagai. Kami berharap ini akan mendorong analisis teknikal lebih lanjut mengenai pasaran.

Perdagangan & Data

Data apa yang dikumpulkan?

Tepat satu tahun data pasaran telah dikumpulkan dari bursa. Data bermula pada 4 Mei 2017 dan berakhir pada 3 Mei 2018. Data tepat ini digunakan untuk menilai perdagangan seperti yang akan berlaku pada masa perdagangan.

Berapa yuran yang diambil untuk perdagangan?

Semua perdagangan termasuk bayaran .25% standard.

Apakah jalan perdagangan?

Semua perdagangan berlaku menggunakan BTC sebagai perantara. Ini bermaksud sekiranya perdagangan berlaku dari ETH ke LTC, ETH terlebih dahulu akan diperdagangkan ke BTC dan kemudian ke LTC. Dalam hal ini, kedua perdagangan ini akan dikenakan biaya perdagangan .25%.

Semua data kami tersedia melalui Shrimpy Historical Data API.

Tempoh Rebalance

Apakah keseimbangan semula?

Pengimbangan semula adalah proses mengambil beberapa nilai dari duit syiling yang berkinerja baik dalam satu tempoh dan mengagihkan semula nilai itu kepada duit syiling yang berprestasi lebih buruk. Hasil akhirnya adalah portfolio akan mempunyai peratusan yang diinginkan untuk setiap aset setelah setiap keseimbangan semula. Oleh itu, mari kita ambil contoh di mana portfolio mempunyai peruntukan 50% ETH dan 50% BTC yang diinginkan. Apabila pasaran bergerak, peratus setiap pegangan boleh menjadi 60% ETH dan 40% BTC. Kemudian, apabila keseimbangan berlaku, ia akan membuat perdagangan sehingga peruntukannya sekali lagi 50% ETH dan 50% BTC.

Apakah tempoh keseimbangan semula?

Dalam kes yang paling mudah, keseimbangan berlaku pada selang waktu yang ditentukan. Jumlah masa tertentu antara setiap keseimbangan disebut masa keseimbangan semula. Ini bermaksud tempoh keseimbangan semula 1 hari akan menghasilkan keseimbangan semula pada waktu yang sama setiap hari. Kajian ini akan mengkaji pelbagai jangka masa keseimbangan semula, dari 1 jam hingga 1 bulan. Ketahui lebih lanjut mengenai pengimbangan semula untuk cryptocurrency.

Saiz Portofolio

Ini bukan kajian mengenai kepelbagaian tanpa mengubah ukuran portfolio. Dalam contoh ini, ukuran portfolio merujuk kepada jumlah aset dalam portfolio.

Berapakah julat saiz portfolio?

Dalam kajian ini, kami telah memilih portfolio antara 2 hingga 10. Dengan ukuran langkah 2, ini bermakna terdapat 5 ukuran portfolio individu; 2, 4, 6, 8, 10.

Berapakah berat setiap aset dalam portfolio?

Setiap aset ditimbang secara merata dalam portfolio. Jadi 2 portfolio aset akan mengandungi 50% dari setiap aset.

Pemilihan Aset

Apa aset yang dimasukkan dalam kajian ini?

Tidak ada proses pemilihan yang disengajakan untuk aset apa yang akan disertakan atau dikecualikan. Kriteria sederhana adalah bahawa kita perlu mempunyai data tahun yang lengkap untuk setiap aset dimasukkan. Ini secara automatik menghilangkan duit syiling yang tidak ada selama lebih dari satu tahun, serta duit syiling yang kekurangan data semasa pemadaman. Senarai syiling lengkap yang termasuk dalam kajian boleh didapati di alat ujian belakang kami.

Bagaimana aset dipilih semasa membuat portfolio?

Aset individu dipilih secara rawak dari kumpulan aset. Proses ini berterusan sehingga jumlah aset yang dikehendaki dalam portfolio tercapai.

Mengapa aset dipilih secara rawak?

Aset dipilih secara rawak untuk menghilangkan bias dari reka bentuk portfolio. Kami tidak peduli bagaimana prestasi portfolio individu dalam kajian ini. Kami peduli bagaimana semua portfolio satu ukuran dibandingkan dengan semua portfolio dengan ukuran yang lain. Ini memberi kita perbandingan yang lebih umum dari mana kita dapat membuat kesimpulan.

Ujian belakang

Apa itu ujian belakang?

Ujian belakang adalah proses menguji strategi perdagangan dengan menggunakan data pasaran sejarah. Proses ini memastikan kualiti teknik sebelum melaburkan dana. Backtesting serupa dengan simulasi yang diperdagangkan berdasarkan strategi dalam jangka waktu yang ditentukan. Hasilnya membantu menggambarkan keuntungan dan risiko.

Berapa banyak ujian belakang yang kami jalankan?

Kami menjalankan 1000 ujian semula untuk setiap pasangan saiz dan jangka masa pengimbangan semula. Ini memberi kita satu set sampel yang besar yang dapat digunakan untuk melihat tren. Baca lebih lanjut mengenai ujian belakang atau jalankan sendiri.

Apakah nilai permulaan bagi setiap portfolio?

Pada permulaan setiap ujian terakhir, portfolio diperuntukkan dengan $ 5,000.

_ _ _

Persembahan

Dalam kajian ini, kita akan melihat bagaimana kepelbagaian mempengaruhi prestasi dalam 5 senario yang berbeza: HODL, keseimbangan bulanan, keseimbangan mingguan, keseimbangan harian, dan keseimbangan setiap jam. Setelah kita menyelesaikan setiap kes ini, kita akan menggabungkan hasilnya untuk membina gambaran lengkap mengenai implikasi prestasi kepelbagaian portfolio.

Jangan lupa juga untuk membaca kajian lanjutan yang membahas topik ini.

Pengguna Crypto yang Mempelbagaikan Berprestasi Lebih Baik

HODL

Kami telah mengumpulkan HODL kepada 5 kumpulan berasingan yang berbeza dengan jumlah aset. Nombor aset berbeza dari 2 (kanan bawah) hingga 10 (atas) dengan ukuran langkah 2. Setiap histogram mewakili tepat 1.000 ujian belakang. Paksi-x adalah nilai portfolio selepas 1 tahun dalam Dolar AS. Paksi-y adalah bilangan ujian belakang yang dimasukkan ke dalam baldi nilai yang ditentukan pada paksi-x. (Contoh: Jika ujian belakang dijalankan dengan 2 aset dan hasilnya adalah nilai portfolio 55k USD. Ini akan menghasilkan 1 ditambahkan ke histogram kanan bawah dalam baldi paksi-x yang mempunyai julat 50k hingga 65k. proses kemudian diulang sebanyak 1,000 kali untuk setiap jumlah aset dalam kajian.)

Ini menunjukkan nilai median dalam portfolio USD setelah satu tahun HODLing. Dimensi yang berbeza-beza adalah jumlah aset yang dimiliki dalam setiap kumpulan.

HODL adalah barang legenda. Strategi mudah, pasaran yang berkembang, dan meme epik. Setiap orang sering menikmati HODL yang baik. Malangnya, belum banyak kajian mengenai bagaimana jumlah aset dalam portfolio mempengaruhi prestasi dari masa ke masa. Tanpa mempertimbangkan aset sebenar yang dipegang, ini dapat memberi nilai pada seberapa banyak kepelbagaian mempengaruhi prestasi portfolio sepanjang tahun lalu.

Apa hasilnya?

Sekiranya terdapat 2 aset dalam portfolio anda, kita dapat melihat dari carta di atas bahawa terdapat puncak awal yang besar sekitar $ 20k- $ 35k. Puncak ini dengan cepat berpunca dari sebilangan besar orang luar. Jemaah ini pada tahap rendah menunjukkan pengagihan hasil yang agak buruk. Meningkatkan jumlah aset dalam tren portfolio ke arah pengagihan prestasi yang lebih merata dan penurunan jumlah outlier rawak. Ini bermaksud hasil yang dilihat dari peningkatan jumlah aset dalam portfolio menghasilkan hasil yang lebih konsisten dan boleh dipercayai.

Apa yang dapat kita lihat dari prestasi ini adalah bahawa semakin banyak aset yang terdapat dalam portfolio, semakin tinggi nilai median pada akhir satu tahun. Digabungkan dengan ketekalan, ini menunjukkan bilangan aset yang lebih tinggi menghasilkan portfolio bernilai lebih tinggi. Oleh kerana satu-satunya pemboleh ubah untuk ujian belakang ini adalah jumlah aset dalam HODL, kita dapat menyimpulkan dengan selamat bahawa sepanjang tahun lalu, peningkatan jumlah aset dalam portfolio cenderung meningkatkan nilai.

Peningkatan jumlah aset dari 2 hingga 10 mengakibatkan peningkatan nilai portfolio sebanyak 45% selepas 1 tahun.

Rebalance 1 Bulan

Kami telah mengumpulkan ujian pengimbangan semula 1 bulan ke dalam 5 kumpulan yang berbeza dengan jumlah aset. Nombor aset berbeza dari 2 (kanan bawah) hingga 10 (atas) dengan ukuran langkah 2. Setiap histogram mewakili tepat 1,000 ujian belakang. Paksi-x adalah nilai portfolio selepas 1 tahun dalam Dolar AS. Paksi-y adalah bilangan ujian belakang yang dimasukkan ke dalam baldi nilai yang ditentukan pada paksi-x. (Contoh: Jika ujian belakang dijalankan dengan 2 aset dan hasilnya adalah nilai portfolio 60k USD. Ini akan menghasilkan 1 ditambahkan ke histogram kanan bawah dalam baldi paksi-x yang mempunyai julat 55k hingga 80k. proses kemudian diulang sebanyak 1,000 kali untuk setiap jumlah aset dalam kajian.)

Ini menunjukkan nilai median portfolio USD setelah satu tahun mengimbangkan semula. Dimensi yang berbeza-beza adalah jumlah aset yang dimiliki dalam setiap kumpulan.

Perbandingan HODL menunjukkan bukti yang meyakinkan bahawa kepelbagaian portfolio meningkatkan prestasi portfolio dalam jangka masa panjang. Tanpa melakukan perdagangan setelah peruntukan awal aset, kepelbagaian sudah menunjukkan hasil yang menjanjikan. Meneruskan penyiasatan ini, kami akan memeriksa apakah tren ini berlanjutan dengan pengenalan keseimbangan semula. Tempoh pengimbangan semula pertama yang akan kita kaji adalah pengimbangan semula 1 bulan.

Apa hasilnya?

Trend yang diperhatikan semasa kes HODL berterusan untuk analisis ini. Kami melihat peningkatan prestasi yang pasti apabila kami meningkatkan jumlah aset dalam portfolio.

Peningkatan jumlah aset dari 2 hingga 10 mengakibatkan peningkatan nilai portfolio sebanyak 94% selepas 1 tahun.

Rebalance 1 Minggu

Kami telah mengumpulkan ujian pengimbangan semula 1 minggu ke dalam 5 kumpulan yang berbeza dengan jumlah aset. Nombor aset berbeza dari 2 (kanan bawah) hingga 10 (atas) dengan ukuran langkah 2. Setiap histogram mewakili tepat 1.000 ujian belakang. Paksi-x adalah nilai portfolio selepas 1 tahun dalam Dolar AS. Paksi-y adalah bilangan ujian belakang yang dimasukkan ke dalam baldi nilai yang ditentukan pada paksi-x. (Contoh: Jika ujian belakang dijalankan dengan 2 aset dan hasilnya adalah nilai portfolio 60k USD. Ini akan menghasilkan 1 ditambahkan ke histogram kanan bawah dalam baldi paksi-x yang mempunyai julat 56k hingga 81k. proses kemudian diulang sebanyak 1,000 kali untuk setiap jumlah aset dalam kajian.)

Ini menunjukkan nilai median portfolio USD setelah satu tahun mengimbangkan semula. Dimensi yang berbeza-beza adalah jumlah aset yang dimiliki dalam setiap kumpulan.

Langkah seterusnya untuk kajian kami adalah untuk terus menurunkan tempoh keseimbangan. Sebabnya adalah untuk menentukan kesan jangka panjang dalam jangka masa yang lebih pendek. Walaupun sering berlaku keseimbangan yang jarang berlaku untuk kelas aset tradisional, turun naik pasaran kripto memberikan peluang unik untuk meningkatkan frekuensi ini dalam usaha meningkatkan prestasi. Perubahan pasaran yang besar adalah tipikal, jadi pengimbangan semula adalah strategi yang ideal untuk situasi ini.

Apa hasilnya?

Ketika kami terus menurunkan masa keseimbangan, kami mulai melihat hasil yang serupa dengan yang dibahas dalam artikel kami sebelumnya “Kegembiraan vs HODL: Analisis Teknikal”. Sebagai kesimpulan, hasil ini mendapati bahawa penurunan masa keseimbangan mempunyai kecenderungan umum untuk meningkatkan prestasi portfolio sepanjang tahun lalu. Tempoh pengimbangan semula 1 minggu bukan sahaja mengatasi HODLing, tetapi juga tempoh pengimbangan semula 1 bulan.

Peningkatan jumlah aset dari 2 hingga 10 mengakibatkan peningkatan nilai portfolio sebanyak 74% selepas 1 tahun.

Rebalance 1 Hari

Kami telah mengumpulkan ujian keseimbangan semula 1 hari kepada 5 kumpulan yang berbeza dengan jumlah aset. Nombor aset berbeza dari 2 (kanan bawah) hingga 10 (atas) dengan ukuran langkah 2. Setiap histogram mewakili tepat 1.000 ujian belakang. Paksi-x adalah nilai portfolio selepas 1 tahun dalam Dolar AS. Paksi-y adalah bilangan ujian belakang yang dimasukkan ke dalam baldi nilai yang ditentukan pada paksi-x. (Contoh: Jika ujian belakang dijalankan dengan 2 aset dan hasilnya adalah nilai portfolio 60k USD. Ini akan menghasilkan 1 ditambahkan ke histogram kanan bawah dalam baldi paksi-x yang mempunyai julat 53k hingga 75k. proses kemudian diulang sebanyak 1,000 kali untuk setiap jumlah aset dalam kajian.)

Ini menunjukkan nilai median portfolio USD setelah satu tahun mengimbangkan semula. Dimensi yang berbeza-beza adalah jumlah aset yang dimiliki dalam setiap kumpulan.

Dalam kes seterusnya, kami akan terus menurunkan tempoh keseimbangan menjadi 1 hari. Banyak pemerhatian yang dilihat dalam kes-kes sebelumnya akan dinyatakan di sini juga. Ini termasuk peningkatan prestasi berbanding pengimbangan semula mingguan, peningkatan prestasi yang timbul dari portfolio dengan lebih banyak aset, dan keluk pengedaran yang lebih seimbang apabila terdapat lebih banyak aset.

Apa hasilnya?

Dalam kumpulan 5 carta, kita dapat melihat arah aliran yang jelas bahawa meningkatkan jumlah aset dalam portfolio meningkatkan pengagihan nilai. Walaupun 2 portfolio aset diberi penimbangan yang berat sehingga sebahagian besar hasilnya berkumpul ke arah nilai yang lebih rendah, 10 portfolio aset mempunyai pengedaran yang memberikan nilai portfolio yang lebih tinggi yang lebih konsisten.

Peningkatan jumlah aset dari 2 hingga 10 mengakibatkan peningkatan nilai portfolio sebanyak 68% selepas 1 tahun.

Rebalance 1 Jam

Kami telah mengumpulkan ujian pengimbangan semula 1 jam kepada 5 kumpulan yang berbeza dengan jumlah aset. Nombor aset berbeza dari 2 (kanan bawah) hingga 10 (atas) dengan ukuran langkah 2. Setiap histogram mewakili tepat 1,000 ujian belakang. Paksi-x adalah nilai portfolio selepas 1 tahun dalam Dolar AS. Paksi-y adalah bilangan ujian belakang yang dimasukkan ke dalam baldi nilai yang ditentukan pada paksi-x. (Contoh: Jika ujian belakang dijalankan dengan 2 aset dan hasilnya adalah nilai portfolio 60k USD. Ini akan menghasilkan 1 ditambahkan ke histogram kanan bawah dalam baldi paksi-x yang mempunyai julat 42k hingga 73k. proses kemudian diulang sebanyak 1,000 kali untuk setiap jumlah aset dalam kajian.)

Ini menunjukkan nilai median portfolio USD setelah satu tahun mengimbangkan semula. Dimensi yang berbeza-beza adalah jumlah aset yang dimiliki dalam setiap kumpulan.

Tempoh rebalance terpendek yang akan kita menilai adalah rebalance 1 jam. Ini bermakna kita mengimbangi setiap jam setiap hari selama satu tahun. Dilakukan secara manual, ini akan menjadi prestasi komitmen yang luar biasa. Mungkin juga mustahil. Mengunjurkan hasil sebelumnya, jangkaan sejauh ini adalah bahawa keseimbangan 1 jam akan mengatasi setiap kajian kes lain sejauh ini.

Apa hasilnya?

Hasilnya menunjukkan jumlah nilai min portfolio tertinggi yang diperhatikan dalam kajian ini sebanyak $ 125k. Keseimbangan 1 jam menunjukkan peningkatan prestasi sepanjang tempoh lain dan juga HODL. Tempoh pengimbangan semula 1 jam juga mempunyai peningkatan nilai portfolio tertinggi apabila meningkat dari 2 aset menjadi 10 aset.

Peningkatan jumlah aset dari 2 hingga 10 mengakibatkan peningkatan nilai portfolio sebanyak 127% selepas 1 tahun.

Perbandingan Lengkap

Dengan masing-masing hasil ini, kita dapat menjalinnya bersama-sama untuk mendapatkan gambaran lengkap mengenai bagaimana pertunjukan median melayang berdasarkan tempoh keseimbangan semula.

Prestasi median menunjukkan bahawa semakin tinggi tempoh pengimbangan semula dengan jumlah aset yang lebih tinggi memberikan keuntungan tertinggi untuk pengimbangan semula. Setiap nilai mewakili pegangan lengkap portfolio median. Jumlah ini adalah dalam USD.

Sekarang setelah kita melihat bagaimana tempoh keseimbangan mempengaruhi prestasi portfolio, kita dapat menggabungkan semua data ini untuk mendapatkan gambaran umum mengenai bagaimana rebalancing berfungsi berbanding dengan HODL pada umumnya. Apabila kita mengumpulkan semua hasil dari setiap ujian individu, kita dapat melihat arah aliran yang jelas untuk pengimbangan semula dan HODL.

Carta ini adalah hasil gabungan dari semua ujian semula keseimbangan (kiri) dan hasil gabungan semua ujian belakang HODL (kanan).

Dengan gabungan data ini, kita mendapat median gabungan untuk mengimbangkan semula $ 66k. Menggabungkan keputusan dari ujian HODL menghasilkan median $ 40.5k. Ini adalah perbezaan yang mengejutkan sebanyak $ 25.5k.

Median penentuan semula: $ 66k, medan HODL $ 40.5k

Mengapa median?

Nilai median digunakan dalam perbandingan ini kerana terdapat sebilangan besar outlier luar biasa ketika memeriksa hasil portfolio. Walaupun hasil ini mungkin, kami menganggap ini terlalu tidak mungkin dapat diperhitungkan sebagai jangkaan yang munasabah. Kami ingin membentangkan data yang merangkumi hasil yang paling mungkin.

Median memberikan jangkaan yang lebih realistik untuk hasil. Median memberitahu kita bahawa separuh daripada portfolio menunjukkan prestasi yang lebih baik daripada jumlah itu dan separuh lagi menunjukkan prestasi yang lebih buruk. Pada dasarnya, peluang 50:50.

Dalam contoh ini, ini bermaksud jika anda telah memilih aset secara rawak untuk dimasukkan ke dalam portfolio dengan tempoh pengimbangan semula secara rawak, nilai portfolio mempunyai peluang 50% menjadi LEBIH $ 66k setelah satu tahun.

Mengapa berpeluang?

Hasil yang dibentangkan berdasarkan pemilihan portfolio secara rawak. Ini bermaksud jika anda juga memilih sekumpulan portfolio secara rawak dalam jangka masa yang sama, anda akan dapat hasil yang serupa. Kami harap ini bukan strategi anda untuk memilih portfolio. Kami akan terus memberikan kajian mengenai pasaran, namun terserah kepada anda untuk membuat keputusan yang bijak untuk memasukkan aset dalam portfolio anda. Anda boleh membaca salah satu artikel kami sebelumnya untuk beberapa cadangan mengenai bagaimana membina portfolio pembunuh.

_ _ _

Kesimpulannya

Penafian: Prestasi masa lalu tidak menjamin hasil masa depan.

Kajian ini menilai hasil ujian belakang. Tidak ada jaminan untuk kejayaan masa depan menggunakan kaedah yang sama. Perlakukan ini sebagai alat yang dapat membantu kita masing-masing membuat keputusan yang lebih baik ketika membina portfolio pada masa akan datang.

Apa yang didedahkan oleh kajian ini?

Terdapat beberapa trend yang jelas yang dinyatakan dalam kajian ini. Sepanjang tahun lalu, jumlah aset memainkan peranan penting dalam prestasi portfolio. Dengan hanya meningkatkan jumlah aset, sama ada HODLing atau pengimbangan semula, secara amnya meningkatkan prestasi sepanjang satu tahun.

Selain jumlah aset, terdapat hubungan yang kuat antara portfolio yang lebih seimbang dan prestasi. Ini bermaksud bahawa pada tahun lalu, portfolio yang diimbangi lebih kerap memberikan pulangan yang lebih tinggi daripada yang tidak. Dengan mempertimbangkan kedua-dua faktor ini, kita dapat melihat bahawa portfolio yang optimum sepanjang tahun lalu mempunyai jumlah aset yang tinggi dan kerap diimbangi.

Pada tahun lalu, hanya meningkatkan jumlah aset dalam portfolio dari 2 hingga 10 peningkatan prestasi dengan purata 77%.

_ _ _

Mengimbangi semula dengan Udang

Sepanjang tahun lalu, kami telah melihat bahawa mengimbangi portfolio yang pelbagai dapat meningkatkan prestasi dengan ketara. Laman web Shrimpy dapat membantu mengotomatisasi keseluruhan proses ini. Pilih aset dengan cepat, peruntukkan portfolio dengan serta-merta, dan keseimbangan semula pada jangka masa yang konsisten. Shrimpy adalah kaedah termudah untuk menguruskan portfolio anda.

Daftar hari ini dengan mengklik di sini.

Sekiranya anda masih tidak pasti, cubalah demo untuk melihat semua yang kami tawarkan!

Demo Udang

_ _ _

Bacaan Tambahan

Pengguna Crypto yang Mempelbagaikan Berprestasi Lebih Baik

Rebalance vs HODL: Analisis Teknikal

Pengimbangan Semula Portfolio untuk Cryptocurrency

Alat Backtest Penyusunan Semula Portfolio Crypto

Pengimbangan semula adalah Tanah Dijanjikan Crypto

10 Petua untuk Membuat Portofolio Cryptocurrency Pembunuh

Cara Mengelakkan Penipuan dengan 24 Bendera Merah Cryptocurrency ini

_ _ _

Jangan lupa untuk melihat laman web Shrimpy, ikuti kami Twitter dan Facebook untuk maklumat terkini, dan ajukan sebarang pertanyaan kepada komuniti aktif kami yang luar biasa di Telegram & Tidak setuju.

Tinggalkan komen untuk memberi tahu kami pengalaman anda dengan pengimbangan semula!

Pasukan Udang

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me